راهنمای کامل شستن انواع پرده

راهنمای کامل شستن انواع پرده

یکی از بزرگ ترین چالش ها در شستن انواع پرده، چروک نشدن پرده و همچنین چرک مرد نشدن آن به ویژه پرده های روشن است. بسیاری از افراد پرده های خود را برای شستشو به قالیشویی می برند ولی این کار هزینه زیاد دارد. در این مطلب از مجله پرده وراتی قصد داریم روش های شستشوی انواع پرده را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مرحله شستن پرده در ماشین لباسشویی

قبل از جدا کردن پرده از میل پرده، روی آن را جارو برقی بکشید تا گرد و غبار روی آن به طور کامل پاک شود. دقت کنید هیچ گیره یا قلابی روی پرده جا نماند در غیر این صورت ممکن است در زمان شستشو، بافت پرده آسیب ببیند. برای شستن انواع پرده در خانه باید این مراحل را انجام دهید.

شستن انواع پرده

  • قبل از شستشوی پرده در ماشین لباسشویی، پرده ها را در یک لگن تمیز با آب سرد یا ولرم خیس کنید. با این کار، غبارهای روی پرده پاک می شوند و پرده تمیز تر می شود. در صورت وجود لکه روی پرده، باید در همین مرحله آن را از بین ببرید. با استفاده از مواد لکه بر می توانید بدون وارد شدن آسیب به پرده، لکه را از بین ببرید.
  • بعد از خیس خورن پرده در آب، آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. بعد از اضافه کردن شوینده مناسب به ماشین، ماشین را در آرام ترین دور قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. بهترین حالت برای شستن انواع پرده در ماشین لباسشویی، آب ولرم و دور ملایم است. برای این که پرده ها به طور کامل تمیز شوند، نیمی از ماشین لباسشویی باید خالی باشد.
  • بعد از شستن انواع پرده، حتماً آنها را با حرارت کم در قسمت خشک کن، خشک کنید. خشک کردن پرده ها، مانع از پوسیده شدن بافت آنها و در نتیجه افزایش عمر آنها می شود. در مرحله آخر، پرده ها را به خوبی تکان دهید و سپس آویزان کنید تا به طور کامل خشک شوند.
  • اتو کردن پرده به جنس آن بستگی دارد و بعضی از پرده ها نیازی به اتوکشی ندارند. بعضی از انواع پرده در صورتی که بلافاصله بعد از شستشو آویزان شوند، سریع صاف و مرتب می شوند.
مطلب مرتبط  بهترین طرح پرده زبرا برای محیط های اداری

نحوه شستن پرده های توری

شستن انواع پرده
شسشتوی پرده حریر با بخار شور

برای شستن انواع پرده توری، باید از شوینده های ملایم استفاده کنید. در غیر این صورت پرده درخشش و زیبایی خود را از دست می دهد و چرک مرد می شود. پرده های توری را می توانید 15 دقیقه در آب و شوینده مناسب خیس کنید و سپس آن را با دست بشورید. برای تمیزی بیشتر می توانید آن را در ماشین بیندازید.

نحوه شستن پرده های مخمل

قبل از شستن انواع پرده مخمل، باید از ثبات رنگ آن مطمئن شوید. برای این کار با یک دستمال نمدار سفید، روی یک قسمت از پرده بکشید. اگر پرده رنگ نداد، می توانید آن با آب سرد و کمی مایع شوینده خیس کنید و بشورید. در غیر این صورت باید پرده را خشکشویی کنید.

نحوه شستن پرده زبرا

به طور کلی شستن انواع پرده از پرده های زبرا راحت تر است.برای شستن پرده های زبرا، ابتدا پرده را از جای خود جدا کنید و روی یک سطح صاف بگذارید. سپس آن را با یک فرچه تقریباً نرم یا اسفنج با کمی مواد شوینده به آرامی شستسو دهید. بعد از ابکشی پرده آن را در هوای آزاد قرار دهید و بعد از خشک شدن نصب کنید.

شستن انواع پرده زبرا
تمیز کردن پرده زبرا

شستن پرده پلیسه

سطح پرده‌های پلیسه با چین‌های متعدد پر است و از این رو، استفاده از تشت آب برای شستن آن‌ها ممکن است باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری آن‌ها شود. بنابراین، توصیه می‌شود که حتی در اندازه‌ای که ممکن است، این پرده‌ها را به‌صورت مستقیم با آب یا محلول شوینده در تماس قرار ندهید. برای تمیزکاری این پرده‌ها، در ابتدا خاک و ذرات موجود بر روی سطح آن‌ها را با استفاده از جاروبرقی حذف کنید، سپس از یک اسفنج مرطوب با آب و محلول شوینده استفاده کنید. کشیدن اسفنج به‌طور آرام بر روی سطح پرده‌ها کافی است تا آلودگی‌ها از آن‌ها جدا شوند. همچنین، به تمیزکاری بخش‌های چوبی پرده‌ها هم فکر نمایید! این بخش‌ها نیز با استفاده از یک اسفنج یا برس مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند.

مطلب مرتبط  قیمت پرده مدرن و شیک 1403

سفید کردن پرده با سرکه

استفاده از سرکه برای سفید کردن پرده‌ها یک روش طبیعی و موثر است که می‌تواند به طور قابل توجهی زنگ زدگی و آلودگی‌های روی پرده‌ها را کاهش دهد. برای انجام این کار، می‌توانید یک مخلوط از آب و سرکه را درست کرده و پرده را در آن بخیسانید. معمولاً از یک قسمت سرکه به چهار قسمت آب استفاده می‌شود. سپس پرده را به‌طور کامل در این مخلوط آغشته کنید و به مدت حداقل یک تا دو ساعت بگذارید تا سرکه عمل کند. سپس پرده را با آب شستشو دهید و با آرامی آبکشی کنید تا اثرات سرکه کاملاً از بین برود. بعد از خشک شدن، می‌توانید پرده را مجدداً بر روی قاب پرده بگذارید.

مهم است به‌یاد داشته باشید که پیش از استفاده از این روش، بهتر است ابتدا در یک نقطه پنهانی از پرده تست کنید تا از عوارض ممکن یا تغییرات ناخواسته در رنگ پرده جلوگیری شود. همچنین، این روش بیشتر برای پرده‌هایی که از جنس پنبه یا کتان ساخته شده‌اند مناسب است و برای پرده‌های حاوی جزئیات و طرح‌های خاص بهتر است از روش‌های دیگری استفاده کنید تا از آسیب به طرح و جزئیات جلوگیری شود.

سفید کردن پرده با سرکه و جوش شیرین

سفید کردن پرده با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن پرده‌ها یکی از روش‌های متداول و طبیعی است که می‌تواند به طور مؤثری زنگ زدگی و لکه‌های موجود روی پرده‌ها را کاهش دهد. برای انجام این کار، می‌توانید مقداری از جوش شیرین را در یک ظرف قرار داده و پرده را با آن بخیسانید. سپس پرده را به‌طور کامل در جوش شیرین غوطه‌ور کنید و به مدت حداقل یک تا دو ساعت در آن نگه دارید تا مواد شیرین کار کند. بعد از گذشت این مدت، پرده را با آب آبکشی کرده و به دقت با آب شستشو دهید تا اثرات جوش شیرین کاملاً از بین بروند. پس از این مراحل، پرده را به خشکی بگذارید و سپس آن را بر روی قاب پرده بچسبانید یا بگذارید تا خشک شود.

مطلب مرتبط  تاثیر رنگ پرده اداری بر کارمندان در محیط کار

باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این روش، بهتر است ابتدا بخش کوچکی از پرده تست کنید تا از هرگونه تغییر ناخواسته در رنگ یا بافت پرده جلوگیری شود. همچنین، این روش معمولاً برای پرده‌هایی که از جنس پنبه یا کتان ساخته شده‌اند مناسب است و برای پرده‌های دیگری که ممکن است به شکل یا رنگ و طرح خاصی باشند، بهتر است از روش‌های دیگری استفاده کنید تا از آسیب به طرح و جزئیات آنها جلوگیری شود.

جمع بندی

یکی از مهم ترین نکات در مورد شستن انواع پرده، مطالعه برچسب شستشوی پرده است. بعضی از پرده ها به بعضی از مواد شوینده حساس هستند و ممکن است بافت آنها به خاطر استفاده از آن ماده، آسیب ببیند. بعضی از پرده ها به هیچ عنوان نباید در آب شسته شوند و فقط باید خشکشویی شوند. با مطالعه برچسب مخصوص شستشوی پرده، عمر مفید پرده شما زیاد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شستشوی پرده های مختلف می توانید مقالات مرتبط با این موضوع در مجله پرده وراتی را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *