معرفی 12 ترکیب رنگی پرده مناسب دیوار خاکستری

معرفی 12 ترکیب رنگی پرده مناسب دیوار خاکستری | گروه پرده وراتی

انتخاب رنگ پرده مناسب دیوار خاکستری یا طوسی چه اهمیتی برای داشتن یک دکوراسیون عالی دارد؟ رنگ طوسی، رنگ بسیار جذابی مخصوصا برای دیوارهای خانه است. این رنگ از یک طرف چندان تاریک نیست و روی نور محیط اتاق تاثیر منفی ندارد و از طرف دیگر هم می‌تواند، اندازه اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد. به این دو مزیت باید خنثی بودن و امکان استفاده از سایر وسایل دکوراتیو در رنگ‌های مختلف را نیز به آن اضافه کنیم.

با این حساب خیلی نباید تعجب کرد که یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های کاربران برای رنگ دیوار خانه، طوسی یا خاکستری باشد. یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که می‌تواند زیبایی چنین دیواری را بیش از پیش نماید پرده‌ها و رنگ آن‌ها است. ترکیب رنگ مناسب میان پرده و رنگ دیوار می‌تواند جذابیت‌های زیادی را برای خانه شما ایجاد کند. بیایید با هم رنگ پرده مناسب دیوار طوسی را با چند ایده فوق‌العاده جذاب و دوست داشتنی مرور کنیم.

چرا رنگ خاکستری و طوسی ترند است؟

اصلا چرا باید درباره پرده مناسب دیوار خاکستری و طوسی صحبت کنیم؟ پاسخ این سوال اهمیت این دو رنگ در دکوراسیون خانه‌ها را نشان می‌دهد. طوسی از جمله رنگ‌های خنثی است که امکان ترکیب آن با هر رنگ دیگری به راحتی وجود دارد. چه با رنگ‌های خیلی تیره مانند: مشکی و قهوه‌ای و چه با رنگ‌های روشن مانند سفید و زرد این رنگ جذابیت‌های بسیار زیادی دارد.

مزیت‌ها و جذابیت‌های رنگ‌های طوسی و خاکستری تنها به همین موارد محدود نمی‌شوند. این رنگ بر روی دیوار می‌تواند ابعاد خانه شما را بیشتر نشان دهد. حتی ارتفاع سقف خانه نیز با این رنگ بیشتر دیده خواهد شد. با این حساب ما با یک رنگ همه کاره در دکوراسیون خانه روبرو هستیم که در سبک‌های دکوراسیون مدرن بسیار از آن استفاده می‌شود.

طوسی و خاکستری به دلیل همین مزیت‌ها تبدیل به ترندترین رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون خانه شده‌اند. استفاده از آن‌ها تنها به رنگ دیوار محدود نشده و از آن به عنوان رنگ اصلی وسایل موجود در دکوراسیون از جمله مبلمان و رنگ کفپوش نیز استفاده می‌شود.

چرا رنگ خاکستری و طوسی ترند است؟ | گروه پرده وراتی

بررسی رنگ خاکستری و طوسی از نظر روانشناسی

برای این‌که در انتخاب پرده مناسب دیوار طوسی بهتر عمل کنید، بررسی روانشناسی این رنگ نیز می‌تواند اهمیت داشته باشد. طوسی رنگ آرامش است. صرفه‌جویی و احتیاط نیز از جمله نمادهایی است که طوسی با خود به همراه دارد. با پر رنگ‌تر شدن رنگ طوسی و نزدیک‌تر شدن آن به خاکستری نمادهایی مانند غم و اندوه را نیز می‌توان به این طیف رنگی اضافه کرد. البته درمان آن استفاده از ترکیب رنگ مناسب در سایر وسایل دکوراسیون از جمله پرده است. این رنگ‌ها خنثی هستند و استفاده از آن‌ها معمولا در سلیقه اکثر افراد جا دارد. افراد درون‌گرا بیشتر به دنبال استفاده از این ترکیب رنگ در وسایل دور و بر خود می‌روند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده آماده مدل 2024

معرفی 12 رنگ پرده‌ای که با دیوار خاکستری ست می‌شود

نوبت به معرفی رنگ پرده مناسب دیوار خاکستری و طوسی می‌رسد. رنگ پرده به خودی خود اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون خانه دارد و اگر شما در انتخاب آن سهل انگاری کنید ممکن است حتی زیبایی‌های موجود در سایر ‌بخش‌های دکوراسیون خانه خود را نیز از دست بدهید.

در ادامه 12 ایده فوق العاده جذاب و مدرن، برای پرده مناسب دیوار طوسی و خاکستری که ترند دکوراسیون داخلی در سال 2023 هم هستند با شما در میان می‌گذاریم که می‌توانید از این ایده‌ها برای زیباتر کردن محیط خانه خود با دیوارهای طوسی رنگ استفاده نمایید.

1.پرده سفید کلاسیک

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هایی که به عنوان رنگ پرده مناسب دیوار خاکستری می‌توانید از آن استفاده کنید سفید کلاسیک است. ترکیب طوسی و سفید واقعاً زیباست و حتی معمولی‌ترین دکوراسیون‌ها نیز با این ترکیب رنگ دیدنی خواهند شد. البته که می‌توانید با اکسسوری‌های مختلف پرده این ترکیب رنگ را باز هم زیباتر کنید اما حتی بدون اکسسوری‌ها هم ترکیب طوسی در دیوار و سفید در پرده می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد.

پرده سفید کلاسیک بر روی دیوار خاکستری | گروه پرده وراتی

2.پرده برنزه و کرم

طوسی یک رنگ خنثی است و به همین دلیل به سادگی با هر رنگ دیگری ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. یکی از رنگ‌های مناسب برای ترکیب با طوسی و خاکستری رنگ کرم است. استفاده از این رنگ به عنوان رنگ پرده، همراه با دیوار خاکستری باعث می‌شود تا فضایی صمیمی و گرم در خانه شما ایجاد شود. همچنین استفاده از این ترکیب رنگ باعث می‌شود تا محیط خانه شما کاملا دنج و آرام به نظر برسد.

3.پرده آبی نفتی

آبی نفتی نیز از آن دسته از رنگ‌هایی است که به راحتی با طوسی ترکیب می‌شود. استفاده از این رنگ برخلاف تصور هیچ حس تاریکی نیز در اتاق ایجاد نخواهد کرد و اتفاقا به راحتی می‌توان این ترکیب رنگ را با رنگ‌های مبلمان معمول و رایج مانند: شتری و حتی سفید ترکیب کرد.

4.پرده جو رنگی

جو رنگی نیز‌ از جمله رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود که هم با طوسی و هم با سایر رنگ‌های خنثی به راحتی ترکیب شده و ترکیب رنگ زیبایی را ایجاد می‌نماید. شما می‌توانید با اکسسوری‌های کمی گرم‌تر این رنگ پرده را تزئین کنید تا زیبایی آن بیش از پیش باشد. استفاده از پرده جو رنگی باعث می‌شود تا فضایی کاملا روشن و مطلوب در خانه داشته باشید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده آشپزخانه | معرفی 9 پرده‌ی مناسب فضای آشپزخانه

پرده جو رنگی بر روی دیوار خاکستری | گروه پرده وراتی

5.پرده رز خاکی

استفاده از پرده رز خاکی همراه با دیوار طوسی نیز می‌تواند یک ترکیب رنگ عالی باشد. برای محیط‌های شاد مانند: مهد کودک‌ها، از این ترکیب رنگ بسیار استفاده می‌شود. برای ایجاد یک محیط شاد در خانه نیز می‌توانید آن را امتحان کنید. همچنین اضافه شدن یک دست مبلمان سفید یا زیتونی به این ترکیب کی تواند یک دکوراسیون داخلی فوق العاده جذاب را برای شما رقم بزند و حتما آن را نیز در لیست خود برای انتخاب رنگ پرده مناسب دیوار خاکستری در نظر داشته باشید.

6.پرده زرد

یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای پرده با دیوار طوسی رنگ زرد است. زرد از جمله رنگ‌های گرم و شاد است و هم حس صمیمیت و هم حس شاد بودن را در فضا القا می‌نماید. از این گذشته استفاده از آن برای پرده باعث می‌شود تا پنجره خانه شما تبدیل به یک خورشید اما بدون نور اذیت کننده در فضای اتاق شده و از این بابت نیز یک نمای جذاب را در اختیار داشته باشید. تضاد رنگی میان طوسی و زرد جذابیت دکوراسیون شما را به اوج خود خواهد رساند.

7.پرده خاکستری ذغالی

استفاده از سایر طیف‌های رنگ طوسی نیز می‌تواند برای پرده مناسب دیوار طوسی انتخاب ایده‌آلی باشد. اگر رنگ دیوار اتاق شما طوسی در طیف‌های کم رنگ‌تر است می‌توانید با اضافه کردن یک پرده با رنگ خاکستری ذغالی از خود زیبایی‌ها و جذابیت‌های این رنگ برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید. تضاد ایجاد شده میان طوسی کم رنگ با خاکستری ذغالی باعث می‌شود تا چشم و ذهن بیننده برای ساعات زیادی درگیر فضای رنگی ایجاد شده در خانه شما باشد.

8.پرده سبز خنثی

استفاده از رنگ‌های طبیعت در دکوراسیون همیشه زیبایی‌های خاص خود را دارد که از جمله اصلی‌ترین این رنگ‌ها باید به سبز خنثی اشاره کنیم. سبز خنثی نیز می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای پرده مناسب دیوار خاکستری باشد. البته سایر طیف‌های رنگی سبز مانند زیتونی نیز فضای گرمی در محیط خانه شما ایجاد کرده و می‌توانند رنگ مناسبی برای دیوارهای خاکستری رنگ اتاق شما باشند.

مطلب مرتبط  معرفی 13 رنگ پرده مناسب دیوار بژ

پرده سبز خنثی بر روی دیوار خاکستری | گروه پرده وراتی

9.پرده کرمی

برای کسانی که به دنبال ایجاد یک محیط کاملا سبک و به دور از تنش در خانه هستند، رنگ کرم را با دیوار طوسی پیشنهاد می‌کنیم. کرم نسبت به بسیاری از رنگ‌هایی که معرفی کردیم روشن‌تر و ملایم‌تر است و به همین دلیل فضایی کاملا ملایم را در اتاق خانه شما ایجاد خواهد کرد.

10.پرده لالیک

یاسی هم از جمله رنگ‌های زیبا و خاص است که کمتر استفاده می شود. می‌توانید با استفاده از پرده لالیک همراه با رنگ خاکستری دیوار خانه یک دکوراسیون خاص داشته باشید. اگر از پرده لالیک برای دیوار خاکستری استفاده کنید به راحتی می‌توانید در انتخاب سایر وسایل دکوراسیون خانه خود نیز اقدام نمایید. زیرا این ترکیب رنگ محیط جذابی ایجاد کرده و ست کردن سایر رنگ‌ها نیز با آن‌ها بسیار ساده خواهد بود. سایر طیف‌های رنگی بنفش نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای دیوارهای طوسی باشند.

11.پرده راه راه خنثی

برای پرده مناسب دیوار خاکستری می‌توانید سراغ راه راه خنثی هم بروید. اگر با سلیقه‌های بسیار متفاوتی در خانه روبرو هستید و هر کس نظر متفاوتی برای انتخاب رنگ پرده می‌دهد راه راه خنثی از آن دسته‌ از رنگ‌هایی است که می‌تواند سلیقه همه را اغنا کرده و جذابیت خاصی را با دیوارهای طوسی در خانه شما ایجاد نماید.

پرده راه راه خنثی بر دیوار خاکستری | گروه پرده وراتی

12.پرده آمبره

ترکیب رنگ‌های آمبره مختلفی وجود دارند که همگی آن‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای دیوارهای طوسی و خاکستری باشند. استفاده‌ از این رنگ باعث می‌شود تا حتی بتوانید سایر رنگ‌های مورد علاقه خود را در وسایل خانه به صورت گسترده استفاده کنید.

سخن پایانی

انتخاب رنگ پرده مناسب دیوار خاکستری و طوسی هم تحت تاثیر سلیقه افراد قرار داشته و هم برای ست کردن آن باید به سایر وسایل موجود در دکوراسیون خانه خود از جمله رنگ مبلمان و کفپوش‌ها نیز دقت داشته باشید. خیلی از اوقات زیبایی برخی از رنگ‌ها در ترکیب‌های مناسب خود را نشان می‌دهند و اگر شما انتخاب اشتباهی داشته باشید ممکن است جذابیت‌های رنگ اصلی دیوارهای خانه خود را نیز از دست بدهید.

اگر دیوار خانه شما طوسی یا خاکستری است به خاطر این انتخاب عالی به شما تبریک می‌گوییم. اما نباید زیبایی‌ها و جذابیت‌های دیوار طوسی خانه خود را با انتخاب رنگ پرده اشتباه از دست بدهید. در مقاله راهنمای انتخاب رنگ پرده به شما کمک می‌کنیم تا دکوراسیون خیره کننده‌ایی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *