مقایسه پرده پانچ و پلیسه

مقایسه پرده پانچ و پلیسه

بعد از مقایسه پرده پانچ و پلیسه و آشنایی با ویژگی های این دو پرده، انتخاب راحت تری میان این پرده ها خواهید داشت. پرده های پانچ بدون نوار پرده دوخته می شوند و به جای نوار پرده در فاصله های مشخص، سوراخ هایی در بالای پرده پانچ می شود. پرده های پلیسه از کاربردی ترین انواع پرده ها هستند و در دوخت آنها از نوار پرده و گیره استفاده می شود. پلیسه ها و چین های کوچک در این پرده، ظاهر جذابی به پرده می دهد. اگر در انتخاب بین پرده های پانچ و پلیسه تردید دارید، در این مطلب از مجله پرده وراتی همراه ما باشید. به این ترتیب با آشنایی با تفاوت این دو پرده، بهتر تصمیم می گیرید.

مقایسه پرده پانچ و پلیسه  از نظر قابلیت ها

در مقایسه پرده پانچ و پلیسه می توان گفت پرده های پانچ دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند. پرده های پانچ بدون گیره به میل پرده وصل می شوند و می توان آزادنه آنها را حرکت داد. پرده های پلیسه با گیره به میل پرده وصل هستند و حرکت آنها با همین گیره ها انجام می شود و کند تر حرکت می کنند. در پرده های پلیسه مدل شید، امکان برقی کردن پرده وجود دارد و می توانید پرده را با کنترل بالا و پایین ببرید.

پرده های پانچ را می توان با پارچه هایی مثل کتان، مخمل و انوع پارچه های ضخیم دوخت ولی برای دوخت پرده پلیسه بیشتر از پارچه های حریر استفاده می شود. در صورت دلخواه می توانید این دو مدل پرده را با هم ترکیب کنید. برای ترکیب پارچه های مخمل و حریر، پرده مخمل به صورت پانچ و پرده حریر به صورت پلیسه دوخته می شود.

مطلب مرتبط  چه زمان از پنجره بدون پرده استفاده کنیم؟

مقایسه پرده پانچ و پلیسه

تفاوت پرده پانچ و پرده پلیسه

پرده های پانچ  ظاهر ساده ای دارند و برای محیط های مختلفی از جمله اتاق پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه مناسب هستند. پرده های پانچ بیشتر برای محیط های غیر رسمی و مدرن مناسب هستند. همچنین پرده های پلیسه هم در محیط های شیک و رسمی و هم در محیط های غیر رسمی کاربرد دارند . به طور کلی انتخاب بین این دو پرده کاملاً به سلیقه شخصی و نوع کاربری شما بستگی دارد. در ادامه با مقایسه پرده پانچ و پلیسه، بیشتر با تفاوت این دو پرده آشنا می شویم.

  • بعد از مقایسه پرده پانچ و پلیسه و بررسی ویژگی هر کدام، به این نتیجه می رسیم که پرده پلیسه برای محیط های کم نور بهتر است. پرده های پلیسه به راحتی جمع می شوند و شما می توانید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید. جمع کردن پرده های پانچ کمی سخت تر است و باید پرده را با جمع کننده ببندید.
  • پرده های پانچ انعطاف بیشتری در طراحی دارند و می توانید طرح مورد نظر خود را روی آن چاپ کنید. امکان چاپ طرح روی پرده های پلیسه وجود ندارد.
  • با مقایسه پرده پانچ و پلیسه شید متوجه می شویم که این دو پرده تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند. این پرده ها شستشوی راحتی دارند و می توان آنها را به راحتی در خانه شست.
  • پرده های پلیسه به اندازه قاب پنجره و معمولاً کوتاه دوخته می شوند ولی در دوخت پرده های پانچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید پرده های پانچ را بلند یا کوتاه بدوزید. مقایسه پرده پانچ و پلیسه از نظر ارتفاع پرده نشان می دهد، در دوخت پرده های پانچ به صورت کوتاه یا بلند هیچ محدودیتی ندارید.
مطلب مرتبط  با انواع میله پرده آشنا شوید

مقایسه پرده پانچ و پلیسه

آیا پرده اتاق خواب پانچ مناسبه یا پلیسه ؟

انتخاب بین پرده پانچ و پلیسه برای اتاق خواب بستگی به سلیقه شخصی، دکوراسیون داخلی اتاق، و نیازهای فضای خواب شما دارد. هر یک از این گزینه‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند:

  1. پرده پانچ:
    • زیبایی: پرده‌های پانچ به دلیل طرح‌ها و زیبایی‌های متنوعی که ارائه می‌دهند، انتخاب محبوبی برای افزودن استایل و زیبایی به اتاق خواب هستند.
    • نورپردازی: این نوع پرده معمولاً از جنس‌هایی مانند کتان یا پارچه‌های مشابه ساخته می‌شوند که نور خورشید را فیلتر می‌کنند و یک نور طبیعی و ملایم را در اتاق ایجاد می‌کنند.
    • خصوصیت نیمه شفاف: بستگی به نوع پرده پانچ، ممکن است خصوصیت نیمه شفاف داشته باشند که از داخل به بیرون دیده نمی‌شوند ولی نور خورشید از آن‌ها عبور می‌کند.
  2. پلیسه:
    • عایق حرارتی و صوتی: پلیسه‌ها به عنوان عایق حرارتی و صوتی موثری عمل می‌کنند. این ویژگی می‌تواند در اتاق خواب برای خواب بهتر و محیط آرام‌بخش تر مفید باشد.
    • کنترل نور: پلیسه‌ها به دلیل قابلیت کنترل نور به خوبی محیط اتاق خواب را تاریک کرده و در بعضی مواقع بهترین گزینه برای خوابیدن در روز است.
    • سادگی و کاربرد: پلیسه‌ها به دلیل ساختار ساده و کاربردی، برخی از افراد ترجیح می‌دهند.

به علاوه، اگر نیاز به حفظ حریم خصوصی و کنترل نور دقیق داشته باشید، می‌توانید پرده‌ها و پلیسه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

جمع بندی

در این مطلب تا حدی به مقایسه پرده پانچ و پلیسه پرداختیم و ویژگی های هر کدام را به طور مختصر شرح دادیم . پرده های پانچ نصب آسانی دارند و با انواع دکوراسیون هماهنگ می شوند و هرگز از مد نمی افتند. پرده های پلیسه هم، با وجود داشتن ویژگی های عالی قابل استفاده در همه بخش های خانه هستند.

مطلب مرتبط  چگونگی مراقبت و شستشو پرده زبرا در منزل

بعد از مقایسه پرده پانچ و پلیسه و گرفتن تصمیم نهایی، برای خرید هر کدام از این پرده ها می توانید به فروشگاه پرده وراتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *