پرده پلیسه چیست و هر آنچه باید قبل از خرید آن بدانید

پرده‌ پلیسه در انواع فضاهای داخلی از محیط‌های شیک یا رسمی گرفته تا محیط‌های غیررسمی عالی به نظر می‌رسند و به دلیل شیوه خاص دوخت این نوع پرده از آن در انواع طراحی دکوراسیون داخلی بهره برده می‌شود. اگر قصد خرید پرده برای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق‌خواب را دارید با توجه به مزایای این نوع پرده مانند: تنوع قابلیت‌های نصب و امکان باز و بسته شدن راحت پرده‌های پلیسه انتخاب مناسبی خواهند بود.

ضمناً قبل از هر اقدامی برای خرید مطمئن شوید که پرده‌ با دکوراسیون داخلی شما مطابقت خواهد داشت. چراکه پرده می‌تواند در افزایش جذابیت خانه شما تأثیر زیادی داشته باشد.

البته در نظر گرفتن معایبی مانند: قیمت و امکان پاره شدن پرده نیز از موارد دیگری است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. در ادامه ضمن پاسخ به سؤال پرده پلیسه چیست؟ به بررسی کاربرد پرده‌های پلیسه نیز می‌پردازیم.

پرده پلیسه چیست؟

در میان انواع مختلف پرده، این نوع پرده یکی از کاربردی‌ترین‌ها به ‌حساب می‌آید. در این مدل پرده با استفاده از پارچه‌های مختلف پلیسه‌ها یا چین‌های ظریف به ‌صورت منحصربه‌فردی دوخته می‌شوند و ظاهری جذاب و متفاوت برای فضا ایجاد می‌کنند. پرده‌های پلیسه به ‌طور کلی در سه حالت دستی زنجیری و شب و روز تولید شده و در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. مثلاً پرده پلیسه داخل فریم پنجره در داخل پنجره نصب می‌شود و یا پرده پلیسه، بیرون پنجره قابلیت اتصال روی پنجره یا بیرون از فریم را دارد. از طرفی این پرده با چین کمتر برای پارچه‌های طرح‌دار مناسب‌تر است؛ زیرا طرح روی پارچه در این مدل زیبایی بیشتری دارد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده آماده مدل 2024

پرده پلیسه چیست؟ | گروه پرده وراتی

چرا باید پرده پلیسه را برای خانه خود انتخاب کنید؟

امروزه در طراحی اغلب خانه‌ها از پنجره‌های دوجداره و یا تک جداره استفاده می‌شود تا ساکنین بتوانند به بهترین نحو از فضای اطراف خود بهره ببرند و به‌ دور از دغدغه‌های ذهنی در آرامش استراحت کنند. علاوه بر این اگر به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، پرده پلیسه می‌تواند طراحی خانه شما را متحول کند. در نظر داشته باشید که کاربرد این نوع پرده با چین‌های ظریف برای طراحی‌های داخلی اتاق‌های مجلل نیز در سال‌های اخیر افزایش ‌یافته است و خرید این نوع پرده توصیه می‌شود. شایان‌ذکر است امکان سفارشی‌سازی و تولید این پرده متناسب با عرض پنجره طرح مدنظر شما نیز وجود دارد.

آیا پرده پلیسه در گرم نگه‌داشتن اتاق تأثیری دارد؟

به ‌طور کلی پنجره‌ها تا 20 درصد می‌توانند از اتلاف گرمای خانه جلوگیری کنند؛ اما شما می‌توانید با استفاده از کاربرد پرده پلیسه موجب شوید به میزان بیشتری از اتلاف گرما جلوگیری شود. چراکه انواع پرده‌های پلیسه عایقی ایجاد می‌کنند که از خروج گرما در یک محیط جلوگیری می‌کند و می‌تواند نیاز به سیستم گرمایش را تا 41  درصد کاهش دهد. همچنین برای ایجاد گرمای بیشتر می‌توانید به همراه پرده آسترهای حرارتی را نیز خریداری کنید که موجب گرم نگه‌داشتن بیشتر فضای شما خواهند شد.

آیا پرده پلیسه در گرم نگه‌داشتن اتاق تأثیری دارد؟ | گروه پرده وراتی

آیا پرده پلیسه می‌تواند به پرده بلک اوت تبدیل شود؟

برای کمک به کاهش نور ورودی به اتاق و داشتن خواب شبانه بهتر امکان تبدیل پرده پلیسه به پرده بلک اوت وجود دارد. برای این امکان شما می‌توانید از آسترهای به‌خصوص بهره ببرید. آسترهای Blackout امکان کنترل میزان نور ورودی به فضا را به شما داده و کمک می‌کنند تا احساس راحتی و آرامش بیشتری در خانه داشته باشید. برای حفظ حریم خصوصی در طول روز نیز می‌توانید پرده‌های بلک اوت را روی پرده‌های شفاف یا پرده‌های نازک نصب کنید تا هم از عبور نور به داخل اتاق جلوگیری کرده و هم حریم خصوصی شما حفظ شود.

مطلب مرتبط  آشنایی با 7 مورد از انواع پرده هتلی

پرده پلیسه چگونه نصب می‌شود؟

شما برای نصب پرده پلیسه دو راه دارید: یا خودتان پروسه نصب را انجام دهید و یا از متخصصین مجرب راهنمایی بگیرید. البته نصب انواع پرده‌های پلیسه کمی باهم تفاوت دارد؛ اما در این قسمت به ‌طور کلی فرآیند نصب پرده پلیسه برای پنجره‌های دوجداره را توضیح می‌دهیم.

در مرحله اول باید بست‌ها را جدا کنید و با استفاده از بست‌های جداشده و پیچ پرده را در جای مناسب قرار دهید؛ البته هنگام نصب در نظر داشته باشید که پیچ‌ها در قسمت پایین باید حدود 8 سانتی‌متر از هر سمت پنجره فاصله داشته باشند و رو به روی هر پیچ در قسمت بالا نیز باید یک بست نصب شود. در نهایت از یک سمت شروع به نصب پرده کنید.

کاربرد پرده پلیسه چیست؟

از آن‌جایی ‌که طراحی دکوراسیون داخلی دارای اهمیت زیادی است یکی از انواع کاربرد پرده‌های پلیسه امکان ایجاد هماهنگی با سایر وسایل موجود در خانه برای هماهنگی دکوراسیون است. برای مثال: شما می‌توانید تیرک پرده را در جنس‌های چوبی فلزی و رنگ‌شده انتخاب کنید و بر اساس طراحی کلی خانه پرده‌ای را برگزینید که با سایر اجزا هارمونی جذابی ایجاد کند.

همچنین از آن‌جایی‌ که پرده‌ها طبق اندازه‌گیری خاص ساخته می‌شوند هر حلقه پرده دقیقاً با هر پلیسه منطبق می‌شود تا پایان کار جذابیتی خیره‌کننده داشته باشد. بنابراین از این پرده در تمامی فضاهای خانه مانند آشپزخانه سالن پذیرایی در مراکز اداری و آپارتمان‌ها می‌توان به بهترین نحو استفاده کرد.

کاربرد پرده پلیسه چیست؟ | گروه پرده وراتی

جمع‌بندی

اگر به تغییر طراحی دکوراسیون داخلی خود فکر می‌کنید و یا به فکر خرید انواع پرده هستید، پرده پلیسه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چراکه با توجه به کاربرد پرده پلیسه شما می‌توانید در فضاهای مختلف خانه مانند: اتاق، پذیرایی نیز از آن استفاده کرده و به خانه خود حال و هوای دیگری ببخشید. در ضمن امکان سفارشی‌سازی این نوع پرده نیز برای شما وجود دارد. بنابراین شما با مشورت گرفتن از مشاورین کار بلد گروه پرده وراتی می‌توانید بهترین پرده را برای خانه خود برگزینید.

مطلب مرتبط  انواع پارچه پرده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *