10 اشتباه رایج در انتخاب پرده منزل

10 اشتباه رایج در انتخاب پرده منزل

کوچک ترین اشتباه در انتخاب پرده منزل باعث نامرتب دیده شدن پرده و ناهماهنگی در دکوراسیون می شود. پرده ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی هستند و مرتب بودن و ظاهر زیبای آنها اهمیت زیادی دارد. انتخاب و خرید پرده مناسب تاثیر قابل توجهی در جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی و ظاهر کلی خانه می گذارد. از طرح و رنگ پارچه پرده ای تا بافت و مدل آن همگی از نکات مهم برای خرید پرده هستند. در ادامه این مطلب از پرده وراتی به رایج ترین اشتباهات در خرید پرده اشاره می کنیم.

1- پرده را برای چه فضایی می خرید

زمانی که قصد خرید پرده دارید، باید مشخص کنید پرده را برای کدام قسمت از خانه می خواهید. مسلماً پرده ای که به عنوان پرده سالن پذیرایی انتخاب می کنید از نظر جنس پارچه و مدل تفاوت زیادی با پرده اتاق خواب یا آشپزخانه دارد. پرده های اتاق پذیرایی به ویژه پرده های کلاسیک نسبت به سایر پرده ها خاص تر و مجلل تر هستند و از پارچه های گران تر دوخته می شوند.

2- انتخاب پرده منزل بدون توجه به عملکرد آن

انتخاب پرده منزل بدون توجه به عملکرد آن می‌تواند به مشکلاتی منجر شود. پرده‌ها نه تنها بر زیبایی تأثیر دارند بلکه باید نیازهای عملیاتی نیز برآورده کنند، مانند کنترل نور، حریم خصوصی و عایق حرارتی. انتخاب پرده‌هایی که به این نیازها پاسخ ندهند می‌تواند باعث عدم راحتی و نارضایتی شود. بنابراین، قبل از انتخاب پرده، بررسی عملکرد مورد نظر و هماهنگی با نیازهای خاص هر اتاق بسیار مهم است تا از تأثیر مثبت آن‌ها بهره‌مند شوید.

10 اشتباه رایج در انتخاب پرده منزل

3- انتخاب پرده نا هماهنگ با سبک دکوراسیون

سبک دکوراسیون خانه به ویژه سالن پذیرایی، نقش قابل توجهی در انتخاب پرده دارد. سبک طراحی، رنگ، بافت و جنس پرده همگی باید با دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد. یک انتخاب نادرست و نا مناسب می تواند سبک دکوراسیون شما را به طور کامل به هم بزند. برای خانه هایی به سبک مدرن و مینیمال باید از پرده های ساده و تک رنگ از پارچه هایی مانند حریر و تور استفاده کنید. پرده های والان دار از جنس مخمل به هیچ عنوان برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب نیستند.

پرده‌ها باید با سبک کلی دکوراسیون منزل هماهنگ باشند. پرده‌های مدرن برای دکوراسیون سنتی مناسب نیستند و برعکس.

4- عدم توجه به نورپردازی

توجه نکردن به نور محیط، یکی از رایج ترین اشتباهات در خرید و انتخاب پرده برای خانه است. برای این که مرتکب این اشتباه نشوید در زمان خرید پرده مطمئن شوید پرده ای که انتخاب کرده اید، می تواند جلوی ورود نور را بگیرد. پرده های ضخیم می توانند به خوبی جلوی ورود نور را بگیرند. بهترین انتخاب برای فضاهایی که نور شدیدی دارند، پرده های ضخیم و پرده های بلک اوت هستند.

مطلب مرتبط  انتخاب پرده برای دیوار آبی رنگ

5- در نظر نگرفتن رنگ و طرح پرده

عدم توجه به رنگ و طرح پرده‌ها می‌تواند به دکوراسیون منزل آسیب بزند. پرده‌ها باید با رنگ و طرح سایر عناصر داخلی هماهنگ باشند تا زیبایی کلی فضا حفظ شود. انتخاب رنگ‌های بسیار متضاد یا طرح‌های شلوغ ممکن است به ایجاد احساس به هم ریختگی و ناهماهنگی منجر شود. برای دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب، پرده‌ها باید با رنگ‌های دیوار، مبلمان و دیگر دکورها هماهنگ شوند. این هماهنگی نه تنها به زیبایی فضا کمک می‌کند بلکه باعث ایجاد حس آرامش و تعادل در محیط منزل می‌شود.

6- ناهماهنگ بودن ابعاد پرده و ابعاد پنجره

اشتباه در انتخاب پرده منزل

از دیگر اشتباهات غیر قابل جبران در زمان خرید پرده، محاسبه نادرست ارتفاع پنجره است. بعضی از افراد نحوه اندازه گیری پنجره را بلد نیستند و این امر منجر به کوچک یا بزرگ شدن پرده می شود. در حقیقت می توان گفت اندازه گیری نادرست پنجره ها، اشتباه بزرگی است و باعث می شود پرده نتواند به خوبی پنجره را بپوشاند. از طرفی اگر طول و عرض پرده از پنجره بیشتر باشد، باز کردن پنجره یا مشکل مواجه می شود.

7- توجه نکردن به نوع پارچه پرده ای

انتخاب پارچه مناسب برای پرده، مهم ترین عامل در زیبایی و عملکرد آن محسوب می شود. اگر می خواهید حریم شخصی شما حفظ شود، بهتر است پارچه ای که انتخاب می کنید ضخیم بوده یا این که دارای آستری باشد. اگر تمایل دارید نور طبیعی وارد خانه شود، به هیچ عنوان به سراغ پارچه های که نور را مسدود می کنند، نروید.

مطلب مرتبط  پارچه اکریلیک چیست و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید!

8- توجه نکردن به نحوه نصب پرده

نصب پرده اهمیت زیادی در مرتب دیده شدن آن دارد. بعضی پرده ها مانند پرده های پانچی نصب راحتی دارند و می توانید به راحتی آنها را نصب کنید. بعضی از پرده ها برای نصب نیاز به تخصص بیشتری دارند و عدم توجه به این موضوع موجب افتادگی پرده و نامرتب بودن آن می شود.

9- نادیده گرفتن مراقبت و شستشو در انتخاب پرده منزل

انتخاب پرده بدون توجه به نیازهای مراقبتی و شستشو می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. برخی پارچه‌های پرده‌ای نیاز به مراقبت خاص دارند و ممکن است شستشوی آنها دشوار یا زمان‌بر باشد. انتخاب پرده‌هایی که به راحتی لکه می‌شوند یا نیاز به نگهداری پیچیده دارند، می‌تواند باعث دردسر و نارضایتی شود. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است پارچه‌های با دوام و آسان برای شستشو را انتخاب کنید. این انتخاب به شما کمک می‌کند تا پرده‌ها همیشه تمیز و زیبا بمانند و نیازی به مراقبت و هزینه‌های اضافی نداشته باشید.

اشتباه در انتخاب پرده منزل

10- انتخاب و خرید پرده منزل فقط به دلیل ارزانی قیمت

انتخاب و خرید پرده منزل تنها بر اساس قیمت پایین می‌تواند به مشکلاتی منجر شود. پرده‌های ارزان‌قیمت معمولاً از مواد با کیفیت پایین ساخته شده و ممکن است دوام کمی داشته باشند یا به درستی عملکردهای مورد نظر، مانند کنترل نور و حفظ حریم خصوصی، را ارائه ندهند. همچنین، این پرده‌ها ممکن است به راحتی کثیف شده و نیاز به تعویض زودتر از حد انتظار پیدا کنند. بنابراین، هنگام خرید پرده، بهتر است تعادل مناسبی بین قیمت و کیفیت برقرار کنید تا از زیبایی و عملکرد مطلوب آن‌ها بهره‌مند شوید.

مطلب مرتبط  نکات مهم در شستشو پرده سفید

جمع بندی

با اندازه گیری دقیق پنجره، انتخاب پارچه پرده ای با طرح، جنس و رنگ مناسب، و نصب صحیح آن مشکلی برای پرده ایجاد نمی شود. انتخاب پرده فقط به طرح و رنگ آن محدود نمی شود و پرده ها باید علاوه بر زیبایی، کارایی مناسبی داشته باشند. حفظ حریم شخصی، کنترل نور از موارد مهمی است که در زمان خرید پرده باید در نظر داشته باشید. انتخاب پرده هایی که با ابعاد اتاق تناسب ندارند، بزرگ ترین اشتباهی است که ممکن است در زمان خرید پرده با آن مواجه شوید.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد نحوه صحیح انتخاب پرده، مقالات مرتبط در پرده وراتی را مطالعه کنید. فروشگاه پرده وراتی ارائه دهنده با کیفیت ترین و شیک ترین انواع پرده شید، پرده پارچه و پرده اداری است که میتوانید برای سفارش و خرید بخش محصولات در وبسیات مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *