دکوراسیون مینیمال چیست و پرده در دکوراسیون مینیمال چه ویژگی هایی دارد؟

پرده در دکوراسیون مینیمال

 مینیمال واژه­ای ­انگلیسی است و معنای آن حداقل است و افراد پیرو این سبک را مینیمالیست می گویند که طرفدار ساده بودن و ساده گرایی هستند. در دکوراسیون منزل، سبک مینیمال طرفداران مخصوص به خود را دارد افرادی که دوست  دارند از فضای منزل خود با کمترین و ساده‌ترین وسایل، زیباترین جلوه را به منزل خود ببخشند، وسایل اضافی را حذف کنند و حداکثر استفاده را از فضای منزل خود ببرند تا مکانی فراخ و دلباز برای خود ایجاد کنند. ما در ایم مقاله به شما می گوییم دکوراسیون مینیمال چیست و پرده در دکوراسیون مینیمال چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال چیست؟

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منازل ویژگی های مختص به خود را دارد که با هم به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • انتخاب وسایل و لوازم دکوری بر اساس نیاز و ضرورت و حذف لوازم اضافی منزل.
    این مورد اصلی­ترین نکته در ایجاد دکوراسیون مینیمال است. در این سبک، خبری از لوازم تجملاتی و پر زرق و برق و اضافی نیست و باید توجه کافی به ایجاد فضاهای خالی در منزل داشت.
  • استفاده از اشکال هندسی ساده مثل مربع، مستطیل و یا خطوط صاف.
    از دیگر ویژگی‌های مهم در پیاده سازی دکوراسیون مینیمال در منزل، توجه به اشکال سرویس مبلمان، سرویس خواب و … است که باید با اشکال هندسی ساده­ا­ی طراحی شده و به دورازقوس‌ها و زوایای زیاد باشند و اکثرا به شکل مکعب و گوشه‌دار هستند که این امر باعث می­شود این سبک کاملا امروزی و مدرن باشد.
  • به کار گیری رنگ‌های خنثی
    همواره باید توجه داشت که در کنار رنگ­هایی که برای دکوراسیون استفاده می‌شود می­بایست از رنگ­های خنثی همچون سفید، خاکستری، کرم یا بژ به عنوان رنگ دوم و غالب بر دکوراسیون به کار برد. به همین منظور از رنگ‌های ساده و تا حد امکان با تناژ روشن برای دیوارها استفاده کنید تا به دلباز نشان دادن فضا بیشتر کمک کند. در این سبک می‌توان از کاغذ دیواری نیز استفاده شود اما باید توجه داشت بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کرد که بدون طرح بوده و بافت ساده‌ای دارند.
  • استفاده از سطوح صاف و مسطح در این سبک
    از دیگر ویژگی های این سبک استفاده بی آلایش و مسطح بودن سطوح موجود در منزل است. به این ترتیب می بایست از کمد دیواری‌های ریلی، دستگیره­های توکار برای کابینت‌های آشپزخانه و چراغ­های سقفی توکار بهره برد.
  • استفاده از بافت عناصر طبیعی
    برای بالا بردن جذابیت در دکوراسیون مینیمال و جلوه دادن به رنگ­های خنثی بکار رفته اغلب از عناصری همچون چوب، فلز، سنگ و پارچه در المان‌های تشکیل دهنده این سبک استفاده میشود .
  • توجه به نور خورشید و پر نور بودن منزل
    در پیاده سازی این سبک توجه فراوانی به روشن بودن فضا می‌شود. پس در معماری این سبک، از پنجره‌های بزرگ و در دکوراسیون از پرده­های نازک که بیشترین میزان نور طبیعی را به داخل خانه وارد می‌کند استفاده می‌شود.
مطلب مرتبط  معرفی 11 ترکیب رنگی برای ست پرده با کابینت آشپزخانه

ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال چیست؟ | گروه پرده وراتی

نقش پرده در دکوراسیون مینیمال

همانطور که مشاهده کردید، پرده در دکوراسیون مینیمال تاثیر بسزایی دارد. بنابراین باید بدانید پرده مینیمال چیست تا بتوانید در دکوراسیون مینیمال خانه خود بهترین پرده را به کار بگیرید.

پرده های مینیمال در واقع پرده هایی هستند که بسیار ساده بوده و طرح ونقش خاصی ندارند و یا آنکه طرح آن آنقدر کم یا کم رنگ است که تاثیر چندانی در شلوغ جلوه دادن پرده ندارد.

ویژگی‌های پرده مینیمال

  • ساده و یک لایه: علی رغم پرده‌های کلاسیک که از چندین لایه تشکیل می‌شوند، پرده مینیمال تنها از یک لایه تشکیل شده و فضای کمی را به خود اختصاص می­دهد.
  • امکان تنظیم و عبور نور: این پرده­ها ساده، مدرن و بسیار کارآمد بوده و در هنگام استفاده از آنها می توان به راحتی میزان نور ورودی به محیط را تنظیم کرد.
  • ایجاد تنوع و تغییر: به دلیل اینکه پرده مینیمال طرح خاصی ندارد دست شما رابرای انتخاب سایر المانهای دکوراسیون داخلی باز می‌گذارد تا به راحتی بتوانید ترکیب‌های متنوعی را پیاده سازی نمایید.
  • تغییر اندازه: از دیگر مزایای پرده مینیمال باز گذاشتن دست شما برای تغییر اندازه پرده در صورت جابجایی و نقل مکان به فضایی کوچکتر است که براحتی می توان آن را تغییر سایز داد.

5 ایده برای استفاده از پرده در دکوراسیون مینیمال

پرده مینیمال با طرح اشکال هندسی

پرده‌های مینیمال قرار نیست همیشه تک رنگ و ساده باشند بلکه شما می‌توانید از طرح‌ها نیز استفاده کنید. طرح‌های هندسی برای دکوراسیون مینیمال مناسبند، بخصوص برای اتاق خواب یا آشپزخانه که می‌خواهید طرح‌ها مانع از دیده شدن آلودگی یا لکه روی پرده شوند.

مطلب مرتبط  چه فاکتورهایی در خرید پرده اتاق کودک مؤثر هستند؟

پرده مینیمال با طرح اشکال هندسی | گروه پرده وراتی

نصب میله پرده به سقف

یکی از نکاتی که می‌تواند جذابیت بیشتری به دکوراسیون مینیمال شما بدهند، نصب پرده در بلندترین حالت است. برای اینکار میله پرده را به سقف نصب کنید تا خانه بزرگتر به چشم بیاید. در این حالت میله پرده دیده نمی‌شود و پرده می‌تواند به زیبایی خودنمایی کند.

برای راحت‌تر شدن حرکت پرده می‌توانید آن را به یک پرده اتوماتیک تبدیل کنید که بتوانید از راه دور آن را باز و بسته کنید. همچنین استفاده از یک پرده حریر سفید و ساده در این حالت می‌تواند آرامش خانه، بخصوص اتاق نشیمن را، بیشتر کند.

پرده گیره حلقه‌ای

گیره‌های حلقه‌ای چندین سال است که به یکی از جذاب‌ترین گیره‌ها برای پرده‌های خانگی تبدیل شده‌اند. این مدل گیره برای پرده‌های مینیمال بسیار مناسب هستند چرا که در عین سادگی، زیبایی خاصی نیز دارند.

اما در نظر داشته باشید این مدل گیره برای پرده‌های سبک مناسب است، بنابراین اگر می‌خواهید پرده بلک اوت استفاده کنید باید دقت بیشتری به وزنی که این نوع گیره می‌تواند تحمل کند داشته باشید. اما انواع پرده پارچه‌ای ساده کتان و حریر، پرده‌های ساده و سبکی هستند که برای آویزان شدن به گیره‎های حلقه‌ای در دکوراسیون مینیمال مناسبند.

پرده گیره حلقه‌ای | گروه پرده وراتی

پرده پارچه‌ای پلیسه

چین‌های دقیق و پلیسه‌هایی که ظاهری موج‌دار به پرده می‌بخشند می‌توانند ظرافت خاصی به چهره دکوراسیون مینیمال خانه شما ببخشند. این مدل پرده مینیمال برای پنجره‌های بزرگ، که خود یکی از ارکان یک خانه مینیمال محسوب می‌شود، مناسب است.

از این مدل پرده می‌توانید برای اتاق نشیمن و جاهایی که یک پنجره بزرگ یا درب به سمت پاسیو یا بالکن دارند استفاده کنید.

مطلب مرتبط  نکات مهم در انتخاب پرده برای آشپزخانه

انواع شید

شیدها پوشش‌های ساده‌ای هستند که روی پنجره قرار می‌گیرند و کاربردهای مختلفی از جمله حفظ حریم خصوصی دارند. انواع پرده شید می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دکوراسیون مینیمال باشند چرا که هیچ شلوغی در دکوراسیون خانه ایجاد نمی‌کند و اغلب در یک رنگ ساده عرضه می‌شوند.

علاوه بر اینها می‌توانید از پرده‌های شید زبرا یا سیلوئت نیز استفاده کنید تا کنترل نور نیز با ظرافت بیشتری انجام شود. شیدها در رنگبندی متنوعی موجودند بنابراین مناسب با دکوراسیون خانه خود می‌توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

شیدها را می‌توانید در کنار پرده‌های مینیمال پارچه‌ای نیز استفاده کنید تا فقط از شدت آسیب نور خورشید جلوگیری کنید. این مدل شیدها برای اتاق خواب که می‌خواهید شب‌ها کاملا تاریک باشد بسیار مناسبند.

انواع شید | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

پرده در دکوراسیون مینیمال بسیار تاثیرگذار است چرا که اگر به درستی انتخاب نشود ظاهر خانه را بهم ریخته و ناهماهنگ می‌کند. پرده‌ها بیش از سایر اقلام خانه به چشم می‌آیند و از آنجایی که حالت عمودی دارند زودتر دیده می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید دکوراسیون مینیمال داشته باشید حتما به انتخاب پرده مناسب این دکوراسیون دقت کنید. پرده مینیمال معمولا پرده‌های ساده، با رنگ‌های روشن یا پرده پارچه ای مانند حریر، آمبره و سبک هستند که موجب می‌شوند سکوت و آرامش خاصی در فضای خانه ایجاد شود و سایر اقلام خانه بتوانند به خوبی خودنمایی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *