چطور پرده دفتر کار خانگی خود را انتخاب کنیم؟

چطور پرده دفتر کار خانگی خود را انتخاب کنیم؟

هر طراح دکوراسیون داخلی به شما خواهد گفت پرده اگر درست انتخاب شود، اتاق شما را زیباتر می کند. اگر بخواهید پرده مناسبی را انتخاب کنید، باید به فاکتور هایی مانند رنگ، طول، عرض، دما، نوع پارچه، لوازم جانبی و نوع شستشو توجه داشته باشید. با توجه به افزایش تعداد کسانی که در خانه کار می کنند، ما در این مقاله توضیح می دهیم زمان انتخاب پرده دفتر کار خانگی باید به چه نکاتی دقت کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم انتخاب پرده برای دفتر کار خانگی

امروزه افراد زیادی تمایل دارند به علت دلایلی مانند کرونا در خانه از طریق یک کامپیوتر و به شکل آنلاین کار کنند. به همین علت سعی می کنند فضایی را به خود اختصاص دهند و در آن از لوازمی مانند میز، صندلی و پرده مناسب استفاده می کنند تا بازدهی کار خود را بالا ببرند.

به این اتاق ها که از میز، پرده، کتابخانه تشکیل شده است و در آن افراد کار می کنند، دفاتر کار خانگی یا هوم آفیس می گویند.

استفاده از پرده مناسب می‌تواند نقش موثری در روحیه افراد و نیز افزایش بهره وری داشته باشید. بنابراین انتخاب پرده اداری مناسب برای هر محیط کاری ضرورت دارد. دفتر کار خانگی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما چه مواردی در فرآیند انتخاب پرده دفتر کار خانگی اهمیت دارند؟

1. پارچه

یکی از موارد مهم در انتخاب پرده دفتر کار خانگی، پارچه آن است. پرده های سنگین ممکن است به خوبی هنگام کشیده شدن جمع نشوند و باید به اندازه ای سبک باشند که نیافتند.

می توان زمان خرید پرده از بین پارچه های ابریشمی، کتان، مخمل و ابریشم مصنوعی انتخاب کرد که در حال حاضر ابریشم مصنوعی به علت با دوام بودن بهترین گزینه است.

معمولا در اتاق نشیمن از پارچه های سنگین و ضخیم از جنس کتان، ابریشم یا مخمل استفاده می  کنند. پارچه های سبک مانند حریر نیز بیشتر در اتاق خواب ها نصب می شوند.

مطلب مرتبط  6 نکته مهم برای خرید پرده پانچی 2024

از طرفی باید دقت کنید پرده های سبک در برابر نور خورشید مقاوم نیستند. به همین علت بهتر است به همراه پرده از آستر نیز استفاده کنید.

به طور کلی انتخاب برای دفتر کار خانگی تا حد زیادی به سلیقه شخصی خود شما و نیازتان بستگی دارد. برای مثال، پارچه های مخمل یا جیر از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری می کنند.

پارچه پرده دفتر کار خانگی | گروه وراتی

2. طول و عرض

ارتفاع و عرض در انتخاب پرده برای دفتر کار خانگی نیز مهم است. بهتر است ارتفاع پرده از ارتفاع پنجره بیشتر باشد، زیرا ظاهر پنجره را بلندتر نشان خواهد داد.

همچنین توصیه می کنیم چوب پرده بلند تر از پنجره باشد. چون هنگامی که پرده ها را کنار می‌کشید، نور بیشتری به اتاق می‌تابد و فضای زیادتری را نیز خواهید دید.

نکته مهم دیگری که درباره آویزان کردن پرده ها باید در نظر بگیرید، ارتفاع آن با زمین است. برای زیبا تر شدن اتاق بهتر است پرده به زمین برخورد کند. اما اگر رادیاتور یا مبلمان در آن جا وجود دارد، بهتر است ارتفاع پنجره را در نظر بگیرید.

زمان اندازه گیری پرده دفتر کار خانگی به دو نکته زیر دقت کنید:

  • اندازه گیری را از بالای پنجره انجام دهید.
  • معمولا تا 4 یا 8 اینچ (10 تا 20 سانتی متر) بعد از پنجره را متر کنید.

3. رنگ و الگو

یکی دیگر از فاکتور هایی که در انتخاب پرده دفتر خانگی اهمیت دارد و باعث زیبا تر شدن اتاق می شود، رنگ است.

انتخاب رنگ روی بهره وری، تمرکز و خلاقیت ما تاثیر زیادی می گذارد. بهتر است در پرده از الگوی گل یا نوار رنگی استفاده کنید رنگ اتاق با رنگ پرده هماهنگی داشته باشد. همچنین اگر می خواهید پرده نقطه تمرکز اتاق شما باشد، می توانید از یک طرح با الگوی برجسته استفاده کنید.

اگر در بیشتر مواقع روز نور خورشید زیاد به اتاق می تابد، از رنگ های روشن استفاده کنید. چنین رنگ هایی به ویژه در پارچه کتان، کم رنگ و یکنواخت به نظر می رسند.

مطلب مرتبط  بهترین طرح پرده زبرا برای محیط های اداری

از طرفی توصیه می کنیم از رنگ هایی استفاده کنید که آرامش را به شما تلقین کنند. برای مثال، رنگ هایی مانند آبی، زرد، سفید و سبز انتخاب مناسبی برای پرده دفتر کار خانگی هستند.

رنگ و الگو پرده دفتر کار خانگی | گروه وراتی

4. نحوه تمیز کردن

زمان انتخاب پرده دفتر کار خانگی باید نحوه تمیز کردن آن را نیز مد نظر قرار دهید. باید تصمیم بگیرید پرده ای که می خواهید بخرید قابل شستشو باشد یا تنها با بردن به خشکشویی تمیز می شود. پرده های قابل شستشو معمولا قیمت کمتری دارند و بعضی از پرده ها ممکن است با شستن در ماشین لباسشویی خراب شوند.

از طرفی پرده هایی که باید به خشکویی ببرید، دیرتر خراب می شوند. با این حال، همه چیز در این بخش به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

5. لوازم جانبی پرده

زمان انتخاب پرده دفتر کار خانگی، توجه به لوازم جانبی نیز بسیار اهمیت دارد. از این موارد می توان به حلقه، میل پرده، بند و گیره اشاره کرد که نقش به سزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق دارند.

معمولا حلقه ها به اضافه کردن ارتفاع چند اینچی به پرده های شما کمک می کنند. میل پرده، گیره و بند نیز بسیار مدرن هستند و در هزینه ها صرفه جویی می کنند. از بند نیز می توانید برای جمع کردن آن استفاده کنید تا جذابیت پرده خود را بیشتر کنید.

6. دما

یکی دیگر از فاکتور هایی که روی انتخاب پرده دفتر کار خانگی تاثیر می گذارد، دما است. طبق گزارش هایی که انجام شده است، دما روی مطالعه و کار به طور مستقیم تاثیر می گذارد. به نحوی که هر چقدر دما بالا برود، بهره وری پایین می آید.

برای مثال، اگر اتاق گرم باشد یا پرده ها باعث تاریک شدن خانه شوند، ناخودآگاه حس خواب آلودگی را به فرد تلقین می کنند. به همین علت دمای مناسبی را حفظ کنید تا روی بهره وری تاثیر نگذارد.

مطلب مرتبط  10 ایده پرده در دکوراسیون اداری

می توانید از پرده های عایق استفاده کنید. زیرا این نوع پرده ها باعث کاهش تابش نور خورشید می شوند و به علت ویژگی خاص خود، از آزار گرمای تابستان و سرمای زمستان جلوگیری کرده و هوا را متعادل می کنند.

خرید پرده دفتر کار خانگی

امروزه مانند هر کالای دیگری، امکان خرید پرده مناسب دفاتر کار خانگی از محیط اینترنت وجود دارد. اما توصیه می کنیم برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود، خریدتان را حتما از یک فروشگاه اینترنتی معتبر انجام دهید.

خرید پرده دفتر کار خانگی | گروه وراتی

نحوه انتخاب پرده برای دفتر کار خانگی

زمان تصمیم در مورد این موضوع باید بدانید پرده ها به طور کلی در دو دسته زیر قرار می گیرند.

نحوه انتخاب پرده برای دفتر کار خانگی | گروه وراتی

پرده های دوخت

پرده های دوخت نسبت به پرده های آماده مزایای بیشتری دارند. معمولا ابعاد آن ها را می توان متناسب با اندازه پنجره ها سفارش داد.

پرده های آماده

پرده های آماده نیز در طراحی های مختلف به فروش می رسند. این پرده ها معمولا کیفیت بیشتری دارند و دوخت آن ها با دوام است.

سخن نهایی

با توجه به حجم بالایی از افرادی که در دنیای مدرن برای صرفه جویی در هزینه ها یا به دلایل مختلف مانند همه گیری کرونا مجبور به کار در خانه هستند، انتخاب پرده برای دفاتر کار خانگی اهمیت بالایی پیدا می کنند.

زمان خرید پرده دفتر کار خانگی دقت کنید پرده های با کیفیت معمولا قیمت بالاتری دارند، اما در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می‌شوند. از طرفی باید به مواردی مانند سلیقه و بودجه خود و روش نصب پرده مورد نظر دقت کنید. زمانی که می‌خواهید از میان انواع پرده اداری گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در نظر داشته باشید که کاربرد اصلی پرده جلوگیری از ورود نور است. بنابراین انتخاب خود را با توجه به میزان نوری که در هر فضا دریافت می‌کنید، انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *