انتخاب رنگ سبز در دکوراسیون منزل

رنگ سبز در دکوراسیون منزل | گروه پرده وراتی

در اغلب دکوراسیون‌ها رنگی به عنوان رنگ اصلی یا غالب انتخاب می‌شود که سایر اجزای دکوراسیون بر اساس آن انتخاب می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون رنگ سبز است. رنگی که بیش از هر چیزی تداعی کننده طبیعت است و احساس سرزندگی بیشتری در خانه ایجاد می‌کند. رنگ سبز در دکوراسیون مدرن و هم دکوراسیون کلاسیک به خوبی جای خود را پیدا می‌کند.

برای این‌که بتوانید رنگ سبز را به بهترین شکل در دکوراسیون استفاده کنید لازم است نکاتی را بدانید. به‌عنوان مثال یکی از مهم‌ترین موارد، دانستن این نکته است که پرده در دکوراسیون با رنگ سبز باید به چه شکل باشد. در ادامه ایده‌هایی را برای استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون ارائه می‌دهیم.

روانشناسی رنگ سبز- رنگ طبیعت

همانند هر رنگ دیگری در دکوراسیون رنگ سبز نیز تاثیرات روانشناسی مختلفی به روی افراد خانه دارد. از دید روانشناسی رنگ سبز حس امنیت و آرامش را القا می‌کند و تداعی کننده صبح، رشد، هارمونی و سلامت است. به همین جهت بسیاری معتقدند استفاده از رنگ سبز یکی از بهترین ایده‌ها برای ایجاد حس خوب بین افراد خانواده است. همانند زمانی که در دنیای سرسبز طبیعت احساس آرامش و دور بودن از هیاهوی شهر را دارید با انتخاب رنگ سبز برای دکوراسیون خانه‌تان نیز می‌توانید کمی از شلوغی و سر و صدای شهرنشینی خودتان را دور کنید و پس از یک روز شلوغ کاری با ورود به خانه حس دل‌نشینی داشته باشید.

رنگ سبز در دکوراسیون پذیرایی منزل | گروه پرده وراتی

بررسی طیف های مختلف رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ سبز طیف‌های مختلفی دارد که در دکوراسیون کاربرد دارند. شناخت این رنگ‌ها و چگونگی ترکیب آن‌ها با سایر رنگ‌ها می‌تواند به شما ایده‌های بهتری برای استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون بدهد. با پر استفاده‌ترین رنگ‌های سبز و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون آشنا شوید.

رنگ سبز تیره در دکوراسیون

تیره‌ترین رنگ سبز اغلب در دکوراسیون اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حس آرامش بیشتری حین خواب برای افراد ایجاد شود. از رنگ دیوار گرفته تا رنگ پرده و وسایل اتاق هر کدام می‌توانند به رنگ سبز انتخاب شوند. یک ایده برای انتخاب رنگ سبز تیره در دکوراسیون اتاق خواب ترکیب آن با رنگ آجری و پرده سفید حریر است که می‌تواند این آرامش را دوچندان کند. رنگ آجری گرمای نداشته‌ی رنگ سبز را به آن باز می‌گرداند و با قرار گرفتن در کنار این رنگ ترکیبی طبیعی و خاص ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط  برای سفارش پرده اداری به چه فاکتورهایی توجه کنیم

انتخاب رنگ خاکستری در کنار رنگ سبز تیره نیز در دکوراسیون اتاق نشیمن جدیت و جذابیت خاصی خواهد داشت. اغلب توصیه می‌شود رنگ پرده و مبلمان را خاکستری انتخاب کنید و یکی از دیوارها و کوسن‌های روی مبلمان را به رنگ سبز در نظر بگیرید تا این ترکیب هارمونی بیشتری داشته باشید. اگر بخواهید این سبک دکوراسیون را کمی لوکس و خاص‌تر کنید بهتر است از پرده مخمل در دکوراسیون استفاده کنید.

رنگ سبز در دکوراسیون مبلمان | گروه پرده وراتی

رنگ سبز پسته‌ای در دکوراسیون

سبز پسته‌ای را رنگی پاستلی می‌دانند چرا که یکی از روشن‌ترین انواع رنگ سبز به شمار می‌رود. از آن‌جایی که این رنگ روشنایی بیشتری به نسبت سایر رنگ‌های سبز دارد معمولا آن را به‌عنوان رنگ دیوار انتخاب می‌کنند و سایر لوازم خانه را بر اساس آن انتخاب می‌کنند. علاوه بر رنگ سفید که همیشه در کنار تمامی رنگ‌ها به زیبایی دیده می‌شود برای بهتر کردن رنگ سبز در دکوراسیون می‌توانید از رنگ‌های خنثی و مات استفاده کنید. رنگ قهوه‌ای به‌عنوان رنگ پرده می‌تواند ترکیب طبیعی جذابی در این دکوراسیون ایجاد کند.

رنگ سبز روشن در دکوراسیون

رنگ سبز روشن در دکوراسیون در این‌جا به معنای رنگ سبزی است که شفافیت و طیف براق‌تری به نسبت سبز پسته‌ای دارد. معمولا این رنگ به قدری روشن و چشمگیر است که پیش از هر رنگ دیگری در دکوراسیون دیده می‌شود. به همین جهت معمولا بخش زیادی از دکوراسیون را به این رنگ اختصاص نمی‌دهند بلکه سعی می‌شود فقط یک دیوار یا نقطه کانونی دکوراسیون را به این رنگ انتخاب کنند تا نظرها به آن جلب شود.

یکی از ایده‌های جذاب برای انتخاب پرده در دکوراسیون با رنگ سبز استفاده از پرده‌های کرکره چوبی در کنار دیواری به رنگ سبز روشن است. طرح چوب این کرکره‌ها در کنار شفافیت این رنگ سبز به خوبی یک نقطه کانونی جذاب و تماشایی در خانه ایجاد می‌کند.

دیوار رنگ سبز در دکوراسیون | گروه پرده وراتی

رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون

سبز زیتونی یکی از انواع طیف رنگ سبز است که برای اتاق پذیرایی بسیار کاربرد دارد. یکی از ایده‌ها برای استفاده از این رنگ انتخاب رنگ سبز زیتونی برای پرده اتاق نشیمن است که با رنگ یکی از مبلمان این دکوراسیون یکی انتخاب می‌شود. برای این‌که، این رنگ به زیبایی در دکوراسیون بدرخشد بهتر است سایر رنگ‌های دکوراسیون را در رنگی خنثی و ترجیحا روشن انتخاب کنید تا تیرگی رنگ سبز زیتونی در این سبک دکوراسیون به زیبایی دیده شود.

مطلب مرتبط  معرفی 12 ترکیب رنگی پرده مناسب دیوار خاکستری

سبز نعنایی در دکوراسیون

یکی دیگر از رنگ‌های سبز روشن که با رنگ پاستلی نیز شناخته می‌شود رنگ سبز نعنایی است. از آن‌جایی که این رنگ بسیار روشن است معمولا توصیه می‌شود در دکوراسیون اتاق نشیمن و در کنار رنگ‌های روشن همانند کرم سفید و سایر رنگ‌های خنثی استفاده شود. همچنین این رنگ یکی از زیباترین رنگ‌ها برای پرده اتاق نشیمن و مبلمان است.

دکوراسیون مونوکروم با رنگ سبز

دکوراسیون مونوکروم بدین معناست که رنگ غالبی که در دکوراسیون انتخاب می‌کنید در طیف رنگی متنوعی تقسیم می‌شود و سایر وسایل اتاق نیز از همان طیف پیروی می‌کنند. داشتن یک دکوراسیون مونوکروم، ساده به نظر می‌رسد اما لازم است طیف رنگی را از نظر گرما و سرمای رنگ نیز حفظ کنید. یک ایده خوب برای انتخاب پرده در دکوراسیون با این رنگ به صورت مونوکروم انتخاب پرده‌های طرح دار است. در حالی‌که سایر وسایل اتاق تک رنگ انتخاب می‌شود، پرده طرح دار که پایه رنگ‌های آن سبز است می‌تواند جذابیت این سبک دکوراسیون را بیشتر کند.

هارمونی رنگ سبز در دکوراسیون | گروه پرده وراتی

انتخاب رنگ پرده در دکوراسیون با رنگ سبز

اگرچه رنگ سفید همیشه به‌عنوان رنگی پایه به‌عنوان رنگ پرده مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با شناخت رنگ‌های مکمل رنگ سبز یا رنگ‌هایی که هماهنگی و هارمونی بیشتری با این رنگ دارند، می‌توانید رنگ پرده را با خلاقیت بیشتری در کنار رنگ سبز در دکوراسیون به کار بگیرید. برخی از رنگ‌هایی که جذابیت زیادی در کنار رنگ سبز دارند شامل موارد زیر می‌شوند.

  • رنگ‌های خنثی: یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ پرده در دکوراسیون با رنگ سبز استفاده از رنگ‌های خنثی است که می‌توانید از جنس پارچه‌ای لینن کتان و یا حتی حریر انتخاب کنید. ترکیب رنگ‌های خنثی در کنار این رنگ مدرن کارایی بسیار زیادی خواهد داشت.
  • رنگ‌ آجری: به کار‌گیری رنگ آجری یا هر طیف رنگ نارنجی که به تیرگی و سوختگی می‌زند در کنار رنگ سبز تیره در دکوراسیون روستیک درخشش زیبایی خواهد داشت.
  • رنگ آبی: برای تداعی کردن آرامش بیشتر و کمی زرق و برق و لوکس بودن به دکوراسیون از طیف رنگی سبزی استفاده کنید که روشن‌تر و طبیعی‌تر است و در کنار آن آبی تیره را ترکیب کنید تا این دو رنگ در کنار هم آرامش و حس شکوه بیشتری ایجاد کنند.
مطلب مرتبط  تاثیر رنگ پرده اداری بر کارمندان در محیط کار

پرده رنگ سبز در دکوراسیون | گروه پرده وراتی

رنگ سبز در اتاق‌های مختلف

اگر تمایل دارید از رنگ سبز در خانه استفاده کنید لازم است بدانید این رنگ را در کدام قسمت خانه به کار بگیرید.

رنگ سبز در آشپزخانه

یکی از بهترین ایده‌ها برای به کار گیری رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب طیف روشن رنگ سبز برای کابینت‌های آشپزخانه است. برای انتخاب پرده آشپزخانه در چنین شرایطی بهتر است از پرده کرکره یا شید استفاده کنید تا در کنار رنگ سبز کابینت‌ها ترکیبی طبیعی ایجاد کنند.

رنگ سبز در اتاق نشیمن

از رنگ سبز می‌توانید برای پرده، دیوار و یا مبلمان اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر دیوارها را به رنگ سبز انتخاب کردید برای انتخاب پرده در دکوراسیون با رنگ سبز می‌توانید از رنگ‌های مکمل یا خنثی استفاده کنید. اگر پرده را در رنگ سبز انتخاب کردید رنگ دیوارها را در رنگ خنثی و روشن انتخاب کنید تا از درخشش رنگ پرده کاسته نشود.

رنگ سبز در اتاق خواب

استفاده از پرده‌های طرح دار در دکوراسیون اتاق خواب بسیار ایده‌آل است به‌خصوص اگر بخواهید از رنگ سبز در اتاق خواب استفاده کنید انتخاب پرده‌هایی که طرح گل و برگ دارد می‌تواند آرامش این اتاق را دوچندان کند.

رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب| گروه پرده وراتی

سخن پایانی 

رنگ سبز یکی از ایده‌آل‌ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی خانه است چرا که حس آرامش طبیعت را در خانه وارد می‌کند. هرچند لازم است بدانید سایر وسایل خانه را هنگامی که از رنگ سبز استفاده می‌کنید چطور انتخاب کنید.

استفاده از سایر رنگ‌های طبیعت همانند طرح‌های چوبی، رنگ‌های آجری و آبی و رنگ‌های خنثی از جمله محبوب‌ترین رنگ‌ها در کنار رنگ سبز هستند که می‌توانید برای انتخاب پرده رنگ سبز در دکوراسیون از این رنگ‌ها ایده بگیرید. برای خرید انواع پرده پارچه ای در رنگ و طرح متنوع می‌توانید به فروشگاه پرده وراتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *