چه عواملی در قیمت پرده تاثیرگذار است؟

چه عواملی در قیمت پرده تاثیرگذار است؟ | گروه پرده وراتی

پرده یکی از اصلی‌ترین اجزای یک دکوراسیون زیبا در خانه است. همانند هر وسیله دیگری در خانه خرید پرده نیز با چالش‌های مختلفی همراه است. از انتخاب بین طرح و جنس پرده گرفته تا مهم‌ترین نکته که قیمت پرده خواهد بود. بنابراین لازم است با عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده آشنا شوید تا بتوانید بر اساس این فاکتورها و بودجه‌ای که در نظر دارید بهترین پرده را برای خانه خود خریداری کنید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده کدامند؟

برای خرید پرده فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند به روی قیمت آن تاثیرگذار باشد:

جنس پرده

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده، جنس پرده و کیفیت آن است. جنسی که برای پرده انتخاب می‌کنید علاوه بر این‌که به روی زیبایی نقش دارد می‌تواند به روی موارد دیگری همانند دما و حتی جلوگیری از سر و صدا نیز تاثیرگذار باشد. همچنین برخی از پرده‌ها همانند پرده مخمل چهره لوکس‌تری به خانه می‌بخشند و مناسب دکوراسیون‌های لوکس خواهند بود.

بنابراین جنس پرده اصلی‌ترین فاکتور هنگام خرید پرده به شمار می‎رود. هرچه هزینه بیشتری را برای خرید پرده باکیفیت‌تری بپردازید از هزینه‌های جانبی که بعدها ممکن است مجبور باشید بابت ترمیم پرده یا خرید پرده نو بپردازید نجات پیدا می‌کنید. بنابراین پرده‌ای انتخاب کنید که جنس باکیفیتی داشته باشد شاید مبلغ آن گران‌تر از یک پرده ساده باشد اما می‌دانید عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

جنس پرده | گروه پرده وراتی

کاربرد پرده

پرده‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. از محدود کردن میزان نور به اتاق دلیل مضرات نور خورشید ، تا ایجاد فضایی امن و خصوصی برای خانه. برای هر یک از این کاربردها نیز می‌توانید پرده متفاوتی انتخاب کنید. به‌عنوان مثال: پرده‌های بلک اوت بهترین انتخاب برای زمانی هستند که نمی‌خواهید هیچ نوری به داخل خانه وارد شود و علاوه بر آن حفظ دمای داخل خانه هم برایتان اهمیت ویژه دارد.

از سوی دیگر پرده حریر می‌تواند خانه را خنک‌تر نگه دارد ولی محدودیتی برای ورود نور ندارد و محیط داخل خانه نیز قابل رویت خواهد بود. در چنین صورتی اگر حریر بودن پرده در کنار حفظ حریم خصوصی برایتان اهمیت دارد باید به فکر یک پرده شید نیز باشید تا بتوانید هر زمان که خواستید هم حریم خصوصی خانه را حفظ کنید هم از ورود نور جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط  کاربرد پرده ریموت دار یا برقی در دکوراسیون اداری

ابعاد پنجره

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده سایز آن است. طول و عرض پرده با توجه به هر پنجره‌ای متفاوت است. عرض پرده با توجه میزان چین و دوختی که هر پرده خواهد داشت مشخص می‌شود و طول آن نیز میزان ارتفاع پرده است. پرده‌ها در سه ارتفاع مختلف عرضه می‌شوند و هر چه بلندتر باشند گران‌تر نیز خواهند بود. به‌عنوان مثال: پرده بلند برای اتاق پذیرایی جلوه زیباتری دارد و برای آشپزخانه پرده تا زیر پنجره انتخاب می‌شود تا کمتر آلوده شود. با توجه به این دو نکته می‌توانید اندازه پرده را مشخص کنید. به طور کلی هر چه پارچه بیشتری برای دوخت پرده صرف شود طبیعی‌ست که قیمت پرده بالاتر خواهد رفت.

دوخت پرده

نوع دوخت پرده نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده است. این دوخت بیشتر در بالای پرده نمایان است که میزان پلیسه یا چین یک پرده را مشخص می‌کند. از آن‌جایی که دقت و دوخت هر نوع پلیسه پرده متفاوت است بابت هر مدل دوخت پرده نیز باید هزینه متفاوتی پرداخت کنید. علاوه بر این‌ها در نظر داشته باشید که نوع دوخت پرده به روی میزان پارچه‌ای که استفاده می‌شود نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدل دوخت پرده | گروه پرده وراتی

لوازم جانبی پرده

هر آنچه در کنار پرده برای تکمیل یا تزیین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد را با عنوان لوازم جانبی پرده می‌شناسند. از گیره پرده گرفته تا چوب پرده و اقلامی همانند پرده جمع کن. وجود برخی از این لوازم ضروری است چرا که برای اتصال آن به پنجره نیاز خواهید داشت. از برخی دیگر همانند پرده جمع کن می‌توان صرف نظر کرد تا از هزینه‌ها کاسته شود. کیفیت لوازم جانبی پرده نیز اهمیت بالایی دارد و باید با توجه به جنس پرده انتخاب شوند.

به‌عنوان مثال میله پرده و گیره باید بتوانند پرده را سر جایش نگه دارند و اگر از اقلام بی کیفیتی برای پرده‌ای که وزن سنگینی دارد استفاده شود خیلی زود با مشکلاتی نظیر جدا شدن پرده از جای خود مواجه خواهید شد. بنابراین اگر لازم است هزینه بیشتری بابت لوازم جانبی پرده بپردازید حتما آن را انجام دهید چرا که مطمئن خواهید شد پس از نصب پرده دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد.

مطلب مرتبط  کتیبه پرده بخرم یا خیر؟ | کتیبه پرده دوباره به دنیای ترند بازگشت!

نصب پرده

از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده که برخی آن را نادیده می‌گیرند هزینه مربوط به نصب آن است. همه پرده‌ها نصب آسانی ندارند و از نصب میله پرده گرفته تا آویختن پرده را باید به افراد باتجربه سپرد. به‌عنوان مثال: نصب پرده شید نیازمند تخصص بیشتری نسبت به یک پرده کتان ساده است. در عین حال پرده‌های سنگین‌تر که عرض زیادی دارند نیز برای نصب نیاز به کمک دو نفر خواهند داشت و بهتر است نصب آن را نیز به افراد خبره بسپرید.

نصب پرده و دستک آن | گروه پرده وراتی

انواع مدل پرده

همان‌طور که به آن اشاره شد پرده‌ها با توجه به نوع و مدلی که دارند قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت. با هم مروری به برخی از محبوب‌ترین انواع مدل پرده و قیمت‌هایشان خواهیم داشت.

پرده حریر ساده

پرده‌های حریر از جمله انواع پرطرفدار پرده هستند که اغلب به رنگ سفید عرضه می‌شوند. این نوع پرده‌ها وزنی سبک دارند نازک هستند و جلوه آرامش‌بخشی به فضای خانه می‌بخشند. پرده‌های حریر برخلاف ظاهر ساده‌ای که دارند پرده‌های ارزان قیمتی محسوب نمی‌شوند اما قیمت آن‌ها با توجه به کیفیت حریر آن مشخص می‌شود. هر چه این کیفیت بالاتر باشد امکان پاره شدن پرده حریر با توجه به نازک و حساس بودن آن کمتر است.

پرده حریر ساده | گروه پرده وراتی

پرده پارچه‌ای کتان

اغلب پرده‌هایی که با پارچه‌های کتان عرضه می‌شوند به نسبت سایر پرده‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند. پرده‌های پارچه‌ای کتان به نسبت پرده‌های حریر ضخیم‌تر هستند اما در عین حال هنوز امکان عبور نور از داخل آن‌ها وجود دارد. این نوع پرده در رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های مختلفی برای فروش موجود هستند.

پرده ابریشمی

ابریشم از لوکس‌ترین پارچه‌هاست که وقتی برای پرده استفاده می‌شود جلوه خاصی به آن می‌بخشد. پارچه ابریشم با برقی که در ظاهر خود دارد کاملا چهره قابل شناسایی خواهد داشت و همه با دیدن آن متوجه خاص و ارزشمند بودنش می‌‌شوند. اگر پرده ابریشم طبیعی تهیه کنید باید قیمت بسیار بالایی بابت آن پرداخت کنید و ابریشم مصنوعی کمی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. علاوه بر این‌ها اگر حیوان خانگی دارید شاید بهتر است این مدل پرده را فراموش کنید چرا که بسیار حساس و با ظرافت است و هر خراشی روی آن ممکن است به این نوع پرده آسیب بزند.

مطلب مرتبط  در مورد تاریخچه پرده و روندی که تا به امروز طی کرده چه میدانید؟

پرده ابریشمی | گروه پرده وراتی

پرده سلطنتی

همان‌طور که از نامش پیداست پرده سلطنتی کاملا پرده‌ای لوکس و پرزرق و برق است. علاوه بر این‌که این نوع پرده از جنسی بسیار شیک و گران‌قیمت همانند مخمل تهیه می‌شود بلکه وجود والان پرده نیز از جمله مواردی است که در پرده سلطنتی به چشم می‌خورد.

پرده سلطنتی معمولا شامل دو لایه می‌شود لایه زیرین از جنس حریر انتخاب می‌شود و لایه رویی که معمولا از رنگ و طرحی خاص است جنسی گران‌قیمت همانند مخمل خواهد داشت. علاوه بر این‌ها این نوع پرده دارای دنباله‌ی بلند است به طوری که تا روی زمین کشیده می‌شود چرا که از خصوصیات لوکس شدن یک دکوراسیون بلند بودن پرده است. با این توضیحات عجیب نیست که پرده سلطنتی یکی از گران‌ترین مدل‌های پرده باشد.

پرده سلطنتی | گروه پرده وراتی

پرده بلک اوت

پرده‌های بلک اوت معمولاً با پارچه های مجلل ضخیم و چشمگیر ساخته می‌شوند که اغلب دو لایه دارد تا بتواند به خوبی جلوی ورود نور را بگیرد. پرده‌های بلک اوت تا 99% از ورود نور به داخل خانه جلوگیری می‌کنند و با توجه به انواع مختلفی که دارند می‌توانند نقش عایق دما و عایق صدا را نیز ایفا کنند.

این نوع پرده‌ها معمولا در اتاق‌های هتل برای این‌که میهمانان خواب راحت‌تری در طول اقامتشان داشته باشند استفاده می‌شود. اما این بدین معنا نیست که پرده بلک اوت برای منازل استفاده نمی‌شود اما از جمله پرده‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود.

جمع بندی

فاکتورهای مختلفی به روی قیمت پرده تاثیرگذارند. از جمله این عوامل تاثیرگذار در قیمت پرده می‌توان به جنس و مدل پرده اشاره کرد. پرده‌هایی که از جنس مخمل یا ابریشم هستند به نسبت پرده‌های ساده پارچه‌ای و پرده‌های حریر گران‌تر هستند. از سوی دیگر پرده‌های بلک اوت با کارایی بسیار مناسبی که دارند به نسبت پرده‌های لوکس قیمت مناسب‌تری دارد. برای خرید انواع پرده گفته شده در این مطلب مانند بلک اوت، پارچه و اسکرین و … می‌توانید به فروشگاه پرده وراتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *