15 ایده برای جلوه بیشتر پرده در فضای ناهار خوری

15 ایده برای جلوه بیشتر پرده در فضای ناهار خوری

به تئاتر ایده ها برای انتخاب پرده ناهار خوری خوش آمدید. همراه شما هستیم با 15 ایده جذاب و عالی برای انتخاب پرده هایی که می توانند زیبایی خانه شما را چند برابر کنند، برای شما هدیه آورده ایم.

ایده هایی که ترکیب آنها با سلیقه های زیبایی که از شما سراغ داریم، همه چیز را متفاوت جلوه خواهد داد. همراه ما در تئاتر ایده های انتخاب پرده ناهار خوری باشید.

نکات مهم در انتخاب پرده ناهار خوری

در معماری داخلی عموم خانه ها، فضای ناهار خوری بخشی از پذیرایی محسوب می‌شود. در این صورت انتخاب پرده پذیرایی باید به فضای اطراف میز ناهارخوری نیز توجه کرد. با این حال برخی این فضا را کاملا مجزا از دیگر بخش ها در نظر می‌گیرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید در ادامه با ما همراه باشید.

تناسب پرده با فرش ها | گروه وراتی

1. پرده چاپی با کیف بالا، همیشه یک موهبت بزرگ است.

در انتخاب پرده ناهار خوری باید جسارت داشته باشید. پرده ساده و شیک به این معنی نیست که اصلاً نباید هیچ طرحی روی آن باشد. استفاده از پرده هایی با طرح های چاپی زیبا که البته کیفیت چاپ خوبی هم داشته باشند، می توانند یک پدیده جذاب در هر قسمتی از خانه باشند.

البته باید در این انتخاب به رنگ اصلی پرده خود نیز دقت داشته باشید. رنگ اصلی می تواند نقش تعیین کننده ای در این مواقع داشته باشد. این رنگ هم باید هارمونی خوبی با خود طرح روی پرده داشته و هم با رنگ های موجود در فضای خانه نیز این هارمونی را دنبال کند.

در این مواقع استفاده از پرده هایی با کمی تفاوت رنگی با زمینه اصلی ناهارخوری و پذیرایی می تواند تمام آن چیزی را که برای زیبایی لازم دارید، به خانه شما ببخشد. البته که چنین انتخاب هایی را فقط باید از افراد با سلیقه و خوش ذوق سراغ بگیریم.

پرده چاپی برای ناهار خوری | گروه وراتی

2. ارتفاع سقف خانه خود را بالاتر ببرید.

البته منظور ما از بالاتر بردن ارتفاع سقف خانه، شروع عملیات ساخت و ساز نیست. پرده ها می توانند این موهبت را برای شما داشته باشند. با انتخاب یک پرده ناهار خوری با ارتفاع بلند که از نزدیکی های سقف رویش آن آغاز شده باشد، می تواند ارتفاع سقف خانه شما را بلندتر نشان دهد.

با انتخاب یک رنگ مناسب وضوح این بلندی بیشتر هم خواهد شد. بلندتر شدن پرده ها در ناهارخوری باعث می شود تا چشم ها بیشتر از همیشه محو تماشای آن باشند.

اسکن کردن یک پرده بلند از بالا تا پایین زمان بیشتری را از مخاطب خواهد گرفت. همین امر باعث می شود تا دکوراسیون خانه شما حتی با وسایل ساده اما شیک، بسیار جذاب دیده شود. برای این منظور البته باید یکی دو متر پرده بیشتر بخرید.

پرده ناهار خوری با ارتفاع بلند | گروه وراتی

3. یک رنگ جدید به فضای ناهار خوری خود اضافه کنید.

انتخاب رنگ ها نه فقط برای پرده ها بلکه برای هر وسیله ای در خانه یک انتخاب پر چالش است. اگر از این انتخاب سربلند بیرون بیایید، تمام جذابیت ها در تسخیر شما خواهد بود. این چالش وقتی بیشتر و شدیدتر می شود که قرار باشد یک رنگ جدید به دکوراسیون خانه خود اضافه نماید.

استفاده از یک رنگ جدید البته هماهنگ با تم موجود در منزل به عنوان یک پرده کنار میز ناهار خوری می تواند همان حلقه گمشده زیبایی این فضای خانه شما باشد.

مطلب مرتبط  آنچه باید در انتخاب پرده اداری در نظر بگیرید

البته قرار نیست خیلی دنبال رنگ های دور بروید. دورتر از رنگ های موجود در فضای ناهارخوری ممکن است ریسک بزرگی باشد. برای این منظور می توانید لایه های ملایم تر یا تیره تر از رنگ های موجود را انتخاب کنید. این یک انتخاب هوشمندانه برای پرده ناهار خوری خواهد بود. شک نکنید.

رنگ جدید به فضای ناهار | شرکت پخش رنگ تهران

4. برای پنجره های متفاوت باید از پرده های متفاوت استفاده کنید.

پنجره ها همیشه به شکل مستطیل با ابعاد طلایی نیستند. پنجره های دایره ای، چند ضلعی، مربعی و شکل های دیگر هم از طرح هایی هستند که این روزها معماران در پروژه های ساختمانی آنها را امتحان می نمایند.

این پنجره ها قرار است خانه شما را زیباتر کنند. پس اگر یکی از آنها در ناهارخوری خانه شما است، این فرصت را از دست ندهید. انتخاب پرده ناهار خوری برای چنین پنجره های می تواند تبدیل به اوج هنر شما شود. از چوب پرده های متناسب با شکل پنجره استفاده کرده و این هنر زیبا را از خانه خود دریغ نکنید.

انتخاب پرده های مختلف برای پنجره های متفاوت

5. تضاد همیشه می تواند یک انتخاب جسورانه باشد.

خیلی از افراد فکر می کنند که استفاده از رنگ های متضاد برای پرده ناهار خوری ممکن است تبدیل به یک فاجعه در دکوراسیون خانه شود. اما همیشه این طور نیست. انتخاب رنگ پرده متضاد در عین حال می تواند باعث ایجاد یک شگفتی بزرگ در هر دکوراسیونی باشد.

اگر تجربه استفاده از رنگ های متضاد را در پرده های خانه ندارید، کمی به سلیقه خودتان وقت بدهید تا این طرح ها را نیز تماشا کند.

البته در انتخاب رنگ های متضاد خیلی نباید تهاجمی عمل کنید. بهتر است کمی چاشنی احتیاط را نیز در این مواقع با سلیقه خود همراه نمایید.

انتخاب پرده ناهار خوری در این سبک و شرایط می تواند تبدیل به یک جستجوی شیرین برای شما شود. برای کسانی که به دنبال تغییر هستند و با سکون و ایستایی میانه خوبی ندارند، این انتخاب یک رویای واقعی خواهد بود.

انتخاب پرده ناهار خوری | گروه وراتی

6. با پرده ها نور را تنظیم کنید.

اصلی ترین ویژگی که برای انتخاب پرده ناهار خوری می توان آن را در ذهن داشت، تناسب آن با دکوراسیون خانه است. اما همیشه دکوراسیون ها همه چیز نیستند. گاهی اوقات شما می توانید با یک ایده عالی برای تنظیم نور پذیرایی خانه خود از پرده ها استفاده کنید. پرده های کرکره ای و غلتکی می توانند یک انتخاب ایده آل برای چنین مواقعی باشند.

شفق نور خورشید را صبح ها و غروب از پنجره خود تماشا خواهید کرد. برای تماشای طلوع خورشید در ساحل اقیانوس دیگر نیازی به مسافرت به سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس نخواهید داشت. همه چیز در کنار میز ناهار خوری شما است.

با پرده ها نور را تنظیم کنید | گروه وراتی

7. رنگ سفید همیشه یک انتخاب عالی است.

یکی از رنگ هایی که همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و یکی از اولویت های همه کاربران هم است، سفید زیبا و دوست داشتنی است. رنگ سفید هم با دکوراسیون سفید رنگ و هم با رنگ های تیره می تواند هنر خود را نشان دهد.

هنر نمایی رنگ سفید برای پرده کنار میز ناهارخوری را می توانید از همان صبح و با اولین نورهای خورشید مشاهده کنید. این نمایش زیبا تا ساعت های بعد از غروب خورشید نیز در زیر نور لامپ ها ادامه خواهد داشت. سفید هنرمند را همیشه می توانید انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب پرده

پرده سفید برای پرده کنار میز ناهارخوری | گروه وراتی

8. دیوارهای تیره را با رنگ های روشن تر مزین کنید.

اگر در اطراف پرده کنار میز ناهار خوری خود دیوارها تیره دارید، یک رنگ سفید باز هم می تواند معجزه کر باشد. پرده های ساده و شیک پذیرایی با رنگ های روشن علی الخصوص سفید در کنار دیوارهای تیره رنگ می تواند پذیرایی شما را تبدیل به تئاتر رویاهایی کند که قرار است عمری را در نهایت آرامش در کنار آنها بمانید.

زیبایی های اوقات در سادگی هایی نهفته اند که از چشم ما دور می مانند. برای حس کردن آنها باید ساده نگاه کنید. انتخاب پرده کنار میز ناهار خوری همیشه هم پیچیده نیست.

پرده های روشن برای دیوارهای تیره | گروه وراتی

9. با پرده های چین دار یک بافت جدید به پذیرایی خود هدیه کنید.

استفاده از پرده های چین دار تازگی ندارد. هنوز هم این سلیقه در میان بسیاری از کاربران رواج داشته و این پرده ها تبدیل به یک اولویت در انتخاب پرده شده اند. انتخاب پرده های چین دار به جای پرده های ساده و شیک پذیرایی می تواند علاوه بر اضافه کردن یک رنگ جدید یک بافت جدید به خانه و پذیرایی شما اضافه نماید.

پرده های چین دار در کنار همه جذابیت هایی که دارند، همیشه جلب توجه می نمایند. البته اگر کمی سلیقه خود را به چالش کشیده و در عین انتخاب یک رنگ زیبا، چین های پرده خود را نیز به خوبی تنظیم کنید.

پرده های چین دار به دلیل جذابیت نه فقط به عنوان پرده کنار میز ناهار خوری بلکه در سایر فضاهای خانه نیز قابل استفاده است.

پرده های چین دار برای ناهار خوری | گروه وراتی

10. انتخاب پرده ناهار خوری برای خانه های پر از پنجره

اگر خانه ای پر از پنجره دارید، انتخاب پرده ناهار خوری می تواند چالش بزرگتری برای شما باشد. وجود پنجره های زیادی در کنار هم باعث می شود تا نتوانید دست روی هر محصولی با هر ایده ای بگذارید.

آویزان شدن تعداد زیادی پرده با رنگ های سنگین می تواند شرایط پیچیده ای برای پذیرایی شما ایجاد نماید. در چنین مواقعی بهتر است به دنبال پرده های ساده و شیک پذیرایی باشید. در غیر این صورت ممکن است سادگی از خانه شما رخت بندد.

پرده ناهار خوری برای خانه های پر از پنجره | گروه وراتی

11. پرده های تیره برای دیوارهای روشن، جسارتی که در هر سلیقه ای نیست.

انتخاب پرده های تیره و مخصوصاً نزدیک به مشکی برای دیوارهای روشن یک تضاد رنگی فوق العاده هیجان انگیز است که اگر کمی در آن اشتباه کنید، ممکن است شرایط عالی پیش نرود.

اگر سلیقه تان به سمت استفاده از چنین انتخابی برای پرده ناهار خوری رفت، پیشنهاد می کنیم که کمی بیشتر دقت نمایید. همه جوانب را در نظر گرفته و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.

ترکیب پرده های تیره با دیوارهای روشن سبک خاصی است که می تواند هر روز برای شما تازگی داشته باشد. انتخابی که بسیار جسورتر از آن چیزی دیده می شود که از ظاهر پیداست. در صورت یک انتخاب زیبا احتمالاً باید هر روز صبح به سلیقه خود آفرین بگویید.

پرده های تیره برای دیوارهای روشن | گروه وراتی

12. به فکر مبلمان هم باشید.

یکی از مهم ترین قدم ها برای انتخاب پرده ناهار خوری دقت به رنگ ها و طرح مبلمان است. ایجاد این هارمونی می تواند نقطه عطفی در دکوراسیون خانه شما باشد.

مطلب مرتبط  انواع پرده مناسب پنجره UPVC

ست کردن پرده پذیرای با مبلمان می تواند همان ست کردن کفش ها با پیراهن است. جایی که بیننده درست در زمانی که از دیدن مبلمان در حال لذت بردن است و به تصور اینکه زیبایی دکوراسیون خانه شما تمام شده، پرده های ساده و شیک پذیرایی می توانند شروع یک قصه تازه باشند. حالا هم چشم ها درگیر تماشای این هارمونی هستند و در عین حال ذهن نیز باید داده های تازه ای را پردازش نماید.

این انتخاب از آن دسته انتخاب هایی است که نه فقط چشم ها را به خود درگیر می نماید، بلکه ذهن ها نیز تا ساعت ها بعد از تمام شدن قصه به این صحنه زیبا فکر خواهند کرد.

تناسب مبلمان با پرده ناهار خوری | گروه وراتی

13. نور از پرده های شفاف عبور می کند.

پرده ها برای باز گذاشتن هستند یا کشیدن؟ اگر از آن دسته از افرادی هستید که در طول روز پرده های خانه خود را می کشید، بهتر است از پرده های شفاف استفاده کنید. پرده های شفاف نور بیشتری را مهمان خانه و پذیرایی شما خواهند کرد.

استفاده از این دسته از پرده ها می تواند نقطه قوت شما در خانه باشد. در طول روز حتی با پرده های بسته نیز می توانید خانه ای پر از نور داشته باشید.  این ایده را نیز در گوشه چشم خود داشته و همراه با سایر ایده ها آن را نیز بپرورانید. امکان ترکیب این ایده با سایر ایده ها را نیز خواهید داشت.

نور از پرده های شفاف عبور می کند | گروه وراتی

14.پرده هایی که نقش خورشید را دارند.

نور یکی از چالش های اصلی در آپارتمان های نقلی امروز است. وقتی نور کم است، صحبت کردن و ایده دادن برای پرده ها سخت تر خواهد شد. انتخاب پرده ناهار خوری نیز در این مواقع سخت تر خواهد شد.

استفاده از رنگ های روشن که طرح های طبیعت را نیز روی خود دارد، می تواند پرده منزل شما را تبدیل به خورشیدی کند. تضاد ایجاد شده میان پرده ها و پذیرایی باعث می شود تا نور در یک محیط سته به دام افتاده و این رقص نور در کنار زیبایی، روشنی را نیز به خانه شما خواهد بخشید.

پرده هایی که نقش خورشید را دارند | گروه وراتی

15. هماهنگی پرده با فرش ها

انتخاب پرده های ساده و شیک پذیرایی با تمام ایده هایی که بیان کردیم، نباید شما را از فرش ها غافل کند. غافل شدن از فرش ها می تواند تبدیل به مسی برای خانه شما شود. اگر در قسمت پذیرایی خانه از فرش های زیبا استفاده می کنید، مراقب باشید که پرده ها این زیبایی را بیشتر نمایند.

انتخاب پرده های مختلف برای پنجره های متفاوت

سخن پایانی

فضای ناهارخوری در برخی خانه ها به صورت مجزا و اختصاصی به صرف غذا اختصاص دارد. این فضا یکی از مکان هایی است که افراد زمانی را هرچند کوتاه در کنار هم هستند. همین موضوع دقیقا باعث شده تا دکوراسیون این فضا، برای رقم زدن تجربه ای به یاد ماندنی، اهمیت بالایی پیدا کرده باشد. پرده یکی از فاکتورهای مهم در دکوراسیون این فضا به شمار می‌رود.

در این مطلب تلاش کردیم تا به بررسی 15 ایده برای پرده ناهار خوری بپردازیم همچنین به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیزی مقاله راهنمای خرید پرده را مطالعه کنید تا در نهایت انتخاب درستی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *