چه پرده‌هایی در سال 2023 ترند هستند؟ | معرفی پرده ترند 2023

چه پرده‌هایی در سال 2023 ترند هستند؟ | معرفی پرده ترند 2023 | گروه پرده وراتی

نگرش افراد در سال‌های اخیر نسبت به مد استایل و طراحی تغییر یافته است؛ بنابراین امروزه بسیاری از افراد به طراحی‌های مینیمالیستی علاقه‌مند شده‌اند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به محبوب‌ترین پرده‌ها برای سال جدید بیندازیم و در نهایت انواع ترند پرده در سال 2023 را مورد بررسی قرار دهیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید بر اساس چه مؤلفه‌هایی پرده‌های مناسب سال 2023 را برای فضای داخلی خانه خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

در واقع با این شیوه جدید اهمیت بیشتری به خرید پرده‌هایی با طرح و سبک‌های نو داده می‌شود.

ترند پرده در سال 2022 و ترند پرده در سال 2023 کمی متفاوت شده است. بنابراین برخلاف سال گذشته پارچه‌های طبیعی مانند: کتان، پنبه و ابریشم در تولید پرده‌های مناسب سال جدید استفاده می‌شوند و شما با خرید پرده‌های تولیدشده از کتان طبیعی در فروشگاه‌های معتبر می‌توانید مطمئن باشید که پرده‌ها پس از شستشو کیفیت خود را از دست نداده و تغییر شکل نمی‌دهند. همچنین رنگ و طرح آن‌ها در مقابل آفتاب از بین نمی‌رود و به مدت چندین سال موجب شیک بودن فضای خانه شما می‌شوند.

چه پرده‌هایی در سال 2023 ترند هستند؟

پرده‌هایی که از الیاف طبیعی تولید می‌شوند هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند. به ‌عنوان ‌مثال: پرده‌های ساخته شده از مخمل شیک‌ترین نوع پرده به حساب می‌آمدند ولی در سال‌های اخیر محبوبیت خود را از دست داده‌اند و دقیقا مشخص نیست که در طول 5 تا10 سال آینده چه سبکی از پرده مد می‌شود؛ این در حالی است که پرده‌هایی با الگوهای ساده هرگز نمی‌توانند جذابیت خود را از دست بدهند. از این ‌رو به معرفی برخی از انواع ترند پرده در سال 2023  که الگوهای ساده‌ای دارند می‌پردازیم:

مطلب مرتبط  بررسی پرده مناسب برای انواع پنجره ها

1.پرده‌های رومی

هنگام بررسی انواع پرده ترند 2023 پرده‌های رومی در الویت قرار می‌گیرند. پرده‌های رومی کلاسیک با فریم و بدون فریم همچنان در دهه اخیر طرفداران خود را دارند و به ‌خوبی با سایر مبلمان خانگی ست می‌شوند. این نوع از پرده‌ها آرامش و راحتی را به ساکنین هدیه می‌کنند و به افراد اجازه می‌دهند تا بتوانند از ترکیب رنگ‌ها، الگوها و اشکال در طراحی خانه خود بهره ببرند. نکته حائز اهمیت این است که هنگام تولید آن‌ها از پارچه‌های طبیعی مانند: پنبه و کتان بهره برده می‌شود. پرده‌های رومی با الگوهای مختلف در فضای داخلی شما بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

2.پرده‌های ساده رنگی

پرده‌های ساده رنگی جزو پرده‌های کلاسیکی به ‌حساب می‌آیند که همیشه محبوب بوده و مورد توجه اغلب افراد قرار می‌گیرند. در ضمن این پرده ترند 2023 گزینه مناسبی برای فضای داخلی با سبک مینیمال و دیوارهای سفیدرنگ محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که دیوارهای سفید با هر رنگ پرده زیبا به نظر می‌رسند؛ تنها پرده‌های سفیدرنگ برای منطقه‌ای با دیوارهای سفید مناسب تلقی نمی‌شوند. در عوض رنگ‌های پرجنب‌وجوش و یا حتی رنگ‌های ملایم و تضاد رنگی با تنالیته سفید یا طوسی موجب ایجاد سبک متفاوتی در خانه شما می‌شوند. در ادامه چند مثال از این ترکیب را بررسی می‌کنیم.

پرده ساده | گروه پرده وراتی

پرده هلویی رنگ

پرده هلویی رنگ به ‌خوبی با دکوراسیون چوبی تیره‌رنگ و یا دیوارهای سفید و طوسی هماهنگ می‌شود.

پرده  آبی‌رنگ

طیف‌های مختلفی از رنگ آبی با دیوارهای کرمی یا طوسی هارمونی جذابی ایجاد می‌کنند.

پرده صورتی‌رنگ

رنگ صورتی می‌تواند برای هنرمندان علاقه‌مند به فضای رمانتیک یک انتخاب مناسب به نظر برسد. این رنگ به اتاق عشق گرما و صمیمیتی منحصربه‌فرد می‌بخشد. اگر اتاق کوچکی دارید پرده‌های صورتی برای تغییر فضا عالی هستند. علاوه بر این پرده ترند 2023 صورتی‌رنگ را می‌توان کاملاً با دکوراسیون طیف قهوه‌ای‌رنگ ترکیب کرد.

مطلب مرتبط  5 نکته برای داشتن دکوراسیون مونوکروم

هنگام بررسی ترند پرده در سال 2023 متوجه خواهید شد که پرده‌های رنگی محبوبیت بالایی در میان مردم دارند؛ چراکه جزو کاربردی‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پرده‌ها در میان سبک‌های مختلف به حساب می‌آیند و ادغام آن‌ها با دیوارهای رنگ روشن برای اتاق‌های کوچک موجب افزایش جذابیت بصری فضا می‌شود.

پرده صورتی‌رنگ | گروه پرده وراتی

3. پرده‌های طرح‌دار

با وجود بررسی‌های مختلف برای فهرست کردن پرده ترند 2023 متخصصان متوجه محبوبیت پرده‌های‌ دارای طرح‌ها و نقوش به‌خصوص در فضای داخلی شده‌اند. اغلب افراد این نوع پرده را منحصرا برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک و سنتی استفاده می‌کنند.

پرده طرح‌دار | گروه پرده وراتی

4.پرده‌های مدرن

در میان محبوب‌ترین پرده ترند 2023 پرده‌های ساده مدرن نیز طرفداران خاص خود را دارند. با توجه به این واقعیت که برخی از افراد به علت حوزه کاری خود مانند: فریلنسرینگ بیشتر وقتشان را در خانه می‌گذرانند آویزان کردن پرده‌های رنگارنگ برای آن‌ها انتخاب مناسبی نخواهد بود. به نظر می‌رسد که این افراد ترجیح می‌دهند از پارچه‌هایی با الگوی خاص در طراحی خانه خود بهره نگیرند؛ زیرا این طرح‌ها باعث به‌هم خوردن تمرکز آن‌ها می‌شود و احساس راحتی‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

5.پرده‌های لبه‌دار

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای افزودن زیبایی به فضای داخلی خانه استفاده از پرده لبه‌دار است. بسیاری از طراحان نیز از این نوع پرده برای ایجاد هارمونی در فضا کمک می‌گیرند. مهم‌تر از همه این‌که شما با استفاده از پرده لبه‌دار می‌توانید دکوراسیون خانه خود را به بهترین شیوه تغییر دهید.

6.پرده فرانسوی

پرده فرانسوی یکی از رایج‌ترین انواع پرده مورد استفاده در سال جدید خواهد بود. این نوع پرده‌ها احساس قرار گرفتن در یک فضای دنج و رمانتیک را به ساکنین خانه القا می‌کنند. با استفاده از چنین پرده‌هایی میزان روشنایی خانه نیز بیشتر می‌شود؛ چراکه طرح و سبک این نوع پرده‌ها اغلب رنگ سفید خنثی یا یک الگوی ساده مانند: گل‌های کوچک است که برای یک اتاق نشیمن بزرگ با فضای آزاد بسیار مناسب خواهد بود.

مطلب مرتبط  معرفی 13 رنگ پرده مناسب دیوار بژ

چه رنگ‌هایی در سال 2023 برای پرده ترند است؟

یکی دیگر از انواع ترند پرده در سال 2023 ست کردن رنگ پرده و مبلمان با رنگ دیوارها است. از این‌ رو طبیعت گل‌ها و رنگ آن‌ها می‌توانند الهامی برای طراحی پرده‌های مدرن در سال جدید باشند. در واقع رایج‌ترین تاکتیک در اصول زیبایی‌شناسی بهره‌گیری از رنگ‌های موجود در فضای اطراف مانند: رنگ سبز پسته‌ای، سبز صنوبری و سبز جنگلی است. این رنگ‌ها حال و هوای طبیعت را تداعی کرده و به خانه شما طراوت می‌بخشند. تنها نکته‌ای که باید هنگام انتخاب پارچه پرده به آن توجه کنید هم‌خوانی طرح پرده با سایر دکوراسیون و مبلمان خانه است.

چه رنگ‌هایی در سال 2023 برای پرده ترند است؟ | گروه پرده وراتی

جمع‌بندی

اگرچه هرساله انواع مختلفی از پرده‌ها ترند می‌شوند؛ اما معرفی ترندها مانند: ترند پرده در سال 2023 به این معنی نیست که شما سبک خود را کنار بگذارید و یا خود را تنها محدود به استفاده از این ترندها کنید.

به‌ طور مثال: اگر از سبک کلاسیک یا قدیمی لذت می‌برید همچنان می‌توانید برای فضای خانه خود از این طرح‌ها بهره ببرید یا در صورتی که می‌توانید از ترکیب سبک‌ها هارمونی منحصربه‌فردی بسازید بهتر است از سبک مدنظر خود پیروی کنید؛ با این ‌حال اگر از جمله افرادی هستید که با ترند هرساله طراحی خانه خود را عوض می‌کنید و به سراغ انتخاب پرده دیگری می‌روید می‌توانید از موارد مطرح‌شده ایده بگیرید و فضای خانه را به شیوه‌ای جدید و متناسب با سال نو طراحی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *