راهنمای خرید پرده آشپزخانه | معرفی 9 پرده‌ی مناسب فضای آشپزخانه

راهنمای خرید پرده آشپزخانه | معرفی 9 پرده‌ی مناسب فضای آشپزخانه | گروه پرده وراتی

اکثر افراد هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌ خود به مؤلفه‌های مختلفی مانند: خرید انواع وسایل مورد نیاز در آشپزخانه توجه می‌کنند؛ چراکه آشپزخانه بخشی از خانه است که در طول روز اعضای خانواده در آن دورهم جمع می‌شوند و طراحی آن می‌تواند در آرامش افراد خانواده بسیار تأثیرگذار باشد. از این ‌رو بررسی راهنمای خرید پرده آشپزخانه و اطلاع داشتن نسبت به شیوه طراحی اصولی مانند: استفاده از پرده‌های مناسب یک مسئله ضروری است که به شما کمک می‌کند هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود تصمیمات بهتری بگیرید.

هنگام انتخاب پرده مهم است به مطابقت مواردی مانند: پارچه، رنگ و طرح آن با سایر لوازم موجود در آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید به بهترین شکل پرده مناسب را برگزینید. بنابراین برای جلوگیری از سردرگمی شما، در این مقاله انواع پرده‌های آشپزخانه به همراه نمونه‌هایی از هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

در خرید پرده مناسب آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد پرده‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر ظاهر خانه داشته باشند. به ‌طور مثال: به ‌جای خرید مبلمان جدید یا انجام بازسازی‌های پرهزینه برای تغییر فضای خانه ممکن است تنها خرید پرده‌های جدید تمام چیزی باشد که به آن نیاز دارید؛ اما بهتر است برای کاهش هزینه‌ها و دستیابی به بهترین نتیجه با استفاده از راهنمای خرید پرده آشپزخانه مواردی مانند: سبک جنس رنگ و… را بررسی کنید. در بخش زیر چندین نکته که در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند به شما در ساختن یک آشپزخانه زیبا کمک کند را توضیح داده‌ایم:

در خرید پرده مناسب آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟ | گروه پرده وراتی

1. پرده آشپزخانه باید جنس مناسبی داشته باشد

جنس پارچه استفاده‌شده و انتخاب پرده، باکیفیت بالا اهمیت دارد. چراکه با یک‌بار سرمایه‌گذاری پرده‌های شما می‌توانند سال‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و ظاهری فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشند. برای مثال: اگر پرده شما در برابر حرارت و گرما آسیب‌پذیر باشد بعد از گذشت مدتی زیبایی خود را از دست می‌دهد و شما مجبور به خرید پرده جدید خواهید شد.

مطلب مرتبط  انواع پرده مناسب پنجره UPVC

2. پرده آشپزخانه باید رنگ مناسبی داشته باشد

بر اساس اصول موجود در راهنمای انتخاب رنگ پرده مهم است پرده‌ای را برای آشپزخانه انتخاب کنید که با سبک کلی اتاق به‌ویژه رنگ دیوارها، فرش یا کف و سایر اثاثیه‌های موجود در آشپزخانه مطابقت داشته باشد. یک قانون کلی برای تطابق پرده‌ها با سایر دکوراسیون این است که اگر از قبل نقطه کانونی دیگری در آن بخش وجود دارد مانند: دیوارهای پررنگ یا فرش با طرح شلوغ بهتر است، پرده‌هایی با رنگ خنثی انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در آشپزخانه‌هایی با فضای کوچک پرده‌هایی با رنگ تیره می‌توانند موجب دلگیر شدن فضا شوند؛ پس هنگام خرید پرده به این نکات توجه کنید.

3. پرده آشپزخانه باید با فضای آشپزخانه هماهنگ باشد

هنگام انتخاب پرده برای آشپزخانه مهم است که پرده‌هایی را انتخاب کنید که موجب ایجاد حس خوشایندی در خانه شوند و اجازه دهند نور کافی از پنجره‌ها به داخل جریان یابد. برای مثال: پرده‌هایی با رنگ روشن برای آشپزخانه سبک مدرن مناسب تلقی می‌شوند. از طرفی با توجه به فضای آشپزخانه پرده پلیسه برای آشپزخانه انتخاب متناسبی خواهد بود. به این دلیل که تمیز کردن این نوع پرده بسیار راحت‌تر است و اگر به ‌طور اتفاقی چیزی روی آن بریزد لک نمی‌شود.

4. طول پرده برای فضاهای مختلف خانه حائز اهمیت است

اندازه پنجره شما در طول پرده‌ها و سبک دکوراسیون خانه تأثیرگذار است. از این ‌رو بهتر است با توجه به فضای آشپزخانه خود و مشورت با افراد مجرب در این زمینه اقدام به خرید پرده‌ای مناسب کنید تا هم سبک دکوراسیون شما به هم نخورد و هم زیبایی خانه افزایش یابد.

طول پرده برای فضاهای مختلف خانه حائز اهمیت است | گروه پرده وراتی

معرفی 9 پرده‌ی مناسب فضای آشپزخانه

امروزه با توجه به اهمیت دکوراسیون داخلی انواع مختلفی از پرده‌های متناسب با بخش‌های مختلف خانه تولید و به بازار عرضه می‌شوند و سؤالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که کدام پرده برای خانه شما مناسب خواهد بود؟ در ادامه به معرفی محبوب‌ترین پرده‌های موجود می‌پردازیم تا شما بتوانید بر اساس سبک طراحی آشپزخانه خود بهترین پرده را برگزینید.

  1. پرده تمام پنجره

پرده‌های تمام پنجره از انواع پرده‌هایی هستند که کل پنجره را می‌پوشانند؛ بنابراین نگرانی‌های صاحب‌خانه درباره حریم خصوصی را از بین می‌برند. این نوع پرده‌ها معمولاً نزدیک به بالای درب آویزان می‌شوند.

  1. پرده نیمه پنجره

این نوع پرده‌ها فقط نیمه پایینی پنجره را می‌پوشانند و به ‌راحتی با دیگر دکوراسیون آشپزخانه شما ترکیب می‌شوند. آن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند و به شما اجازه می‌دهند تا جایی که ممکن است در آشپزخانه خود نور داشته باشید. از طرفی این پرده‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و به‌ راحتی قابل ‌نصب هستند.

مطلب مرتبط  6 نکته مهم برای خرید پرده پانچی 2024

پرده نیمه پنجره | گروه پرده وراتی

  1. پرده والانس

پرده‌های والانس پرده‌های کوتاهی هستند که برای پوشاندن قسمت‌های بالای پنجره استفاده می‌شوند. سبک طراحی این نوع از پرده‌ها به دوران رنسانس برمی‌گردد؛ اما در دوره ویکتوریا پرده‌های والانس محبوبیت زیادی پیدا کردند. آن‌ها معمولاً در آشپزخانه‌هایی با فضای محدود استفاده می‌شوند.

  1. پرده سواگ والانس

همان‌طور که از نام این پرده پیداست، پرده‌های سواگ والانس بسیار متفاوت هستند. شما با آویزان کردن آن‌ها در بالای پنجره می‌توانید فضای متفاوتی را ایجاد کنید و ظاهری رسمی به فضا ببخشید. همچنین این نوع پرده‌ها ظاهری آراسته‌تر از پرده‌های دیگر دارند؛ پس اگر به دنبال پرده‌هایی برای ایجاد فضای کلاسیک هستید پرده سواگ والانس انتخاب مناسبی خواهد بود.

  1. پرده پلیسه جعبه‌ای

پرده پلیسه جعبه‌ای به پرده‌ای گفته می‌شود که قسمت پایینی آن دارای یک لبه مستقیم باشد و عرض آن شامل بخش‌های چین‌دار شود. این پرده‌ها هم به آشپزخانه شما ظاهری زیبا هدیه می‌دهند و هم در سال‌های اخیر به‌عنوان پرده‌های ترند سال مورد توجه بوده‌اند.

  1. پرده رومن

این نوع پرطرفدار از پرده هنگام بالا کشیدن به ‌طور یکنواخت به‌ صورت چین‌دار قرار می‌گیرد. آن‌ها در جلوگیری از عبور نور به اتاق در هنگام خاموشی نیز مؤثر هستند و هنگامی‌که به‌ درستی با رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ شوند ظرافت و زیبایی را در آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورند.

پرده رومن | گروه پرده وراتی

  1. پرده بامبو

برخلاف سبک رومی پرده‌های بامبو اجازه می‌دهند نور کمی در هنگام بسته شدن پرده‌ها فیلتر شود. آن‌ها ظاهر زیبای حال و هوای گرمسیری دارند؛ بنابراین طبق راهنمای خرید پرده آشپزخانه به آشپزخانه شما ظاهر آرامش‌بخشی می‌دهند. این پرده برای صاحبان خانه‌هایی که به محافظت از محیط ‌زیست توجه می‌کنند جالب ‌توجه خواهد بود؛ چراکه 100 درصد طبیعی بوده و نگهداری از آن نیز بسیار آسان است.

  1. پرده کششی شید

اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی و پرده‌ای ساده هستید پرده کششی شید برای شما مناسب است. این پرده‌ها به‌ راحتی نصب می‌شوند و با دکوراسیون آشپزخانه اکثر خانه‌ها مطابقت دارند. مزیت استفاده از پرده کششی شید این است که از مبلمان آشپزخانه در برابر اشعه‌ مضر UV محافظت می‌کنند و در عین ‌حال امکان استفاده از نور خورشید را به ‌اندازه کافی به ساکنین ارائه می‌دهند.

  1. پرده حریر

این نوع پرده‌ها تا حدی نور را وارد آشپزخانه می‌کنند. همچنین رنگ‌های ملایم و طراحی پارچه‌های ظریف پرده‌های حریر به زیبایی آشپزخانه می‌افزاید. یکی از مزایای استفاده از آن‌ها این است که به ‌راحتی بر روی پنجره‌ها با هراندازه‌ای نصب می‌شوند.

مطلب مرتبط  دکوراسیون مینیمال چیست و پرده در دکوراسیون مینیمال چه ویژگی هایی دارد؟

پرده حریر | گروه پرده وراتی

جمع‌بندی

به یاد داشته باشید که قبل از تصمیم‌گیری نهایی در خصوص خرید پرده آشپزخانه توجه به راهنمای خرید پرده آشپزخانه می‌تواند بسیار راهگشا باشد. پس تمامی موارد ذکرشده را در نظر بگیرید و با توجه به دکوراسیون داخلی خود پرده‌هایی را پیدا کنید که نه‌تنها ظاهر زیبایی دارند بلکه بهترین کاربرد را به شما ارائه می‌دهند. اگر در طراحی و انتخاب پرده خانه خود به کمک نیاز دارید با کارشناسان گروه پرده وراتی نیز صحبت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *