چه پرده‌ای مناسب پنجره عریض است؟

چه پرده‌ای مناسب پنجره عریض است؟ | گروه پرده وراتی

زیبایی پنجره عریض بر هیچ‌کس پوشیده نیست. با وجود پنجره‌های عریض است که خانه شما حس یک کاخ را تداعی کرده و فضا را بزرگ‌تر از آن چه هست نشان می‌دهد. پنجره‌های عریض راهی برای آشتی با طبیعت است؛ زیرا جلوه‌های بصری را به‌خوبی و بدون مانع نمایش می‌دهد. اما پرده‌های پنجره‌های بزرگ مسئولیت بزرگی دارند. زیرا هم برای طراحی دکور اتاق شما و هم در مورد این‌که چقدر در آن احساس راحتی می‌کنید باید دقت به خرج بدهند. زمانی که پنجره‌ها عریض هستند باید در انتخاب پرده مناسب پنجره عریض بسیار فکر کرد و وقت گذاشت. این بدان معناست که انتخاب پارچه و میزان نوری که از آن‌ها عبور می‌کند بسیار مهم است.

پرده مناسب پنجره عریض از پرده‌های دولایه تا پرده‌های طرح گل بسیار متفاوت است. در این مقاله ما ایده‌هایی برای الهام‌بخشی به شما ارائه می‌دهیم بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی پرده مناسب پنجره عریض

در زیر به 10 پرده مناسب پنجره عریض می‌پردازیم و همچنین نکات مهمی را در مورد هر پرده ارائه می‌دهیم.

  • پرده سفارشی

پرده‌های سفارشی می‌توانند انتخاب عالی برای پرده مناسب پنجره عریض باشند. شما در هنگام سفارش برای پرده آزادی عمل دارید تا پرده‌ها در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف را در اندازه‌های متفاوت در کنار هم به کار گیرید. اگر پنجره ساختمان شما از اشکال خاصی تشکیل شده است و یا شکل‌های غیرمعمول دارد پرده سفارشی بهترین راه برای خرید پرده مناسب پنجره عریض است.

خرید سفارشی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید زیرا در وب‌سایت‌ها، خدماتی ساده ارائه شده که به شما این امکان را می‌دهد تا اندازه‌گیری‌ها و نوع پارچه انتخابی خود را وارد کرده و سپس در عرض چند روز پرده زیبای خود را مستقیماً درب منزل تحویل بگیرید.

پرده سفارشی مناسب پنجره | گروه پرده وراتی

  • پرده‌ای که نور را وارد می‌کند.

پنجره‌های بزرگ نعمتی هستند که نور طبیعی فراوان را به همراه دارند. اگر می‌خواهید از این قابلیت پنجره‌های عریض بهره‌مند شوید، پارچه‌هایی را برای پرده انتخاب کرده که هم وزن و هم رنگ سبک‌تری دارند. این پرده‌ها یک ایده عالی برای پنجره‌های عریض است؛ زیرا اجازه عبور حداکثر نور در هرزمانی از روز را می‌دهند. پرده‌ای که نور را وارد می‌کند یک انتخاب هوشمندانه برای خرید پرده مناسب پنجره عریض است.

مطلب مرتبط  پرده روشن مناسب چه دکوراسیونی است

پرده‌ایی که نور را وارد می‌کند | گروه پرده وراتی

  • پرده طرح گل

یک پنجره بزرگ مشرف به یک باغ یا منظره زیبا نیازمند یک پرده با طرح گل‌های ظریف است. پرده طرح گل می‌تواند به‌خوبی رنگ‌های فضای بیرون را منعکس کند و فضایی فوق‌العاده دلنواز خلق کند. از پنجره بزرگ خود نهایت استفاده را ببرید و یک پرده با گل زیبا انتخاب کنید که زیبایی تابستان را کاملاً حس کنید. پرده طرح گل یک پرده مناسب پنجره عریض و بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به طبیعت است.

پرده متناسب با پنجره بزرگ | گروه پرده وراتی

  • پرده والانس

پرده والانس برای انواع پنجره‌ می‌تواند یک انتخاب خاص و خلاقانه باشد. پرده والانس به دوره رنسانس برمی‌گردد و بیشتر در بالای پرده‌ها به صورت تکی یا مکمل با پرده‌های اصلی به کار گرفته می‌شود. استفاده از پرده والانس یک راه‌حل عالی برای پوشاندن چوب پرده است. پرده مناسب پنجره عریض می‌تواند پرده والانسی باشد که به صورت ترکیبی یا تکی در قاب پنجره جای خوش کرده است.

پرده مناسب پنجره عریض | گروه پرده وراتی

  • پرده دولایه

یکی از نکات منفی پنجره‌های بزرگ نقش آن‌ها به‌عنوان یک راه فرار گرما از خانه شما است. برای اطمینان از این‌که تمام تلاش خود را برای گرم نگه داشتن اتاق خود انجام می‌دهید، بهتر است از پرده دولایه برای پنجره‌های عریض استفاده کنید. پرده مناسب پنجره عریض پرده دو لایه است که گرما یا سرما را داخل خانه حفظ کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. با لایه‌بندی پرده‌ها یک لایه محافظ حرارتی اضافه می‌کنید که این امر باعث کاهش اتلاف گرما و کمک به کاهش هزینه‌های انرژی در زمستان می‌شود.

پرده دولایه | گروه پرده وراتی

  • پرده مناسب درب و پنجره

اگر پنجره‌های عریضی از کف تا سقف دارید، احتمال زیادی وجود دارد که حداقل یکی از این پنل‌های پنجره به‌عنوان درب تراس عمل کند. در هنگام خرید پنجره‌های عریض که نقش درب را نیز ایفا می‌کنند. باید توجه داشته باشید که درب به‌راحتی باز و بسته شده و پرده‌ها مانعی برای این امر ایجاد نمی‌کنند. پرده مناسب پنجره عریض که درب را نیز در دل خود جای‌داده است پرده‌هایی هستند که هم زیبایی و هم کاربردی‌بودن را در نظر گرفته‌اند.

مطلب مرتبط  اصول انتخاب پرده پنجره شاه نشین

پرده مناسب درب و پنجره | گروه پرده وراتی

  • پرده‌های پر چین

پرده‌های پر چین مانند یک بوم نقاشی بوده که می‌توانید از پارچه‌های موردعلاقه خود در رنگ و بافت‌های زیبا حداکثر استفاده را ببرید. پرده مناسب پنجره عریض باید تاحدامکان پرچین بوده و روی زمین قرار گیرند. اگر نمی‌دانید که چگونه پرده‌ها را اندازه بگیرید تا ظاهری لوکس داشته باشند به یاد داشته باشید که 2.5 سانتی‌متر (یا تا 30 سانتی‌متر برای ظاهری بسیار مجلل) به اندازه‌گیری قد پرده اضافه کنید.

پرده متناسب با پنجره عریض | گروه پرده وراتی

  • پرده مینیمال

یک اصل مهم در طراحی مدرن و مینیمال این است که اجازه می‌دهد نور طبیعی در طبیعی‌ترین حالت خود وارد خانه شود. از مشخصات این سبک پنجره‌های عریض و بلند است که به طور فزاینده‌ای در این سبک مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای چنین سبک‌های مینیمالی بهتر است به‌ اندازه‌گیری پنجره برای پرده در نظر گرفته شود و از رنگ‌ها و بافت‌های ساده استفاده کنید. پرده مناسب پنجره عریض برای دکوراسیون‌های مینیمال بسیار متنوع است که هر فردی می‌تواند به‌راحتی پرده مناسب را انتخاب کند.

  • پرده دولایه حریر

اگر با باز و بسته کردن پرده‌ها میزان نور ورودی به صورت محسوس تغییر کرده و تفاوت نور بین باز و بسته کردن پرده‌ها کمی زیاد است بهتر است از پرده دولایه حریر استفاده کنید. استفاده از حریر تیره و یا لایه‌بندی پرده‌های حریر یک ایده خوب است. شما می‌توانید در زیر پرده‌های تیره آستری از پرده حریر روشن داشته باشید. با این کار شما هم حریم خصوصی خانه را رعایت کرده و هم نور طبیعی را دریافت می‌کنید. پرده دولایه حریر می‌تواند یک پرده مناسب پنجره عریض باشد که با یک تیر دو نشان می‌زند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره انتخاب پرده اتاق خواب پسرانه

پرده دولایه حریر | گروه پرده وراتی

  • پرده بلک اوت

ممکن است رقص نور در اتاق نشیمن و یا پذیرایی بسیار جالب و تحسین‌برانگیز باشد. اما بخش‌هایی از خانه وجود دارد که از رقص نور شکایت دارند. پرده‌های اتاق‌خواب باید بتوانند جلو رقص نور خورشید را که قصد بازیگوشی دارند را گرفته و مانع از ورود نور خورشید به داخل اتاق‌خواب شوند.

در نظر داشته باشید که با وجود پنجره‌های بزرگ این مشکل در اتاق‌خواب شدیدتر می‌شود؛ بنابراین پرده‌های بلک اوت که پرده‌های کتانی بسیار زیبا هستند انتخاب ایده‌آل برای پرده مناسب پنجره‌های عریض اتاق‌خواب هستند. پرده بلک اوت یکی از پرطرفدارترین پرده‌ها به‌عنوان پرده مناسب پنجره عریض است که هم حریم خصوصی را رعایت کرده و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

پرده بلک اوت | گروه پرده وراتی

کلام آخر

پرده مناسب پنجره عریض براساس سلیقه افراد و همچنین هدف آن‌ها متغیر است. در این مقاله 10 پرده مناسب پنجره‌های عریض را معرفی کردیم که هر کدام زیبایی خاص خود را به همراه دارند.

پنجره‌های بزرگ به پرده‌های خاصی نیاز دارند که بتوانند تأثیر زیادی بر دکور طراحی خانه شما بگذارند. رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی برای پرده مناسب پنجره عریض وجود دارد. درحالی‌که وجود پنجره‌های عریض فرصتی برای انتخاب یک پرده با طراحی قابل‌توجه است اما ممکن است نخواهید که پرده‌ها نقش اصلی را در دکوراسیون خانه بازی کنند؛ در این صورت پارچه انتخابی خود را با رنگ دیوار خانه یکی کنید.

به‌طورکلی پرده‌های حریر برای پنجره‌های بزرگ عالی هستند. آن‌ها می‌توانند نوری ملایم را به اتاق نشیمن شما هدایت کنند. استفاده از آستری در زیر پرده یا مجموعه‌ای از پرده‌های دو لایه با پرده حریر و پرده بلک اوت پوشش کامل‌تری روی پنجره ایجاد می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *