روش‌های صحیح نصب پرده بدون دریل کردن

روش‌های صحیح نصب پرده بدون دریل کردن | گروه پرده وراتی

پرده یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی است که در زیبایی منزل و دکوراسیون شما نقش دارد. انتخاب صحیح پرده به فضای خانه شما روح می‌بخشد. ممکن است افراد به دلایل زیادی نخواهند دیوار را برای نصب این وسیله سوراخ کنند. معمولا افرادی که به‌طور موقت در یک خانه ساکن هستند تمایلی ندارند تا به دیوارهای آن برای نصب پرده آسیب برسانند زیرا ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتر به صاحب‌خانه شوند. در چنین شرایطی افراد باید به فکر نصب پرده بدون دریل باشند.

در ادامه به بررسی روش نصب پرده بدون دریل می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

روش‌های نصب پرده بدون دریل

در زمان نصب این وسیله گزینه‌های شما محدود به نصب براکت‌ها و میله‌های پرده نمی‌شود. برای این کار می‌توانید از آهنربا چسب‌ها یا قلاب چسبی استفاده کنید. نکته مثبت استفاده از این روش‌ها این است که همگی آن‌ها راحت‌تر از استفاده از مته برای سوراخ کردن دیوار و نصب پرده هستند.

روش‌های نصب پرده بدون دریل | گروه پرده وراتی

نصب پرده با قلاب‌های چسبنده

قلاب چسبنده وسیله‌ای است که به دیوار شما می‌چسبد و در مدل‌های مختلف در بازار موجود است. معمولا از این قلاب‌ها برای پرده‌هایی که چین‌دار نیستند استفاده می‌کنند. در ادامه روش استفاده از قلاب چسبنده برای نصب پرده آورده شده است.

انتخاب صحیح قلاب چسبنده

برای هر پنجره به دو قلاب چسبنده نیاز دارید. قلاب‌های چسبنده مختلف موجود در بازار می‌توانند وزن‌های مختلفی از پرده را تحمل کنند. شما باید قلابی انتخاب کنید که بتوانید با آن پرده را به دیوار محکم ببندید. بهتر است قلاب شما جلوه براق و زیبایی روی دیوار داشته باشد.

مطلب مرتبط  چگونه بهترین پرده برای پذیرایی را انتخاب کنیم؟

قلاب‌ها را روی دیوار بچسبانید

روی بسته‌بندی این محصولات راهنمایی استفاده از آن‌ها نوشته شده است. قسمت پشتی این قلاب‌ها را قبل از قرار دادن آن‌ها روی دیوار جدا کنید. اجازه دهید تا قلاب‌های نصب شده حداقل به‌مدت 1 ساعت روی دیوار باقی بمانند و در این مدت از نصب پرده خودداری کنید. با این کار قلاب‌های چسبنده محکم‌تر روی دیوار قرار می‌گیرند.

نصب پرده

پس از محکم شدن قلاب‌های چسبنده در جایگاهشان پرده را روی میله آن قرار دهید. در نهایت باید میله پرده خود را روی قلاب‌ها بگذارید.

نصب پرده با میله کششی

یکی دیگر از انواع میله پرده ، میله کششی است. میله کششی وسیله‌ای است که در قسمت درونی پنجره شما قرار می‌گیرد و به قلاب نیاز ندارند. این وسیله انواع بسیار محدودی دارد.

افرادی که علاقه‌ای که سوراخ کردن دیوار خانه خود ندارند باید مراحل زیرا را برای نصب پرده با میله کششی انجام دهند.

میله کششی مناسبی انتخاب کنید

میله‌های کششی با اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. شما باید قسمت داخلی پنجره خود را قبل از انتخاب این میله اندازه بگیرید. میله کششی باید بین دو سطح برجسته پنجره قرار گیرد بنابراین فاصله این دو قسمت را نسبت به یکدیگر اندازه‌گیری کنید.

اندازه میله کششی قابل تنظیم است بنابراین حداقل و حداکثر طول میله را در هنگام خرید بررسی کنید.

تنظیم میله

میله را در سمت پنجره نگه دارید و سپس آن را طوری تنظیم کنید که حدود یک اینچ از قسمت بالای پنجره کوتاه‌تر شود.

میله را در جایگاه قرار دهید

یک قسمت میله را در جای مورد نظرتان قرار دهید و سپس میله را تا اندازه‌ای دراز کنید که می‌خواهید در جای دیگر قرار گیرد.

مطلب مرتبط  7 نکته مهم برای خرید بهترین پرده برای اتاق خواب | 25 مدل جذاب

پرده خود را آویزان و سپس میله را محکم کنید

پرده خود را روی میله کششی به آرامی قرار دهید و سپس میله را در جایگاهی که مشخص کرده بودید بگذارید. برای اطمینان از اینکه فشار کافی برای نگه داشتن میله در جای خود وجود دارد می‌توانید میله را کمی بیشتر دراز کنید. میله باید به اندازه‌ای محکم شود که حتی وقتی آن را رها می‌کنید در داخل پنجره بماند.

استفاده از میله مغناطیسی برای نصب پرده بدون دریل

میله مغناطیسی وسیله‌ای است که به دیوارها و سطوح فلزی می‌چسبد. این نوع میله‌ها در انواع مختلفی در دسترس هستند و بعضی از آن‌ها با نوارهای چسبی به بازار عرضه می‌شوند. این میله‌ها را می‌توانید به وسایل دیگر متصل کنید.

روش استفاده از میله مغناطیسی برای نصب پرده به‌صورت موارد زیر است.

انتخاب میله مغناطیسی مناسب

میله مغناطیسی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با اندازه پنجره شما باشد. این میله باید برای نگه داشتن پرده به اندازه کافی محکم باشد و روی دیوارتان جلوه مناسبی پیدا کند.

نصب میله مغناطیسی روی دیوار

میله را در قسمتی که می‌خواهید پرده را در آن نصب کنید قرار دهید و از چسبیدن آن به دیوار مطمئن شوید.

پرده‌های خود را آویزان کنید

میله از جایگاهی که مشخص کرده بودید جدا کنید و پرده را روی میله خود نصب کنید. در نهایت میله را دوباره در جایگاهی که مشخص کرده بودید قرار دهید.

استفاده از میله چسبنده برای نصب پرده

میله چسبی وسیله‌ای است که به دیوار می‌چسبد و در انواع مختلفی در بازار موجود است. بعضی از میله‌های چسبی لوازم جانبی دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها این وسیله را به‌طور دائمی بر دیوار نصب کنید.

مطلب مرتبط  آموزش نصب پرده برقی در منزل

انتخاب میله چسبی مناسب

در زمان خرید این وسیله باید به مواردی مثل جنس بدنه مقاومت و نوع آن توجه کنید. میله چسبی باید با ابعاد پنجره شما متناسب باشد و فضای منزلتان را به‌اندازه کافی شیک نشان دهد.

میله را روی دیوار خود بچسبانید

روش نصب میله را از روی بسته‌بندی محصول مطالعه کنید. این نوع میله‌ها دو براکت چسبنده دارند. این براکت‌ها را با جدا کردن کاغذ پشتشان می‌توانید به دیوار بچسبانید.

با توجه به روش استفاده از این میله باید اجازه دهید تا براکت‌ها حداقل به‌مدت 1 ساعت روی دیوار قرار داشته باشند تا روی دیوار و جایگاهشان ثابت شوند. با این کار از افتادن میله بلافاصله پس از نصب جلوگیری می‌کنید.

پرده را با میله چسبی نصب کنید

پرده را روی میله قرار دهید و سپس آن را در جایگاه مشخص شده نصب کنید.

نصب چوب پرده بدون دریل و با استفاده از چسب | گروه پرده وراتی

سخن نهایی

در بسیاری از مواقع افراد به دلیل آشنا نبودن با روش استفاده از دریل یا جلوگیری از آسیب رسیدن به دیوار سعی می‌کنند تا از وسایل دیگری برای نصب پرده استفاده کنند. این وسایل به کمک آهنربا یا چسبی قوی در جایگاه خود قرار می‌گیرند و باید پرده را روی آن‌ها نصب کنید و به راحتی نصب پرده بدون دریل انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر راجب نصب پرده پیشنهاد می‌شود به بلاگ‌های گروه پرده وراتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *