معرفی 2 پرده مناسب هوای گرم

معرفی انواع پرده مناسب هوای گرم | گروه پرده وراتی

با رسیدن فصل گرما همه در تلاش هستند تا با کمترین هزینه و مصرف کم انرژی خانه خود را خنک نگه دارند. در این مقاله قرار است بهترین پرده مناسب هوای گرم و تابستان را به شما معرفی کنیم. با تغییر آب‌وهوا در هر فصل یک فرصت مناسب برای تغییر ظاهر اتاق و یا خانه ایجاد می‌شود.

پرده‌های جدید می‌توانند یک شروع عالی برای آغاز فصلی باشند که روزهای گرم و شب‌های خنک را به همراه دارد. پرده مناسب تابستان می‌تواند میزان نور ورودی به اتاق را کنترل کرده و به دنبال آن دمای اتاق را مدیریت کند. برای آشنایی با انواع پرده مناسب تابستان با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چه پرده‌ای مناسب تابستان است؟

زمانی که نوبت به تغییر دکوراسیون برای فصل گرم می‌رسد اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، هدف اتاقی است که در حال تغییر دکور برای آن هستید. برای مثال هدف دکور اتاق‌خواب با اتاق نشیمن بسیار متفاوت است. همه ما برای کاهش مصرف انرژی و همچنین برای خنک کردن اتاق‌خواب، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه به دنبال بهترین راه‌کار هستیم. یکی از راه‌های بسیار مفید استفاده از پرده مناسب هوای گرم است.

آفتاب درخشان تابستان بسیار زیبا است. اما اگر قصد چرت زدن داشته باشید یک سایه خنک را ترجیح می‌دهید.نگران نباشید شما می‌توانید با خرید پرده مناسب هوای گرم روشنایی اتاق و دمای اتاق را تنظیم کنید. برای مثال پرده‌های بلک اوت یا حریر گزینه‌های عالی برای این منظور هستند. در ادامه به توضیحات مفیدی در مورد این دو پرده می‌پردازیم.

پرده مناسب هوای گرم | گروه پرده وراتی

انواع پرده مناسب هوای گرم

پرده مناسب هوای گرم باید ویژگی‌های بسیار خاصی داشته باشد تا بتواند تابستان را به یک فصل لذت‌بخش تبدیل کند. در ادامه دو پرده مناسب تابستان را معرفی کرده‌ایم و همچنین به بیان مزایا و معایب هرکدام پرداخته‌ایم.

  • پرده بلک اوت
  • پرده حریر

پرده بلک اوت چیست؟

پرده بلک اوت می‌تواند به شما کمک کند تا در اوج روشنایی تابستان اتاق خود را تاریک نگه دارید.

در جواب پرده بلک اوت چیست؟ بایستی بگوییم که این پرده‌ها با حفظ نور و گرمای اتاق در فصل تابستان به خنک نگه داشتن اتاق کمک می‌کنند؛ زیرا اجازه عبور هوای خنک تولید شده توسط دستگاه‌های برودتی را به بیرون خانه نمی‌دهند. از طرف دیگر پرده‌های بلک اوت چون گرما را در اتاق حفظ می‌کنند برای شب‌های خنک تابستان بسیار ایده ال و کاربردی هستند.

مطلب مرتبط  نکات مهم در انتخاب پرده برای آشپزخانه

پرده‌های بلک اوت جلو ورود نور را می‌گیرند به این معنی که شما کنترل کاملی بر سطح روشنایی اتاق خود دارید. این امر باعث می‌شود که پرده‌های بلک اوت به یک انتخاب محبوب در مهدکودک‌ها و اتاق‌خواب‌ها خصوصاً به‌عنوان پرده مناسب هوای گرم تبدیل شوند. پرده بلک اوت در الگوها و بافت‌های زیادی تولید می‌شود.

پرده بلک اوت مناسب هوای گرم | گروه پرده وراتی

مزایای پرده بلک اوت

چه به دنبال بازسازی کامل اتاق‌های خانه خود باشید و چه قصد تغییر بخشی از دکوراسیون را دارید که با فصل گرمای تابستان هماهنگ باشد، پرده‌های بلک اوت انتخاب عالی به‌عنوان پرده مناسب تابستان است. مزایای پرده بلک اوت در زیر ذکر شده است:

  1. پرده‌های بلک اوت باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شوند.
  2. پرده‌های بلک اوت برای کودکان امن‌تر هستند.
  3. پرده‌های بلک اوت اتاق را کاملاً تاریک می‌کنند.
  4. مدرن و خاص هستند و طیف وسیعی از بافت‌ها و رنگ‌های آن برای تطابق بیشتر با هر خانه‌ای تولید و عرضه شده است.

معایب پرده بلک اوت

  1. پرده‌های بلک اوت برای دیزاین کردن ممکن است به اکسسوری‌های جانبی نیاز داشته باشند.
  2. پرده‌های بلک اوت نور کمی را به داخل خانه هدایت می‌کنند.

پرده حریر چیست؟

اگر می‌خواهید از نور خورشید در تابستان بی‌بهره نشوید پرده‌های حریر یک انتخاب عالی است. پرده‌های حریر نور را به داخل هدایت کرده و یک فضای بسیار ایده‌ال و چشم نوازی را ایجاد می‌کنند. اشعه‌های درخشان نور آفتاب، زمانی که از پرده‌های حریر عبور کرده، حس بسیار لذت بخشی را در اتاق خلق می‌کنند. بازی نور و رنگی که پرده حریر در اتاق نشیمن یا هر اتاق دیگری ایجاد کرده، می‌تواند تداعی‌کننده حس خوب برای افرادی باشد که بخش قابل توجهی از روز خود را در آن مکان‌ها سپری می‌کنند.

پرده حریر برای فضاهای سرباز مانند ایوان یا آلاچیق نیز یک انتخاب ایده ال است. تصور کنید که شما می‌توانید مدیریت نور را تنها با کمک پرده‌های حریر به دست بگیرید. در واقع نوری که از پرده حریر عبور می‌کند کنترل شده هستند؛ یعنی شما می‌توانید هم حس خوب رقص نور را داشته باشید و هم از شدت نوری که اذیت‌کننده است در امان باشید.

پرده حریر مناسب هوای گرم | گروه پرده وراتی

مزایای پرده حریر

  • پرده حریر به دلیل کنترل نور ورودی به‌عنوان پرده مناسب تابستان شناخته می‌شود.
  • پرده‌های حریر به لطف الیاف سبک‌وزن خود زیبایی زیادی داشته و هیچ پرده‌ای قادر به رقابت از این نظر با آن‌ها نیست.
  • پرده‌های حریر به دلیل ظاهر خاص خود چشم‌انداز و احساس یک اتاق را بلافاصله افزایش می‌دهند.
  • نور را می‌توان به زیبایی از طریق پرده‌های شفاف پخش کرد و فضای زیبایی را در هر اتاق ایجاد کرد.
  • پرده‌های حریر در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود.
  • گردش آزادانه هوا و بهره‌مندی حداکثری از نور طبیعی در پرده‌های حریر یک مزیت است.
  • از بین بردن موانع بصری بین داخل و خارج خانه مزیت اصلی این پرده‌های زیبا است.
مطلب مرتبط  قیمت زیر پرده و آشنایی با انواع آستر پرده

معایب پرده حریر

  • پرده‌های حریر نسبت به پرده‌های بلک اوت حریم خصوصی را کمتر رعایت می‌کنند.
  • از نظر صرفه‌جویی انرژی پرده‌های حریر ضعیف‌تر از پرده‌های بلک اوت عمل می‌کنند.

آیا امکان استفاده هم‌زمان این دو پرده با هم وجود دارد؟

هم پرده بلک اوت و هم پرده حریر دارای مزایا و معایبی است و درست در همین لحظه است که ممکن است سؤال برای شما پیش بیاید که چرا هر دو نه؟ اگر می‌خواهید یک سبک خاص را برای دکوراسیون خانه خود اجرا کنید می‌توانید از پرده‌های حریر به‌عنوان یک آستری برای پرده‌های بلک اوت بهره ببرید. شما با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با کمک پرده حریر به نور خورشید اجازه عبور دهید و حریم خصوصی و راحتی را با پرده بلک اوت تجربه کنید. چه کسی به شما گفته است که نمی‌توانید این دو سبک خاص را با هم داشته باشید؟

استفاده همزمان پرده حریر و پرده بلک اوت در فصل هوای گرم | گروه پرده وراتی

چه رنگ پرده‌ای مناسب فصل تابستان است؟

بعد از انتخاب مدل و طرح پرده ممکن است برای انتخاب رنگ پرده مناسب تابستان دچار سردرگمی شوید. تزیین کردن و دکوراسیون یک هنر است و دانستن این‌که کدام رنگ‌ها در کنار هم با یکدیگر بهتر عمل کرده یک استعداد است. این هنر به شما کمک می‌کند تا هارمونی رنگ‌ها را در انتخاب پرده مناسب هوای گرم رعایت کرده و یک سبک دکوراسیون بسیار آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی اجرا کنید.

رنگ و طرح پرده بلک اوت یا حریر به دکوراسیون خانه بستگی دارد. برای فصل تابستان بهتر است از سایه‌های رنگی روشن در پرده بلک اوت و حریر استفاده کنید. هر رنگی قادر به جذب نور آفتاب است؛ اما اگر می‌خواهید حس خنکی و بدون گرما را تجربه کنید سایه‌های رنگی آبی یا سبز گزینه مناسبی است. از طرف دیگر رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند به اتاق حس ظرافت داده و اتاق را بیشتر گرم کنند؛ زیرا رنگ‌های تیره خاصیت جذب گرما را دارند.

مطلب مرتبط  انواع پارچه پرده

استفاده از پرده رنگ روشن در تابستان | گروه پرده وراتی

  • رنگ پرده سفید و روشن

پرده‌های رنگ روشن برای اتاق‌هایی که در طول روز نور مستقیم خورشید زیادی دریافت کرده مناسب هستند زیرا کمتر در معرض خراب‌شدن در اثر نور خورشید هستند اما رنگ‌های تیره زودتر دچار فرسایش می‌شوند. از طرف دیگر رنگ پرده سفید و روشن پرتوهای نور خورشید را منعکس کرده و اتاق‌ها را خنک‌تر نگه می‌دارند. پرده مناسب تابستان باید از طیف رنگی روشن و سفید باشد تا نور و گرما را بهتر انعکاس داده و اتاق را خنک نگه دارد.

  • رنگ پرده تیره و تاریک

ممکن است برخی افراد به دنبال سبک‌های دکوراسیون تیره و دارک باشند. اما پرده مناسب هوای گرم بهتر است رنگ روشن و سفید داشته تا کارایی آن در فصل گرم تابستان بیشتر باشد. رنگ تیره گرما را جذب کرده و برای فصل تابستان انتخاب ایده‌آلی نیست. پرده مناسب هوای گرم باید دارای رنگ روشن و یا سفید بوده تا با منعکس‌ کردن نور و گرما فضای خانه را خنک نگه دارد.

کلام آخر

به‌خاطر داشته باشید که طراحی داخلی باید هم به سبک طراحی و هم به بهره‌وری از انرژی و حس راحت بودن (عملکرد) کمک کند. هنگام انتخاب پرده مناسب تابستان نیز باید به سبک و به عملکرد پرده به یک اندازه توجه داشت. هنگام انتخاب پرده مناسب هوای گرم باید به همان اندازه که به دنبال خنک یا گرم نگه داشتن اتاق و یا نور مناسب آن هستید به همان میزان هم برای زیبایی و دکوراسیون آن تلاش کنید. هنگام خرید پرده مناسب هوای گرم از خلق سبک‌های خاص و جدید نترسید.

پرده حریر با عبور نور از لابه‌لای تاروپود خود نورپردازی شگفت‌انگیزی در خانه ایجاد می‌کند به همین دلیل می‌تواند یک انتخاب عالی برای خرید پرده مناسب تابستان باشد. از طرف دیگر برای خنک نگه داشتن اتاق‌ها در گرمای تابستان می‌توان از پرده بلک اوت استفاده کرد که خنکی و حس راحتی زیادی را به همراه دارد.

برای انتخاب و خرید پرده بلک اوت یا پرده حریر، و یا استفاده ترکیبی هر دو پرده دستتان باز است در نهایت این شما هستید که با سلیقه جادویی خود یک فضای زیبا و جاودانه را خلق می‌کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *