همه چیز درباره آستر پرده | انواع آستری پرده

همه چیز درباره آستر پرده - انواع آستری پرده

آستر پرده یا زیر پرده در حقیقت پارچه ای است که در پشت پرده اصلی به عنوان لایه محافظ و برای جلوگیری از ورود نور نصب می شود. آستری ها به عنوان محافظ پرده عمل می کنند و رنگ های مختلفی دارند. هر چه ضخامت این لایه بیشتر باشد کارایی آن هم بیشتر است و بهتر از پرده محافظت می کند. بیشتر آسترها به صورت مجزا از پرده دوخته می شوند و قابلیت شستشوی جداگانه دارند. برای انتخاب مناسب ترین و بهترین پارچه آستری تا انتهای این مطلب از مجله پرده وراتی همراه ما باشید.

چرا باید از آستر پرده استفاده کنیم؟

انواع دوخت آستری پرده | گروه پرده وراتی

استفاده اصلی از آستر پرده برای حفظ حریم خصوصی در داخل منزل می‌باشد، و این ویژگی را می‌توان در اکثر پارچه‌های آستری مشاهده کرد. این نوع پرده به عنوان یک عنصر اساسی در جلوگیری از نفوذ نگاه‌های بیرونی به داخل فضاهای خصوصی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، یکی از کاربردهای دیگر آستر پرده، جلوگیری از آسیب نور مستقیم آفتاب به پرده است. این ویژگی به ویژه در پارچه‌های با کیفیت و ارزشمند توصیه می‌شود، به‌ویژه برای پنجره‌هایی که به نور مستقیم آفتاب معرض هستند.

آستر پرده همچنین دارای یک ویژگی مهم دیگر است که بیشتر در شهرها و محیط‌های شلوغ کاربرد دارد؛ این ویژگی این است که زمانی که زیر پرده اصلی نصب می‌شود، از دوده‌گرفتن زودهنگام پرده اصلی جلوگیری می‌کند. این اقدام به بهبود ماندگاری و طول عمر پرده اصلی منجر می‌شود.

آستر پرده از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و قیمت‌های آن بستگی به کیفیت پارچه و نوع الیاف مورد استفاده دارد.

مطلب مرتبط  بهترین پرده فروشی آنلاین | مزایا و ویژگی ها

کاربرد آستر پرده

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد پارچه های آستری همانطور که گفته شد این است که مانع از دیده شدن فضای داخلی خانه می شوند. آستر پرده همچنین در مواقعی که نور خورشید خیلی زیاد است، از پوسیدگی و آسیب به پرده اصلی جلوگیری می کنند. با وجود لایه آستری، گرد و غبار و خاک کمتری روی پرده می نشیند و این موضوع موجب طولانی تر شدن عمر پرده می شود. آستری معمولاً هم اندازه پنچره یا بزرگ تر از سایز پنجره دوخته می شود. به این ترتیب گرد و خاکی که از پنجره عبور می کند روی آستری می نشید و به پرده نمی رسد.

با وجود آستر پرده تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف سال، جلوگیری می شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از آستر، جلوه زیبای پرده در نور زیاد است. به این ترتیب زمانی که نور خیلی زیاد است و آفتاب به طور مستقیم می تابد، زیبایی پرده بیشتر دیده می شود.

آستر پرده حریر

آشنایی با انواع پارچه آستری برای پرده

پارچه هایی که برای آستر پرده استفاده می شوند، انواع مختلفی دارند ولی بهترین جنس پارچه آستری، پارچه های پنبه ساتن هستند. این پارچه های براق و زیبا، بیشتر در رنگ های روشن مانند سفید و کرم در بازار پرده موجود هستند. پارچه های آستری به جز این رنگ ها در پارچه های رنگی هم موجود هستند. ولی چون رنگ آنها به مرور تغییر می کند، بهتر است پارچه های آستری را در میان رنگ های روشن انتخاب کنید. بهترین پارچه آستری برای پرده، پارچه های ساده و شفاف هستند. در ادامه بهترین پارچه های آستری برای انواع پرده را به شما معرفی می کنیم.

  • پارچه آستری فلامنت: اگر پرده شما از جنس حریر است و به دنبال یک آستر برای جلوگیری از دید و ورود نور هستید، آستر پرده فلامنت، بهترین انتخاب است. این پارچه بیشتر در رنگ هایی مانند کرم، شیری و نباتی موجود است و ظاهر لوکسی به پرده اصلی می دهد.
  • پارچه آستری تابیده مات: این آستر پرده به خاطر وجود الیاف پنبه و پلی استر، ضخامت و کیفیت بسیار خوبی دارد.
  • پارچه آستری تابیده براق: این پارچه ترکیبی از پلی استر، پنبه و روکشی براق و نرم است. این پارچه آستری پرده، ضد چروک است و برای پرده های سنگین انتخاب خیلی خوبی محسوب می شود. این پارچه شستشو و اتوی خیلی راحتی دارد و می توانید در خانه آن را بشویید.
  • پارچه آستری پلی کتان: این پارچه آستری ترکیبی از کتان و پلی استر است و ویژگی های خوب هر دو را دارد. این آستر بیشتر برای پرده های سبک مثل حریر مناسب است و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد.
  • آستر بلک اوت: ضخامت این آستر پرده در مقایسه با سایر آسترها بیشتر است و نور اصلاً از آن نمی گذرد.
مطلب مرتبط  در مورد تاریخچه پرده و روندی که تا به امروز طی کرده چه میدانید؟

مقاله پیشنهادی: چه پارچه ای برای آستری پرده مناسب است؟

آستر فلامنت

جمع بندی

مهم ترین مزیت خرید آستر پرده، افزایش طول عمر پرده و همچنین جلوه دادن به پرده اصلی است. بدون وجود آستر، پرده ها به خاطر گرد و خاک زیاد و همچنین نور مستقیم خورشید، خیلی سریع آسیب می بینند. آسترها با توجه به رنگ شفاف و براقی که دارند، به راحتی با انواع پرده ست می شوند. لایه آستری همچنین نقش مهمی در حجیم نشان دادن پرده و انعطاف پذیری بالای پرده دارند.

برای خرید انواع پارچه پرده ای و همچنین آستری می توانید به وبسایت فروشگاه پرده وراتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *