بلند تر نشان دادن سقف با 7 ترفند

بلند تر نشان دادن سقف با 7 ترفند | گروه پرده وراتی

 بین سطوح دیوار کف و سقف بیشترین تأثیر روی دامنه دید برعهده سقف است. سقف با بازتاب نور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند زیرا وسایلی که روی آن نصب شده یا از آن معلق شده‌اند نور خانه را تأمین می‌کنند. همچنین بلند تر نشان دادن سقف به‌خودی‌خود روی نحوه تفکر و احساسات فرد تأثیر می‌گذارد. در زیر برخی از مزایای سقف بلند را بیان کرده‌ایم.

  • سقف بلند سبب بزرگ‌تر نشان دادن اتاق شده؛ به عبارتی سقف بلند نه تنها سبب روشن شدن فضا بلکه موجب افزایش دامنه و چشم انداز فرد می‌شود. اما سقف کوتاه سبب کوچک نشان دادن فضا شده و آن را بسته‌تر نشان داده و همچنین می‌تواند تأثیر منفی روی خلق‌وخو داشته باشد.
  • سقف بلند به اتاق‌ها و فضای خانه حسی سبک داده و به ورودی‌ها و راه‌پله‌ها شکوه می‌بخشد. درحالی‌که سقف بسیار کوتاه سبب تاریک و تنگ نشان دادن اتاق‌ها می‌شود.
  • در واقع سقف‌های بلند باعث شده تا اتاق‌های بسیار کوچک نیز بزرگ به نظر برسند به همین دلیل سقف‌های بلند خانه را مجلل‌تر و جادارتر می‌کنند. همچنین اتاق‌هایی با سقف بلند می‌توانند از نورپردازی‌های زیبا مانند لوستر نیز بهره‌مند شوند.

 بااین‌حال برخی افراد از خانه‌هایی با سقف بلند برخوردار نیستند اما با رعایت یک سری نکات می‌توان سقف خانه را بلندتر نشان داد. اگر سقف خانه شما نیز پایین است ممکن است به دنبال راه‌هایی برای بلند تر نشان دادن سقف باشید. در این مقاله به بررسی چند ترفند می‌پردازیم که طراحان از آن برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید.

7 ایده عالی برای بلند تر نشان دادن سقف

فرقی نمی‌کند که خانه شما سنتی یا مدرن باشد درهرصورت سقف‌های کوتاه سبب تنگ و کوچک نشان دادن فضا می‌شود. طراحان ترفندهای زیادی برای بلندتر نشان دادن سقف خانه دارند که در زیر مهم‌ترین آن‌ها را بلندتر جلوه دادن سقف آورده‌ایم.

استفاده از پرده بلند برای بلند تر نشان دادن سقف | گروه پرده وراتی

  • استفاده از پرده بلند سقف تا کف برای بلند تر نشان دادن سقف

انتخاب پرده برای خانه با سقف کوتاه بسیار مهم است. اکثر افراد پرده‌ها را متناسب با عرض و ارتفاع پنجره اندازه گرفته و از آن‌ها فقط برای پوشاندن پنجره برای جلوگیری از ورود نور و ایجاد حریم خصوصی استفاده می‌کنند. بااین‌حال بازنگری در کاربرد پرده‌ها می‌تواند به سقف‌های کوتاه خانه‌ها کمک کند تا فضای زندگی بزرگ‌تر و جادارتر به نظر برسد. و پیشنهاد ما نصب چوب پرده به سقف است.

مطلب مرتبط  جدیدترین مدل های پرده هتلی 2024

به جای نصب میله پرده درست بالای پنجره بهتر است میله پرده را در محل تلاقی دیوار و سقف یا سقف قرار دهید. این کار به پرده اجازه می‌دهد تا ماهیت ارتفاع خود را نشان داده و سقف را بلندتر نشان دهد. همچنین هنگام اندازه‌گیری ارتفاع پرده را از ارتفاع پنجره بیشتر در نظر بگیرید این کار باعث می‌شود که زمان باز بودن پرده‌ها پنجره بزرگ‌تر به نظر برسد. پنجره‌های طویل همیشه به بزرگ‌تر نشان دادن اتاق کمک می‌کنند.

  • ایجاد خطوط عمودی یا استفاده از آثار هنری طویل

راه دیگری که برای بلند تر نشان دادن سقف وجود دارد استفاده از خطوط عمودی است. خطوط عمودی نسبت به خطوط افقی توهم افزایش قد را ایجاد می‌کنند به همین دلیل طراحی خطوط عمودی روی دیوار بسیار کمک کننده است.

خطوط عمودی با بازی کردن با چشم بیننده به وی جهت داده تا به جای حرکت چشم به صورت افقی به سمت بالا و پایین حرکت کند. این خطوط را می‌توان به روش‌های مختلف در دیوار خانه اجرا کرد.

برای مثال استفاده از آثار هنری که طول آن‌ها از عرضشان بیشتر است. استفاده از پنجره‌های بلند و کم عرض ایجاد الگوی خطوط عمودی روی دیوار با نقاشی و همچنین استفاده از الگوهای کاغذ دیواری با راه‌های عمودی از روش‌هایی است که می‌توان با کمک آن‌ها سقف خانه را بلندتر نشان داد.

اگر الگوی راه راه عمودی با رنگ‌های متضاد با سلیقه شما جور نیست می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مات در کنار رنگ براق همان طیف رنگی الگوی خاص و چشم نوازی ایجاد کنید. پرده برای خانه با سقف کوتاه نیز اگر دارای خطوط عمودی باشد می‌تواند به بلند تر نشان دادن سقف کمک کند.

ایجاد خطوط عمودی یا استفاده از آثار هنری طویل | گروه پرده وراتی

  • استفاده از رنگ‌های روشن برای بلند تر نشان دادن سقف

یکی از گرایش‌های اخیر دکوراسیون‌ها رنگ‌آمیزی سقف با رنگ‌های غیر از رنگ سفید است. این نوع رنگ‌آمیزی می‌تواند برای فضاهایی با سقف کوتاه بسیار چالش برانگیز باشد. زیرا استفاده از رنگ تیره سبب کوتاه‌تر نشان دادن سقف شده و فضای تنگ و تاریک را ایجاد می‌کنند. سقف اگر با رنگ روشن رنگ‌آمیزی شود بسیار زیبا و دنج است؛ زیرا کمتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین استفاده از رنگ روشن روی دیوارها به‌خصوص در فضاهای کوچک مانند حمام تأثیر زیادی در بزرگ نشان دادن فضا دارد.

برخی از افراد معتقد هستند که رنگ‌های براق برای سقف بهتر است؛ زیرا سبب انعکاس نور می‌شود. همچنین رنگ‌های براق باعث شده تا سقف کمتر ثابت و ساکن به نظر برسد. درحالی‌که برخی دیگر می‌گویند که رنگ مات به بلند تر نشان دادن سقف کمک می‌کند. یک ترفند عالی نوری برای حل مشکل سقف‌های کوتاه این است که 5 تا 7 سانتی‌متر مرز سقف‌ها را مانند رنگ دیوارها رنگ‌آمیزی کنید این کار توهم دیوارهای بلندتر را ایجاد می‌کند.

  • اجتناب از آویزان کردن اکسسوری‌های طویل

اگر سقف خانه کوتاه است برای بلند تر نشان دادن سقف باید از آویزان کردن پنکه‌های سقفی و چراغ‌های آویز خودداری کرد. در عوض می‌توان از لامپ‌های توکار یا چراغ‌های با ارتفاع کم استفاده کرد. وسایلی که از سقف آویزان می‌شوند میدان بینایی را در هم شکسته و باعث شده تا فرد به جسم و در نتیجه به سقف نگاه کند. استفاده از اجسام کوچک و ساده به باز شدن فضا کمک کرده و سبب بلندتر نشان دادن سقف کوتاه می‌شوند. اگر می‌خواهید یک لوستر یا آویز را از سقف آویزان کنید آن را کمی بالاتر از حد معمول نصب کنید یا وسایلی را انتخاب کرده که رنگ‌های شفاف و روشن داشته و اختلال بصری کمتری ایجاد می‌کنند.

مطلب مرتبط  ساخت اتاق رویایی با راهنمای خرید پرده تخت خواب

علاوه بر اجتناب از اجسامی مانند لوستر یا پنکه سقفی باید از طراحی سقف کاذب یا تاج کاری روی سقف نیز خودداری شود. قالب‌گیری سقف روی افقی بودن سقف تأکید کرده و باعث کوتاه نشان دادن آن می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید که برای خانه خود از سقف کاذب استفاده کنید بهتر است طرح‌های ساده و مینیمال را به کار ببرید. همچنین اگر می‌خواهید تاج و تزئینات را روی سقف اجرا کنید باید به همان رنگ دیوارها رنگ‌آمیزی شود.

  • استفاده از اکسسوری‌های مناسب

هر آنچه که در فضایی با سقف کم قرار گرفته می‌تواند روی ارتفاع سقف تأثیر زیادی داشته باشد. برای بلند تر نشان دادن سقف بهتر است، مبلمان با ارتفاع کمک خریدار شود زیرا این امر به باز شدن میدان دید کمک می‌کند. مبلمان با ارتفاع بلند فضا را شکسته و باعث کوچک‌تر شدن فضا می‌شود. اما مبلمان با ارتفاع کمتر فضای بین خود با سقف را افزایش می‌دهد. از جمله مواردی که سبب بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه می‌شود در زیر اشاره شده است:

  • برای بلند تر نشان دادن سقف‌های کوتاه باید آثار هنری را بالاتر آویزان کنید که به حرکت چشم به سمت بالا کمک می‌کند.
  • نصب قاب‌های کوچک بالای درب‌ها و پنجره‌ها نیز سبب بلند تر نشان دادن سقف‌های کوتاه می‌شود.
  • استفاده از آینه‌های بلند و باریک روی دیوار از دیگر ترفندهایی است که سبب بلند تر نشان دادن سقف می‌شود.
  • استفاده از گلدان‌های بلند پر از گل‌های فصلی یا شاخه‌های شکوفه دار نیز سبب حرکت تدریجی چشم به سمت بالا می‌شود.

اکسسوری مناسب و استفاده از رنگ روشن برای بلند تر نشان دادن سقف | گروه پرده وراتی

  • رنگ سقف دیوار و کف را هم‌رنگ انتخاب کنید.

انتخاب رنگ کف تا سقف به صورت هم‌رنگ تأثیر زیادی در بلند تر نشان دادن سقف‌های کوتاه دارند. اگر تمایل دارید خانه شما هارمونی رنگ داشته باشد می‌توانید از رنگ‌های بسیار شبیه هم در یک طیف رنگی استفاده کنید. پرده برای خانه با سقف کوتاه نیز باید رنگ روشن و شفافی داشته باشد تا در بلند تر نشان دادن سقف کوتاه کمک کند.

  • رنگ‌آمیزی یک سوم بالایی دیوارها همانند رنگ دیوارها

با پوشاندن دوم سوم پایینی دیوارهای خانه با روکش‌های تزئینی و… می‌توانید سقف خانه را بلندتر جلوه دهید. البته باید یک سوم بالایی دیوارها و سقف تقریباً هم رنگ باشند. توجه داشته باشید که پرده برای خانه با سقف کوتاه نیز می‌تواند به‌عنوان یک پوشش تزئینی در نظر گرفته شود.

مطلب مرتبط  پرده روشن مناسب چه دکوراسیونی است

استفاده از پنجره‌های بلند | گروه پرده وراتی

کلام آخر

سقف‌ها تأثیر زیادی در حس آزادی فضا دارند. یک اتاق با سقف کوتاه ممکن است این تصور را ایجاد کند که یک پرنده در قفس کوچک زندگی می‌کند. چندین آزمایش مختلف نشان داده است که زندگی در فضاهایی با سقف بلندتر سبب تقویت تفکر انتزاعی، آزادی و خلاقیت شده درحالی‌که سقف‌های کوتاه باعث ایجاد تفکر محدودتر می‌شود. سقف‌های بلند توجه بصری را به خود جلب کرده و باعث شده تا به محیط اطراف نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

به‌طورکلی سقف‌های بلند را به حس روانی، آزادی گره می‌زنند. به همین دلیل است که اکثر افراد به دنبال خانه‌هایی با سقف‌های بلند هستند. در فروشگاه پرده به این نکات توجه کنید تا پرده شما کوتاه نباشد و حس بهتری به شما القاکند.

ما در این مقاله ترفندهایی برای بلند تر نشان دادن سقف‌های کوتاه بیان کردیم که با کمک آن‌ها می‌توانید یک خطای دید ایجاد کرده و سقف کوتاه را بلندتر نشان دهید. همچنین در این مقاله از انتخاب انواع پرده برای خانه با سقف کوتاه تا استفاده از اکسسوری‌های مناسب برای بلند تر نشان دادن سقف‌های کوتاه صحبت کردیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *