انتخاب پرده مناسب درب شیشه ای کشویی

انتخاب پرده مناسب درب شیشه ای کشویی | گروه پرده وراتی

امروزه انسان‌ها با وجود زندگی در جامعه مدرن و استفاده از فناوری‌های جدید، به دیدن طبیعت، سرسبزی و هوای تازه اشتیاق بیشتری دارند. بنابراین استفاده از درب‌های شیشه‌ای کشویی انتخاب بسیاری از مردم برای حیاط خانه، حیاط خلوت، تراس یا گلخانه‌شان‌ است. اما انتخاب پرده مناسب درب شیشه ای نیز مساله مهمی است که قصد داریم در این مطلب علاوه ‌بر لزوم توجه به آن، انواع مناسبی از این پوشش را معرفی کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

لزوم پوشش درب‌های شیشه‌ای

درب‌های شیشه‌ای کشویی برای قسمت‌های مختلفی از خانه مانند درب حیاط‌ها استفاده می‌شوند. اما از دغدغه‌های مهم افراد انتخاب پرده مناسب درب شیشه ای است تا در طول روز تا جای ممکن مقدار زیادی از نور خورشید را از طریق این دریچه‌ها به داخل خانه هدایت کنند.

در واقع درب‌های شیشه‌ای کشویی که خود از نظر جنس و ظاهر انواع مختلفی دارند، یک نوع پنجره کشویی تمام قد به‌شمار می‌روند. این درب‌ها با داشتن لایه‌هایی با عرض زیاد، برای رفت‌وآمد انسان‌ها و عبور وسایل بزرگ منزل مناسب هستند.

اما از آن‌جایی که درب‌های شیشه‌ای کشویی میزان نور ورودی به فضای داخلی را افزایش می‌دهند، علی‌رغم حس زیبایی روشنایی و دیدن مناظر بیرون، باعث هدایت امواج مضر فرابنفش به محیط درون نیز خواهند شد.

این اشعه برای سلامتی بینایی و پوست اعضای خانواده، تغییر رنگ لوازم خانگی مانند مبل و فرش یا آسیب‌دیدن تاروپود بعضی از لوازم مانند فرش‌ها بسیار مضر است.

از سوی دیگر معمولا همه انسان‌ها برای حفظ حریم شخصی خود و اعضای خانواده اهمیت زیادی قائل می‌شوند. بنابراین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شب‌ها که محیط داخلی از بیرون به‌راحتی قابل دیدن است، با کشیدن پرده‌ها احساس امنیت و آرامش بیشتری را تجربه کنند.

مطلب مرتبط  بهترین طرح پرده زبرا برای محیط های اداری

همچنین پرده‌ها تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارند و با انتخاب درست می‌توانند به‌عنوان یک عنصر مهم، مکمل رنگ و جزئیات سایر لوازم اطراف خود باشند. همه مواردی که ذکر کردیم از دلایل لزوم انتخاب پرده مناسب درب شیشه ای است.

لزوم پوشش درب‌های شیشه‌ای | گروه پرده وراتی

چه نوع پرده‌ای برای درب‌های کشویی مناسب است؟

طراحان دکوراسیون داخلی و افراد مختلف مدل‌های متنوعی از پرده را به‌عنوان پوشش درب شیشه‌ای انتخاب می‌کنند که رایج‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

پرده‌هایی با دوخت ساده

انواع پرده مناسب درب کشویی با دوخت ساده جزو رایج‌ترین گزینه بین مردم هستند که به‌وسیله پانچ یا گیره به چوب پرده متصل می‌شوند.

اگر برای پوشش درب شیشه‌ای کشویی از دوخت ساده عمودی استفاده می‌کنید، بهتر است به شکاف پرده یا محل کنار زدن آن توجه داشته باشید و آن را هماهنگ با جهت باز شدن درب در نظر بگیرید.

می‌توانید از انواع‌ پارچه‌های حریر، مخمل یا هر جنس دیگر با طرح و رنگ مورد نظر خود برای دوخت این مدل پرده استفاده کنید و محدودیتی در انتخاب پارچه نداشته باشید. پرده‌های ساده به ‌دلیل کشیدن یا کنار زدن آسان، قیمت مناسب و نحوه نصب آسان برای درب‌ها و پنجره‌های کشویی بسیار مناسب هستند.

پرده‌هایی با دوخت ساده مناسب درب شیشه ای | گروه پرده وراتی

پرده‌های شید

یکی دیگر از مدل‌های پرده مناسب درب شیشه ‌ای انواع پرده شید با طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف هستند. پرده‌های شید رومی که در قسمت بالای درب جمع می‌شوند، جزو بهترین انتخاب‌ها به‌شمار می‌آیند که علاوه ‌بر کاربرد به‌عنوان پوشش محیط داخلی، ظاهری زیبا نیز دارند.

همچنین نمونه‌هایی مانند پرده‌های حصیری نیز برای بعضی از خانه‌هایی که وسایل چوبی و حصیری در دیزاین داخلی آن‌ها وجود دارد، پوشش زیبایی برای درب‌های کشویی شیشه‌ای هستند.

مطلب مرتبط  چه عواملی در قیمت پرده تاثیرگذار است؟

این نوع پرده‌ها به‌راحتی در بالای درب جمع می‌شوند و جلوی عبور و مرور را در هنگام باز بودن درب نمی‌گیرند، به‌همین دلیل یک پرده مناسب درب شیشه ای هستند.

پرده‌های شید مناسب درب شیشه ای | گروه پرده وراتی

پرده‌های کرکره

کرکره‌ها نوعی پرده مناسب فضاهای مسکونی و اداری هستند که امروزه در مقایسه با سایر مدل‌های پرده رواج کمتری دارند اما هنوز برخی از افراد استفاده از آن‌ها را ترجیح می‌دهند.

کرکره‌ها به‌ دو شکل عمودی و افقی در دسترس هستند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، جهت نصب لایه‌های کرکره را انتخاب کنید. تنظیم لایه‌های انواع پرده کرکره عمودی یا افقی برای کنترل ورود نور مزیت بسیار مهمی است که در سایر مدل‌ها کمتر دیده می‌شود.

انواع پرده کرکره‌ ای با توجه به نوع آن‌ها طیف قیمتی متنوعی دارند، از این رو دست شما در انتخاب مدل مورد نظر با توجه به بودجه در دسترستان باز است. همچنین محل نصب آن‌ها داخل قاب درب یا بالای آن است و جلوی رفت و آمد افراد را نمی‌گیرد.

پرده‌های کرکره ای مناسب درب شیشه ای | گروه پرده وراتی

پرده‌های دوسر نصب

از بین انواع پرده مناسب درب کشویی می‌توانیم به نمونه‌هایی اشاره کنیم که از بالا و پایین به‌وسیله میله‌های مخصوصی روی درب نصب می‌شوند. این نوع پرده‌ها را می‌توانید از جنس حریر یا توری بدوزید و با جمع کردن آن‌ها در وسط، تا حدودی بر مقدار نور ورودی کنترل داشته باشید.

محل نصب این نوع پرده داخل قاب پرده است. از این رو زمانی که یک لایه از درب را برای باز کردن آن به طرفین می‌کشید، پرده نیز همراه درب خواهد رفت و نیازی به کنار زدن ندارد. البته باید در مورد این نوع پرده به مدل درب کشویی و قرار گرفتن لایه‌های آن روی هم دقت کنید تا میله‌های پرده مانع از حرکت آسان لولا‌ها نشوند.

مطلب مرتبط  راهنمای گام به گام اندازه گیری پنجره برای پرده

نصب پرده برای درب‌های کشویی

نصب پرده برای درب‌های کشویی | گروه پرده وراتی

پس از انتخاب مدل پرده مناسب برای درب شیشه ای، مساله دوخت و نصب آن مطرح می‌شود که این کار معمولا بر عهده نصاب است. اما اگر خودتان می‌خواهید اقدام به دوخت و نصب پرده کنید، به چند مورد زیر توجه داشته باشید:

  • در پرده‌هایی با دوخت ساده، چوب پرده را بالاتر از انتهای چارچوب در یا روی سقف نصب کنید و اندازه پرده را کمی بیشتر از درب در نظر بگیرید تا کل دریچه را به‌طور کامل بپوشاند.
  • در هنگام نصب میله‌ها یا پایه‌های پرده شید نیز به بالاتر بودن پایه نسبت به چارچوب درب توجه کنید تا مانع از باز و بسته شدن راحت نشود و کل درب را پوشش دهد.
  • محل نصب پایه‌های پرده کرکره به نوع آن بستگی دارد. بعضی از کرکره‌ها داخل چارچوب درب و گروهی را باید بالاتر از آن نصب کنید.
  • پرده‌های دو سر نصب به‌ میله‌ها و پایه‌های مخصوصی نیاز دارند تا آن‌ها را درست در چهار گوشه قاب‌های داخلی درب نصب کنید. سپس این میله‌ها را از محل دوخت بالا و پایین پرده عبور داده و داخل پایه‌ها قرار دهید.

سخن نهایی

انتخاب پرده مناسب درب کشویی یا شیشه‌ای نیازمند دقت و آشنایی با انواع مدل‌های مختلف است. بنابراین ما در این مطلب پس از شرح لزوم استفاده از پرده، چند نمونه رایج برای این مدل از درب‌ها را نیز معرفی کردیم تا هنگام خرید پرده با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *