همه چیز درباره انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه

پرده اتاق خواب پسرانه | گروه پرده وراتی

بعنوان والدین، ما همیشه دوست داریم بهترین ها را برای فرزندانمان محیا کنیم و فضایی آرامش بخش، شاد و جذاب برای آن ها ایجاد کنیم. یکی از فضاهایی که می توانیم چنین مانوری در آن ایجاد کنیم و فرزندمان را از هیاهوی دنیای بیرون خارج کنیم و به دنیای جذاب و شاداب خودش بکشانیم اتاق خواب اوست. تمامی اجزای اتاق خواب یک کودک، فرقی نمی کند اتاق خواب دخترانه باشد یا پسرانه، به روی روحیات او تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله به شما کمک می کنیم پرده اتاق پسر را با توجه به سن و سال و علایق او انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه

پیش از هرچیزی لازم است بدانید برخی نکات در انتخاب پرده اتاق کودک باید در تمامی موارد رعایت شود. پس از رعایت نکات ایمنی ذکر شده می‎توانید به سراغ انتخاب رنگ و موارد دیگر برای پرده اتاق خواب پسرانه بروید.

سن

بدون شک فرزندان شما در سنین مختلف روحیات مختلفی دارند. اگر در سن پایین اسپایدرمن قهرمان او بوده باشد ممکن است با بزرگتر شدن مسخره به نظرش برسد. بنابراین لازم است بدانید پرده اتاق خواب پسرانه را برای چه سنی انتخاب می کنید تا بتوانید روحیات فرزند خود را در آن رده سنی بسنجید و انتخاب بهتری برای او داشته باشید.

اگر تمایل ندارید خیلی زود پرده اتاق فرزند خود را تغییر دهید بهتر است به فکر پرده ای باشید که هم با روحیات فرزند شما در سنین مختلف سازگار باشد هم خیلی زود از مد نیفتد.

راهنمای انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه | گروه پرده وراتی

رنگ و طرح

مهم ترین چیزی که انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه را با پرده اتاق خواب دخترانه متفاوت می سازد رنگ و طرح پرده است. بسیاری معتقدند وجه تمایز دخترها و پسرها در رنگ هایی است که به آن ها نسبت داده شده است.

هرچند برخی دیگر نیز معتقدند این ها کلیشه هایی هستند که از کودکی به فرزندان آموخته می شود. اما فرقی نمی کند بخواهید این کلیشه را دنبال کنید یا متضاد آن رفتار کنید، پیش از هر چیزی باید بتوانید سلیقه فرزند خود را در انتخاب رنگ بسنجید و طبق آن پیش بروید. با اینحال برخی از رنگ ها و طرح هایی که می توانند مناسب پرده اتاق خواب پسر باشند شامل موارد زیر می شوند:

مطلب مرتبط  10 ایده پرده در دکوراسیون اداری

آبی بهترین انتخاب شماست

تحقیقات نشان داده بسیاری از پسران، فرقی نمی کند در چه سنی باشند، طرفدار رنگ آبی هستند. آبی رنگی آرامش بخش است که بسیاری آن را برای اتاق خواب انتخاب مناسبی می دانند چرا که موجب می شود خواب بهتری داشته باشید و این همان چیزی است که شما برای فرزند خود انتظار خواهید داشت.

علاوه بر اینها، آبی یک رنگ کلاسیک است که می تواند در سنین مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد بنابراین اگر بتوانید یک پرده آبی را در دکوراسیون اتاق پسر خود جا دهید مطمئن خواهید بود به این زودی ها نیازی نخواهید داشت تا پرده را تعویض کنید.

رنگ آبی در کنار رنگ های بژ و خاکستری جلوه و جذابیت بیشتری خواهد داشت و جدیت بیشتری به فضای اتاق پسرانه می بخشد.

پرده اتاق پسر | گروه پرده وراتی

طرح های هندسی

اشکال هندسی یکی از ایده آل ترین طرح ها برای پرده اتاق خواب پسرانه به شمار می روند چرا که از خطوط و الگوهای صافی تشکیل شده اند که برای کودکان جذاب و تماشایی است و در عین حال طرحی کودکانه به نظر نمی رسد.

اگر می خواهید آن را بیشتر مناسب سن فرزندتان انتخاب کنید برای پسران کم سن و سال می توانید از طرح ستاره کمک بگیرید و اگر فرزند شما به سن نوجوانی رسیده است طرح لوزی و طرح هایی که خطوط صاف و به هم پیچیده ای دارند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

طرح راه راه

این طرح نیز یکی از طرح های ایده آل برای دختران و پسران نوجوان است. راه راه های افقی و عمودی ظاهر اتاق را جدی تر و بزرگسالانه تر نشان می دهند و جنسیت خاصی نیز ندارند مگر آنکه در رنگ آن مشخص شود.

بنابراین می توانید به راحتی چنین طرحی را برای پرده اتاق خواب پسرانه انتخاب کنید. نکته ای که انتخاب این طرح دارد این است که اغلب در رنگ‎های مختلفی دیده می شوند چرا که راه راه ها چه عمودی و چه افقی برای نمایان شدن در رنگ های مختلفی انتخاب می شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب پرده

بنابراین باید توجه کنید چه ترکیب رنگی با سایر وسایل دکوراسیون اتاق سازگار است یا به طور کلی به دنبال یک طرح مونوکروم بروید تا نگرانی بابت چند رنگ شدن آن نداشته باشید.

طرح چهارخونه

به طور کلی طرح های چهارخونه را در لباس های مردانه و زنانه می بینیم که بین هردو محبوبیت بالایی دارد. این طرح، نه به همان شکل در که در لباس ها دیده می شود، یک الگوی زیبا و جذاب برای پرده اتاق پسرانه است چرا که می تواند شخصیت و جنسیت اتاق را به خوبی نمایان کند.

طرح های چهارخانه تنوع بسیاری دارند و در رنگبندی مختلفی نیز ارائه می شوند. رنگی را انتخاب کنید که بیشتر مناسب سن فرزندتان باشد. بعنوان مثال برای یک پسر نوجوان بهتر است پرده ای را انتخاب کنید که از ترکیب رنگ تیره و روشن مثل آبی، سرمه ای و سفید تشکیل شده باشد.

طرح ماشین و یا کشتی

چیزی که تقریبا در بین تمامی پسربچه ها یکسان است علاقه آن ها به ماشین و کشتی است. حتما در اتاق فرزند شما چند ماشین و کشتی اسباب بازی وجود دارد. اگر فرزند شما به این اسباب بازی ها علاقه خاصی نشان می دهد و به طور کلی ماشین او را جذب خود می کند، می تواند پرده اتاق او را نیز در طرح ماشین و کشتی انتخاب کنید تا به طور کلی احساس خوشایندی از بودن در دنیای سرگرم کننده خود داشته باشد.

طرح ماشین و یا کشتی برای پرده پسرانه | گروه پرده وراتی

طرح ابرقهرمان ها

ابرقهرمان ها شخصیت های محبوب کودکان بخصوص پسربچه ها هستند. آن ها دنیایی رویایی با این شخصیت ها می سازند. همین موجب شده وجود این ابرقهرمان ها در اتاق خواب آن ها حس خوشایندی برایشان داشته باشد و حتی در مواقعی احساس امنیت به آن ها ببخشد.

مطلب مرتبط  بررسی فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب پرده پذیرایی

بنابراین تزیین کردن اتاق خواب پسرانه با پرده ای با طرح ابرقهرمان محبوب فرزندتان می تواند به او احساس آرامش بیشتری در اتاق خواب ببخشد.

جنس پرده اتاق پسر

حال که مروری بر طرح و رنگ های مناسب پرده اتاق پسرانه داشتیم نوبت به یک عامل مهم دیگر می رسد که جنس پرده است. پرده ها در جنس های متنوعی موجود هستند اما همه آن ها برای اتاق خواب مناسب نیستند.

معمولا پرده اتاق خواب باید پرده ای سبک باشد. بهتر است برای اتاق خواب پسرانه از پرده کتان یا لینن استفاده کنید که هم امکان ورود نور طبیعی به اتاق را داشته باشند و هم حس سادگی و آرامش را در اتاق او پخش کند.

پرده های سنگین تر نظیر پرده مخمل یا ابریشم مناسب اتاق خواب، بخصوص اتاق خواب کودکان نیستند. پرده حریر نیز اغلب یک پرده دخترانه تصور می شود و معمولا برای اتاق پسرانه انتخاب نمی شود.

اگر می خواهید پرده اتاق پسرانه نور طبیعی را در طول روز داشته باشد و در شب تاریکی کامل تری در اتاق وجود داشته باشد تا فرزندتان در آرامش بیشتری به خواب برود، می توانید از پرده شید زیر پرده کتان استفاده کنید. پرده های شید می توانند در روزهای گرم تابستان نیز از گرمای شدید اتاق خواب کودک جلوگیری کند و فرزندتان در تمام فصول احساس خوبی در اتاق خواب خود داشته باشد.

جنس پرده اتاق پسر | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

پرده در اتاق کودکان نقش بسزایی دارد و می تواند دکوراسیون یک اتاق را کامل کرده و شخصیت و جذابیت بیشتری به فضای اتاق ببخشد. برای خرید پرده اتاق کودک علاوه بر در نظر گرفتن سن و سال فرزندتان باید با سلایق او نیز بیشتر آشنا باشید. اگر تمایل ندارید اطراف او را با دنیای خیالی پر کنید از رنگ هایی که اغلب بعنوان رنگ های پسرانه شناخته شده  هستند کمک بگیرید تا بتوانید فضایی در اتاق او ایجاد کنید که در آن احساس آرامش، خلاقیت و شادابی بیشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *