معرفی 4 روش نصب پرده مناسب مستاجری و اجاره کنندگان

انواع پرده مناسب مستاجری | گروه پرده وراتی

انتخاب پرده مناسب مستاجری یک سؤال متداول است که اکثر مستأجرین به دنبال جواب منطقی برای آن هستند. خانه‌های مستاجری اغلب مشکلات زیادی برای مستأجران به همراه دارند. زیرا به دلیل وجود محدودیت‌های در نصب پرده و یا چوب پرده ممکن است غیرشخصی و سرد به نظر رسیده و گزینه‌های کمی برای تغییرات محسوس دکوراسیون را برای مستأجر فراهم کنند.

اما زندگی مستاجری نباید به معنای قربانی کردن حریم خصوصی یا داشتن یک اتاق تاریک برای خواب باشد. چه یک اقامت کوتاه‌مدت باشد یا یک اجاره طولانی‌مدت، شما می‌خواهید در فضای خود احساس راحتی کنید.

پرده مناسب خانه مستاجر یک آرزو نیست. ممکن است تصور کنید که یکی از ناامید کننده‌ترین چیزها در مورد زندگی یک خانه اجاره‌ای این است که نمی‌توانید دیوارها را برای نصب پرده یا آثار هنری سوراخ کنید. درست است که شما در خانه‌های استیجاری محدودیت دارد؛ اما نباید ناامید شوید. مشکلات نصب پرده برای مستاجران با روش‌هایی که در زیر بیان می‌کنیم حل می‌شود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به خانه‌های اجاره‌ای، دکوراسیون خاص خود را اضافه کنید، نصب پرده‌های موقت است. بدون نیاز به سوراخ کردن، می‌توانید آن‌ها را نصب کرده و بدون این‌که ردی از خود به جا بگذارید، آن‌ها را به خانه جدید ببرید. در این مقاله چندین نکته کاربردی و ایده برای نصب پرده مستاجری وجود دارد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نصب پرده مستاجری | گروه پرده وراتی

معرفی 4 روش نصب پرده برای مستاجری بدون آسیب به دیوارها

راه‌حل‌های ساده و مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای نصب پرده بدون آسیب رساندن به پرده‌ها استفاده کنید.

  • نصب پرده‌های موقت
  • استفاده از چوب پرده کششی
  • استفاده از قلاب‌های موقت
  • استفاده از چوب پرده چرخشی

در ادامه در مورد هر یک و همچنین نحوه نصب هر کدام از این روش‌ها توضیحاتی ارائه شده است.

1. نصب پرده موقت

پرده‌های موقت راه‌حلی ساده برای فضای خالی پنجره ارائه می‌دهند. پرده‌های موقت ظاهری مدرن و امروزی دارند و برخلاف پرده‌های استاندارد، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را نصب و یا جدا کنید. پرده‌های موقت ارزان بوده و از کاغذ مرغوب ساخته شده‌اند.

این پرده‌ها همچنین یک راه‌حل ایده‌آل برای پوشاندن پنجره‌های خانه در زمانی که منتظر تحویل پرده‌های سفارشی خود هستید، محسوب می‌شوند. پرده‌های موقت مشکی سبب تاریک شدن فضای اتاق‌خواب می‌شوند و یک خواب ایده‌آل را فراهم می‌کنند. پرده‌های موقت سفید نیز با عبور نور و درعین‌حال حفظ حریم خصوصی، خانه را دلنشین می‌کنند. به همین دلیل پرده موقت یک انتخاب عالی برای خرید پرده  است.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب پرده اتاق خواب دخترانه

برای نصب پرده‌های موقت به ابزار خاصی نیاز نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پرده‌ها را به اندازه‌ی موردنظر برش داده و سپس آن‌ها را روی پنجره نصب کنید. بربپای پنجره‌های بزرگ می‌توان از دو پرده در کنار هم استفاده کرد تا پوشش کاملی را فراهم کنند. زمانی که قصد جابه‌جایی و یا تمایل به تعویض این پرده‌ها داشتید، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جدا کنید. پرده موقت به‌عنوان یک پرده مناسب مستاجری با قیمت عالی و نصب راحت شناخته می‌شود.

2. استفاده از چوب پرده کششی

چوب پرده کششی راه‌حل سریع و ارزان دیگری برای آویزان کردن پرده در یک آپارتمان اجاره‌ای است. این میله قابل تنظیم است تا محکم بین دو دیوار قرار بگیرد. در دو طرف انتهایی میله قسمت پلاستیکی وجود دارد که خراشیدن و آسیب به پنجره یا دیوار را به حداقل می‌رساند.

چوب پرده کششی به دلیل دارا بودن مکانیسم چرخش و فنر باعث ایجاد فشار بین انتهای میله و دیوار می‌شود، به همین دلیل در جای خود ثابت باقی می‌ماند. این چوب پرده در دو سمت انتهایی خود دارای فنر بوده و می‌توان آن را در قاب پنجره یا قاب دیوار نصب کرد، به‌ گونه‌ای که از هر دو طرف به قاب پنجره یا دیوار متصل باشد. میله‌های کششی فاقد پیچ و یا هر ابزار دیگری بوده و بدون آسیب رساندن به دیوارها می‌توان آن را نصب کرد. چوب‌پرده‌های کششی از نظر اندازه طولی قابل تنظیم بوده، به همین دلیل یک انتخاب عالی برای پرده مناسب مستاجری محسوب می‌شوند.

چوب پرده کششی روشی ظریف برای تکمیل ظاهر خانه با پرده‌های حریر هستند. همچنین این چوب پرده‌های کششی گزینه‌ای عالی برای قرار دادن میله پرده در بالای پنجره برای حداکثر پوشش و بدون آسیب رساندن به دیوار به شمار می‌روند.

انتخاب پرده مناسب خانه مستاجر با این چوب‌پرده‌ها کار را راحت‌تر می‌کند. قرار دادن یک میله کششی پایین‌تر از قاب پنجره، پوششی به سبک روستایی ایجاد کرده که برای ورود نور طبیعی به اتاق و درعین‌حال حفظ حریم خصوصی در آشپزخانه و حمام عالی است. محدودیت چوب پرده کششی این است که معمولاً نمی‌تواند پرده‌های سنگین‌وزن را نگه دارد؛ اما اگر پارچه‌های سبک با وزن زیر 3 کیلوگرم انتخاب شود، می‌توان پرده‌های بلک اوت را نیز آویزان کرد.

مطلب مرتبط  مجلات مد درباره ترند های پرده در سال 2022 چه میگویند

3. استفاده از قلاب‌های موقت برای پرده قلاب دار

پرده قلاب دار یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای پرده خانه‌های مستاجری است. این قلاب‌ها در رنگ‌ها و وزن‌های مختلفی تولید شده و شما می‌توانید یک جفت قلاب مناسب با پرده را انتخاب کنید. این قلاب‌ها به صورت پشت چسب‌دار بوده و در کیفیت‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. زمانی که قلاب‌ها را در دو طرف پنجره نصب کردید می‌توانید دو طرف انتهایی لبه پرده را بر روی قلاب آویزان کرده یا یک میله بین دو قلاب عبور داده و سپس پرده را روی میله نصب کنید.

هنگام انتخاب میله پرده به وزن آن توجه کرده و یک میله سبک‌تر انتخاب کنید تا قلاب توانایی نگه‌داری آن را داشته باشد. قلاب‌های موقت یک روش ارزان و هوشمندانه برای انتخاب انواع پرده مدرن سبک‌وزن و زیبا است. قلاب‌های موقت در سایزهای کوچک و بزرگ تولید شده که قلاب‌های بزرگ‌تر برای نگه‌داری میله یا چوب پرده و قلاب‌های کوچک برای نگه داشتن پرده‌های دارای گیره است. در پشت هر بسته قلاب میزان وزنی قابل‌تحمل نوشته شده است. به یاد داشته باشید که مراقبت وزن پرده‌های خود باشید، زیرا اگر وزن پرده سنگین باشد، قلاب از دیوار جدا شده و می‌افتد.

پرده مناسب مستاجری | گروه پرده وراتی

4. چوب پرده پیچ خورده یا چرخشی

چوب پرده پیچ خورده از نظر عملکرد مانند چوب پرده کششی است، اما ظاهری شبیه یک چوب پرده معمولی دارد. چوب پرده پیچ خورده داخل قاب پنجره و یا قاب دیوار قرار گرفته و با لولا کار می‌کند. برای نصب آن به هیچ ابزاری نیاز نبوده و مانند چوب پرده کششی قابلیت تنظیم ارتفاع طولی را دارد.

مزیت چوب پرده پیچ خورده تنوع رنگ و اندازه آن‌ است. این چوب پرده‌ به شما اجازه نصب پرده‌های سنگین‌تر را داده و به‌راحتی و بدون استفاده از مته می‌توانید پرده‌های بلک اوت سنگین را روی آن نصب کنید. چوب پرده چرخشی به شما امکان انتخاب پرده مناسب مستاجری در بافت‌های سبک و سنگین و طرح‌های بسیار متنوع را می‌دهد.

نکات مهم برای مستاجران و مشکلات نصب پرده

نکاتی برای آویزان کردن پرده در ملک‌های اجاره‌ای وجود دارد. برای این‌که پرده مناسب مستاجری را خریداری کرده و بدون آسیب رساندن به دیوارها بتوانید از فضای خلق شده لذت ببرید، راه‌حل‌هایی وجود داشته که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

  • استفاده از پرده سبک

اکثر روش‌های موقت برای نصب پرده‌ها نمی‌توانند وزن پرده‌های سنگین یا پارچه‌های ضخیم را تحمل کنند. پرده مناسب خانه مستاجر، پرده‌ای است که حداقل وزن را دارد و وزن آن به‌گونه‌ای است که میله پرده یا ریل موقت قادر به تحمل باشد. پرده سبک‌وزن یک پرده مناسب مستاجری با قیمت ارزان است.

  • استفاده از پرده‌های بلند

زمانی که در خانه‌های مستاجری زندگی می‌کنید، با نقشه‌ها و معماری‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوید، ممکن است برخی خانه‌ها پنجره‌های بزرگ و برخی پنجره‌های کوچک با ارتفاع کم داشته باشند. در هنگام جابه‌جایی به ملک استیجاری بعدی ممکن است تصمیم به استفاده از همان پرده‌ها را داشته باشید؛ بنابراین پرده‌های بلند انتخاب بهتری است. پرده‌ای که بر روی زمین قرار دارد فضایی مجللی را خلق می‌کند. شما می‌توانید به صورت مرتب پرده‌ها را تمیز کرده تا از تجمع گردوغبار جلوگیری کنید. پرده مناسب مستاجری باید به‌گونه‌ای باشد که در خانه‌های زیادی قابل‌استفاده باشد، به همین دلیل استفاده از پرده‌های بلند یک گزینه عالی است.

  • استفاده از قلاب‌های موقت باکیفیت

برچسب‌های قلاب پرده قلاب دار باید بر پایه آب نبوده و کیفیت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت هنگام جابه‌جایی و کندن برچسب‌ها، ممکن است رنگ دیوار را خراب کند. قبل از آویزان کردن قلاب‌های موقت می‌توانید یک تست را انجام دهید. اگر هنگام برداشتن چسب پشت قلاب، رنگ دیوار جدا شد، بهتر است از یک قلاب دیگر استفاده کنید. انتخاب پرده مناسب خانه مستاجر با کمک قلاب‌ها بسیار راحت‌تر شده است.

مطلب مرتبط  دکوراسیون مینیمال چیست و پرده در دکوراسیون مینیمال چه ویژگی هایی دارد؟

نصب پرده برای مستاجری | گروه پرده وراتی

کلام آخر

واحدهای اجاره‌ای با چالش‌های خاص خود همراه هستند، برای مثال شما دوست دارید آپارتمان را مطابق با سلیقه خود تزئین کرده؛ اما متأسفانه برای شما محدودیت‌های تعیین شده است. با روش‌هایی که در این مقاله بیان کردیم شما می‌توانید پرده مناسب مستاجری را براساس سلیقه خود انتخاب کنید. در این مقاله انواع پرده مناسب خانه مستاجر را بیان کردیم و همچنین به نحوه نصب هر کدام پرداختیم. هر فردی دوست دارد که در خانه خود ساکن باشد و هر آن‌گونه که دوست دارد به تزئین آن بپردازد.

اما اگر شما هم خانه ندارید، نباید از دیزاین کردن آن دست بردارید. درست است که محدودیت‌هایی مثل انتخاب رنگ پرده برای شما وجود دارد؛ اما روش‌ها و ایده‌های مطرح شده در این مقاله می‌تواند تا حد زیادی به رفع این محدودیت‌ها کمک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *