آموزش نصب پرده برقی در منزل

آموزش نصب پرده برقی در منزل | گروه پرده وراتی

هر چه به زندگی مدرن و امروزی بیشتر خو می‌گیریم، بهره‌گیری از تکنولوژی در جای جای زندگی‌مان بیشتر به چشم می‌آید. اگر پیش‌تر فقط از تلفن همراه به‌عنوان یک تکنولوژی برتر استفاده می‌کردیم، امروزه می‌توانیم نیمی از لوازم خانه خود را با همین تلفن همراه کنترل کنیم و سبک زندگی هوشمند را پیش بگیریم. از جمله اقلامی در خانه که می‌توانید آن را تحت کنترل خود قرار دهید پرده اتاق است. قابلیت برقی یا اتوماتیک کرده پرده‌ها از جمله مواردی است که این‌روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به آموزش نصب پرده برقی خواهیم پرداخت.

پرده برقی چیست؟

آنچه با نام پرده برقی شناخته شده است در حقیقت همان پرده‌های ساده همیشگی است که با کمک یک موتور پرده برقی به پرده‌هایی با قابلیت کنترل از راه دور تبدیل می‌شوند. بنابراین نحوه برقی کردن پرده مهم است و برای این‌کار نیاز به لوازم جانبی و کمی تخصص خواهید داشت تا بتوانید یک پرده ساده را به پرده برقی تبدیل کنید. اما آیا تمامی پرده‌ها قابلیت برقی شدن دارند؟

چه نوع پرده هایی می‌توانند برقی شوند؟

پیش از اینکه به آموزش نصب پرده برقی بپردازیم لازم است بدانیم برقی کردن پرده مناسب کدام نوع پرده‌ها است.

پرده پارچه‌ای کتان یا حریر

پرده‌های پارچه‌ای وزن سبکی دارند و به راحتی می‌توانند در لیست پرده‌های برقی و اتوماتیک قرار بگیرند. برای این‌که پرده پارچه‌ای کتان یا حریر را به پرده اتوماتیک تبدیل کنید لازم است به میله پرده نیز دقت کنید تا نه تنها از نظر زیبایی بلکه از نظر کاربردی بودن و نگهداری موتور پرده برقی نیز موثر باشد. هنگام انتخاب پرده پارچه‌ای برای برقی کردن، باید به وزن پرده توجه کنید چرا که دستگاهی که برای برقی کردن پرده استفاده می‌کنید ممکن است قادر به تحمل وزن سنگین پرده نباشد. بنابراین حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

پرده برقی پارچه‌ای کتان یا حریر | گروه پرده وراتی

انواع شید

شیدها از جمله پرده‌های سبکی هستند که جمع شدن آن‌ها به سمت بالا است بنابراین باید در شیوه نصب پرده برقی به این نوع پرده‌ها نیز توجه شود که بتواند عملکرد صحیحی برای باز و بسته کردن شیدها داشته باشد.

مطلب مرتبط  روش‌های صحیح نصب پرده بدون دریل کردن

همچنین در نظر داشته باشید نحوه نصب پرده برقی برای مدل پرده شید و پرده‌های کرکره که به سمت بالا و پایین باز و بسته می‌شوند با پرده‌هایی که برای باز شدن به یک سمت کشیده می‌شوند متفاوت است و باید از موتوری استفاده کنید که برای این کار تهیه شده است.

انواع پرده شید برقی | گروه پرده وراتی

پرده کرکره

پرده‌‎های کرکره نیز همانند پرده‌های شید قابلیت اتوماتیک شدن و کنترل از را دور را دارند. هرچند پیچیدگی این نوع پرده‌ها با توجه به چند حالت مختلفی که برای باز و بسته شدن دارند به نسبت سایر پرده‌ها بیشتر خواهد بود.

آموزش نصب پرده برقی کرکره | گروه پرده وراتی

پرده برقی از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

علاوه بر تمامی اقلامی که برای آویختن پرده نیاز دارید همانند گیره و میله پرده برای نصب پرده برقی فقط کافیست اقلام مربوط به برقی کردن پرده را تهیه کنید که اصلی‌ترین جز آن موتور است.

موتور پرده برقی می‌تواند باطری خور بوده یا با برق کار کند. بنابراین با توجه به این‌که در نزدیکی پنجره پریز برقی دارید یا خیر می‌توانید بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید. موتور پرده برقی با توجه به نوعی که دارد از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که می‌توان به طور کلی آن را به دو قسمت تقسیم کرد موتور که به پشت پرده نصب می‌شود و آداپتور که به برق متصل می‌شود و البته ریموت کنترل که برای باز و بسته کردن پرده استفاده می‌شود.

چگونه پرده منزل خود را برقی کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد شما می‌توانید پرده‌ای که هم اکنون در خانه خود دارید را نیز به یک پرده برقی تبدیل کنید. برای نصب پرده برقی باید پیش از هر چیزی نسبت به خرید موتور پرده برقی اقدام کنید چرا که اصلی‌ترین جزء یک پرده اتوماتیک و برقی این موتور است.

همچنین لازم است ابتدا پرده فعلی را از میله جدا کنید تا بتوانید مراحل نصب موتور را انجام دهید و سپس مجدد پرده را در جای خود نصب کنید. نحوه برقی کردن پرده با مراحلی که برای نصب پرده برقی طی می‌شود تقریبا یکسان است. به همین منظور در ادامه به طور کامل این مراحل را به شما خواهیم گفت.

مطلب مرتبط  راهنمای قدم به قدم در نصب پرده شید

چگونه پرده منزل خود را برقی کنیم؟ | گروه پرده وراتی

آموزش نصب پرده برقی

خرید پرده برقی به معنای خرید پرده همراه با تمامی تجهیزاتی است که برای برقی کردن آن نیاز است. بنابراین از اولین قدم نصب پرده آغاز می‌کنیم. با توجه به نوع پرده نصب پرده نیز متفاوت خواهد بود. اما مراحل به طور کلی یکی است.

  • در قدم اول میله پرده را با دقت روی دیوار اندازه زده و در فاصله مناسبی از پنجره نصب کنید. گاهی ممکن است نیاز باشد میله پرده و موتور از یک برند باشند تا موتور دقیقا در جایگاه مناسب خود روی ریل قرار بگیرد. با توجه به این‌که موتورها انواع مختلفی دارند و از نظر سایز و نحوه قرارگیری نیز متفاوت هستند باید هنگام نصب میله پرده به محل قرارگیری موتور دقت کنید تا فضای کافی داشته باشد. به‌عنوان مثال بهتر است میله پرده به دیوار نچسبد تا بتوانید به راحتی موتور را به روی آن نصب کنید.
  • حال که میله پرده را نصب کردید نوبت به نصب موتور به روی آن است. همانطور که به آن اشاره شد هر برندی ممکن است شرایط خاص خودش را برای نصب داشته باشد. اگر موتور و میله پرده یکسان باشند حتما جایگاه برای قرارگیری موتور روی میله پرده وجود خواهد داشت. در غیر این‌صورت باید آن را با یک قلاب به یک سمت میله نصب کنید. معمولا این قلاب همراه از جمله اجزایی است که هنگام خرید موتور در بسته بندی وجود دارد.
  • اگر موتور باطری خور تهیه کرده باشید مرحله سیم کشی را نیاز نخواهید داشت اما حتما باید دقت کنید که براکت‌هایی که همراه موتور تهیه شده است را به درستی روی ریل نصب کرده‌اید که همانند یک دستگیره پرده را به جلو و عقب ببرد. این براکت‌ها خیلی پیچیده نیستند و فقط باید یکی از آن‌ها به موتور و دیگری به قلاب یا براکت‌های پرده نصب شود تا بتواند پرده را به جلو و عقب بکشد.
  • در صورتی‌که موتور برقی تهیه کرده باشید در این مرحله از آموزش نصب پرده برقی نیاز به سیم کشی خواهید داشت. سیم کشی یعنی اتصال موتور به برق که باید با توجه به فاصله‌ای که موتور تا پریز برق دارد اندازه گیری شود. اتصال موتور به برق کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما هنگام نصب پرده برقی یکی از مراحل پیچیده و دشوار خواهد بود. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که نباید این سیم در دسترس باشد و به نوعی دست و پا گیر باشد. بخصوص اگر در خانه خود کودکی دارید که ممکن است با آن برخورد کند. هرگونه کشیده شدن این سیم می‌تواند منجر به کنده شدن موتور و یا افتادن میله پرده شود. بنابراین باید سیم را از جایی رد کنید که پنهان باشد.
  • پس از طی کردن تمامی مراحل آموزش نصب پرده برقی نوبت به تست کردن آن می‎‌رسد. با استفاده از ریموت کنترلی که همراه با دستگاه خریداری کرده‌اید باز و بسته شدن پرده را امتحان کنید. گاهی ممکن است در شیوه نصب پرده برقی اشتباهی رخ داده باشد و پرده در وسط راه گیر کرده و دیگر حرکت نکند. بنابراین حتما در این مرحله از بسته شدن و باز شدن کامل پرده اطمینان حاصل کنید.
مطلب مرتبط  آموزش نصب کتیبه چوبی و اندازه گیری آن به ساده‌ترین زبان

آموزش نصب پرده برقی | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

نحوه برقی کردن پرده در عین سادگی پیچیدگی خاص خودش را دارد. به همین جهت با وجود این‌که آموزش نصب پرده برقی می‌تواند مراحل را قدم به قدم برای تبدیل یک پرده ساده به پرده اتوماتیک توضیح دهد اما برای این‌که این کار با سرعت و دقت بالاتری انجام شود همیشه توصیه می‌شود از افراد خبره و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا همه چیز به درست‌ترین شکل ممکن انجام شود و بدون هیچ دردسری بتوانید پرده برقی خانه خود را استفاده کنید. گروه پرده وراتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین نحوه پرده منزل خود را به مدل برقی تبدیل کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *