8 مورد از محبوب ترین انواع پرده اداری و مناسب فضای کار

8 مورد از محبوب ترین انواع پرده های مناسب فضای کار

اگر تصمیم دارید فضای محیط کاری خود را تغییر دهید و آیتم های خاصی به آن اضافه کنید، احتمالا هزینه های شما خیلی بالاتر می رود. اما اگر بودجه لازم برای بازسازی تمام بخش های دفتر اداری خود را ندارید، می توانید با تغییر پرده ها با صرف هزینه معقول، فضای محیط را کاملا عوض کنید. شاید یک تغییر کوچک باشد اما بدون شک تحول زیادی در محیط ایجاد می کند. در این مقاله قصد داریم به معرقی انواع پرده اداری که مناسب فضای کاری هستند، بپردازیم و مزیت ها و معایب هر کدام را بررسی می کنیم. به کمک این اطلاعات می توانید یک پرده خاص را برای دفتر رویایی خود انتخاب کنید، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بهترین پرده برای دفتر کار شما

فرقی نمی‌کند که بخواهید پرده دفتر کار خانگی خود را انتخاب کنید و یا پرده یک سازمان بزرگ. این امر می‌تواند یک چالش برای شما باشد.

اولین قدم برای انتخاب پرده برای دفتر کارتان توجه به اولویت ها است و این کار همیشه آسان نیست. دو دفتر کار با زمینه فعالیت مشابه می توانند با یکدیگر فرق داشته باشند.

بعضی از دفاتر اداری چالش های خاص خود را دارند. مانند آفتاب فراوان، نزدیکی به جاده ای که همیشه سروصدای زیادی از آن شنیده می شود و خیلی از موارد دیگر که زمان انتخاب انواع پرده اداری باید آن ها را مد نظر قرار داد.

کسب و کار شما همچنین امکان دارد قوانین خاص خود را داشته باشد. مانند محیطی که باید حریم خصوصی در آن بیشتر رعایت شود یا فضای دلپذیری را برای مهمانان در نظر بگیرد.

همچنین قبل از انتخاب پرده برای دفتر اداری خود، باید ابتدا اولویت هایتان را بررسی کرده، با دیگر کارمندان دفتر خود مشورت کنید و قبل از تصمیم گیری نهایی مطمئن شوید تصمیم درستی می گیرید.

بهترین پرده برای دفتر کار شما | گروه وراتی

محبوب ترین انواع پرده های اداری

همان طور که می دانید صنعت طراحی مدام در حال تغییر است. حتی شهر یا استانی که دفتر شما در آن قرار دارد، می تواند در انتخاب پرده تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، حوزه کاری شما نیز می تواند در انتخاب پرده تاثیرگذار باشد. رئیس ها به دنبال طرح هایی هستند تا شادی را به محیط کار تزریق کنند و انگیزه و بهره وری کارکنان را افزایش دهند.

پس در ادامه برای کمک به انتخاب شما، به معرفی چند پرده اداری محبوب می پردازیم و مزیت ها و معایب هر کدام را نیز بیان می کنیم.

1. پرده ونیزی

پرده های ونیزی رایج ترین انواع پرده محیط کار محسوب می شوند که در ادارات نیز قابل استفاده هستند. این مدل از پرده از چند لت افقی درست شده است که توسط سیمی به یکدیگر متصل شدند و می توان این لت ها را با استفاده از اهرم جابه جا کرد.

مطلب مرتبط  چطور پرده دفتر کار خانگی خود را انتخاب کنیم؟

این مدل از پرده بیشتر از چوب، آلومینیوم یا پی وی سی ساخته می شود. با استفاده از اهرم می توان به راحتی پرده را چرخاند تا روی کنترل میزان نور اتاق تسلط داشت.

پرده پس از بسته شدن مسیر عبور نور و دید کاملا مسدود می شود و چنین ویژگی در افزایش حریم خصوصی فضاهای اداری جدا از یکدیگر نیز تاثیرگذار است.

این مدل از پرده به طور کلی طراحی سازگاری دارد، روی هر نوع پنجره ای نصب می شود و کار با آن نیز سخت نیست.

هزینه نصب چنین پرده هایی ارزان است، به سادگی این کار انجام می شود و در بین انواع پرده اداری دیگر برای تمیز کردن آن ها زحمت چندانی نخواهید کشید.

پرده ونیزی برای محیط اداری | گروه وراتی

2. پرده رولی

پرده های رولی گزینه ای شیک و مدرن برای پوشش پنجره محسوب می شوند که در هر دو فضای اداری و خانه کاربرد دارند. این مدل از پرده در سبک های مختلفی تولید می شود تا متناسب با دکوراسیون محیط داخلی باشد.

فرقی نمی کند به دنبال افزایش حریم خصوصی در دفتر کاری خود هستید یا می خواهید هزینه های قبض برق را کاهش دهید، چون به هر حال پرده های رولی تنوع زیادی دارند.

همچنین انواعی از پرده های رولی قابلیت کنترل از راه دور دارند، یعنی شما می توانید با لمس یک دکمه پرده را به سرعت و به راحتی باز و بسته کنید.

اگر فضای کاری دوستانه دارید، با این پرده ها می توانید ظاهری چند لایه به وجود آورید و محیط را دنج تر کنید. در فصول سرد که تصمیم می گیرید بیشتر از نفوذ هوای سرد به داخل محیط جلوگیری کنید، پرده رولی در ترکیب با پرده های عادی می تواند در کنترل نور و دما تاثیر بیشتری داشته باشد.

می توانید برای ترکیب این دو پرده از رنگ و الگوهایی که با یکدیگر همخوانی دارند بهره ببرید و یک فضای کار شیک و زیبا ایجاد کنید.

پرده رولی برای محیط اداری | گروه وراتی

3. پرده عمودی

پرده های عمودی یکی دیگر از انواع پرده محیط کار محسوب می شوند که نقاط قوت زیادی دارند. این مدل از پرده از نظر عملکرد، بسیار ساده و در عین حال کاربردی است.

زمان خرید می توانید از بین گزینه های مختلف انتخاب کنید. تنوع زیاد رنگ و مدل های با طرح و جنس گوناگون اجازه می دهد خرید خود را طبق دکوراسیون اداری خود انجام دهید.

اگر در مورد نگهداری این مدل از پرده نگران هستید، باید بگوییم تمیز کردن پرده های عمودی بسیار آسان است و در مقایسه با پرده افقی گرد و غبار کمتری روی آن ها جمع می شود.

مدل هایی از این پرده وجود دارند که سازگار با محیط زیست تولید شده اند و از 98 درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته می شوند.

مطلب مرتبط  آنچه باید در انتخاب پرده اداری در نظر بگیرید

پرده عمودی برای محیط اداری | گروه وراتی

4. پانل یا مینی کرکره آلومینیومی

بدون شک مینی پرده های آلومینیومی هنوز یکی از محبوب ترین انواع پرده اداری محسوب می شوند. شاید این مدل پرده در دسته شیک ترین ها قرار نگیرد اما قیمت بسیار مقرون به صرفه و دوام بالا، آن را به یک گزینه بسیار خوب در بین انواع پرده محیط کار تبدیل می کند.

پرده های آلومینیومی مدرن در انواع گوناگونی از نظر رنگ و پرداخت مانند روکش فلزی و تناژهای خاکی تولید می شوند. شما می توانید هر دو مدل طناب دار و بدون طناب را بخرید.

مینی پرده های آلومینیومی در برابر رنگ پریدگی مقاوم هستند و به همین علت برای هر منطقه ای کاربرد دارند. از طرفی راحت تر از انواع پوشش پنجره های اداری تمیز می شوند.

البته امروزه مدل های بسیار جذاب تری از این پرده ها در مقایسه با طرح های قدیمی خود تولید می شوند و ظاهر شیک تر، براق تر و زیباتر نیز دارند.

پرده مینی کرکره آلومینیومی برای محیط اداری | گروه وراتی

5. شید شانه عسلی

شید شانه عسلی عایق بسیار مناسبی را در محیط های کار فراهم می کند. بنابراین، این مدل پرده یک گزینه عالی برای مشاغلی است که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

حفره های این مدل از پرده هوا را به دام می اندازند و پنجره را عایق می کنند، بخشی که یک سوم از اتلاف حرارتی از آن جا است.

البته این مدل از پنجره گران تر از سایر انواع پرده اداری موجود در این مطلب است. اما از آن جایی که در کاهش هزینه های مصرفی انرژی تاثیرگذار است، در مقایسه با دیگر انواع پرده محیط کار، طرفدار بیشتری دارد.

خطوط صاف و یکدستی و ظاهری خاص و در عین حال پیچیده این نوع پرده، در جذابیت محیط کاری تاثیرگذار است و در کنار آن همیشه هزینه های قبض ها را پایین نگه می دارد.

6. شید

یکی دیگر از انواع پرده اداری که این روزها کاربرد زیادی پیدا کرده است، انواع پرده شید هستند. این نوع پرده، به دلیل کیفیت بالا و قابلیت فیلتر کردن نور به میزان مناسب برای محیط های اداری، گزینه‌ای جذاب محسوب می‌شود. پرده های شید گزینه ارزان قیمتی محسوب نمی‌شود؛ اما با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد طرفداران خاص خود را دارد.

پرده شید بیشتر مناسب سبک مدرن و یا فضاهایی است که به صورت مونوکروم طراحی می‌شوند؛ چرا که در بیشتر موارد، به در طرح های ساده عرضه می‌شوند.

پرده شید برای فضای اداری | گروه وراتی

7. اسکرین خورشیدی و شید خورشیدی

اسکرین خورشیدی و شید خورشیدی از دیگر انواع پرده اداری مطلب ما قیمت بالاتری دارند، اما با این حال برگ برنده آن ها مزیت های فراوان در مقایسه با سایر سبک پرده ها است.

محیط های اداری که از تابش فراوان نور مستقیم خورشید و پرداخت هزینه فراوان برای قبض سیستم های سرمایشی خود کلافه شدند، می توانند با استفاده از این سیستم کارآیی انرژی را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

مطلب مرتبط  10 ایده پرده در دکوراسیون اداری

این جنس پرده اداری از پارچه ای ساخته شده است که شدت ورود نور خورشید را کاهش می دهد. در نتیجه حتی زمان شدید و مستقیم بودن تابش نور خورشید، فضای کار شما خنک می ماند.

در بازار انواع مختلفی از شیدهای خورشیدی فروخته می شوند که طراحی های زیبایی دارند. آن ها با کاهش مقدار تابش نور خورشید، روی راحتی و بهره وری کارکنان تاثیر مثبت می گذارند.

چنین ویژگی به ویژه در محیط هایی بیشتر درک می شود که کارمندان آن از بازتاب نور خورشید روی صفحه نمایش سیستم های کامپیوتری خود گلایه می کنند.

اگر به این دسته از پرده ها علاقمند شدید، میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب دیگر ما با عنوان پرده اسکرین چیست مراجعه کنید.

پرده اسکرین خورشیدی فضای کار | گروه وراتی

8. کرکره یا پرده چوبی

تقریبا هر رئیس اداره ای یک بار تصمیم به نصب کرکره یا پرده چوبی استاندارد گرفته است. این مدل از پرده هنوز راه حل مناسبی برای پوشش بسیاری از پنجره های اداری است. چون خرید یک کرکره باداوم هزینه  زیادی ندارد و همچنین آن را به راحتی می توان نصب کرد.

از طرفی این نوع از پرده به آسانی تمیز می شود، انواع گوناگونی دارد که می تواند چوب مصنوعی باشد و ظاهر سنتی برای محیط کار ایجاد کند یا جنس آن متراکم باشد و فضای تاریک و مدرنی ایجاد کند تا محیط کار شما کاملا متفاوت به نظر برسد.

یکی دیگر از مزیت های کرکره یا پرده چوبی حفظ حریم خصوصی است که هیچ یک از انواع پرده محیط کار نمی توانند در این حد این مقدار امنیت و آرامش را فراهم کنند. اگر قصد خرید این نوع از پرده ها دارید، خوب است قبل از خرید با مراحل نصب پرده کرکره ای نیز به خوبی آشنا شوید.

پرده و کرکره چوبی فضای کاری | گروه وراتی

سخن نهایی

بدون شک تغییر دکوراسیون محیط کار و توجه به عوامل مختلف زمان انتخاب وسایل دفاتر اداری، می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد. چون شما با تغییرات مثبت می توانید بهره وری و کارایی کارمندان خود را افزایش دهید و در عین حال انرژی مثبت و انگیزه را در محیط جاری کنید.

در مطلب بالا انواع پرده اداری را معرفی کردیم که با توجه به ویژگی های هر کدام می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و فضای اداری متفاوتی را به وجود آورید.

با شناخت انواع پرده اداری و ویژگی هایی که هر یک دارند، می‌توانید انتخاب پرده اداری مورد نظرتان را با آسودگی بیشتری انجام دهید. البته اگر نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه خرید پرده اداری داشته باشید، کارشناسان وراتی در کنار شما خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *