راهنمای نصب پرده مینیمال

راهنمای نصب پرده مینیمال

نصب پرده مینیمال برای پذیرایی یا اتاق خواب بهترین راهکار برای خلق فضایی شیک در خانه شماست. پرده مینیمال که بارها درباره زیبایی و ظرافت آن صحبت کرده ایم، مکملی برای دکوراسیون مدرن و ساده است. این پرده ها میتوانند فضای داخلی را به سمت زیبایی هرچه بیشتر پیش ببرند. در این میان نحوه نصب اصولی پرده ها هم قابل بحث است.

در صورتی که پرده متناسب با اندازه پنجره انتخاب شود و همچنین به نحوه صحیح هم نصب شود، میتوان انتظار داشت تا زیبایی خودش را بهتر در معرض نمایش قرار دهد.

حالا بیاید در این مطلب مجله وراتی با نحوه نصب پرده مینیمال آشنا شویم.

مدل‌های مختلف پرده مینیمال

وقتی که در فروشگاه قدم می گذارید، میتواند شاهد هنرنمایی انواع پرده های مینیمال در طرح های متنوع باشید. از مهم ترین مدل های این پرده که به خوبی توانسته اند نظر بسیاری از افراد به خودشان جلب کنند، میتوان به پرده های زبرا، مینیمال، شید، پانچی و ساده اشاره کرد. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند که شما باید با در نظرگرفتن این ویژگی ها خرید خود را انجام داده و اقدام به نصب کنید.

نصب پرده مینیمال

مراحل نصب پرده مینیمال به صورت ساده و اصولی

در زیر به گام های نصب این پرده اشاره کرده ایم:

انتخاب ریل و سایر لوازم پرده مینیمال

برای نصب پرده مینیمال، به ریل و سایر لوازم مانند نوار پرده مینیمال، براکت، پلاک، سرپیچ و … نیاز دارید. ریل‌های پرده مینیمال معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل هستند و در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند. ریل پرده را به همراه براکت‌ها و متعلقات آن، به دیوار نصب کنید. قیمت ریل پرده مینیمال نسبت به سایرمتعلقات پرده بیشتر است.

مطلب مرتبط  آشنایی با 4 مدل از انواع ارتفاع پرده

اندازه‌گیری و برش پرده

در مرحله بعدی باید بتوانید عرض و ارتفاع پنجره را به شکل صحیح و دقت کامل اندازه گیری کنید. حالا با درنظر گرفتن نوع پرده و مدلی که انتخاب کرده اید، ابعاد اندازه گیری شده را روی پارچه برش دهید.

نصب پرده مینیمال

پرده را به ریل آویزان کرده و در صورت نیاز، از چین‌خوردگی یا افتادگی آن جلوگیری کنید. البته باید بگوییم که پرده های مینیمال با توجه به نوع ومدلی که دارند، نحوه نصب شان با هم فرق می کند. مثلا پرده شید رولی با نوع ساده و پانچ نصب متفاوتی دارد. در نهایت با کمک ابزارهای مناسبی مانند متر، مداد، دریل و پیچ گوشتی نصب پرده مینیمال را آغاز کنید.

نصب پرده مینیمال

نکته: نصب پرده مینیمال نیاز به دقت و ظرافت دارد. مراحل نصب را به آرامی و با دقت انجام دهید تا از هرگونه اشتباه جلوگیری کنید. اگر در نصب پرده با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از نصاب های حرفه ای در این زمینه استفاده کنید.

مراحل گام به گام در نصب پرده کرکره ای

قیمت چوب پرده مینیمال چگونه محاسبه می شود

چوب پرده یکی از ملزومات نصب پرده های مینیمال است. قیمت این ابزار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر برایتان آورده ایم:

  • نوع چوب: چوب پرده‌ های مینیمال در جنس‌های مختلفی مانند MDF، هامبورگ، فایبرگلاس، آلومینیوم و … عرضه می‌شوند. به طور کلی، قیمت چوب پرده‌های چوبی (مانند MDF و هامبورگ) از نوع فایبرگلاس و آلومینیوم بیشتر است.
  • طرح و مدل: آنها در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی مانند ساده، طرح‌دار، کلاسیک و مدرن عرضه می‌شوند. طرح‌ها و مدل‌های پیچیده‌تر، معمولا قیمت بالاتری دارند.
  • ابعاد: قیمت چوب پرده به ابعاد آن (طول و عرض) بستگی دارد. چوب پرده‌های بلندتر و عریض‌تر، به طور طبیعی قیمت بیشتری دارند.
  • یراق‌آلات: یراق‌آلات مورد استفاده در چوب پرده مینیمال، مانند براکت، پلاک، سرپیچ و … نیز در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. یراق‌آلات باکیفیت‌تر، معمولا قیمت بالاتری دارند.
مطلب مرتبط  6 نکته طلایی در خرید پرده اداری برای محیط‌های کاری مختلف

نصب پرده مینیمال

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت کلی نحوه نصب پرده مینیمال را شرح دهیم. دانستیم که این پرده ها با توجه به مدل و ویژگی هایی که دار از نصب متفاوتی هم برخوردار هستند. منتهی شما با اندازه گیری کامل ابعاد پنجره و برش های لازم روی پارچه می توانید مراحل نهایی نصب پرده را انجام دهید.

مجموعه وراتی به صورت کاملا حرفه ای تمامی جزئیات پرده و پوشش های پنجره را در نظر میگیرد و مسیر شفافی را در زمینه نصب پرده ها در اختیارتان می گذارد. شما میتوانید انواع پرده های محبوب و باب سلیقه‌تان را از این سایت جستجو کرده و بعد از خرید، نسبت به نصب اصولی آنها اقدام کنید. نصب فنی و اجرای دقیق انواع پرده ها را به تیم ماهر وراتی بسپارید.

فرق پرده مینیمال با پانچ در چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *