10 ایده پرده در دکوراسیون اداری

N ایده پرده در دکوراسیون اداری | گروه پرده وراتی

المان‌های مختلفی وجود دارد که موجب رسمی شدن یک دکوراسیون اداری می‌شود. چه دکوراسیون دفترکار شما در شرکتتان باشد، چه دفترکار خانگی که تمایل دارید بیشتر حالت اداری به خود بگیرد. علاوه بر میز و صندلی که برای یک محیط اداری در نظر می‌گیرد، انتخاب پرده نیز تاثیر بسزایی در این محیط خواهد داشت. بدون شک قرار نیست یک پرده که مناسب اتاق پذیرایی در نظر گرفته‌اید را برای یک دکوراسیون اداری انتخاب کنید. از سوی دیگر هم نمی‌خواهیم این محیط بی‌روح و کسل کننده باشد. با 10 ایده پرده اداری همراه ما باشید.

10 ایده پرده اداری

جدا از این‌که قوانین و اصول خاصی برای دکوراسیون اداری وجود دارد بررسی ایده‌ها و دکوراسیون‌های مدرن و امروزی اداری می‌تواند برای ایجاد یک محیط کار شاد و پرانرژی موثر باشد.

1. پرده کرکره در کنار پرده طرح‌دار پارچه‌ای

استفاده از پرده کرکره در محیط‌های اداری بسیار مرسوم است چرا که کرکره‌ها ساده و اغلب در رنگی خنثی هستند، که موجب از دست رفتن تمرکز افراد نمی‌شوند. از سوی دیگر تنظیم نور توسط این نوع پرده بسیار آسان‌ است. اما برای افرادی که دوست دارند از این ویژگی‌های پرده کرکره بهره‌مند شوند و در عین حال تمایل دارند دکور اداری متفاوت‌تری بسازند، استفاده از یک پرده طرح دار پارچه‌ای در کنار پرده کرکره می‌تواند ایده پرده اداری مناسبی باشد. با این کار هم نور را کنترل می‌کنید هم کمی رنگ و انرژی به دکور اداری اضافه خواهید کرد.

پرده کرکره در کنار پرده طرح‌دار پارچه‌ای | گروه پرده وراتی

2. پرده سفید ساده

برخلاف تصور این‌که پرده سفید برای محیط اداری مناسب نیست بسیاری از طراحان داخلی استفاده از پرده سفید ساده را برای محیط اداری آرام‌بخش می‌دانند. این مدل پرده می‌تواند یک ایده پرده اداری برای دکوراسیون مدرن یا حتی صنعتی باشد. بسیاری از افراد از این سبک پرده برای دفتر خانگی استفاده می‌کنند تا با قرار گرفتن در کنار رنگ‌های دیگر محیطی آرام برای یک روز کاری در خانه ایجاد کند.

پرده سفید ساده | گروه پرده وراتی

3. پرده دولایه حریر و بلک اوت

استفاده از پرده حریر به تنهایی انتخاب مناسبی برای یک محیط اداری نخواهد بود هرچند لطافت این نوع پرده آرامش خاصی در محیط پخش خواهد کرد اما رد شدن نور از آن می‌تواند در روزهای آفتابی دردسر ساز باشد. بنابراین ترکیب پرده حریر و بلک اوت در چنین مواقعی می‌تواند هم لطافت و آرامش فضا را حفظ کند هم در مواقع ضروری از ورود نور و گرما جلوگیری کند.

مطلب مرتبط  معرفی 6 نوع پارچه مناسب پرده اداری

پرده دولایه حریر و بلک اوت | گروه پرده وراتی

4.پرده شید رومن

پرده‌های شید همیشه گزینه‌های مناسبی برای محیط‌های رسمی هستند. این نوع پرده‌ها معمولا به شکل ساده و تک رنگ در یک دکوراسیون اداری به کار گرفته می‌شوند تا فقط جلوی ورود نور را بگیرند. اما یک ایده پرده اداری‌، استفاده از طرحی متفاوت از پرده‌های شید همیشگی است.

اینبار پرده شید رومن در طرح‌های مختلف برای پنجره‌های دفاتر کاری پیشنهاد می‌شود تا بتواند رنگ و روی متفاوتی به این فضا ببخشد. هرچند انتخاب چنین پرده‌ای به نوع فعالیت شما نیز بستگی خواهد داشت هرچه ایده پردازی و خلاقیت در زمینه کاری شما نقش بیشتری داشته باشد استفاده از پرده‌های متفاوت و رنگی‌تر شما را فردی حرفه‌ای‌تر نشان خواهد داد.

پرده شید رومن | گروه پرده وراتی

5. پرده سولار و پرده پارچه‌ای

یک ایده پرده اداری دیگر برای جلوگیری از ورود نور و در عین حال حفظ جذابیت دکوراسیون اداری استفاده از پرده سولار و پرده‌های پارچه‌ای طرح دار است. پرده سولار نوعی پرده شید است که علاوه بر این‌که جلوی ورود نور را می‌گیرد از ورود اشعه‌های مضر خورشید که موجب رنگ پریدگی و ورود گرما به داخل اتاق می‌شوند نیز جلوگیری می‌کنند. بنابراین پرده سولار می‌تواند به بهینه سازی انرژی در محیط کاری نیز کمک کند.

پرده سولار و پرده پارچه‌ای | گروه پرده وراتی

6. پرده پانل یا کرکره عمودی

پرده‌های پانل یا کرکره‌های عمودی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محیط‌های اداری هستند. این نوع پرده‌ها با یک اهرم باز و بسته می‌شوند و همانند کرکره‌های معمولی قابلیت کنترل نور را نیز دارند. کرکره‌های عمودی در رنگ‌بندی متنوعی موجود هستند بنابراین برای هر نوع دکوراسیونی می‌توان رنگ مورد نظر را پیدا کرد.

7. پرده پارچه‌ای در رنگ خنثی

اغلب توصیه می‌شود در محیط‌های اداری از رنگ‌های چشمگیر و طرح‌های شلوغ استفاده نشود چرا که ممکن است برای همه افرادی که در آن محیط کار می‌کنند خوشایند نباشد و گاهی موجب حواس پرتی و از دست دادن تمرکزشان شود. به همین جهت اگر تمایل داشته باشید کمی رنگ به پرده دفتر کارتان اضافه کنید می‌توانید از رنگ‌های خنثی کمک بگیرید. یک ایده پرده اداری استفاده از پرده پارچه‌ای در این رنگ‌های ملایم و به اصطلاح زمینی است که می‌تواند تمرکز افراد را نیز بیشتر کند.این نوع پرده برای دفتر کار خانگی هم نیز بسیار مناسب است.

مطلب مرتبط  ساخت اتاق رویایی با راهنمای خرید پرده تخت خواب

8. پرده بسیار بلند از سقف تا کف

یک ایده پرده اداری که بسیار خلاقانه و متفاوت است استفاده از پرده‌های بلند از سقف تا کف است. این نوع پرده موجب می‌شود دکوراسیون در کنار شیک بودن لوکس و گران‌قیمت نیز به نظر برسد. بنابراین اگر کسب و کاری دارید که می‌خواهید چنین حسی را به دیگران منتقل کند پرده‌های پارچه‌ای بلند را در دفتر کارتان استفاده کنید تا هر فردی با جدیت و احساس بهتری وارد دفتر کار شما شود.

پرده بسیار بلند از سقف تا کف | گروه پرده وراتی

9. پرده شید دبل رول

پرده‌های دبل رول ترکیبی از پرده شید و کرکره هستند که حالات مختلفی از کنترل نور را دارند. کرکره با باز و بسته شدن می‌تواند مرحله بعدی کنترل نور را به شید بسپارد و در صورتی‌که بخواهید کاملا پرده باز باشد آن را همانند شیدهای معمولی با یک اهرم به سمت بالا جمع می‌کنید. بنابراین پرده شید دبل شید می‌تواند یک ایده پرده اداری مناسب و کارآمد باشد که کنترل نور و گرما در شرایط مختلف را برایتان ممکن سازد و در عین حال محیطی آرام برای دفتر کار شما ایجاد کند.

پرده شید دبل رول | گروه پرده وراتی

10. شید رول چوبی و پرده پارچه‌ای سفید

یک ایده پرده اداری متفاوت از آنچه گفتیم استفاده از شیدهای چوبی در کنار پرده سفید است. ترکیب طرح چوب و رنگ سفید یک ایده خارق العاده برای ساخت یک محیط آرام است. با باز کردن شید رولی چوبی می‌توانید جلوی ورود نور را بگیرید و در عین حال طرح چوبی که این نوع شید دارد حس طبیعت را به فضای کارتان منتقل می‌کند که همیشه خوشایند خواهد بود. اگر این حس برایتان زیاده از حد است هر زمان که بخواهید با بستن پرده پارچه‌ای حس متفاوتی را به اتاقتان منتقل خواهید کرد.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید پرده دفتر کار 2024

بهتر است در چنین شرایطی سایر وسایل اتاق کارتان را نیز چوبی در نظر بگیرید تا سازگاری بیشتری با پرده داشته باشد.

شید رول چوبی و پرده پارچه‌ای سفید | گروه پرده وراتی

نکاتی درباره انتخاب پرده اداری

  • رنگ‌ها نقش مهمی در محیط کار ایفا می‌کنند. معمولا توصیه می‌شود در بسیاری از ایده های پرده اداری از رنگ‌های خنثی و طبیعی استفاده می‌شود.
  • جنس پرده اهمیت بالایی دارد که باید با توجه به میزان رفت و آمد در دفتر کارتان آن را انتخاب کنید. اما با توجه به این‌که امکان شستشوی مکرر پرده اداری را نخواهید داشت به تمیزکردن راحت آن نیز توجه داشته باشید.
  • امروزه در هر محیط کاری افراد مشغول کار با کامپیوتر هستند بنابراین کنترل نور باید در ایده پرده اداری جا داده شود چرا که یکی از اصلی‌ترین مواردی است که ممکن است موجب ناخوشی حین انجام کار شود.
  • جلوگیری از سر و صدا در صورتیکه در نقطه‌ای از شهر هستید که تردد خودرو زیاد است نیز می‌تواند از دیگر مواردی باشد که هنگام انتخاب پرده اداری باید به آن توجه شود. پرده‌های بلک اوت تا حد زیادی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

سخن پایانی

محیط‌های اداری در گذشته اغلب مواقع بسیار رسمی و خشک به نظر می‌رسیدند این در حالی است که امروزه در دنیای مدرن و خلاق کسب و کارهای مختلف دیگر قرار نیست از همان قوانین کسل کننده گذشته پیروی شود بلکه با استفاده از لوازم اداری مختلف از جمله انواع مختلف پرده و به کارگیری کمی خلاقیت می‌توان دفتر کار را طوری طراحی کرد که افراد از این‌که زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کنند احساس خوشایندی داشته باشند. با 10 ایده پرده اداری سعی بر این داشتیم تا یک قدم به سمت چیدن دکوراسیون اداری خلاقانه‌ و کاربردی شما را همراهی کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *