همه چیز درباره ست کردن پرده و مبل 2024

همه چیز درباره ست کردن پرده و مبل 2024

ست کردن پرده با مبل راحتی یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن دکوراسیونی زیبا و بی نقص است. پرده ها و مبلمان از عناصر اصلی دکوراسیون هر خانه هستند و هماهنگی آنها با هم احساس دلنشینی در محیط ایجاد می کند. در این مطلب از مجله پرده وراتی ایده هایی جذاب برای ست کردن مبلمان با پرده به شما ارائه می دهیم.

نکاتی برای ست کردن پرده و مبل

در نظر گرفتن یک پالت رنگی، راهنمای خوبی در انتخاب رنگ مبلمان و سایر وسایل است. برای انتخاب پرده و مبلمان بهتر است رنگ های موجود در محیط را مد نظر قرار دهید. به طور کلی انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ اصلی، کمک بزرگی در ست کردن پرده و مبل به شما می کند. برای این کار، ابتدا باید رنگ اصلی را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. سپس با به کار بردن طیف های تیره تر یا روشن تر آن رنگ، در دکوراسیون خود شاهکار هنری ایجاد کنید. در ادامه به سایر نکات مهم در این زمینه اشاره می کنیم.

ست کردن پرده و مبل

  • برای ایجاد کنتراست می توانید از بافت های مختلف استفاده کنید. مثلاً می توانید مبل های مخملی خود را با پرده های نخی با کتان ست کنید.
  • خرید همزمان مبلمان و پرده، کمک بزرگی در ست کردن پرده و مبل می کند.
  • هنگام ست کردن مبلمان و پرده ها، به هماهنگ بودن طرح ها، رنگ ها و الگوها توجه داشته باشید. اگر این کار به درستی انجام شود، می توان با ترکیب پارچه های چند رنگ، فضای متفاوت و جذابی ایجاد کرد.

انتخاب طرح و رنگ مناسب برای ست کردن مبلمان و پرده ها

یکی از مهم ترین اصول در ست کردن پرده و مبل، انتخاب رنگ هایی است که با هم هارمونی دارند. برای ست کردن رنگ مبلمان و پرده می توانید از رنگ های مکمل استفاده کنید. برای ایجاد هماهنگی بیشتر، می توانید پرده ها و مبلمان را از یک طیف رنگی انتخاب کنید. پیشنهاد می شود وسایل را به صورت تک رنگ انتخاب نکنید و از ترکیب چند رنگ در کنار هم استفاده کنید. برای ست کردن این دو المان، به غیر از طرح و رنگ، باید به جنس و نوع پارچه هم دقت کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده اداری شید 2024

ایده های جذاب برای ست کردن پرده با مبل

ست کردن پرده و مبل

روش های مختلفی برای ست کردن پرده و مبل وجود دارد و انتخاب رنگ پرده به میزان رنگ های استفاده شده در مبلمان بستگی دارد.  برای ست کردن رنگ پرده با مبلمان چند رنگ، یکی از رنگ های موجود در مبلمان را برای پرده انتخاب کنید. مثلاً اگر ترکیب رنگی مبل های شما سفید، طوسی و طلایی است رنگ پرده را از میان این سه رنگ انتخاب کنید.

برای ست کردن پرده با مبلمان ساده، می توانید از پرده های طرح دار استفاده کنید. البته بهتر است پرده خیلی شلوغی انتخاب نکنید؛ چون ممکن است حس بی نظمی در محیط ایجاد شود. برای مبلمان ساده همچنین می توانید از پرده های ساده با حاشیه های طرح دار استفاده کنید. به این ترتیب از شلوغی بیش از حد جلوگیری می شود.

اگر مبلمان شما از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم یا طوسی است، برای ایجاد تعادل از رنگ های مکمل و گرم برای پرده استفاده کنید. به هیچ عنوان از پرده ها و مبلمان طرح دار به طور همزمان استفاده نکنید. اگر به المان های طرح دار علاقه مند هستید، حتماً یا پرده یا مبلمان را ساده انتخاب کنید.

 ست کردن پرده با پارچه مبل

ست کردن پرده و مبل

توصیه می‌شود که پرده‌های خانه با مبلمان منزل هماهنگ باشند، اما این بدان معنا نیست که باید دقیقاً هم‌رنگ یا حتی از همان پارچه مبل خریداری شوند. بهتر است رنگ آن‌ها کمی حالت سیر و روشن با مبل شما داشته باشد یا حتی می‌توانید از رنگ‌های مکمل و متضاد آنها استفاده کنید، به خصوص اگر رنگ‌هایی مانند بژ، طوسی، کرم یا رنگ‌های خنثی سلیقه شما هستند؛ زیرا با انتخاب پرده مناسب با رنگ متضاد، سالن شما از یکنواختی دور خواهد شد. اگر مبلمان شما طرحدار است، پیشنهاد می‌شود از رنگی که کمتر در پارچه مبل استفاده شده یا از سه رنگ اصلی مبل خود برای انتخاب پرده استفاده کنید. برای دگرگونی دکور خانه، تأثیر رنگ‌ها را دست کم نگیرید!

مطلب مرتبط  بررسی عوامل تاثیرگذار بر انتخاب پرده هتلی

ست کردن پرده‌ها با کوسن مبل

استفاده از کوسن‌های متنوع یکی از اکسسوری‌های جذاب در دکوراسیون خانه است که با هر سبک دکوراسیونی هماهنگی دارد و جلوه‌ی دلنشین‌تری به نشیمن می‌بخشد. یکی از روش‌های برجسته برای ست کردن پرده و مبل، استفاده از کوسن‌های مبل است. توصیه می‌شود از پارچه دقیق پرده برای دوخت کوسن استفاده نشود، زیرا این اقدام ممکن است بی‌روح و یکنواخت به نظر برسد. به جای آن، از رنگ‌های کمی تیره‌تر یا کمی روشن‌تر و همان بافت پارچه پرده برای دوخت کوسن‌ها استفاده کنید و تلاش کنید رنگی را انتخاب کنید که با دیگر وسایل دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد، تا یک ترکیب دکوراسیونی بی‌نظیر را تجربه کنید.

ست پرده و کوسن

چه رنگ پرده ای به مبل کرم میاد؟

رنگ پرده‌ای که با مبل کرم هماهنگی بیشتری دارد، می‌تواند شامل چندین گزینه باشد. انتخاب رنگ پرده به ویژگی‌های دیگر اتاق و سلیقه شما نیز وابسته است. اما چندین گزینه برای ست کردن پرده با مبل کرم عبارتند از:

  • رنگ بژ: یکی از گزینه‌های محبوب برای ست کردن با مبل کرم است. پرده‌های بژ باعث ایجاد یک زمینه نرم و آرام برای اتاق می‌شوند و با مبل کرم به خوبی هماهنگ می‌شوند.
  • رنگ قهوه‌ای: ترکیب پرده‌های قهوه‌ای تیره یا روشن با مبل کرم نیز بسیار جذاب و زیبا خواهد بود. این ترکیب از دو رنگ طبیعی باعث ایجاد یک احساس گرما و دلپذیری در اتاق می‌شود.
  • رنگ آبی آسمانی یا آبی کمرنگ: انتخاب رنگ‌های آبی کمرنگ می‌تواند با مبل کرم زیبا و متناسب باشد، زیرا این ترکیب به دلیل مقداری از هم‌ترازی رنگی و هم‌چینی، جلوه‌ای معتدل و دلنشین به فضا می‌بخشد.
  • رنگ خاکستری: پرده‌های خاکستری نیز با مبل کرم زیبا هماهنگ می‌شوند و به دلیل طبیعت نیوترال خود، با اکثر سبک‌ها و رنگ‌های دیگر نیز سازگاری دارند.
مطلب مرتبط  آشنایی با انواع پرده شرکتی و اداری 2024

با این انتخاب‌ها، بهتر است نمونه‌هایی از هر رنگ را در اتاق خود آزمایش کرده و با مبل کرمتان مطابقت دهید تا بهترین ترکیب را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.

چه رنگ پرده ای به مبل کرم میاد؟

ست پرده با مبل خنثی

ست کردن پرده با مبل خنثی می‌تواند به دکوراسیون شما جلوه‌ای زیبا و هماهنگ بخشد. انتخاب پرده‌هایی که با مبل خنثی شما همخوانی داشته باشند، می‌تواند به ایجاد یک اتمسفر آرام و زیبا در اتاق کمک کند. رنگ‌هایی مانند بژ، خاکستری، کرم، سفید و سبز مایل به خاکستری به عنوان پیشنهاداتی برای پرده‌ها با مبل خنثی مطرح می‌شوند.

اگر مبل خنثی شما رنگ بژ یا خاکستری دارد، پرده‌هایی با رنگ بژ یا خاکستری روشن می‌توانند جلوه‌ای زیبا و هماهنگ به فضا ببخشند. همچنین، پرده‌هایی با طرح‌های ساده و زیبا مانند خطوط یا الگوهای هندسی می‌توانند با مبل خنثی ترکیب شوند.

برای ایجاد تنوع، می‌توانید از پرده‌هایی با رنگ‌های متضاد مانند سبز مایل به خاکستری استفاده کنید که باعث جلوه‌ی جذاب و دلپذیری در فضا می‌شود.

در نهایت، مهمترین نکته این است که پرده‌ها با مبل خنثی شما هماهنگی داشته باشند و به زیبایی و آرامش فضا کمک کنند. با انتخاب پرده‌های مناسب، می‌توانید به دکوراسیون داخلی خود جلوه‌ی منحصر به فردی ببخشید و از زیبایی و شکوه اتاق لذت ببرید.

جمع بندی

یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی رنگ کرم و رنگ های هم طیف آن است. در حال حاضر ست کردن پرده و مبل، در رنگ های هم ردیف رنگ  کرم مانند نسکافه ای، شیری، قهوه ای طرفدارن زیادی دارد. به طور کلی هماهنگ بودن مبلمان و پرده ها از نظر رنگ و جنس، فضایی شیک و جذاب در  دکوراسیون خانه ایجاد می کند.

برای انتخاب و خرید جدیدترین پرده ها به فروشگاه پرده وراتی مراجعه کنید. با مراجعه به این فروشگاه می توانید پرده ای هماهنگ با مبلمان خود پیدا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *