راهنمای خرید پرده مینیمال 2024

راهنمای خرید پرده مینیمال 2024

در سال 2024 تصمیم گرفته اید خرید پرده مینیمال شیک را مانند حرفه ای ها انجاام دهید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ اول از همه، شما نیاز دارید تا پنجره‌های خود را اندازه بگیرید. این کار به شما امکان می‌دهد تا در زمان خرید اندازه پرده دلخواهتان کاملا در دستتان باشد. هرچند همه‌ی پرده‌ها در تمام سایزها موجود نیستند، اما با کمی جستجو میتوانید پرده‌ای متناسب با نیازخودتان را خریداری کنید.

البته نکات مهم دیگری هم وجود دارند که در این مطلب از مجله وراتی به آن خواهیم پرداخت. برای تجربه خریدی آسان و بهینه تا انتها همراه ما باشید.

معرفی انواع پرده مینیمال و شیک برای پذیرایی

خرید پرده مینیمال

پرده مینیمال پذیرایی، تاکید زیادی بر سادگی و ظرافت دارد. همین موضوع سبب شده تا خیلی از افراد به دنبال انتخاب آنها باشند. جالب است بدانید که سادگی مانع از تنوع آن نشده است، این پرده ها در دسته های متعددی وارد بازار می شوند که ما در زیر به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.

انواع پرده‌های مینیمال پذیرایی عبارتند از:

  • پرده‌های ساده: این پرد‌ه ها بدون هیچ طرح یا نقش و نگاری هستند. این ویژگی سبب شده تا ظاهری مدرن به فضا ببخشند. جنس‌ پرده های ساده اغلب از کتان، پنبه، پلی‌استر و ابریشم است.
  • پرده‌های شید: آنها از پارچه‌های یکدست و بدون چین خوردگی ساخته می‌ شوند و به صورت عمودی یا افقی بالا و پایین می‌شوند. این پرده‌ها برای تنظیم نور و حفظ حریم خصوصی مناسب هستند.
  • پرده‌های زبرا: این پرده ها ترکیبی از پرده‌های شید و پرده‌های کرکره‌ای هستند. روی پارچه های آنها نوارهای نازک و موازی وجود دارد که به صورت متناوب شفاف و مات هستند. این پرده‌ها به شما امکان می‌دهند تا میزان نور ورودی به فضا را به راحتی کنترل کنید.
  • پرده‌های پانچ: این پرده های منیمال از تکه‌ های پارچه‌ای مجزا تشکیل شده‌اند که در قسمت بالای آنها سوراخ‌هایی برای عبور میل پرده تعبیه شده است. این پرده‌ها ظاهری شیک به فضا میدهند و برای پنجره‌های بزرگ مناسب هستند.
  • پرده‌های اتوماتیک: پرده‌های اتوماتیک با استفاده از ریموت یا سیستم‌های هوشمند کنترل می‌ شوند و نیازی به باز و بسته کردن دستی آنها نیست. این پرده‌ها برای فضاهای مدرن و لوکس مناسب هستند.
مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید پرده اتاق خواب کودک

ایده‌هایی برای دکوراسیون با پرده‌ های مینیمال

خرید پرده مینیمال

برای اینکه بتوانید از زیبایی پرده های مینیمال نهایت لذت را ببرید، چند پیشنهاد استثنایی برایتان داریم. اول از همه سعی کنید از پرده های ساده و تک رنگ استفاده کنید، تا از این طریق فضایی سرتاسر آرامش را رقم بزنید. در صورتی که علاقه مند به ایجاد دکوارسیون شاداب در فضا هستید، میتوانید از پرده های طرح دار مثل پانچ در فضا بهره ببرید.

شما میتوانید برای بلندتر نشان دادن سقف از پرده های بلند تا کف استفاده کنید. همچنین پرده های لایه بندی شده برای ایجاد عمق و بعد در فضا برای خانه های خیلی ساده و بی روح انتخاب خوبی هستند. در این میان از پرده‌های شیشه‌ای مینیمال هم غافل نشوید، آنها برای جدا کردن فضاها، بدون مسدود کردن نور گزینه‌ای مناسب هستند.

خرید پرده مینیمال با نکات ساده

خرید پرده مینیمال خود را با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی خود انجام دهید. در صورتی که سبک این فضا ساده است، از انتخاب پرده هایی با طرح های شلوغ و رنگ های جیغ خودداری کنید. در ادامه ماجرا باید یک سری نکات دیگر هم در نظر بگیرید که در زیر آورده ایم:

تناسب با اندازه پنجره

همانطور که در ابتدای صحبت هایمان اشاره کردیم، انتخاب پرده ای متناسب با اندازه پنجره مهم است. برای همین بهتر است که پرده‌ها را متناسب با اندازه پنجره انتخاب کنید. پرده‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند، میتوانند به آسانی تعادل فضا را به هم ‌زنند.

تنظیم نور

فضای داخلی تان نورگیر است؟ یا برعکس در طول روز از نعمت نور خورشید در خانه تان بی بهره اید؟ در صورتی که می خواهید به آسانی نور خورشید را به خانه هدایت کنید، از پرده های مینیمال از جنس حریر یا شیشه ای استفاده کنید. اما اگر می خواهید حریم خصوصی خوبی را در فضا حاکم کنید، سراغ پرده هایی با ضخامت مناسب بروید.

مطلب مرتبط  چه نوع پرده‌ای مناسب تراس است؟

خرید پرده مینیمال

توجه به جنس پرده

جنس پرده‌ها را با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. پرده های مینیمال در جنس های متنوعی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای ضخامت و ماندگاری خاصی هستند. در زمان خرید از فروشنده جنس دقیق پرده را سوال کنید و درباره نحوه نگهداری و شستشوی آن تحقیق کاملی را انجام دهید.

در نظر گرفتن بودجه

پرده‌های مینیمال در طیف قیمتی گسترده‌ای موجود هستند. قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید و به دنبال پرده‌هایی باشید که با کیفیت مناسب و قیمتی متناسب با بودجه شما باشند. با این حال قیمت آنها بر حسب معیارهایی از جمله جنس پرده، ضخامت، طرح، نام برند، اندازه و وضعیت بازار سنجیده می شود.

نصب پرده مینیمال

نصب پرده‌ مینیمال به دلیل طراحی ساده و ظریف، انتخابی ایده‌آل برای فضاهای مدرن و شیک است. این پرده‌ها با خطوط تمیز و رنگ‌های خنثی، به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شوند و فضای آرام و مرتب ایجاد می‌کنند. برای نصب پرده مینیمال، ابتدا باید اندازه‌گیری دقیقی از پنجره‌ها انجام دهید. سپس پرده را با استفاده از ابزار مناسب و پیچ‌ها به دیوار یا سقف نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که پرده به درستی در محل قرار گرفته و به آسانی باز و بسته می‌شود. برای خرید و نصب پرده‌های مینیمال با کیفیت، مجموعه وراتی گزینه‌ای مناسب است.

پرده‌های مینیمال و شیک را از کجا بخرم

شما میتوانید در فروشگاه‌های اینترنتی جستجو کنید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، طیف گسترده‌ای از پرده‌های مینیمال را در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف ارائه می‌کنند. همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های پرده فروشی در شهر خود، پرده‌های مینیمال را از نزدیک ببینید و با مشورت با کارشناسان، انتخابی مناسب داشته باشید.

مطلب مرتبط  7 مدل دوخت پرده پارچه ای

مجموعه پرده وراتی را میتوان جز معتبرترین مراکز برای خرید پرده مینیمال معرفی کرد. شما میتوانید با مراجعه به این سایت انواع پرده های شیک در برنده های معتبر جهانی را مشاهده کنید و با بررسی مشخصات آنها خرید خودتان را انجام دهید. در این مسیر میتوانید از مشاوره رایگان این مجموعه هم بهره ببرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *