حلقه فلزی یا حلقه پلاستیکی؟ کدام یک برای پرده پانچی مناسب تر است؟

حلقه فلزی یا حلقه پلاستیکی؟ کدام یک برای پرده پانچی مناسب تر است؟ | گروه پرده وراتی

مدل پرده پانچی طوری است که کمتر گردوغبار روی آن می‌نشیند و معمولا بیشتر از سالی یکبار احتیاجی به شستشو نخواهد داشت. همچنین این نوع پرده به‌راحتی از میله خود جدا می‌شود و اتوکشی آن آسان است. یکی از نکات مهم در زمان خرید و نصب پرده انتخاب حلقه مناسب برای آن است. در ادامه بررسی خواهیم کرد برای این پرده باید از حلقه فلزی پرده پانچی استفاده کنید یا پلاستیکی؟ پس تا انتها با ما بمانید.

پانچ پرده چیست؟

حلقه پانچ یکی از وسایل مورد نیاز و ضروری برای دوخت پرده است. این حلقه در قسمت بالای پرده نصب می‌شود تا به کمک آن بتوان پرده را از میله آویزان کرد. در زمان خرید پرده پانچی یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب آن دقت کنید، حلقه پرده است.

چون حلقه پرده در زیبایی آن و جلوه‌ای که به منزل می‌بخشد تاثیرگذار است.

پانچ پرده چیست؟ | گروه پرده وراتی

انواع پانچ پرده

حلقه پرده پانچی در انواع فلزی و پلاستیکی به فروش می‌رسد که هریک مزایا و معایبی دارند. در این قسمت به بررسی این دو نوع حلقه می‌پردازیم.

حلقه فلزی پرده پانچی

پانچ فلزی معمولا رنگ نقره‌ای مشابه با رنگ استیل دارد. کارخانه‌ها حلقه فلزی پرده پانچی را به‌صورت سری و در تعداد بالا تولید می‌کنند. این مدل حلقه پس از مشخص شدن الگوی دوخت پرده در دو طرف رویه و پشت پرده پرس می‌شود.

حلقه فلزی پرده پانچی | گروه پرده وراتی

مزایای پانچ فلزی

این نوع حلقه‌ها دوام زیادی دارند و به‌راحتی خراب نمی‌شوند.

معایب پانچ فلزی پرده

حلقه فلزی پرده پانچی به کمک دستگاه پرس به پرده متصل می‌شود. با توجه به این ویژگی زمان شستشوی پرده باید حلقه‌ها را باز کنید. برای اتصال مجدد حلقه به پرده احتیاج به دستگاه پرس خواهید داشت، بنابراین این نوع حلقه‌ها گزینه ایده‌آلی برای افراد معمولی نیستند.

مطلب مرتبط  علت محبوبیت پرده تیره در دکوراسیون | کاربردها

اگر حلقه فلزی پرده خراب شود، مشتری به‌سختی می‌تواند آن را به‌صورت تکی یا تعداد محدود پیدا کند. زیرا حلقه‌های فلزی در تیراژ بالا تولید می‌شوند و کمتر فروشگاهی این مدل حلقه را به‌صورت تکی می‌فروشد. اگر حلقه فلزی پرده پانچی جنس مرغوبی نداشته باشد، ممکن است با شستشو تغییر رنگ دهد یا زنگ بزند.

حلقه پلاستیکی پرده پانچی

حلقه پانچ پلاستیکی در بین مشتریان محبوبیت بیشتری دارد. این نوع حلقه‌ها بدون نیاز به دستگاه خاصی و به‌صورت دستی به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع حلقه‌ها باید وزن نسبتا سنگینی را تحمل کنند. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان برای ساخت این نوع حلقه‌ها آن‌ها را از پلاستیک مقاوم و درجه یک تولید می‌کنند.

حلقه پلاستیکی پرده پانچی در رنگ‌های مات و براق تولید می‌شود و رنگ‌هایی مثل سفید، شیری، نسکافه‌ای، طوسی و مشکی طرفداران بیشتری دارند. برخی تولیدکنندگان مدل‌های براق حلقه پلاستیکی را در رنگ‌های پرطرفداری مثل نقره‌ای و طلایی نیز به بازار عرضه می‌کنند.

حلقه پلاستیکی پرده پانچی | گروه پرده وراتی

مزایای پانچ پلاستیکی پرده

  • نوع مرغوب این حلقه‌ها به‌راحتی خراب نمی‌شود.
  • این نوع حلقه‌ها به دلیل جنسشان در رنگ‌بندی‌های متنوع‌تری به مرحله تولید می‌رسند و می‌توانند در پرده‌هایی با طرح‌های فانتزی نیز به کار روند.
  • حلقه پلاستیکی پرده پانچی را می‌توانید بدون هیچ مشکلی با پارچه آن‌ بشویید، زیرا به پارچه آسیب نمی‌رساند و به‌هیچ وجه رنگ پس نمی‌دهد.

معایب پانچ پلاستیکی پرده

استفاده از این مدل حلقه پانچ معمولا برای اتصال به پرده‌هایی که با سبک کلاسیک دکوراسیون ست شده‌اند، ممکن است مناسب نباشد. اگر در تولید حلقه پلاستیکی پرده پانچی از مواد اولیه مرغوبی استفاده نشده باشد، ممکن است پس از مدت کوتاهی بشکند و در نتیجه پرده غیرقابل استفاده شود.

مطلب مرتبط  پرده پانچی چیست و در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

انتخاب پانچ برای پرده

افراد باید متناسب با نیاز خود برای پرده مورد نظرشان حلقه انتخاب کنند. در ادامه مواردی را که در انتخاب حلقه پرده پانچ باید در نظر بگیرید، ذکر می‌کنیم.

انتخاب پانچ برای پرده | گروه پرده وراتی

شرایط جوی منطقه

یکی از مواردی که باید در انتخاب حلقه پانچ پرده دقت کنید، آب و هوای محیط زندگیتان است. در مناطقی که هوا خیلی گرم یا سرد است انتخاب حلقه فلزی پرده پانچی مناسب‌تر خواهد بود. زیرا برخلاف جنس پلاستیکی بر اثر تغییرات دمایی شدید کیفیت آن افت نمی‌کند و آسیب نمی‌بیند. برای مناطق مرطوب حلقه پلاستیکی پرده پانچی گزینه بهتری برای انتخاب است.

محل نصب پرده

اگر می‌خواهید پرده را در فضایی نصب کنید که به تعداد دفعات زیادی جابه‌جا می‌شود، حلقه فلزی پرس شده انتخاب کنید. این نوع حلقه‌ها دوام بیشتری دارند و در فضاهایی مثل اتاق پرو استفاده می‌شوند. اگر پرده را تنها برای تکمیل دکوراسیون نصب کرده‌اید، هر دو نوع پلاستیکی و فلزی برایتان مناسب است.

اگر بچه کوچک در خانه دارید، بهتر است حلقه فلزی پرس شده انتخاب کنید. زیرا ممکن است بر اثر شیطنت‌های فرزند دلبندتان پرده کشیده شود و حلقه پلاستیکی آن بشکند.

روش جدا کردن پانچ از پرده در زمان شستشو

برای شستشوی پرده پانچ معمولا احتیاجی به جداسازی حلقه نیست. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید حلقه‌ها را از پرده جدا کنید، بهتر است این کار را تنها برای حلقه پلاستیکی پرده پانچی انجام دهید. زیرا پس از خشک شدن پرده می‌توانید آن را به‌صورت دستی مجددا وصل کنید.

روش جدا کردن پانچ از پرده در زمان شستشو | گروه پرده وراتی

سخن نهایی

پرده در زیبایی خانه بسیار تاثیرگذار است. یکی از محبوب‌ترین پرده‌های در بین خریداران پرده پانچی نام دارد. این نوع پرده چین کمی دارد و نوعی از آن با پارچه ساده‌، پرطرفدارتر است. این نوع پرده‌ها با پارچه‌های طرح‌دار نیز فروخته می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به عنوان پرده آشپزخانه یا اتاق خواب نصب کرد.

مطلب مرتبط  آشنایی با 8 مورد از انواع پرده پارچه ای

پرده پانچی امروزه طرفداران زیادی دارد، زیرا بیشتر افراد به دکوراسیون مدرن علاقه‌مند شده‌اند. این پرده چین و چروک زیادی ندارد و با سادگی خود جلوه زیبایی به منزل شما می‌بخشد. برای نصب می‌توان از حلقه فلزی پرده پانچی یا نوع پلاستیکی آن استفاده کرد. هر یک از این دو مدل مزایا و معایبی دارند که در بالا گفتیم و باید آن‌ها را با توجه به آب‌وهوای منطقه و محل نصب پرده انتخاب کنید. همچنین باید تاکید کنیم که برای شستشوی پرده پانچی معمولا احتیاجی به جداسازی حلقه نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *