معرفی 11 ترکیب رنگی برای ست پرده با کابینت آشپزخانه

ست پرده با کابینت | گروه پرده وراتی

تاز آنجایی‌ که آشپزخانه هسته اصلی خانه است، استفاده از روانشناسی رنگ در این قسمت برای ترکیب رنگ کابینت و پرده می‌تواند در تغییر دکوراسیون داخلی خانه شما اثرگذار باشد. در واقع رنگ، یک ابزار ارتباطی غیرکلامی قدرتمند است و امکان ایجاد تغییرات را برای فضای خانه شما فراهم می‌کند. در نتیجه ضروری است که در مورد چگونگی ست پرده با کابینت آشپزخانه خود اطلاعات کافی داشته باشید. از طرفی هیچ رنگ ایده‌آلی برای آشپزخانه وجود ندارد و انتخاب رنگ مورد نظر کاملاً در اختیار شما است؛ اما اگر علاقمند به یادگیری تأثیرات رنگ‌های مختلف و ترکیبات جذاب برای آشپزخانه هستید، با ما همراه باشید.

معرفی 11 ترکیب رنگی پرده و کابینت

انتخاب رنگ کابینت و یا پرده آشپزخانه به‌ اندازه کافی سخت است. از این‌ رو، برای ست پرده با کابینت و انتخاب دو رنگ مناسب برای تکمیل یکدیگر، نیاز به تفکر بیشتری وجود دارد. شما برای ترکیب رنگ کابینت و پرده می‌توانید از رنگ‌های خنثی بهره ببرید؛ ترکیبی از رنگ‌های مد روز را امتحان کنید یا شاید استفاده از یک پالت رنگی برای شما مناسب باشد. در ادامه به بررسی محبوب‌ترین انواع ست پرده و کابینت آشپزخانه می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین شیوه ست کردن پرده و کابینت را برگزینید.

هماهنگی کابینت و پرده | گروه پرده وراتی

  1. سبز زیتونی و سفید ملایم

اولین ترکیب رنگی ست پرده با کابینت رنگ سبز زیتونی و سفید است. با کابینت‌های سبز زیتونی و پرده‌هایی به رنگ سفید ملایم می‌توانید فضایی آرامش‌بخش در خانه خود ایجاد کنید؛ البته استفاده از سایر وسایل و اثاثیه در این طیف رنگی می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان کند. مثلاً روکش رنگی برای هود، یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  1. آبی آسمانی و سفید

اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه خود را تغییر دهید، با ترکیب رنگ کابینت و پرده با استفاده از دو رنگ آبی آسمانی و سفید، فضایی زیبا و متفاوت برای خانه خود ایجاد کنید. لازم به ذکر است این ترکیب آشپزخانه شما را مجلل جلوه می‌دهد.

  1. سفید و سیاه

ترکیب پرده و کابینت سفید و سیاه | گروه پرده وراتی

با کابینت و پرده سفید و سیاه شما می‌توانید محیطی متفاوت و جذاب را برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود انتخاب کنید. به ‌عنوان نمونه، در یک آشپزخانه، کابینت با رویه مشکی با پرده سفید و یا برعکس، ترکیب بسیار جذابی می‌سازد که در نهایت، زیبایی خانه شما را افزایش می‌دهد.

  1. سبز آبی و آبی ملایم

چهارمین ترکیب رنگی ست پرده با کابینت رنگ سبز آبی و آبی ملایم است. برای آشپزخانه‌ای با کابینت‌های سفارشی با رنگ سبز آبی و پرده‌های آبی ملایم، شما می‌توانید بخشی را در خانه خود داشته باشید که ساعت‌ها از حضور در آن خسته نشوید. همچنین در این آشپزخانه بهره بردن از کاشی‌هایی با طیف رنگی تیره، انتخابی متناسب به‌ حساب خواهد آمد و تکمیل‌کننده این آشپزخانه زیبا خواهد بود.

  1. خاکستری و سفید

برای یک آشپزخانه با طراحی کلاسیک، ترکیبی از رنگ‌های خاکستری و سفید برای پرده و کابینت‌های موجود، می‌تواند چشم‌نواز باشد. برای مثال از هر نوع پرده مانند پرده رومن، پرده نیمه پنجره، پرده حریر و یا پرده والانس برای آشپزخانه خود استفاده کرده باشید، رنگ خاکستری و سفید برای طراحی کابینت شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

  1. بنفش تیره و پوسته تخم‌مرغی

اگر به دنبال رعایت اصول زیبایی‌شناسی مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، از ترکیب رنگی کابینت‌های بنفش تیره با پرده‌هایی به رنگ پوسته تخم‌مرغی یا برعکس بهره ببرید؛ چراکه این ست پرده با کابینت، طراحی آشپزخانه شما را متحول خواهد کرد و شما تا سال‌ها از زیبایی آن لذت خواهید برد.

  1. سبز و خاکستری

بر اساس توصیه‌های کارشناسان طراحی داخلی، الهام گرفتن از طبیعت یکی از شیوه‌هایی است که در طراحی مدرن از آن استفاده می‌شود. از این ‌رو شما می‌توانید با استفاده از پالت رنگی، طیفی از رنگ سبز و خاکستری را برگزیده و سایر اثاثیه مورد نیاز آشپزخانه خود را بر آن اساس تهیه کنید. از طرفی، رنگ خاکستری موجب می‌شود که هم طراحی متفاوتی برای آشپزخانه خود داشته باشید و هم با ترکیب آن با رنگ سبز، حال و هوای طبیعت را به خانه خود بیاورید و با استفاده از پرده مدرن در دکوراسیون، دکوراسیونی چشم نواز داشته باشید.

  1. کبالت و سفید

ست پرده با کابینت | گروه پرده وراتی

انتخاب رنگ کبالت و سفید، انتخابی جسورانه برای کابینت و پرده آشپزخانه شما خواهد بود. همچنین اگر بتوانید با یک کارشناس مجرب صحبت کنید، احتمالاً شما را در استفاده از این ترکیب جذاب راهنمایی کرده و شما قادر خواهید بود آشپزخانه خود را به شیوه‌ای متفاوت و جذاب‌تر از همیشه طراحی کنید.

  1. آبی نفتی و سفید

اگر برای ست پرده با کابینت خود سردرگم شده‌اید و از طیف رنگ آبی لذت می‌برید، ترکیب رنگ آبی نفتی و سفید را در نظر بگیرید. این ترکیب، هم باعث می‌شود آشپزخانه‌ای مینیمال داشته باشید و هم بتوانید ساعت‌ها بدون خستگی در آن به آشپزی مشغول شوید. علاوه بر این، اگر آشپزخانه کوچکی دارید، این ترکیب رنگ به بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه شما نیز کمک می‌کند.

  1. کرم و خاکستری

نحوه ست پرده کابینت | گروه پرده وراتی

ترکیب رنگی کرم و خاکستری برای کسانی است که می‌خواهند از رنگ سفید استفاده نکنند؛ اما از طیف رنگ‌های خنثی بهره ببرند. چراکه با استفاده از ترکیب این دو رنگ، هم می‌توانند از جذابیت رنگ‌های روشن بهره برده و هم با استفاده از رنگ خاکستری، طراحی آشپزخانه را از تک‌رنگ بودن خارج کنند. استفاده از رنگ سفید می‌تواند سادگی و زیبایی را به خانه شما هدیه دهد؛ اما رنگ خاکستری باعث می‌شود آشپزخانه شما جذابیت بیشتری داشته باشد.

  1. آبی و خاکستری

ممکن است اولین ترکیبی که با رنگ آبی برای کابینت و پرده‌های آشپزخانه، در نظر شما جذاب به نظر می‌رسد، رنگ سفید باشد ولی کنتراست بین رنگ خاکستری و آبی نیز می‌تواند هارمونی مناسبی برای آشپزخانه شما ایجاد کند. بنابراین از رنگ خاکستری استفاده کنید و با ترکیب آن با رنگ آبی، طراوت و تازگی را به آشپزخانه خود برگردانید.

مطلب مرتبط  جدیدترین مدل های پرده هتلی 2024

جمع‌بندی

از آنجایی ‌که هرساله ترندهای متفاوتی از رنگ‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی معرفی می‌شوند، ممکن است هنگام انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای ست پرده با کابینت به چالش کشیده شوید؛ اما توجه کنید که برخی از ترکیب‌ها همیشه جذاب خواهند بود؛ پس با یک کارشناس مجرب مشورت کنید و بهترین ترکیب رنگ کابینت و پرده آشپزخانه خود را برگزینید همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما تحت عنوان نحوه ست پرده با فرش که در همین رابطه است را نیز مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *