آموزش گام به گام نصب چوب پرده به سقف

آموزش گام به گام نصب چوب پرده به سقف | گروه پرده وراتی

آیا فضای کوچکی دارید و همیشه نگران کمبود فضا هستید؟ یا کسب‌و‌کاری دارید و به ‌علت کمبود‌جا به مشکل برخورده‌اید؟ امروزه فضاهای کاری بسیار کوچک هستند. برای مثال: مزونی را در نظر بگیرید که فضای کافی برای ساخت اتاق پرو ندارد. آیا راه حلی برای این مشکل وجود خواهد داشت؟ پیشنهادی که می‌توان برای رفع مشکل فضا و کوچک بودن آن داد نصب چوب پرده به سقف و جدا کردن بخشی از محیط است. تا انتها با ما همراه باشید تا در مورد پرده سقفی و نحوه نصب آن بیشتر بدانید.

مزایای نصب پرده به سقف چیست؟

پرده سقفی چیست و به چه دردی می‌خورد؟ شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا باید پرده‌ها را از سقف آویزان کرد؟ اگر کار جدیدی را شروع کرده‌اید و فضایتان کافی نیست یا در محل زندگی به گوشه‌ای دنج برای مطالعه نیاز دارید این پرده می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. در زیر به سوال مزایای پرده سقفی چیست پاسخ داده‌ایم:

  1. اگر بخشی در محل زندگی یا کار دارید که دلتان می‌خواهد قابل مشاهده نباشد، می‌توانید به نصب این پرده‌ها فکر کنید. با نصب چوب پرده به سقف و استفاده از این پرده، حریم خصوصی و شخصی برای خود ایجاد می‌کنید و نظم بهتری به فضا می‌دهید.
  2.  یکی از مزایای دیگر پرده سقفی جداسازی محیط کار و زندگی است. اگر در خانه کار می‌کنید، می‌توانید با نصب این پرده‌ها فضای کارتان را جدا کنید. برای مثال: وقتی کمبود جا دارید و مجبور هستید در اتاق خواب میز کاری نیز داشته باشید بهتر است این فضا‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
  3. اگر خانه یا آپارتمان کوچکی دارید می‌توانید با نصب پرده به سقف در هال و پذیرایی، فضایی کوچک و شخصی برای مهمانتان درست کنید تا به‌راحتی استراحت کند.
  4. معمولا مغازه‌‌دارها فضای کمی در اختیار دارند. اگر لباس‌فروشی کوچکی دارید و برایتان مقدور نیست اتاق پرو بسازید نصب پرده سقفی گزینه بسیار ایده‌آلی است.
  5. تصور کنید یک انبار پر از وسایل و خرت‌و‌پرت دارید که در آن گیج و سردر‌گم می‌شوید همه وسایل بدون هیچ نظمی چیده شده‌اند و موقع پیدا کردنشان همیشه مشکل دارید. نصب چوب پرده به سقف می‌تواند نظم خاصی به انباری بدهد و آشفتگی را از بین ببرد. از این به ‌بعد می‌دانید جای هر چیز در کدام قسمت است و به‌راحتی آن را پیدا می‌کنید.
مطلب مرتبط  معرفی انواع کتیبه پرده و هر آنچه باید راجع به قاب پرده بدانید

مزایای نصب پرده به سقف | گروه پرده وراتی

وسایل لازم برای نصب پرده سقفی

حالا که متوجه شدید مزایای پرده سقفی چیست برای نصب آن به برخی از لوازم زیر نیاز دارید:

  • نردبان
  • ماژیک
  • پرده
  • دریل
  • عینک ایمنی
  • کمک یک دوست یا همکار

نحوه نصب پرده سقفی

در ادامه این مطلب نحوه نصب پرده سقفی را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم:

مرحله اول: نصب ریل پرده

قبل از نصب چوب پرده به سقف بهتر است جای آن را مشخص کرده تا بتوانید ریل پرده را در همان‌جا نصب کنید. برای نصب ریل پرده حتما نوع و سبک پنجره نوع پرده و ارتفاع تا سقف را مد نظر قرار دهید.

اگر پرده‌های استانداردی نصب می‌کنید که از هر طرف آویزان هستند، بهترین جای نصب ریل پرده بالاترین قسمت پنجره و سقف است. باید بین لبه پنجره و سقف چیزی حدود 30 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

برای این‌که پرده‌ها بلندتر نشان داده ‌شوند، می‌توانید ریل پرده را به سقف نیز نصب کنید و برای آن انواع میله پرده مخفی در نظر بگیرید.

در واقع همه چیز بستگی به این دارد که بخواهید ارتفاع پرده چقدر باشد و تا چه حد پنجره را پوشش دهد. هر چه عرض میله پرده را بیشتر بگیرید پنجره‌ها عریض‌تر نشان داده خواهند شد. پس می‌توانید میله پرده را تا 10 سانتی‌متر بیشتر از قاب پنجره در نظر بگیرید.

مرحله دوم: انتخاب سبک پرده

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید موقع نصب چوب پرده به سقف انجام دهید، انتخاب سبک پرده است چون سبک پرده‌ها روی نصب ریل تاثیر خواهد گذاشت. نصب ریل ساده و اتوماتیک با یکدیگر فرق دارد. همچنین باید مشخص کنید پنل تزئینی می‌خواهید یا میله پرده مخفی مد نظرتان است.

مطلب مرتبط  کتیبه پرده چیست و چه انواعی دارد؟

قبل از هر کاری مدل پرده را که به یک یا دو طرف باز شود انتخاب کنید تا به مشکل برنخورید.

مرحله سوم: بست‌ها را موقت ببندید

حالا بست‌ها را به‌شکل موقت به دیوار پیچ کنید و مطمئن شوید میله پرده کاملا تراز خواهد بود. اگر اندازه‌گیری‌هایتان دقیق باشد حتما موفق خواهید شد کار بی‌نقصی انجام دهید.

مرحله چهارم: اتصال گیره چرخدار و قلاب

اگر پرده‌ها از نوع ریل اتوماتیک باشد باید گیره و قلاب پرده بگیرید و روی میله پرده ریلی نصب کنید. گیره‌های قرقره‌ای روی چوب پرده وصل می‌شوند و قلاب‌ها به پرده‌ها متصل خواهند شد. سپس قلاب‌ها را تک‌‌به‌تک به گیره‌های قرقره‌ای وصل می‌کنید. این پرده به کمک ریسمان پرده به جلو و عقب کشیده می‌شود.

مرحله پنجم: نصب پرده سقفی

پس از انجام مراحل بالا نوبت به نصب پرده‌ها می‌رسد. قلاب‌هایی را که به بالای پرده نصب کرده‌اید توی قرقره‌ها بیاندازید و پس از آن درپوش‌ ریل‌ها را وصل کنید. به ‌این ‌شکل موقع باز و بسته کردن پرده‌ها از خروج پرده از ریل جلوگیری خواهید کرد.

می‌توانید ریسمان پرده را به درپوش گیر دهید تا انتهای پرده محکم‌تر سر جای خود بایستد و با کشیدن جابه‌جا نشود.

زیبایی و جلوه خاص نصب چوب پرده به سقف | گروه پرده وراتی

معرفی بهترین جنس پرده سقفی

پارچه‌های زیادی برای تولید پرده در بازار موجود است بعضی از آن‌ها برای دوخت پرده سقفی مناسب‌تر هستند. از جمله:

کتان

کتان یکی از پارچه‌های مرغوب مقاوم و محکم است که طرفداران زیادی دارد این پارچه برای پرده‌های سقفی و جدا کردن قسمتی از اتاق نشیمن بسیار مناسب است. با نصب چوب پرده به سقف می‌توانید پرده‌های کتان را به‌راحتی استفاده کنید.

رنگ‌های مختلف این پارچه برای دوخت انواع پرده‌های سقفی به‌کار می‌رود و می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون رنگی را انتخاب کنید که هماهنگی بیشتری با وسایل داشته باشد.

مطلب مرتبط  6 نکته مهم برای خرید پرده پانچی 2024

پرده حریر

پارچه حریر علاوه بر لطافت و زیبایی که دارد یکی از مناسب‌ترین جنس‌ها برای پرده‌های ساده سقفی است. با یک حریر ساده می‌توانید بخشی از اتاق خواب خود را جدا کنید این پارچه به ‌دلیل ظرافتی که دارد برای اتاق خواب بسیار مناسب خواهد بود. در نتیجه علاوه بر حفظ زیبایی شناختی می‌توانید در اتاق خواب محیطی برای مطالعه یا کار جدا کنید.

پرده‌های حریر ساده و بدون نقش انتخاب خوبی هستند و با هر نوع دکوری هماهنگ می‌شوند. همچنین خود پارچه حریر جنس‌های متنوعی از نازک تا ضخیم دارد که با توجه به نوع نیازتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

بهترین جنس پرده سقفی | گروه پرده وراتی

بهترین رنگ مناسب پرده سقفی

برای پرده سقفی از هر رنگی استفاده می‌کنید باید با فضا هماهنگی داشته باشد. پس سعی کنید رنگ پرده را با توجه به چیدمان و وسایل انتخاب کنید.

معمولا رنگ سفید بهترین رنگ است و با هر نوع و سبک دکوری هماهنگ می‌شود و زیبایی خاصی دارد. پرده سفید فضا را بزرگتر جلوه خواهد داد. پس اگر در اثر کمبود جا مجبور به ایجاد فضایی جدا در خانه هستید از رنگ سفید استفاده کنید.

سخن پایانی

به کمک مطلب بالا متوجه شدید که پرده سقفی چیست و نصب چوب پرده به سقف را نیز یاد گرفتید حالا می‌توانید در کمترین زمان ممکن خودتان این کار را بدون دغدغه و نگرانی انجام دهید. البته که این کار نیاز به دقت کافی دارد تا مبادا میله پرده هنگام کشیدن پرده‌ها جدا شود. بنابراین اگر در این کار مهارت لازم را ندارید از یک نصاب پرده کمک بگیرید. ما در سایت پرده وراتی به معرفی نصب انواع پرده پرداخته‌ایم در صورت نیاز و اطلاعات بیشتر می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *