کتیبه پرده بخرم یا خیر؟ | کتیبه پرده دوباره به دنیای ترند بازگشت!

کتیبه پرده بخرم یا خیر؟ | کتیبه پرده دوباره به دنیای ترند بازگشت! | گروه پرده وراتی

کتیبه پرده بخرم یا نه؟ اصلا وجود چنین محصولی در خانه لازم است؟ کتیبه پرده یک محصول دکوراتیو است که بیشتر برای ایجاد زیبایی بر روی پرده‌ها کاربرد داشته و می‌تواند مزیت‌های دیگری مانند: مخفی کردن چوب پرده و نواقص بالای پرده‌ها را نیز در پی داشته باشد. این محصول در برهه‌ای از‌ زمان مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفت و اکنون بعد از گذشت چند سال و به دلیل مزیت‌های بالایی که دارد ترند شده است. اما به هر حال این سوال مطرح است که خرید کتیبه می‌تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون خانه باشد یا خیر؟ در این مقاله به صورت مفصل این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

کتیبه پرده چیست؟

برای کسانی که به دنبال رسیدن به پاسخ پرسش کتیبه بخرم یا نه؟ وارد این مقاله شده‌اند ابتدا باید یک تعریف کلی از کتیبه‌ها و انواع آن داشته باشیم و سپس نکات خرید این محصول زیبا را مرور کنیم. کتیبه‌ها در واقع یک قاب چوبی، فلزی، پلاستیکی یا پارچه‌ای هستند که در قسمت بالای پرده خانه نصب شده و علاوه بر پنهان کردن قسمت بالای پنجره‌ها و نقاط ضعف موجود در آن‌ها زیبایی بسیار خاص و منحصر به فردی را نیز به خانه و پرده اضافه می‌کنند.

میله پرده‌ها و هر سیم‌کشی یا هر چیز دیگری که در بالای پرده‌ها قرار دارد با استفاده از این محصول مخفی خواهد شد و دیگر خبری از آن‌ها در دکوراسیون خانه نیست. از طرف دیگر خود این کتیبه‌ها بسیار خاص و زیبا طراحی و تولید می‌شوند و اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون خانه ایجاد خواهند کرد.

کتیبه پرده چیست؟ | گروه پرده وراتی

معرفی 3 نوع کتیبه محبوب

دومین مرحله برای رسیدن به پاسخ سوال کتیبه بخرم یا نه؟ شناخت انواع کتیبه‌ها است. بالاخره اگر شما تصمیم به خرید این محصول دکوراتیو و جذاب داشته باشید، باید با انواع کتیبه پرده آشنا شده و ویژگی‌های هر یک را بدانید. وگرنه نمی‌توان به آن یک خرید آگاهانه گفت. پس یک چک لیست تهیه کرده و انواع کتیبه‌ها را به همراه ویژگی‌ها در آن یادداشت و سپس با سلایق و علایق خود تطابق دهید. در این صورت بهتر می‌توانید در ذهن خود به پرسش کتیبه بخرم یا نه پاسخ دهید. انواع کتیبه‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم.

مطلب مرتبط  معرفی انواع کتیبه پرده و هر آنچه باید راجع به قاب پرده بدانید

کتیبه نرم

یکی از انواع کتیبه‌ها که می‌تواند در لیست شما برای خرید قرار داشته باشد کتیبه نرم است. نرم به این معنی که این محصول از جنس نرم و قابل انعطاف ساخته شده است و اصلی‌ترین جنس مورد استفاده برای تولید این دسته از کتیبه‌ها هم پارچه‌های خاص است.

پارچه‌ها از دیرباز و قرن‌های گذشته به عنوان کتیبه یا قاب پرده در بالای پرده‌ها استفاده می‌شدند. استفاده از طرح‌های سلطنتی و پر از گل نیز در این پارچه‌ها رایج بوده است. هنوز هم طرح‌های بسیار زیادی از آن وجود دارد که بیشتر در خانه‌های با سبک دکوراسیون سلطنتی مشاهده می‌شود. همچنین به کارگیری طرح‌های خاص امروزی از پارچه‌ها باعث شد تا این نوع از انواع کتیبه برای دکوراسیون‌های مدرن نیز کاربرد پیدا کند. از این رو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید کتیبه باشد.

کتیبه جعبه‌ای

دومین نوع از انواع کتیبه که می‌تواند برای خرید مناسب باشد، کتیبه‌های جعبه‌ای تولید شده از یک چوب نرم و روکش پارچه‌های هستند که به شکل یک جعبه در بالای پرده‌ها دیده خواهند شد. استفاده از MDF برای تولید جعبه این نوع کتیبه‌ها بسیار رایج است و سطح آن نیز به دلیل استفاده از پارچه‌های مخصوص نرم و لطیف خواهد بود.

این محصول می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را در هر خانه‌ای ایجاد کند و تنوع بسیار زیادی از طرح‌ها را نیز می‌توان برای آن متصور بود. دیدن تصاویر مربوط به این نوع قاب پرده شما را به پاسخ پرسش کتیبه بخرم یا نه نزدیک‌تر خواهد کرد و می‌تواند تصمیم بهتری را در ذهن شما ایجاد کند.

کتیبه Solid Shaped Pelmets

سومین نوع از انواع کتیبه‌های محبوب نمونه‌های جعبه‌ای سخت هستند که دیگر در تولید آن‌ها خبری از پارچه نیست. این دسته از کتیبه‌ها به شکل جعبه و با متریال مختلفی که در اکثر مواقع چوب است تولید می‌شود. از پلاستیک‌های فشرده و فلز نیز برای تولید این دسته از کتیبه‌ها استفاده می‌شود که به کار‌گیری آن‌ها نسبت به چوب کمتر رایج است و برای برخی دکوراسیون‌های خاص کاربرد دارد.

در انواع پرده چوبی آن می‌توانید حکاکی‌ها و نقش برجسته‌های بسیار خاصی را مشاهده کنید که با قرار گیری این قاب پرده در هر فضایی آن‌جا را تبدیل به یک محیط خاص و ویژه خواهد کرد. شما می‌توانید از این محصول زیبا هم در اتاق خواب و هم در سالن نشیمن استفاده کرده و از زیبایی خاص آن بهره‌مند شوید.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره ست کردن پرده و مبل 2024

کتیبه‌های پرده محبوب مردم | گروه پرده وراتی

کتیبه پرده بخرم یا نه؟ آیا نصب کتیبه پرده ترند است؟

خوب رسیدیم به پاسخ یکی از پرسش‌هایی که احتمالا ذهن بسیاری از شما را به خود درگیر کرده است. این‌که آیا واقعاً دوباره استفاده از کتیبه‌ها ترند شده است و ما بی‌خبریم؟ بله پاسخ این پرسش مثبت است و در حال حاضر کتیبه‌ها تبدیل به یک انتخاب عالی برای زیباسازی دکوراسیون خانه شده و خیلی‌ها با زیبایی خاص آن یک فضای منحصر به فرد در خانه ایجاد می‌نمایند.

از این رو باید به چالش ذهنی خود برای این‌که کتیبه پرده بخرم یا نه نیز مطابق با همین ترند شدن پاسخ دهید. یک محصول زیبا که به شدت هم در میان مردم استفاده می‌شود. چرا شما از جذابیت‌های آن غافل بمانید؟

اما چرا دوباره استفاده از کتیبه‌ها ترند شده است؟ بیایید با هم تعدادی از دلایل ترند شدن قاب پرده‌ها را مرور کنیم.

ایجاد خطای دید

اولین دلیلی که می‌توانیم برای ترند شدن قاب پرده‌ها به آن اشاره کنیم، ایجاد خطای دید و بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه‌ها و اتاق‌ها است. با این محصول می‌توانید خانه خود را به مراتب بزرگتر از قبل نشان دهید. در حالی که خود آن فضای خاصی اشغال نمی‌کند و به سادگی هم روی پرده نصب می‌شود.

پنهان کردن میله و چوب پرده

به این فکر کنید که وجود یک قاب پرده در قسمت بالای آن به شکل تاج چقدر می‌تواند در مخفی کردن میله پرده‌ها مفید باشد. با این محصول در عین ایجاد یک زیبایی خاص در دکوراسیون خانه خود می‌توانید به سادگی این قسمت از پنجره‌ها را بپوشانید.

شخصی‌سازی کردن خانه

کتیبه‌ها در واقع یک امضای شخصی از شما در دکوراسیون خانه‌ها هستند. اکثر محصولات مورد استفاده در دکوراسیون عمومی بوده و امکان این‌که آن‌ها را در خانه اقوام و نزدیکان نیز مشاهده کنید کم نیست.

اما کتیبه‌ها از آن دسته از محصولاتی هستند که می‌توانید به صورت خاص در منزل خود داشته باشید. از این رو علاوه بر این‌که یک جذابیت جدید را در دکوراسیون خانه خود خواهید داشت به نوعی دکوراسیون خانه را شخصی‌سازی کرده و منحصر به فرد خواهید نمود.

مطلب مرتبط  راهنمای گام به گام اندازه گیری پنجره برای پرده

آیا نصب کتیبه پرده ضروری است؟

نصب کتیبه پرده فرایند خیلی پیچیده‌ای نیست اما با این حال اگر فکر می‌کنید که ممکن است در فرایند نصب آن با چالش روبرو شده و نتوانید به خوبی از پس آن بر بیایید می‌توانید از تیم‌های حرفه‌ای و کاربلد برای این منظور کمک بگیرید.

البته همراه با شما هستیم تا علاوه بر امکان انتخاب بهترین نوع از انواع کتیبه‌های پرده بر اساس مدل و سبک دکوراسیون و وسایل موجود در خانه در مراحل نصب کتیبه‌ها نیز به شما کمک کنیم. شما می‌توانید با یک هزینه معقول و مقرون به صرفه جذابیتی در خانه خود داشته باشید که تا سال‌ها با نگاه کردن به آن از انتخاب خود لذت خواهید برد.

آیا نصب کتیبه پرده ضروری است؟ | گروه پرده وراتی

از چه اکسسوری‌ای می‌توان به عنوان جایگزین کتیبه پرده استفاده کرد؟

برای کسانی که هنوز نتوانسته‌اند به پرسش کتیبه بخرم یا نه پاسخ مثبت بدهند و به دنبال اکسسوری‌های جایگزین برای آن هستند باید عرض کنیم که اکسسوری‌های جایگزینی به هیچ وجه کارکرد این محصول را ندارند. اما با این حال شما می‌توانید ایده‌های شخصی خود را برای جایگزین آن داشته باشید.

به عنوان مثال: از چوب پرده‌های بسیار خاص استفاده کنید که کمی گران هستند اما با این حال زیبایی آن‌ها ستودنی است. حتی این امکان برای شما وجود دارد که با چوب و پارچه‌های زیبا خودتان دست به کار شده و یک کتیبه برای بالای پنجره خود بسازید.

سخن پایانی

سعی کردیم تا یک دید کلی نسبت به شرایط استفاده از قاب پرده در ذهن شما ایجاد کنیم. با توجه به این‌که استفاده از این محصول زیبا دوباره ترند شده است از این رو از همین ابتدا اقدام برای خرید و استفاده از آن می‌تواند تبدیل به یک نقطه قوت بزرگ در دکوراسیون خانه شما شود. خرید پرده ، محصولی جذاب آن هم با قیمت مناسب، دقیقا همان چیزی است که دکوراسیون خانه شما به آن نیاز دارد.

اکنون به خوبی می‌توانید چالش کتیبه پرده بخرم یا نه را در ذهن پاسخ داده و تصمیم بگیرید که آیا از این محصول ایده‌آل در خانه استفاده کنید و نیاز به زیبایی‌های و مزیت‌های آن دارید یا خیر.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *