آشنایی با 7 مورد از انواع پرده هتلی

آشنایی با 7 مورد از انواع پرده هتلی | گروه پرده وراتی

افرادی که دکوراسیون اتاق‌های هتل را طراحی می‌کنند، تمام تلاششان را بر این اساس می‌گذارند که فضایی آرام و شبیه به خانه برای میهمانان هتل فراهم کنند. از جمله اقلامی که در یک اتاق هتل چنین حسی را به میهمانان القا می‌کند، پرده هتل است. اما آیا هر آنچه در خانه بعنوان پرده استفاده می‌کنیم برای اتاق هتل نیز مناسب است؟ عوامل مختلفی به روی انتخاب پرده هتل تاثیرگذارند که پیش‌تر آن‌ها را بررسی کرده‌‎ایم، اینبار به معرفی انواع پرده هتلی خواهیم پرداخت.

انواع پرده مناسب هتل کدامند؟

با مرور اجمالی به روی ویژگی‌هایی که پرده هتل باید داشته باشد، نظیر ضد حریق بودن و ایجاد حریم خصوصی، به معرفی انواع پرده هتلی می‌پردازیم:

پرده بلک اوت

یکی از اولین انتخاب‌ها بعنوان پرده اتاق میهمانان هتل، پرد بلک اوت است. طبیعیست که این مدل پرده در اغلب مواقع بهترین انتخاب خواهد بود چرا که به خوبی می‌تواند تمام نیازهای یک اتاق هتل را برطرف کند.

از جمله مهم‌ترین آن که ایجاد فضایی تاریک برای استراحت و فراهم آوردن راحتی میهمانان است. از آنجایی که معمولا میهمانان هتل شب را در اتاق سپری می‌کنند و پس از یک روز طولانی سفر می‌خواهند استراحت کنند، جلوگیری از ورود هرنوع روشنایی به داخل اتاق، بهترین کاریست که می‌توان کرد.

علاوه بر اینها، انواع پرده بلک اوت یکی از انواع پرده هتلی محسوب می‌شوند که قابلیت عایق صدا بودن را نیز دارند. یعنی تا جای ممکن این نوع پرده می‌تواند از سر و صدای بیرون نیز جلوگیری کند. بنابراین نهایت آرامشی که یک اتاق میهمان لازم است با استفاده از بلک اوت‌ها فراهم می‎شود.

مطلب مرتبط  برای انتخاب پرده ساده یا طرح دار به چه نکاتی توجه کنیم؟

پرده شید

پرده‌های شید را نیز از انواع پرده مناسب هتل می‌دانند که شاید بتوان آن‌ها را به نسبت پرد‌ه‌های بلک اوت گزینه مقرون به صرفه‌‎تری دانست. شیدها نیز انواع مختلفی دارند که چه از لحاظ ظاهری چه کاربردی می‌توانند متفاوت عمل کنند.

انواع پرده شید ظاهری مینیمال به دکوراسیون یک اتاق می‌بخشند و می‌توانند گزینه مناسبی برای اتاق‌هایی باشند که چشم اندازی زیبا از مناظر اطراف دارند و می‌خواهید این امکان را برای میهمانان فراهم کنید تا لذت بیشتری را در سفرشان تجربه کنند. انواع شید دبل رول یا پلیسه می‌توانند از انواع پرده مناسب هتل باشند که اتاق را خیلی شلوغ و گرم نمی‌کنند.

پرده شید مناسب پرده اتاق هتل | گروه پرده وراتی

پرده‌های بامبو یا حصیری

امروز بسیاری از هتل‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست از وسایل سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت استفاده می‌کنند. پرده بامبو یا حصیری نیز یکی از انواع پرده مناسب هتل است که با عمر طولانی که دارد گزینه بهینه‌ای برای هتل محسوب می‌شود.

این نوع پرده به اندازه پرده‌های پارچه‌ای آلودگی را به خود جذب نکرده و کثیف نمی‌شود. بنابراین می‌تواند انتخاب مناسبی برای هتل‌هایی که بودجه کافی برای شستشوی دائم پرده‌های اتاق‌ها ندارند باشد.

پرده حریر

پرده‌های حریر همیشه ظاهری آرام و دلنشین دارند و ساده بودن آن‌ها گاها موجب می‌شود سکوتی در فضای اتاق ایجاد شود. این مدل پرده‌ها اجازه می‌دهند نور طبیعی به داخل اتاق وارد شوند و احساس شادابی بیشتری در فضا پخش می‌کنند.

با اینحال در کنار این نوع پرده نیز می‌توان از انواع شیدها استفاده کرد تا در طول شب تاریکی کامل‌تری در اتاق ایجاد شود. در غیر اینصورت پرده حریر اجازه تماشای چهره شبانه شهر را می‌دهد که همین نیز می‌تواند برای مسافران هتل جذاب و تماشایی باشد.

مطلب مرتبط  معرفی ۳ آلبوم و مجموعه پرده پارچه ای متفاوت و جذاب

پرده حریر از انواع پرده هتلی | گروه پرده وراتی

پرده‌های کتان

انواع پرده پارچه ای را می‌توان به عنوان پرده مناسب هتل استفاده کرد. هرچند باید در نظر گرفت تا چه حد پرده کتان می‌تواند استانداردهای مورد نیاز یک اتاق هتل را برطرف کند. یکی از مهم‌ترین‌های آن جلوگیری از ورود نور است.

پرده‌های کتان به اندازه بلک اوت‌ها قابلیت تاریک کردن اتاق را ندارند. به همین منظور بهتر است در کنار شیدها استفاده شود تا در عین زیبایی که به فضا می‌بخشند، تا حد زیادی از ورود نور نیز جلوگیری کنند.

از آنجایی که پرده‌های کتان همانند بلک اوت‌ها پرده‌های ضخیمی نیستند معمولا فضای اتاق را خیلی گرم نگه نمی‌دارند. بنابراین باید با توجه به این نکته و شرایط آب و هوایی جایی که هتل قرار دارد، پرده مناسب هتل را انتخاب کرد..

پرده‌های ترکیبی

استفاده از پرده‌های ترکیبی در دکوراسیون هتل‌ها بسیار معمول است چرا که با این کار می‌توان زیبایی و کاربرد را یکجا جمع کرد. پرده‌های ترکیبی معمولا شامل دو لایه پرده می‌شوند.

همانند زمانی که یک لایه پرده حریر و یک لای پرده مخمل در کنار هم استفاده می‌شوند. با این کار چهره اتاق‌های هتل لوکس‌تر شده و هر پرده نقش خاص خودش را در اتاق ایفا می‌کند.

استفاده از پرده‌های ترکیبی در دکوراسیون هتل‌ها | گروه پرده وراتی | گروه پرده وراتی

پرده‌های اتوماتیک

امروزه بسیاری از هتل‌ها به منظور راحتی بیشتر مسافرانشان نسبت به هوشمندسازی اتاق‌های هتل اقداماتی انجام داده‌اند. از جمله این اقدامات که بسیار کاربردی بوده است، اتوماتیک کردن پرده‌های اتاق است که گاها به آن پرده هوشمند نیز گفته می‌شود.

پرده برقی یا اتوماتیک با یک کنترل از راه دور باز و بسته می‌شود و گاها اختیارات تنظیم و کنترل میزان نور در کنار خاموش و روشن شدن چراغ‌ها و سایر کارها به یک تبلت سپرده می‌شود که در اختیار میهمان هتل قرار می‌گیرد تا بدون دغدغه هر زمان که خواست پرده‌ها را باز کند و نمای بیرون اتاق را تماشا کند یا پس از یک مطالعه در شب نسبت به خاموش کردن چراغ اتاق اقدام کند.

مطلب مرتبط  آشنایی با 8 مورد از انواع پرده پارچه ای

هوشمند سازی اتاق‌ها از جمله خدماتی است که امروزه در بسیاری از هتل‌های پنج ستاره لوکس دنیا ارائه می‌‎شود.

سخن پایانی

انتخاب پرده هتلی کار بسیار پیچیده و پرچالشی است چرا که پرده مناسب هتل باید استانداردهای اولیه را داشته باشد و با توجه به اینکه بهداشت اتاق نیز اهمیت بالایی دارد باید پرده‌ای انتخاب شود که آلودگی را به خود جذب نکرده و زود کثیف نشود. بنابراین در کنار انتخاب نوع پرده، انتخاب رنگ و جنس آن نیز اهمیت بالایی دارد.

در بین انواع پرده که در بازار وجود دارد برخی از انواع پرده‌ها سازگاری بیشتری برای اتاق‌های هتل دارند. پرده‌ای بلک اوت یکی از مطرح‌ترین انواع پرده هتلی محسوب می‌شوند که هم فضایی آرام و تاریک در اتاق میهمانان هتل ایجاد می‌کنند هم همانند عایق دما و صدا عمل می‌کند. علاوه بر این مدل پرده که استفاده از آن بسیار مرسوم است، در خرید پرده هتلی می‌توان پرده‌های شید و انواع پرده حریر و پارچه‌ای را در نظر داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *