معرفی 3 پرده مناسب پنجره قوسی

پرده مناسب پنجره قوسی | گروه پرده وراتی

‌‌پنجره‌های قوسی یک سبک معماری خاص برای خلق فضای زیبا و دلنشین هستند. این سبک معماری حس منحصربه‌فرد بودن را به خانه می‌بخشد. پنجره‌های قوسی در یونان و رم بسیار رایج بوده و رومیان برای اولین بار از پنجره قوسی استفاده کردند. سپس معمارها از این سبک پنجره ایده گرفته‌ و در ساختمان‌ها از پنجره‌های قوسی استفاده کردند. شرکت قدیمی تولید کننده پنجره در سال 1991 در ایمروس، پنجره‌های قوسی بسیار زیبا طراحی کرد و سپس در سال 1996 تولید این نوع پنجره بسیار گسترش یافت.

پنجره‌های قوسی با وجود تمام زیبایی و منحصربه‌فرد بودنشان، به دلیل اشکال خاص هندسی که دارند، هنگام انتخاب پرده مناسب چالش برانگیز می‌شوند. پنجره‌های قوسی مانند سایر پنجره‌ها وظیفه تأمین نور خانه را برعهده دارند. با این‌حال باید حریم خصوصی و کنترل نور را نیز ارائه دهند؛ بنابراین انتخاب پرده مناسب پنجره قوسی نیاز به‌دقت زیادی دارد. زیرا باید پرده‌ای مناسب با شکل خاص آن انتخاب شود.

پنجره قوسی چیست؟

پنجره قوسی به پنجره‌ای گفته‌ می‌شود که نیمه‌ی پایینی آن مستطیلی شکل و نیمه‌ی بالایی آن قوسی یا نیم دایره است. پنجره‌های قوسی گوشه‌های مستطیل را در کنار هم جمع کرده تا جلوه‌ای متضاد ایجاد کنند. به پنجره‌های قوسی، پنجره‌های منحنی نیز گفته‌ می‌شود. ظاهر چشم‌گیر پنجره‌های قوسی به خانه‌های مدرن و یا قدیمی، سبکی خاص و جالب می‌بخشد. به‌طور کلی پنجره‌های قوسی به خانه‌ها سبکی معاصر و سنتی هدیه می‌دهند. پرده مناسب پنجره قوسی یک انتخاب مهم است تا بتواند زیبایی این پنجره را به نمایش بگذارد.

پرده مناسب پنجره قوسی | گروه پرده وراتی

مزایای داشتن پنجره قوسی

پنجره‌های قوسی نقش زیبایی در دکوراسیون خانه برعهده دارند و بیشتر با هدف زیبایی شناختی در معماری به کار می‌روند. اما توجه داشته باشید که پنجره‌های قوسی عملکردهای مختلف دیگری را نیز برعهده دارند. دو مزیت اصلی پنجره قوسی شامل زیبایی و نورپردازی طبیعی است. اگر می‌خواهید زیبایی و نورپردازی پنجره قوسی در بهترین حد خود باشد باید هنگام انتخاب پرده مناسب پنجره قوسی ظرافت و دقت زیادی به خرج دهید.

  • زیبایی پنجره قوسی

پنجره‌های قوسی جذابیت منحصربه‌فرد و جاودانه‌ای دارند. از آن‌ها در بناهای تاریخی و خانه‌های مدرن استفاده می‌شود که در تمامی آن‌ها ظاهری برجسته را ایجاد می‌کند. یک پنجره‌ی قوسی می‌تواند خانه را بزرگ‌تر و دلباز‌تر نمایش دهد.

  • نورپردازی پنجره قوسی

اکثر افراد به دنبال زندگی در خانه‌های نورگیر هستند. اگر شما هم خواهان مقدار قابل توجهی نور طبیعی در خانه‌های خود هستید، پنجره‌های قوسی راه حل مناسبی هستند؛ زیرا آن‌ها به ورود نور اضافی به خانه کمک زیادی می‌کنند.

مطلب مرتبط  7 نکته مهم برای خرید بهترین پرده برای اتاق خواب | 25 مدل جذاب

پرده مناسب پنجره قوسی | گروه پرده وراتی

انواع پنجره قوسی

اولین قدم برای انتخاب پرده مناسب پنجره قوسی شناسایی نوع پنجره است. با طرح‌های معماری در حال تحول، انواع مختلفی از پنجره قوسی وجود دارد. در ادامه برخی از پرکاربردترین پنجره‌های قوسی را بیان کرده‌ایم.

  1. پنجره قوسی لونت

پنجره قوسی لونت یک پنجره به شکل نیمه ماه است که بالای یک در قرار دارد. طرح‌ها و برشکاری‌های پنجره قوسی لونت براساس سلیقه‌ی افراد متفاوت است. پنجره‌های قوسی لونت از نظر اندازه، سایز کوچک‌تری نسبت به سایر پنجره‌های قوسی دارند. زیرا دری که در زیر آن‌ها قرار گرفته‌، فضای زیادی را اشغال می‌کند.

  1. پنجره قوسی ثابت

پنجره قوسی ثابت در درجه اول برای زیبایی معماری خانه به کار می‌رود. تعمیر و نگه‌داری این نوع پنجره راحت بوده و نور زیادی را به خانه وارد می‌کند. در هنگام انتخاب پرده‌ی مناسب پنجره قوسی ثابت چالش کمتری ایجاد می‌شود، زیرا پنجره ثابت و بدون حرکت است. اما هنگام انتخاب پرده برای پنجره قوسی متحرک باید حرکت پنجره درنظر گرفته‌ شود که این امر انتخاب پرده مناسب را کمی سخت می‌کند.

  1. پنجره قوسی باز شو یا متحرک

پنجره قوسی بازشو یا متحرک مانند پنجره‌ی ثابت زیبایی زیادی دارد؛ اما عملکرد دیگر این پنجره برای عبور هوای تازه است. پنجره متحرک مانند یک در عمل کند که با باز و بسته‌ شدن می‌تواند جریان هوا را عبور دهد. هنگام انتخاب پرده‌ای مناسب برای پنجره قوسی متحرک باید عملکرد متحرک بودن پنجره را نیز مدنظر داشته باشید.

پرده مناسب پنجره قوسی | گروه پرده وراتی

چه پرده‌ای برای پنجره قوسی مناسب است ؟

با توجه به انواع پنجره قوسی باید پرده‌ی مناسب آن را انتخاب کرد. همان‌طور که پنجره‌های قوسی از نظر ابعاد و شکل متنوع هستند، پرده مناسب برای هر یک نیز متفاوت است. هنگام انتخاب پرده برای پنجره قوسی باید به تمامی فاکتورها توجه کرد تا در نهایت انتخاب مناسبی داشته باشید.

پرده ساده

پرده ساده موردعلاقه اکثر افراد است. نگه‌داری پرده ساده بسیار راحت است و به آسانی باز و بسته‌ می‌شوند. طیف گسترده‌ای از پرده‌های پنجره قوسی وجود داشته که می‌توانید از بین آن‌ها یک پرده مناسب را انتخاب کنید. هنگام انتخاب پرده مناسب پنجره قوسی به رنگ، اندازه و شکل پنجره قوسی توجه داشته تا تکمیل‌کننده دکوراسیون خانه شما باشد. با توجه به شکل خاص پنجره‌های قوسی، هنگام نصب پرده برای آن‌ها نیاز به کمک حرفه‌ای داشته؛ زیرا برای اندازه‌گیری و یا نصب صحیح باید دقت کامل را به عمل آورد.

مطلب مرتبط  شناخت انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده کرکره ای

زمانی که پرده مناسب پنجره قوسی را انتخاب کنید، باید به زاویه پرده‌ها برای کنترل نور و درعین‌حال حفظ حریم خصوصی توجه کنید. پرده کرکره‌ای کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و قابل تنظیم است. انواع پرده کرکره ای یک انتخاب عالی در هنگام خرید پرده برای پنجره قوسی است؛ زیرا بسیار متنوع بوده و بسته‌ به شکل و اندازه پنجره قوسی خانه شما قابل سفارش هستند.

این پرده‌ها یک انتخاب عالی برای برجسته کردن شکل قوس پنجره‌ها بوده و به‌راحتی روی پنجره‌های قوسی متحرک نصب می‌شوند. طیف گسترده از پرده کرکره‌ای در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف که با مواد چوبی، پارچه‌ای و یا کامپوزیت ساخته‌ شده‌ در بازار وجود دارد.

پرده مناسب پنجره قوسی | گروه پرده وراتی

پرده شید

خرید پرده شید یک گزینه عالی، عملی و مدرن برای پنجره‌های قوس دار هستند. پرده‌ شید ساده و ظریف بوده و بیشترین میزان حریم خصوصی را به خانه اضافه می‌کنند. برای پنجره‌های قوسی که رو به شرق یا غرب بوده، پرده شید برای مسدود کردن نور خورشید و افزایش یا کاهش گرما بسیار عالی عمل می‌کند. پرده شید در انواع بسیار متفاوتی تولید شده‌ تا هر سلیقه‌ای را پوشش بدهد. این پرده یک انتخاب عالی در هنگام خرید‌ پرده مناسب پنجره قوسی بوده‌ که در زیر به انواع آن اشاره شده‌ است:

  • پرده شید رول یا پرده غلتکی

در پرده شید رول یا از شیدهایی با ضخامت کمتر برای محیط‌های کم‌نور و یا ضخامت بیشتر برای محیط‌های نورگیر استفاده شده‌ است. شما امکان اضافه کردن هر طرح و یا رنگ سفارشی را به این پرده‌ شید رولی دارید. پرده‌ غلتکی به دلیل راحتی استفاده یک انتخاب عالی هنگام خرید پرده مناسب پنجره قوسی محسوب می‌شود.

  • پرده‌ شید تکی

پرده شیک تکی از یک زنجیر برای باز و بسته‌ کردن استفاده کرده و نسبت به شید دبل ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. پرده‌ شید تکی هم پرده‌ای مناسب پنجره قوسی با نگه‌داری راحت و استفاده آسان است.

  • پرده شیک دبل (روز و شب)

پرده‌ شید دبل از دو لایه آستری و توری تشکیل شده‌ و هر کدام از این دو لایه با کمک زنجیر جداگانه باز و بسته‌ می‌شوند. لایه آستر جلوی نوری خورشید را گرفته‌ و لایه توری جهت عبور نور خورشید به‌کاررفته است. شید دبل برای روز و شب نیز کاربرد دارد. زیرا با باز یا بسته‌ کردن هر یک از لایه‌ها می‌توان میزان نور عبوری را کنترل کرد. پرده‌ی شید دبل می‌تواند یک پرده مناسب پنجره قوسی باشد.

  • پرده‌ شید رومی

شید رومی یا رومن شید به صورت آکاردئونی باز و بسته‌ شده‌ و در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متفاوتی تولید می‌شود. تمیز کردن این پرده کمی نسبت به سایر پرده‌های شید دشوار‌تر است. اما کاربرد پرده رومن به‌عنوان پرده‌ای برای پنجره قوسی یک انتخاب عالی است.

  • پرده‌ شید بالونی

پرده‌ شید بالونی دارای بندهایی است که از طریق حلقه‌های پشت پرده قرار دارند باز و بسته‌ می‌شود. در هنگام باز بودن پرده، آن را به صورت پرده‌ی پف‌دار می‌بینید.

  • پرده‌ شید زبرا

پرده زبرا ترکیبی از پرده‌ی شید دبل و پرده کرکره‌ای است. زبرا از دو لایه موازی تور و پارچه تشکیل شده‌ که این لایه‌ها به هم متصل هستند و به دلیل امکان تغییر زاویه بین دو لایه و نوارهای میانی، میزان نور عبوری قابل تنظیم است. پرده‌ شید زبرا نسبت به سایر شیدها تنوع بالایی داشته و بسیار منحصربه‌فرد و خاص است.

  • پرده‌ شید بامبو

پرده‌ شید بامبو از نظر ظاهر شباهت زیادی به شید رومی داشته؛ اما از نظر جنس و نوارهای افقی با همدیگر متفاوت هستند. شید بامبو از چوب بامبو ساخته‌‌ شده‌ و برای فضاهایی با دکوراسیون چوبی بسیار مناسب و ایده‌آل است. نحوه‌ی باز و بسته‌ شدن‌ این شید مانند شید رومی بوده‌ و نوارهای افقی یکی پس از دیگری از پایین به بالا زیر هم قرار می‌گیرند.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید پرده اداری 2024

کلام آخر

پرده‌ها یکی از کلاسیک‌ترین روش‌ها برای پوشش پنجره‌های قوسی هستند. زمانی که برای خرید پرده برای پنجره قوسی به بازار می‌روید، با حجم زیادی از پرده‌های متنوع و زیبا روبه‌رو می‌شوید. از پرده‌های چین‌دار گرفته‌ تا پرده‌های پانلی و پرده‌های کرکره‌ای همگی انتخاب‌های عالی برای پنجره قوسی هستند. خرید پرده مناسب پنجره قوسی یک خرید هوشمندانه و ظریف است. زیرا باید بین انواع بسیار متفاوت پرده به طرح و اشکال پنجره توجه شده‌ و متناسب با سبک و نیازهای فرد یک پرده مناسب برای پنجره‌های قوسی انتخاب گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *