ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال 2023

ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال 2023 | گروه پرده وراتی

امروزه افراد زیادی علاقه‌مند به پیروی از مد و ترندهای سالانه هستند و ترجیح می‌دهند فضای خانه خود را بروز نگه ‌دارند و محیط اطراف خود را هرچند وقت یک‌بار بر اساس ترندهای روز تغییر دهند. توجه و بررسی ترند دکوراسیون داخلی در 2023 نیز می‌تواند به افراد کمک کند تا بر اساس سلیقه شخصی خود از ترند سال بهره برده و طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر دهند.

چه ویژگی‌هایی در دکوراسیون داخلی خانه در سال 2023 ترند هستند؟

در این قسمت به بررسی ویژگی‌های انواع ترند دکوراسیون داخلی در 2023 می‌پردازیم تا شما از میان آن‌ها استایل مدنظر خود را پیدا کرده و یا با مشورت طراحان داخلی بر اساس علایقتان سبک متفاوتی از تغییرات را بر خانه خود اعمال کنید.

چه ویژگی‌هایی در دکوراسیون داخلی خانه در سال 2023 ترند هستند؟ | گروه پرده وراتی

1. استایل وینتیج

استایل وینتیج همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. در این سبک با تمرکز بر طراحی‌های قدیمی افراد به استفاده از محصولاتی مانند: عتیقه‌جات روی می‌آورند. در واقع با استفاده از لوازم قدیمی و کلاسیک شما می‌توانید خانه خود را به شیوه‌ای خاص زینت ‌بخشیده و حال و هوایی شبیه به خانه‌های اروپایی در قرن هجدهم و نوزدهم ایجاد کنید.

2. استفاده از متریال طبیعی و نچرال

در سال‌های اخیر تبلیغات و رسانه‌ها مردم را به خرید مواد طبیعی و استفاده از آن‌ها در فضاهایی مانند اتاق نشیمن سوق می‌دهند. بنابراین خریداران نیز به دنبال پیروی از رویکردی هستند تا بتوانند با استفاده از این متریال طبیعی محیط اطرافشان را تغییر دهند. به‌ طور مثال: هنگامی‌که در اتاق نشیمن از چوب طبیعی و یا سنگ بهره برده می‌شود فضایی ایجاد خواهد شد تا افراد بتوانند در میان زندگی مدرن حس و حال متفاوتی را تجربه کنند.

استفاده از متریال طبیعی و نچرال | گروه پرده وراتی

3. طیف‌های رنگ مشکی

استفاده از رنگ مشکی می‌تواند به شما کمک کند تا به خانه خود حال و هوای متفاوتی را هدیه دهید. از این ‌رو هنگام انتخاب عناصر اصلی عناصری با رنگ‌های خنثی را برگزینید و برای ایجاد کنتراست از طیف‌های رنگ مشکی بهره ببرید. شایان ‌ذکر است که رنگ مشکی به برجسته‌تر کردن یک ناحیه از خانه و اضافه کردن جذابیت به منزل کمک می‌کند.

مطلب مرتبط  معرفی 13 رنگ پرده مناسب دیوار بژ

4. بهره بردن از نور طبیعی

اهمیت نور طبیعی یکی از مواردی است که در چند سال اخیر مورد توجه طراحان قرار گرفته و در سال جدید نیز بر اهمیت آن تاکید می‌شود. اگر در خانه‌ای با پنجره‌های بزرگ و سقف بلند زندگی می‌کنید استفاده از پرده‌های اسکرین به شما کمک می‌کند تا هم از نور طبیعی لذت ببرید و هم در سال جدید دکوراسیون خانه خود را طبق ترند روز تغییر دهید.

بهره بردن از نور طبیعی | گروه پرده وراتی

5. پارچه‌های بافت‌دار

پارچه‌های بافت‌دار بیش از آنچه تصور کنید می‌توانند در تغییر فضای اطراف شما تأثیرگذار باشند. پارچه‌هایی مانند: مخمل با ظرافت و لوکس بودن خود موجب می‌شوند. لوازم شما بیشتر به چشم بیایند. به ‌طورکلی پارچه‌های بافت‌دار برای افراد خاص‌پسند گزینه مناسبی هستند و ست کردن آن‌ها با سایر لوازم نیز موجب افزایش جذابیت فضای داخلی می‌شود. از پارچه بافت‌دار می‌توانید در رومیزی کوسن یا شال پرده و شال مبل استفاده کنید.

6.در نظر گرفتن طراحی فضاهای چندکاره یکی از ترندهای سال 2023

بعد از همه‌گیری بیماری کرونا و استفاده از خانه به ‌عنوان محل کار اغلب افراد با شیوه‌ای متفاوت در استفاده از فضای خانه خود آشنا شدند و بر این اساس نقش دکوراسیون داخلی در تغییر فضا برای افراد پررنگ‌تر شد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در سال جدید محبوبیت طراحی دکوراسیون خانه به شکل چند کاربردی افزایش یابد. مثلاً شرایطی که بتوان از میز آشپزخانه به ‌عنوان میز کار استفاده کرد یکی از ترندهای امسال خواهد بود تا بتوانید از خانه خود به ‌عنوان یک فضای چندمنظوره استفاده کنید.

7.ترکیبی از رنگ‌های تیره و خاکی

بر اساس بررسی‌های مختلف در سال جدید استفاده از ترکیب رنگ‌های تیره مانند رنگ خاکی قهوه‌ای و مسی می‌تواند جزو ترندها باشد. بسیاری از طراحان داخلی معتقدند که ترکیب رنگ خاکی با لوازم مشکی در طراحی دکوراسیون خانه نیز جذابیت زیادی خواهد داشت.

مطلب مرتبط  روانشناسی رنگ مناسب پرده و اهمیت آن در زندگی و خلق و خوی افراد

8.کافی بار سالن یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون 2023

دوران قرنطینه بیماری کرونا در تغییر دیدگاه افراد نسبت به شیوه استفاده آن‌ها از خانه خود نیز تأثیر گذاشته است و از آنجایی‌ که افراد عادت کرده‌اند زمان بیشتری در خانه باشند داشتن کافی‌بار خانگی می‌تواند جزء ترند دکوراسیون داخلی در 2023 قرار گیرد. شما با داشتن کافی‌بار می‌توانید مهمانانتان را سورپرایز کنید و یا حتی برای خودتان گوشه دنجی فراهم نمایید تا بتوانید از خانه خود به‌گونه‌ای دیگر لذت ببرید.

9.گیاهان آپارتمانی زینت‌بخش خانه شما

با خرید گیاهان آپارتمانی با یک تیر چند نشان می‌زنید. به این معنی که گیاهان هم باعث می‌شوند فضای داخل خانه زیباتر به نظر برسد هم احساس آرامش را به ساکنین القا می‌کنند و هم هوایی تمیزتر را به شما هدیه می‌دهند . شما با قرار دادن و یا آویزان کردن گیاهان آپارتمانی در بخش‌های مختلف خانه خود طرح جدیدی را اجرا خواهید کرد که مزیت‌های بی‌شماری دارد.

بنابراین هنگام بررسی ترند دکوراسیون داخلی در 2023 حتماً به اهمیت گیاهان در دکوراسیون داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گیاهان آپارتمانی زینت‌بخش خانه شما | گروه پرده وراتی

10. سنگ مرمر انتخابی متفاوت

استفاده از سنگ‌های مرمر انتخابی جسورانه است که امسال بیشتر از همیشه در طراحی دکوراسیون داخلی می‌درخشد. این سنگ‌ها بادوام هستند و برای مدت طولانی زینت‌بخش خانه شما می‌شوند. در نظر داشته باشید که با استفاده از سنگ مرمر هزینه‌های شما افزایش پیدا می‌کند؛ اما این هزینه در مقابل زیبایی دکوراسیون داخلی شما ارزش زیادی دارد.

11. تابلوهای نقاشی زیبا بخش خانه شما

محیط خانه می‌تواند به ما کمک کند تا آرامش بیشتری احساس کنیم و از فضای پر از نگرانی بیرون جدا شویم. هنگام تزئین خانه شما می‌توانید با تکیه بر توانایی‌های خود و با استفاده از طرح‌های شیک مانند نقاشی‌های مختلف تم جذابی به خانه خود اضافه کرده و دیوارهای منزل را از یکنواختی خارج کنید. نقاشی رنگ روغن تابلوهای چاپی ارزان قیمت نقاشی سیاه قلم و یا حتی آبرنگ می‌توانند تغییرات کوچک ولی چشمگیری ایجاد کنند که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

مطلب مرتبط  آشنایی با 4 مدل از انواع ارتفاع پرده

تابلوهای نقاشی زیبا بخش خانه شما | گروه پرده وراتی

12. استفاده از پرده‌های ترند

سالانه بر اساس ترندهای مدرن در انتخاب پرده پذیرایی باید دقت کافی داشته باشید. وجود انواع مختلفی از پرده‌ها برای تغییر دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می‌گیرند. به‌ طور مثال احتمالاً انواع پرده‌های رومی ساده تک‌رنگ پرده‌های مدرن و یا طرح‌دار از مواردی هستند که در سال جدید زینت‌بخش فضای داخلی خانه‌ها خواهند بود.

جمع‌بندی

هنگام بررسی انواع ترند دکوراسیون داخلی در 2023 فهرستی از استایل‌ها و لوازم خاص وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. طراحان برای سال جدید استفاده از سنگ مرمر، بهره بردن از تابلوهای نقاشی گیاهان آپارتمانی و ترکیب رنگ‌های مختلف به خصوص رنگ‌های خنثی را توصیه می‌کنند؛ اما این تنوع ممکن است موجب سردرگمی افراد شود.

بنابراین باید توجه داشته باشید که در تمامی استایل‌های ترند شده تطابق آن‌ها با سلیقه شما در اولویت خواهد بود. هنگام تغییر دکوراسیون اول ‌از همه به علایق خود توجه کنید و بر اساس آن‌ها استایل مدنظرتان را در دکوراسیون داخلی خانه اجرا کنید تا بتوانید به بهترین شیوه از ترند هر سال بهره ببرید.

اگر می‌خواهید اصول ست‌کردن پرده با فرش را به طور کامل بدانید حتما به این مقاله سری بزنید. تا بتوانید بهترین دکوراسیون را در محیط آرامش‌بخش خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *