نقش پرده مدرن در دکوراسیون

نقش پرده مدرن در دکوراسیون

دکوراسیون مدرن یکی از جذاب‌ترین دکوراسیون‌های داخلی است که محبوبیت بسیاری دارد. هرچند برخی از افراد ممکن است تصور کنند سادگی بیش از حد این سبک دکوراسیون موجب خسته کننده شدن فضا می‌شود اما لازم است بدانید یکی از ارکان اصلی این سبک دکوراسیون، پرده‌ای است که برای پنجره‌ها انتخاب می‌کنید. بنابراین باید بیشتر با پرده مدرن در دکوراسیون و ویژگی‌های آن آشنا شوید. اما پیش از آن مروری به دکوراسیون مدرن خواهیم داشت.

دکوراسیون مدرن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی مدرن یک سبک طراحی داخلی است که ریشه آن به معماری اسکاندیناوی و آلمانی می‌رسد که به شکل یک جنبش زیبایی شناسی از اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد و تا به امروز به شکل یکی از مهم‌ترین طراحی‌های دکوراسیون داخلی هنوز به چشم می‌خورد.

دکوراسیون مدرن سبکی ساده و بدون تزیین است که بیشتر با پالت رنگی تک رنگ، نور طبیعی، خطوط تمیز و ملایم و مواد طبیعی همراه است. در حقیقت این طرح بسیار شبیه به سبک مینیمالیسم است با این تفاوت که در آن سعی می‌شود زندگی مدرن‌تر و امروزی‌تری شکل بگیرد. برخی از ویژگی‌های دکوراسیون مدرن شامل موارد زیر می‌شود:

  • عناصر سازنده (همانند بتن یا تیرها) اغلب در معرض دید قرار می‌گیرند.
  • خطوط افقی و عمودی و خطوط منحنی به نسبت سایر اشکال در دکوراسیون مدرن بیشتر به چشم می‌خورند.
  • مبلمان ساده و کم ارتفاع انتخاب می‌شود
  • مواد طبیعی نظیر چوب رنگ نشده، فلزات، چرم و الیاف طبیعی بیشتر استفاده می‌شود.
  • پالت رنگ دکوراسیون مدرن خنثی یا اصطلاحا شامل رنگ‌های طبیعی می‌شود.

دکوراسیون مدرن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ | گروه پرده وراتی

برای استفاده از پرده مدرن در خانه به چه مواردی باید توجه کنیم؟

اگر تمایل دارید یک دکوراسیون مدرن برای خانه خود ایجاد کنید، انتخاب پرده مدرن در دکوراسیون داخلی به یک امر مهمی تبدیل می‌شود. برخی نکات می‌توانند به شما کمک کنند نقش پرده مدرن در دکوراسیون داخلی را پررنگ‌تر کنید.

کاربرد پرده

دلیل اصلی شما برای انتخاب یک پرده در دکوراسیون مدرن خانه چیست؟ آیا می‌خواهید جلوی نور را بگیرید یا حریم خصوصی را حفظ کنید؟ دانستن این نکته می‌تواند لیست انتخابی شما را کوتاهتر کند. بعنوان مثال، اگر در منطقه‌ای هستید که در طول روز، بخصوص در تابستان، گرمای آفتاب آزار دهنده است، پرده بلک اوت می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد چرا که به خوبی می‌تواند جلوی نور را بگیرد و فضای مطبوع‌تری در خانه ایجاد کند.

مطلب مرتبط  چه پرده‌ای مناسب پنجره عریض است؟

اما اگر هنوز تمایل دارید کمی نور طبیعی به خانه‌تان وارد شود و دوست دارید از پرده‌هایی با جنس طبیعی استفاده کنید، پرده‌های بامبو را انتخاب کنید. پرده‌های بامبو یا حصیری یکی از انواع شیدها هستند که با چوب بامبو یا مواد طبیعی دیگر ساخته شده‌اند. این نوع شیدها به خوبی می‌توانند فضای داخل خانه را از دید دیگران در امان بگذارد و در عین حال هنوز می‌توانید کمی نور در خانه خود داشته باشید.

گاهی فقط استفاده از پرده جنبه دکوراتیو و تزیینی دارد، بنابراین در این مساله زیبایی حرف اول را می‌زند. اگر می‌خواهید از پرده مدرن در دکوراسیون خانگی خود به منظور ایجاد زیبایی و تنوع استفاده کنید، پرده‌های سیلوئت و یا زبرا می‌توانند گزینه‌های خوبی برایتان باشند.

این نوع پرده‌های شید که شکلی راه راه دارند کاملا مناسب یک دکوراسیون مدرن هستند چرا که خطوط افقی که در این پرده‌ها به چشم می‌خورد از ارکان اصلی پرده مدرن در دکوراسیون خانه محسوب می‌شوند.

نکته: در نظر داشته باشید که پرده مدرن در دکوراسیون خانه قرار نیست خیلی شلوغ و پرزرق و برق باشد، بنابراین معمولا والان پرده یا پرده مخمل برای چنین دکوراسیونی مناسب نخواهند بود.

کاربرد پرده | گروه پرده وراتی

اندازه و شکل پرده

حالتی که پرده خانه در فضای خانه شما ایجاد می‌کند تا حدی نشانگر شخصیت و سبک دکوراسیون داخلی شماست. سبک دکوراسیون مدرن یک سبک نسبتا ساکت و بدون سر و صدا است، یعنی شما قرار نیست با پرده اتاق یک نمایش رنگارنگ و پرزرق و برق ایجاد کنید.

برای انتخاب پرده مدرن در دکوراسیون داخلی بهتر است به جایی که می‌خواهید پرده را نصب کنید دقت کنید. بعنوان مثال، پرده‌هایی که تا پایین پنجره کشیده می‌شوند، یعنی فقط قاب پنجره را می‌پوشانند، برای آشپزخانه مناسبند. هرچند در دکوراسیون مدرن از این اندازه پرده برای اتاق خواب نیز استفاده می‌شود تا کشیده شدن پرده روی زمین موجب بهم ریختن سادگی و آرامش اتاق خواب نشود.

پرده مدرن اتاق پذیرایی و نشیمن بهتر است بلند باشد اما نه به اندازه‌ای که روی کف اتاق قرار بگیرد چرا که پرده‌هایی که چنین شکلی دارند بیشتر حالتی مجلل به خانه می‌دهند. علاوه بر اینها، همه پرده‌ها مناسب قرار گرفتن روی کف اتاق نیستند و شکل خوبی به خود نمی‌گیرند.

در نظر داشته باشید در دکوراسیون مدرن، پرده نباید هیچگونه شلوغی در شکل و اندازه داشته باشد و پرده‌ای که روی کف اتاق قرار بگیرد این حالت شلوغی را ایجاد می‌کند. بنابراین مناسب دکوراسیون مدرن نیست. پس یک پرده‌ای انتخاب کنید که ساده، یکدست و تا اندازه‌ای بلند باشد که کمی بالاتر از کف خانه قرار بگیرد.اندازه و شکل پرده| گروه وراتی

مطلب مرتبط  همه چیز درباره ست کردن پرده و مبل 2024

میله پرده

با وجود میله پرده‌های متنوع در بازار، عجیب نیست که بتوانید برای هر سبک دکوراسیون یک میله پرده مناسب انتخاب کنید. پیدا کردن یک میله پرده ساده برای این سبک دکوراسیون کار ساده‌ای است چرا که در اغلب مواقع پرده مدرن به اندازه‌ای بلند در نظر گرفته می‌شود که میله پرده دیده نشود.

اما آنچه بهتر است در نظر بگیرید این است که چه میله پرده‌ای را نباید برای این دکوراسیون انتخاب کنید. میله پرده‌های تزیین شده و بسیار ضخیم معمولا برای این نوع دکوراسیون مناسب نیستند. همچنین بهتر است میله پرده‌ای را انتخاب کنید که بعدا بتوانید پرده مدرن در دکوراسیون خانه خود را به یک پرده هوشمند تبدیل کنید تا زندگی مدرن‌تری داشته باشید.

رنگ پرده

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب می‌شود یک پرده مدرن در دکوراسیون داخلی به خوبی بدرخشد رنگ آن است. همانطور که گفته شد رنگ‌های خاصی در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود که در ادامه ایده‌هایی برای استفاده از آن‌ها در پرده مدرن ارائه می‌کنیم.

تماما سفید

رنگ سفید یکی از اولین و ساده‌ترین رنگ‌ها برای پرده مدرن محسوب می‌شود که می‌تواند به خوبی سبک دکوراسیون خانه شما را توصیف کند. سفید یک انتخاب ایده آل برای پرده است چرا که هم سبکی کلاسیک و ساده به خانه می‌بخشد، هم این اجازه را می‌دهد قدرت مانور بیشتری در سایر امکانات خانه‌تان داشته باشید.

بعنوان مثال، پرده سفید با قدرت بیشتری یک فرش نقش دار یا یک مبلمان رنگی را نمایان می‌کند. علاوه بر اینها، برای کسانی که روشنایی برایشان اهمیت دارد، رنگ سفید برای پرده بهترین انتخاب است چرا که درخشش بیشتری در فضای خانه ایجاد می‌کند.

پرده تماما سفید برای دکوراسیون مدرن | گروه وراتی

ترکیب مشکی و سفید

انتخاب رنگ مشکی برای پرده یک کار ریسکی محسوب می‌شود چرا که در هر حال رنگ تیره طرفداران کمتری نسبت به رنگ‌های روشن دارد. اما رنگ مشکی اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند چهره‌ای خاص و مدرن به خانه شما ببخشد. رنگ مشکی را برای یک پرده نازک انتخاب کنید تا اجازه عبور نور داده شود.

همچنین اگر دوست دارید از رنگ‌هایی مثل آبی یا سبز در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، انتخاب رنگ مشکی برای پرده موجب می‌شود این رنگ‌ها خیلی در خانه حس شلوغی و رنگارنگ بودن ایجاد نکند و سبک دکوراسیون مدرن در خانه شما حفظ شود.

مطلب مرتبط  معرفی 3 پرده مناسب پنجره قوسی

علاوه بر اینها می‌توانی پرده مشکی را در کنار پرده سفید به کار بگیرید. برای پرده‌های دو لایه، لایه زیرین را سفید انتخاب کنید و لایه رویی که به کنار زده می‌شود را مشکی در نظر بگیرید تا این ترکیب یک ترکیب جذاب و کلاسیک در خانه شما ایجاد کند.

خاکستری روشن

خاکستری یکی از رنگ‌های جذاب خنثی است که بسیار برای یک دکوراسیون مدرن کاربردی محسوب می‌شود. رنگ خاکستری می‌تواند مکمل رنگ‌های دیگر باشد بنابراین امکان استفاده از سایر رنگ‌ها را در کنار آن خواهید داشت. همچنین اگر طیف ملایم‌تری از این رنگ را انتخاب کنید می‌توانید حس آرامش و سکوت بیشتری در خانه ایجاد کنید.

پرده خاکستری برای دکوراسیون مدرن | گروه وراتی

ترکیبی از دو یا سه رنگ خنثی و طبیعی

شاید دوست نداشته باشید فقط از یک رنگ برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید یا انتخاب رنگ برایتان دشوار باشد. اما نگران نباشید چرا که پرده مدرن در دکوراسیون داخلی شما این قدرت را دارد که در چند رنگ انتخاب شود اما به شرطی که این رنگ‌ها همگی در پالت رنگ‌های خنثی یا طبیعی قرار گرفته باشند که بتوانند دکوراسیون مدرن را تعریف کنند.

این ترکیب می‌تواند رنگ سفید، خاکستری یا کرم باشد یا به طور کلی چند طیف مختلف از یک خانواده رنگی انتخاب شود.

سخن پایانی

به طور کلی پرده در دکوراسیون نقش مهمی دارد بخصوص اگر بخواهید از یک سبک خاصی در دکوراسیون خانه خود بهره‌مند شوید باید به المان‌های آن سبک دکوراسیون و اینکه چه پرده‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برای آن باشد دقت داشته باشید.

در دکوراسیون مدرن اغلب از پرده‌های ساده با قد متوسط استفاده می‌شود. پرده‌های سنگین و پرزرق و برق نمی‌توانند جایی در این سبک دکوراسیون داشته باشند چرا که رنگ‌ها، خطوط و شکلی که پرده دارد باید ساده و بدون ایجاد شلوغی در دکوراسیون باشد. در بسیاری از مواقع انواع پرده شید در این سبک دکوراسیون بسیار پرکاربرد هستند، چه از نظر زیبایی و چه کاربردی بودنشان، شیدها می‌توانند انتخابی مقرون به صرفه باشند. هرچند گزینه‌های انتخابی شما برای این دکوراسیون برخلاف آنچه تصور می‌کنید بسیار وسیع خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *