راهنمای جامع انتخاب پرده اتاق خواب

راهنمای انتخاب پرده اتاق خواب

مدل پرده های جدید اتاق خواب 2020 نشان می دهد که سلایق کاربران امروزی در حال تغییر بوده و کم باید شاهد تولید محصولات جدیدتری در این عرصه باشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله جامع و کامل به عنوان راهنمای انتخاب پرده اتاق خواب با شما همراه باشیم.

در این راهنما سعی کرده ایم هم به دنبال ارائه نکاتی برای انتخاب محصولی با کیفیت تر و بهتر باشیم و هم شرایط انتخاب یک طرح ایده آل را نیز برای شما فراهم آوریم. با مشاهده مدل ها و دقت به این اطلاعات در نهایت می توانید اتاق خواب رویایی تری برای خود فراهم آورید.

خط به خط با انتخاب پرده اتاق خواب

انتخاب پرده برای اتاق خواب با چند چالش مهم روبرو است که دقت به آنها به صورت همزمان این انتخاب را سخت تر می نماید.

  • از یک طرف کیفیت پرده انتخابی باید از نظر جنس، ضخامت، قابلیت شستشو و مواردی از این دست در شرایط ایده آلی باشد.
  • از طرف دیگر لازم است تا از نظر طرح و شکل نیز این انتخاب بهینه شود.
  • هم چنین هارمونی آن با دکوراسیون اتاق خواب نیز چالش دیگری است که این انتخاب را سخت تر می نماید.

اما راه حل چیست؟ برای اینکه در این انتخاب بهترین عملکرد را داشته باشید، بایستی:

  • با آیتم های مختلف مؤثر بر کیفیت پرده اتاق خواب آشنا شوید.
  • هم چنین ترفندهای لازم برای تطبیق پرده اتاق خواب با دکوراسیون آن را نیز بدانید.

حریم خصوصی یک اولویت است

حالا که روند انتخاب پرده اتاق خواب را درک کردید، بهتر می توانید برای آن اقدام نمایید. یکی از اولویت های اصلی برای انتخاب پرده اتاق خواب دست گذاشتن روی محصولاتی است که حداقل ها را در رعایت حریم خصوصی فراهم آورد.

هر چند نور و زیبایی هم مسائلی هستند که نیاز است به آن پرداخته شود، اما دقت به حریم خصوصی در این انتخاب باید در اولویت قرار گیرد.

دقت داشته باشید که حتی پرده های باز اتاق خواب نیز باید شرایطی را فراهم آورند تا از این نظر کاربران راحت باشند. برای زندگی در شهرهای بزرگ امروزی این امر لازمه داشتن یک اتاق خواب ایمن و راحت است.

پرده های کرکره ای که به صورت کامل دید به داخل اتاق خواب را از بین می برند، پرده های تیره، پرده های دو یا چند لایه و مواردی از این دست می توانند بهترین انتخاب برای حفظ حریم خصوصی اتاق خواب باشند. در این باره حتماً به این موارد دقت کافی داشته باشید.

جنس پرده و کاربرد آن ها

یکی دیگر از نکات مهم برای این انتخاب جنس پرده است. جنس هم در قیمت و هم در عمر مفید پرده اتاق خواب تأثیر مستقیم دارد. هر چند برای خرید یک پرده با کیفیت بالاتر ممکن است نیاز به هزینه های بیشتری داشته باشید، اما هرگز انتخاب یک پرده بی کیفیت ارزان قیمت به صرفه نخواهد بود. این موضوع را برای همیشه از ذهن خود پاک کنید.

مطلب مرتبط  با انتخاب درست پرده فضای اتاق را بزرگتر کنید!

در حال حاضر انواع پرده پارچه ای پرا می توانید در بازار با جنس های معمول زیر به تهیه کنید:

  • کتان یا نخی
  • پلاستیک
  • ابریشم
  • حریر
  • مخمل

پرده های پلاستیکی کیفیت خوبی ندارند. پرده های حریر و نخی در حال حاضر رایج تر بوده و استفاده از پرده های ابریشمی نیز معمولاً نیاز به هزینه های بیشتری دارد.

رنگ پرده اتاق خواب

یکی از پر چالش ترین مسائل برای انتخاب پرده برای اتاق خواب رنگ آن است. تنوع بسیار زیاد رنگ پرده ها و هم چنین آیتم های مختلفی که باید در تعیین رنگ آنها در نظر گرفته شوند، باعث شده تا این چالش به وجود بیاید. برای انتخاب بهترین رنگ برای پرده اتاق خواب می توانید به نکات زیر دقت نمایید:

  • رنگ پرده باید حتماً با وسایل داخل اتاق خواب شما هماهنگی داشته باشد. مخصوصاً با وسایل بزرگ اعم از روتختی، دراور و کمدها این موضوع باید در نظر گرفته شود.
  • اگر دیوارهای اتاق خواب رنگی هستند و یا از کاغذ دیواری در آنها استفاده شده، این هماهنگی با دیوارها نیز اهمیت پیدا می کنند. برای دیوارهای مات بهتر است از پرده های روشن تر استفاده کنید.
  • در صورتی که به انتخاب پرده های رنگی یا راه راه و رنگارنگ علاقه دارید، مطمئن شوید که حداقل یکی از رنگ های پرده شما در وسایل اتاق خواب موجود باشد.
  • برای اتاق خواب هایی با تم سفید و خاکستری و قهوه ای رنگ بژ می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • اگر رنگ دیوارهای اتاق خواب شما روشن است، بهتر است رنگ پرده یک لایه از آن تیره تر باشد.
  • اگر تمایل دارید تا رنگ پرده با رنگ دیوارها یکی باشد، بهتر است از رنگ های با یکی دو شماره تیره تر از رنگ دیوار استفاده کنید.

در این بخش به طور خاص در مورد انتخاب پرده برای اتاق خواب صحبت کردیم. اگر علاقمنید تا در مورد انتخاب رنگ پرده بیشتر بدانید، مطلب دیگر ما در این باره میتواند راهگشای شما باشد.

رنگ پرده اتاق خواب | گروه وراتی

مدل پرده اتاق خواب

انتخاب مدل برای این پرده باید متناسب با مدل دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما صورت پذیرد. پرد ها را می توانید در مدل های زیر تهیه کنید:

  • پرده های کلاسیک که بیشتر حالت تجملاتی داشته و استفاده از آنها برای اتاق خواب های خیلی بزرگ بهتر است. این پرده ها معمولاً با نقش و نگارهای سلطنتی تولید می شوند.
  • پرده های مدرن طرح های به روزتری هستند که به سلیقه کاربران امروزی نیز نزدیک تر بوده و استفاده از آنها رایج تر می باشد.
  • پرده های ساده را نیز می توان یک دسته مهم از پرده ها دانست که بیشتر با رنگ ها تزئین می شوند تا طرح های پیچیده.
مطلب مرتبط  7 ایده پوشاندن پنجره بدون پرده

ضخامت پرده

ضخامت پرده نیز یکی از معیارهای مهمی محسوب می شود که هم می تواند در قیمت آن تأثیر داشته باشد و هم کیفیت آن را تحت تأثیر قرار دهد. البته لزوماً پرده هایی با ضخامت بیشتر با کیفیت تر هم نیستند. برای این موضوع دقت به کنترل نور می تواند شما را راهنمایی کند.

ضخامت پرده اتاق خواب | گروه وراتی

عمر مفید پرده اتاق خواب

حتماً باید در هنگام انتخاب به عمر مفید پرده مورد نظر خود نیز دقت کنید. پرده هایی که جنس بهتری دارند، عمر مفید بهتری هم داشته و در نتیجه می توانند گزینه بهتری باشند.

این مهم باعث می شود تا هزینه های کمتری نیز از جیب شما خارج شده و هر سال مجبور به تعویض پرده اتاق خواب خود نباشید.

کنترل نور ورودی

یکی دیگر از اولویت های انتخاب پرده اتاق خواب دقت به کنترل نور ورودی است. اتاق خواب مکانی است که در اکثر مواقع نیاز به نور بیرون در آن نخواهید داشت و بهتر است حتماً کنترل خوبی روی تابش مستقیم نور در آن داشته باشید.

برای کنترل نور ورودی به اتاق خواب بهترین وسیله پرده ها هستند. پرد ها می توانند با ایجاد شرایطی، این نور را بهینه کنند. البته انتخاب نوع پرده اتاق خواب در این امر تأثیر بسیار زیادی دارد.

کنترل نور اتاق خواب با پرده | گروه وراتی

به شستشوی پرده اتاق خواب خود نیز بیندیشید.

همچنین شرایط شستشوی پرده اتاق خواب نیز اهمیت خاص خود را دارد. اگر پرده انتخابی شما از این نظر در شرایط آرمانی باشد، ممکن است در آینده با مشکل روبرو شوید. کیفیت بسیاری از پرده ها بد از اولین شستشو مشخص می شود.

جدای از بحث کیفیت، نوع شستشوی پرده خود را نیز باید انتخاب کنید. برخی از پرده ها امکان شستشو در ماشین لباسشویی را ندارند و باید با دست شستشو داده شوند. از این رو باید به این مسئله دقت داشته باشید.

انواع پرده اتاق خواب

با شناخت جزئیاتی که در بندهای قبلی به آنها پرداختیم، نوبت به بررسی انواع پرده اتاق خواب می رسد. ترکیب جزییاتی که با هم مرور کردیم با انواع مدل های پرده اتاق خواب می تواند همان دلخواه شما را فراهم آورد.

پرده های شید

انواع پرده شید، پرده هایی هستند که به صورت رولی تهیه شده و باز و بسته کردن آنها بسیار ساده است. این پرده ها معمولاً خیلی جنبه زیبایی در شرایط باز ندارند. اما در شرایط سته هم می توانند حریم خصوصی خوبی برای اتاق خواب ایجاد کرده و هم از نظر زیبایی به دکوراسیون خانه شما کمک کنند.

 پرده های شید برای اتاق خواب | گروه وراتی

پرده های آستری

همان طور که از اسمشان پیداست به عنوان آستر استفاده می شود. انتخاب پرده اتاق خواب از میان این نوع پرده بیشتر همزمان با سایر پرده هایی است که شفافیت زیادی داشته و نور را کامل از خود عبور می دهند.

مطلب مرتبط  10 ایده پرده در دکوراسیون اداری

برای این دسته از پرده ها می توانید از پرده های آستری برای بالاتر بردن حریم خصوصی استفاده نمایید.

پرده آستری برای اتاق خواب | گروه وراتی

پرده رومن

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب پرده اتاق خواب می تواند یک گزینه مناسب باشد، پرده رومن است. پرده هایی که به صورت عمودی باز و بسته شده در کنار ایجاد حریم خصوصی خوب، کیفیت بالایی هم دارند.

تولید این پرده ها از پارچه های بافت دار باعث می شود تا از نظر زیبایی نیز شرایط ایده آل مد نظر کاربر فراهم شود.

پرده رومن برای اتاق خواب | گروه وراتی

پرده والان دار

استفاده از پرده والان دار برای اتاق خواب کمتر رایج است. اما برای اتاق خواب های خیلی بزرگ که پنجره های بزرگی دارند، می توان دست روی این نوع پرده نیز گذاشت.

پرده والان دار برای اتاق خواب | گروه وراتی

پرده های مدرن

انواع پرده مدرن متناسب با دکوراسیون های مدرن طراحی و ساخته می شوند و می توان از آنها برای پیش برد اهداف تطبیق پرده با شرایط دکوراسیون استفاده نمود.

انتخاب این دست از پرده ها برای اتاق خواب بسیار رایج شده است و شما می توانید خیلی راحت با استفاده از آنها زیبایی اتاق خواب خود را چند برابر کنید.

پرده مدرن برای اتاق خواب | گروه وراتی

پرده کرکره ای

پرده های کرکره ای در انواع بسیار مختلفی تولید می شوند. حتی فناوری به کار رفته برای بالا و پایین کردن آن نیز در حال حاضر تنوع خاصی دارد. از این پرده ها نیز می توانید برای ایجاد حریم خصوصی کامل و امکان کنترل نور استفاده کنید.

کیفیت این محصولات و عمر مفید آنها نیز معمولاً بسیار بالا است.

پرده کرکره ای برای اتاق خواب | گروه وراتی

پرده زبرا

یکی دیگر از انواع پرده که می توان از آن نیز به عنوان یک گزینه برای انتخاب پرده اتاق خواب استفاده نمود، پرده های زبرا هستند. در این نوع پرده ها دو لایه عمودی از پرده که نوارهای افقی روی آنها یکی در میان شفاف و مات هستند، قرار گرفته و شما می توانید با بالا و پایین کردن آنها نور محیط را نیز به صورت کامل کنترل کنید.

این نوع از پرده های در یکی دو سال گذشته طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند.

پرده زبرا برای اتاق خواب | گروه وراتی

کلام آخر

در انتخاب نوع، جنس، مدل و رنگ پرده برای اتاق خواب عوامل زیادی می تواند دخیل باشد. توجه به این نکات زیبایی اتاق خواب را چندین برابر می کند. بنابراین انتخاب پرده اتاق خواب به دلیل اینکه در دکوراسیون اتاق تاثیر می گذارد، بسیار ضروری و مهم است. راهنمای انتخاب پرده نه تنها برای اتاق خواب، بلکه برای دیگر محیط ها نیز حائز اهمیت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *