چگونگی مراقبت و شستشو پرده زبرا در منزل

چگونگی مراقبت و شستشو پرده زبرا در منزل

اگر شما پرده زبرا را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید یکی از اصول اولیه‌ای که باید بدانید نحوه مراقبت و نگهداری از آن است که موجب می‌شود طول عمر این پرده بالاتر رفته و هزینه‌ای که بابت خرید پرده زبرا صرف کرده‌اید به یک سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل شود. بنابراین دانستن چگونگی مراقبت و شستشو پرده زبرا می‌تواند شما را به این هدف برساند. پیش از اینکه فکر کنید نیاز است این پرده زیبا و جذاب را برای شستشو به خشکشویی بفرستید، لازم است بدانید شستشو پرده زبرا در منزل بسیار آسان است.

روش شستشو پرده زبرا در خانه

پیش از هر چیزی لازم است بدانید طی کردن این مراحل پیش از شستشو پرده زبرا در منزل الزامیست چرا که ماندن گرد و غبار روی این پرده ممکن است موجب بوجود آمدن لکه و تیرگی روی پرده شود. بخصوص در نقاطی از پرده که شفاف است و عبور نور از آن صورت می‌گیرد.

علاوه بر اینها، انجام دادن مراحل زیر در بیشتر مواقع می‌تواند نیاز شما به شستشو پرده زبرا در خانه را از بین ببرد و نهایتا در سال دوبار نیاز به شستشوی این نوع پرده داشته باشید. پس حتما این راهکارها را در نظر بگیرید.

پیش از شستشو پرده زبرا در منزل آن را گردگیری کنید

همانطور که به آن اشاره شد، گردگیری مرحله مهمی در نگهداری پرده زبرا محسوب می‌شود. بخصوص در زندگی‌های شهری در صورت باز بودن پنجره‌ها، گرد و غبار زیادی روی پرده می‌نشیند.

اما خوشبختانه به دلیل جنس و نوع طراحی پرده شید، از بین بردن این گرد و غبار بسیار ساده است چرا که معمولا غبار روی پرده نشسته و به خورد آن نمی‌رود. اما باید حتما این گردگیری را به صورت هفتگی انجام دهید تا غبارها به لکه تبدیل نشوند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید پرده اتاق خواب کودک

از یک پارچه میکروفایبر تمیز برای گردگیری پرده زبرا استفاده کنید. شاید بهتر باشد ابتدا گردگیری را از پنجره‌ها انجام دهید تا غباری که روی پنجره نشسته مجدد روی پرده ننشیند.

همچنین گردگیری را از بالا به پایین انجام دهید و اگر توانستید روی میله پرده یا بالاترین نقطه ریل این پرده را نیز گرد گیری کنید چرا که این نقاط اغلب نادیده گرفته می‌شوند و خیلی زود مجدد پرده را کثیف می‌کنند.

پیش از شستشو پرده زبرا در منزل آن را گردگیری کنید | گروه پرده وراتی

جارو برقی را به آرامی روی پرده بکشید

گردگری تا حد زیادی آلودگی‌های روی پرده زبرا را از بین می‌برد، اما برای اینکه این گرد و غبار را با دقت بیشتری از روی آن پاک کنید بهتر است یک بار با برس نرم جاروبرقی از بالا به پایین پرده را در حالی که باز است جاروبرقی بکشید. این کار یکبار در ماه کافیست. اما اگر در جایی زندگی می‌کنید که گرد و غبار بیشتری وجود دارد این کار را هر دو هفته یکبار انجام دهید.

نقاطی که لکه دارد را لکه گیری کنید

یک روش شستشو پرده زبرا در خانه ، لکه گیری ان است که شما را از شستن پرده زبرا در وان حمام یا تشت آب خلاص می‌کند. در این روش فقط کافیست نقاطی که لکه‌ای روی ان وجود دارد را تمیز کنید. در هر حال پیش از شستشوی کامل آن نیز لازم است نسبت به این کار اقدام کنید چرا که شستشوی کامل پرده با لکه گیری آن متفاوت است.

 برای لکه گیری بهتر است از ترکیب سرکه یا یک ماده لکه بر ملایم که مواد شیمیایی زیادی ندارد استفاده کنید. یک پارچه را به این محلول آغشته کنید و از پشت پرده روی نقطه‌ای که لک وجود دارد بکشید. این کار موجب می‌شود لکه از پرده زبرا جدا شود و شما بتوانید با کشیدن یک پارچه خشک و تمیز روی آن نقطه، لکه را از بین ببرید.

مطلب مرتبط  نکات مهم در انتخاب پرده برای آشپزخانه

این کار را به آرامی انجام دهید و هرگز فشار زیادی به پرده وارد نکنید چرا که ممکن است به آن آسیب بزنید. همچنین هرگز از مایع سفید کننده برای لکه بری پرده زبرا استفاده نکنید.

از بخارشوی استفاده کنید

برای شستشو پرده زبرا در منزل می‌توانید از بخارشوی نیز استفاده کنید. برای تمیزتر شدن پرده هنگام بخارشوی کشیدن می‌توانید داخل بخارشوی کمی شامپو فرش بریزید تا بخار ایجاد شده بتواند پاکیزگی بیشتری برای پرده ایجاد کند.

بخار شوی را روی دمای متوسط قرار دهید تا حرارت آن به پرده زبرا آسیب نزند. همچنین نباید خیلی آن را مرطوب کند. بنابراین با احتیاط بخارشوی را همانند جاروبرقی از بالا به پایین پرده بکشید. این کار را می‌توانید در برنامه تمیزکاری فصلی خانه خود قرار دهید.

برای شستشوی پرده زبرا از بخارشوی استفاده کنید | گروه پرده وراتی

در صورت نیاز به شستشو، ابتدا پرده را از جای خود باز کنید.

شستشوی پرده زبرا در منزل معمولا به صورت فصلی یا حتی هر شش ماه یکبار لازم است. برای این کار ابتدا باید پرده را از قاب خود جدا کنید و در صورت نیاز آن را لکه گیری کنید. حتما گرد و غبار پرده زبرا را پیش از خیس شدن آن از بین ببرید.

نحوه شستشو پرده زبرا

با توجه به سایز پرده زبرا، یک تشت یا وان حمان را پر از آب ولرم کنید و مقداری مواد شوینده ملایم، همانند صابون مایع یا مایع شوینده فرش، به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه در این آب به خوبی خیس بخورد.

سپس آن را در آب کمی تکان دهید و اگر یه مسواک تمیز دارید به آرامی روی قسمت‌های مختلف پرده بکشید. توازن و یکسان بودن فشار روی پرده را در نظر بگیرید تا یک قسمت به نسبت سایر قسمت‌های پرده تمیزتر نشود. سپس پرده را زیر آب شیر قرار دهید تا مواد شوینده‌ای که روی آن قرار گرفته شسته شود و چیزی روی بدنه پرده زبرا باقی نماند.

مطلب مرتبط  7 نکته مهم برای خرید بهترین پرده برای اتاق خواب | 25 مدل جذاب

پرده را در هوای آزاد خشک کنید

پس از شستشوی پرده زبرا باید آن را سر جایش آویزان کنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. اگر مطمئن هستید از بیرون خانه گرد و غبار وارد نمی‌شود کمی پنجره را باز کنید تا هوای آزاد به پرده بخورد. در غیر اینصورت در حالیکه پرده هنوز کمی نمناک است به روی آن سشوار بگیرید.

اما درجه حرارت سشوار مهم است. حتی اگر باد سرد سشوار را بگیرید نیز کافیست چرا که فقط می‌خواهیم کمی هوا در آن جریان پیدا کند تا خشک شود. هرگز سشوار را نزدیک به بدنه پرده نگیرید و درجه دمای بالایی را برای خشک کردن آن استفاده نکنید.

سخن پایانی درباره شستشو پرده زبرا در منزل

شستشو پرده زبرا در منزل | گروه پرده وراتی

با توجه به اینکه انواع پرده زبرا را نمی‌توان در لباسشویی شست، برای برخی از افراد ممکن است شستشو پرده زبرا در منزل کار پرچالشی به نظر برسد، این در حالیست که روش شستشو پرده زبرا در خانه به قدری ساده است که با دانستن آن علاقه‌تان به خرید پرده زبرا بیشتر خواهد شد. گردگیری هفتگی، استفاده صحیح و لکه گیری سریع این پرده می‌تواند نیاز به شستشوی آن را به حداقل برساند و همین امر عمر پرده زبرا را نیز به بالاترین حد خواهد رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *