آموزش نصب کتیبه چوبی و اندازه گیری آن به ساده‌ترین زبان

آموزش نصب کتیبه چوبی و اندازه گیری آن به ساده‌ترین زبان | گروه پرده وراتی

امروز با یکی از آموزش‌‌های بسیار جذاب و کاربردی با شما همراه هستیم. اگر آموزش نصب کتیبه چوبی را تا انتها دنبال کنید در نهایت این امکان برایتان وجود خواهد داشت تا مبلغ قابل توجهی را در زمان استفاده از این محصول صرفه جویی کرده و دیگر نیازی به نصاب برای آن نداشته باشید.

کتیبه چوبی یکی از محصولاتی است که در عین سادگی به شدت زیباست و می‌تواند این زیبایی منحصر به فرد را در خانه‌ها نیز ایجاد کند. استفاده از این محصول حتی بر روی پرده‌های ساده نیز می‌تواند، جذابیت‌های ظاهری آن را چندین برابر بیشتر کند. همچنین در کنار زیبایی‌های ظاهری می‌توانید بسیاری از نواقص بالای پرده‌ها را نیز با استفاده از آن بپوشانید. البته برای نصب قاب پرده باید نکات مهمی را دقت کنید که خود این محصول تبدیل به نقطه ضعف در دکوراسیون پرده خانه نشود. این نکات و مراحل را در این مقاله مهمان ما باشید.

کتیبه پرده چیست؟

قبل از آموزش نصب کتیبه چوبی لازم است تا یک تعریف مختصر درباره کتیبه پرده چیست داشته باشیم. کتیبه چوبی که با عناوین دیگری مانند قاب پرده، کتیبه، منبت کاری چوبی و حتی تاج پرده هم شناخته می‌شود، یک محصول دکوراتیو است که در قسمت بالایی پرده‌ها نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به شدت زیباست و می‌تواند جذابیت‌های تمام نشدنی را به پرده خانه اضافه نماید. شاید استفاده از یک پرده معمولی به همراه کتیبه منبت چوبی به مراتب زیبایی بیشتری در خانه نسبت به استفاده از پرده‌های با متعلقات زیاد ایجاد نماید. البته در این باره سایر محصولات دکوراسیون خانه شما نیز تاثیر خواهند داشت.

مزایای نصب کتیبه چوبی پرده چیست؟

نصب قاب پرده چه مزیت‌هایی برای خانه‌ها ایجاد می‌کند؟ آیا این مزیت‌ها به قدر کافی مهم هستند که لزوم آموزش نصب کتیبه چوبی را برای شما ایجاد نموده و به دنبال خرید این محصول باشید؟ مزیت‌های مختلفی را می‌توان برای قاب پرده چوبی تعریف کرد.

اولین و احتمالا مهم‌ترین مزیت استفاده از قاب پرده چوبی در ایجاد یک زیبایی خاص و منحصر به فرد بر روی پرده خانه است. نصب این محصول باعث می‌شود تا زیبایی‌ها پرده در دکوراسیون خانه به مراتب افزایش پیدا کرده و شاهد یک تغییر جذاب و عمده در دکوراسیون خانه خود باشید.

مطلب مرتبط  کتیبه پرده بخرم یا خیر؟ | کتیبه پرده دوباره به دنیای ترند بازگشت!

دومین مزیت استفاده از کتیبه چوبی در پنهان کردن برخی از نواقص احتمالی پرده و قسمت بالای آن روی دیوار است. کتیبه با قرار گرفتن در بالای پرده‌ها مانع از ایجاد دید در این‌ بخش از دیوار شده و هر گونه نقصی را در آن می‌پوشاند.

از دیگر مزیت‌هایی که می‌توانیم برای قاب پرده چوبی به آن اشاره کنیم جلوگیری از هدر رفت انرژی است. این محصول مانع از خروج هوای گرم و سرد از قاب پنجره شده و می‌تواند تا حدی در این باره نیز مفید باشد.

البته رسیدن به تمام این مزیت‌ها مخصوصا ایجاد زیبایی منحصر به فرد در خانه حتما باید در زمان خرید کتیبه چوبی دقت زیادی داشته باشید و بر اساس شرایط دکوراسیون خانه خود برای آن اقدام کنید.

مزایای نصب کتیبه چوبی پرده چیست؟ | گروه پرده وراتی

مراحل آموزش نصب کتیبه چوبی

حالا نوبت به آموزش نصب کتیبه چوبی می‌رسد. اگر تجربه کافی در این باره ندارید می‌توانید از خدمات افراد کاربلد و حرفه‌ای استفاده کنید. با توجه به اهمیت بالای این محصول در ایجاد زیبایی  بر روی پرده خانه شما لازم است تا در زمان نصب آن نیز دقت کافی داشته باشید. اما در صورتی که به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های خود هستید می‌توانید با طی کردن مراحل زیر برای نصب قاب پرده خانه خود اقدام کنید.

1.اندازه‌گیری پنجره

اولین مرحله از آموزش نصب کتیبه چوبی اندازه‌گیری ابعاد مورد نیاز برای آن است. در این مرحله باید ابتدا اندازه پنجره با مشخص کنید و همچنین ابعاد لازم برای کتیبه را نیز تعیین نمایید. در برخی مواقع لازم است تا از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به ابعاد پنجره برای نصب قاب پرده استفاده شود. این موضوع کمی به سلیقه شخصی بستگی داشته و کمی هم متوجه شرایط خود پنجره و پرده است. بهتر است اندازه این کتیبه از کناره‌ها کمی بزرگ‌تر از ابعاد پنجره باشد. البته این مهم به اندازه خود پرده خانه شما و فاصله آن از کناره‌های پنجره بستگی خواهد داشت.

مطلب مرتبط  معرفی انواع لوازم جانبی پرده

2.برش چوب

در قدم بعدی و بعد از اندازه‌گیری ابعاد لازم باید چوب را به اندازه دلخواه برش دهید. دقت کنید که این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا هر اشتباهی در زمان برش و یا استفاده از وسایل غیراستاندارد باعث می‌شود تا کیفیت کتیبه چوبی پرده خانه به شدت کاهش پیدا کند و عملا دیگر نمی‌توانید انتظار زیبایی منحصر به فرد و خاصی را از آن داشته باشید.

3.دریل و چسب

آموزش نصب کتیبه چوبی را با سومین قدم یعنی دریل کاری و چسب زدن ادامه می‌دهیم. محل‌های نصب کتیبه به دیوار را با یک علامت مشخص کرده و سپس آن‌ها را با دریل سوراخ کنید تا امکان اتصال با پیچ فراهم شود. البته بعد از دریل کاری و قبل از نصب قاب پرده لازم است تا محل سوراخ‌ها را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید بعد از نصب رول پلاک بقیه سوراخ‌ها را با بتونه پر کرده و آن را کاملا صاف کنید. همچنین می‌توانید با چسب چوب درزها را نیز کاملا بپوشانید. تقریبا برای هر نیم متر نیاز به یک سوراخ برای محکم کاری کتیبه خواهید داشت. دقت به مستقیم بودن محل دریل کاری اهمیت زیادی در این مرحله خواهد داشت.

4.نصب قلاب پرده

در مرحله بعدی نوبت به نصب قلاب‌ها می‌رسد. حتما و حتما باید دقت کنید که محل قلاب‌ها دقیقا در یک راستا باشد. از قبل این محل‌ها را با محل نصب کتیبه تطابق داده باشید. دقت کنید که حتما قلاب‌ها به صورت کامل روی دیوار محکم شوند. شل بودن قلاب‌ها در نهایت هم باعث می‌شود تا به خوبی نتوانند وزن پرده و کتیبه را نگه دارند و هم ممکن است شاهد تکان خوردن پرده روی دیوار نیز باشید.

5.نصب براکت پرده

در قدم بعدی نوبت به نصب براکت‌های کناری پرده می‌رسد. با توجه به این‌که این براکت‌ها اهمیت زیادی در زیباتر نشان دادن پرده‌ها دارند از این رو باید هم در انتخاب آن‌ها و هم در نصب دقت کافی داشته باشید.

مطلب مرتبط  با انواع میله پرده آشنا شوید

6.نصب کتیبه پرده

در مرحله بعدی نوبت به نصب کتیبه چوبی بر روی قلاب‌ها می‌شود. قلاب‌های L شکل وزن بالایی را تحمل می‌کنند؛ البته به شرطی که در زمان نصب آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید. با چسباندن لبه کتیبه‌ها به دیوار با چسب فوم می‌توانید استحکام آن را بیشتر کنید. همچنین این مهم باعث می‌شود تا میزان اتلاف انرژی از پنجره‌های خانه نیز به حداقل کاهش پیدا کند. اما در نظر داشته باشید که خیلی چسب کاری نکنید تا در صورت نیاز به کندن کتیبه نیز چالشی با آن نداشته باشید.

7.نصب پرده و میله پرده

در نهایت و بعد از نصب قاب پرده نوبت به نصب میله پرده‌ها و خود پرده‌ها می‌رسد. این مرحله نیز چندان سخت نخواهد بود و شما با کمی دقت می‌توانید آن‌ها را روی پنجره خانه خود نصب نمایید. البته لازم به توضیح است که نصب پرده حتما باید با دقت بالا انجام پذیرد. کیفیت نصب پرده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی ظاهری آن داشته باشد. از این رو هر اشتباهی در این باره ممکن است باعث از بین رفتن زیبایی و جذابیت‌های ظاهری پرده خانه شود.

مراحل آموزش نصب کتیبه چوبی | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

آموزش نصب کتیبه چوبی را به زبان ساده و با ترفندهای عالی برای شما بیان کردیم. اگر در زمان نصب قاب پرده همین ترتیب را رعایت کنید در نهایت در بالاترین کیفیت می‌توانید از این محصول استفاده کنید. دقت داشته باشید که نصب قاب پرده اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید در آن سهل انگاری کنید.

توصیه می‌کنیم که اگر به هر دلیلی تصور شما بر این است که در مراحل نصب ممکن است با چالش روبرو شوید بهتر است از افراد حرفه‌ای برای این منظور کمک بگیرید. در خدمات گروه پرده وراتی، نصب و اجرا توسط افراد حرفه‌ایی صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *