مراحل گام به گام در نصب پرده کرکره ای

مراحل گام به گام در نصب انواع پرده کرکره ای | گروه پرده وراتی

نصب پرده کرکره کار دشواری به نظر می رسد؟ اگر فکر می کنید نصب این مدل پرده ها حتما نیاز به متخصص دارد باید بدانید با چند ابزار و کمی حوصله می توانید بدون اینکه لازم باشد هزینه هنگفتی بابت نصب پرده بپردازید، خودتان در خانه پرده کرکره ای که خریداری کرده اید را نصب کنید. فقط کافیست چند اندازه گیری دقیق انجام دهید و دقت عمل داشته باشید. پس این مراحل را برای نصب انواع پرده کرکره ای طی کنید.

ابزار مورد نیاز برای نصب پرده کرکره

  • متر
  • دریل
  • مداد برای نشانه گذاری

همانطور که مشاهده می کنید نصب پرده کرکره نیاز به ابزار تخصصی و خاصی ندارد. با همین ابزار اولیه و با دانستن مراحل کار می توانید بدو دردسر این مدل پرده را نصب کنید.

مراحل نصب پرده کرکره

مراحل نصب پرده کرکره | پرده وراتی

1. پنجره را اندازه گیری کنید.

این کار را باید پیش از خرید پرده کرکره حتما انجام دهید چرا که حین خرید پرده نیز به ابعاد پنجره نیاز خواهید داشت. اما نکته ای که لازم است بدانید این است که پرده کرکره نیز همانند انواع پرده شید می تواند داخل قاب پنجره یا بیرون آن نصب شود. بنابراین با توجه به اینکه می خواهید این نوع پرده را در کدام محل نصب کنید اندازه ها را بزنید.

اگر قرار است پرده خارج از قاب پنجره قرار بگیرد طول پنجره را از بالای قاب پنجره تا پایین آن اندازه بگیرید و همین کار را برای عرض پنجره نیز انجام دهید. اگر بخواهید پرده کرکره را داخل قاب قرار دهید باید متر را روی پنجره قرار دهید و دقیقا عرض و طول پنجره را مشخص کنید.

نکته ای که لازم است بدانید این است که عرض پنجره را باید یک بار در بالاترین نقطه، یک بار در وسط و یک بار در پایین پنجره اندازه بگیرید. گاهی ممکن است این اعداد کمی با هم تفاوت داشته باشند، شما کوچکترین عدد را برای پرده کرکره ای که داخل قاب نصب می شود در نظر بگیرید.

همچنین لازم به ذکر است نصب پرده کرکره در بیرون قاب موجب می شود پنجره بزرگتر دیده شود و وقتی آن را داخل قاب قرار می دهید از سایز اصلی خود کوچک تر به نظر خواهد رسید. هرچند این بستگی به سایر دکوراسیون دارد چرا که اگر بخواهید پرده پارچه ای به این پنجره اضافه کنید لازم است پرده کرکره داخل قاب نصب شود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده آشپزخانه مدرن | مدلهای 2024

2. محل نصب پرده کرکره را مشخص کنید.

در این مرحله، خرید پرده کرکره انجام شده و حالا شما ابزار کافی برای نصب پرده کرکره را دارید. همراه با پرده کرکره، بست یا قلاب آن نیز ارائه می شود و نیاز به خرید جداگانه آن نخواهید داشت.

پس از اینکه مشخص کردید پرده داخل قرار می گیرد یا بیرون، با توجه به طول وعرضی که در نظر گرفتید، محل قرارگیری بست یا قلاب را مشخص کنید. این محل معمولا نزدیک به خط عمود پنجره است.

بست را در جایی که قرار است نصب شود قرار دهید و با مداد جای سوراخ های آن را مشخص کنید.

3. محل نصب را سوراخ کنید.

به طور معمول هر قلاب با دو پیچ همراه است. در مرحله قبل محل قرارگیری پیچ ها را مشخص کردیم. حالا نوبت به سوراخ کردن آن می رسد. از یک دریل با مته 16/1 اینچی استفاده کنید و شروع به سوراخ کردن محل پیچ ها کنید.

بهتر است مشخص کنید تا چه اندازه هر محل پیچ را سوراخ می کنید تا یکسان و یک اندازه باشند. برای این کار می توانید محدوده ی سوراخ کردن دیوار را روی مته با یک خط مشخص کنید و هربار مته را تا همان اندازه به داخل دیوار ببرید.

در نظر داشته باشید با توجه به اینکه چه سطحی را با دریل سوراخ می کنید ممکن است مته های گوناگونی به کارتان بیاید.

4. قلاب ها را در جایشان پیچ کنید.

پس از اینکه سوراخ کردن دیوار تمام شد و محل قرار گیری قلاب ها مشخص شد نوبت به نصب قلاب یا بست ها به دیوار می شود. پیچ ها را در جای خودشان پیچ کنید و بست ها را محکم در جایی که باید قرار بگیرند متصل کنید.

مراحل نصب پرده کرکره | پرده وراتی

5. کلیپ های والان را در جایشان قرار دهید.

والان پرده کرکره یک لایه جداگانه است که در بالای پرده و روی ریل اصلی قرار می گیرد تا ظاهر پرده کرکره را دکوراتیوتر کند.

مطلب مرتبط  در مورد تاریخچه پرده و روندی که تا به امروز طی کرده چه میدانید؟

برای این کار کلیپ های مخصوص نصب والان وجود دارد که بهتر است پیش از نصب ریل کرکره به روی دیوار آن ها را در جایشان قرار دهید تا بعدا بتوانید والان را روی آن نصب کنید.

6. ریل کرکره را سر جایش قرار دهید.

ریل و پرده کرکره به هم متصل هستند بنابراین در این مرحله می توانید نتیجه کارتان را ببینید. ریل کرکره را در جای خود که همان محل قرار گیری قلاب ها است قرار دهید.

پس از اینکه مطمئن شدید ریل کرکره دقیقا در جای خودش مستحکم قرار گرفته، درب بست یا قلاب را ببندید. معمولا با چفت شدن درب بست ها یک صدای کوچکی تولید می شود که مشخص می کند کارتان به درستی انجام شده است.

در نظر داشته باشید هنگام نصب پرده کرکره بهتر است کرکره ها به حالت افقی و جمع شده قرار داشته باشند و پس از اینکه مراحل نصب تکمیل شد آن را باز کنید.

7. والان را روی ریل نصب کنید.

والان را روی ریل به کلیپ هایی که قرار داده بودید متصل کنید تا ظاهر پرده کرکره را کمی شیک تر و متفاوت تر کند.

آیا نصب پرده کرکره فلزی متفاوت است؟

فرقی نمی کند پرده کرکره انتخابی شما از چه نوعی باشد، فقط نصب پرده کرکره های عمودی یا پنل ها متفاوت است. نصب پرده کرکره فلزی یا آلومینیومی نیز همانند نصب پرده کرکره چوبی، وینیلی یا پلاستیکی است و مراحل کار تفاوتی ندارد. با طی کردن مراحل گفته شده می توانید پرده های کرکره افقی را به راحتی نصب کنید.

آیا نصب پرده کرکره فلزی متفاوت است؟ | پرده وراتی

نصب پرده کرکره عمودی چگونه است؟

پرده کرکره های عمودی معمولا به روی پنجره های بزرگی که احتمال باز و بسته شدنشان بیشتر است نصب می شود. همانند درب بالکن و پاسیو. همانند نصب پرده های افقی، این نوع پرده نیز در دو حالت داخل و خارج قاب پنجره نصب می شود.

بنابراین مراحل اندازه گیری و مشخص کردن محل نصب همانند نصب پرده کرکره فلزی و سایر پرده های کرکره افقی است. تفاوت نصب این مدل پره کرکره با سایر مدل های افقی این است که پس از نصب ریل آن در بالای پنجره باید کرکره ها را به طور جداگانه و یکی یکی سرجایشان نصب کنید.

مطلب مرتبط  پرده اداری شیک از کجا بخریم؟

دقت داشته باشید محل نصب ریل کرکره عمودی باید دقیقا جایی باشد که ارتفاع آن به اندازه ارتفاع کرکره ها در نظر گرفته شده باشد. بنابراین هنگام اندازه گیری برای مشخص کردن محل نصب ریل حتما ابتدا ارتفاع کرکره را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید پس از نصب به درستی سر جای خود قرار می گیرد.

علاوه بر اینها با توجه به اینکه کرکره های عمودی از انتها به هم متصل هستند بنابراین به ترتیب نصب کرکره ها دقت کنید.

آیا نصب پرده کرکره بدون کمک متخصص ممکن است؟

همانطور که مشاهده کردید نصب پرده کرکره کار دشواری نیست و با داشتن ابزار اولیه و صرف کمی زمان و حوصله می توانید این مدل پرده را بدون نیاز به کمک نصب کنید.

اما توصیه می شود برای بی نقص شدن کارتان از متخصصان کمک بگیرید بخصوص اگر قرار است بیش از یک پنجره را پرده بزنید. با توجه به اینکه متخصصان ابزار حرفه ای دارند زمان کمتری برای نصب پرده  ها صرف خواهد شد و نسبت به بی نقص بودن آن نیز مطمئن خواهید بود.

بنابراین به اینکه چه تعداد پرده کرکره قرار است نصب کنید توجه داشته باشید و اگر بیش از تعدادی بود که خودتان در توانتان بود، حتما از متخصصین این کار کمک بگیرید.

آیا نصب پرده کرکره بدون کمک متخصص ممکن است؟ | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

فرقی نمی کند کدام نوع از انواع پرده کرکره ای را برای خانه یا محل کارتان انتخاب کرده اید، با داشتن چند ابزار اولیه و طی کردن مراحل نصب به راحتی می توانید نسبت به نصب پرده کرکره فلزی یا حتی نصب پرده کرکره چوبی و سایر مدل ها اقدام کنید. نصب انواع پرده کرکره تقریبا یکسان و شبیه به نصب پرده شید است در این میان فقط پرده کرکره های عمودی کمی متفاوت هستند و نیاز به دقت بیشتری در اندازه گیری دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *