10 ایده کاربردی برای متمایز کردن پرده اتاق نشیمن

با 10 ایده برای انتخاب پرده اتاق نشیمن با شما همراه هستیم. صحبت کردن درباره ایده های انتخاب پرده برای بخش های مختلف خانه های امروزی چالشی است که نیاز به جسارت خاصی دارد. از یک طرف این معماران و طراحان دکوراسیون داخلی هستند که در این باره صاحب نظر بوده و روی سلیقه کاربران اعمال نفوذ می نمایند.

از طرف دیگر هم خود کاربر نیز انتظار دارد، سلیقه شخصی خود بعد از این انتخاب برآورده شده و کیفیت کار طبق خواسته وی باشد. این سلایق در بسیاری از مواقع حتی می توانند در تضاد با هم باشند. در این بین شناخت ایده های جذابی که در این مقاله برای پرده اتاق نشیمن داریم، می تواند راهنمای بسیار خوبی برای هر دو این گروه از کاربران باشد.

راهنمای انتخاب پرده اتاق نشیمن

اصولا فرآیند انتخاب پرده پذیرایی و اتاق نشیمن برای افراد تفاوتی ندارد. اما برای افرادی که دکوراسیون اتاق نشیمن برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، این مطلب کمک کننده خواهد بود. طراحان داخلی برای ایده پردازی و ارائه پیشنهادات جذاب و کاربران شخصی هم برای یک انتخاب ایده آل تر می توانند در راهنمای انتخاب پرده نشیمن در ادامه با ما همراه ما باشند.

1.ترکیب کردن رنگ ها و طرح های پرده با مبلمان و دیوارها

استفاده از طرح های زیبایی که با مبلمان و طرح روی دیوارها هماهنگی و هارمونی دارد، می تواند تبدیل به یک موهبت بزرگ برای شما باشد. حتی ضعیف ترین انتخاب هایی که از این ایده ها در آن استفاده شده باشد، در نهایت می تواند تبدیل یک انتخاب مناسب باشد.

اتاق نشیمن اتاق گل گفتن و گل شنیدن است. اگر از طرح های منقش به طبیعت در دیوارها و مبلمان خود استفاده می کنید، پرده های هماهنگ با آنها روحیات شما را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. این ترفند برای انتخاب پرده اتاق نشیمن هم برای شما و هم برای اطرافیان هم صحبت شما می تواند پیام آور ساعات خوشی باشد.

ترکیب کردن رنگ ها و طرح های پرده با مبلمان و دیوارها | گروه وراتی

2.ترکیب رنگ هایی که خودشان می توانند یک طرح جدید باشند.

یکی از نگاه های گذشته برای انتخاب پرده اتاق نشیمن رنگ های ثابت و یکدستی هستند که البته کتمان کردن زیبایی آنها دور از عقل و منطق است. اما پرده هال و نشیمن می تواند یک ترکیب رنگ جذابی به خود بگیرد که خود یک طرح جدید برای این فضا در هر خانه ای خواهد بود.

مخصوصاً وقتی از دکوراسیون های مدرنی استفاده می کنید که خیلی از ترکیب رنگ های زیاد در آنها استفاده نشده، این انتخاب می تواند ایده آل تر نیز باشد. راهنمای انتخاب پرده هال با این ترفندها سبک  و سیاقی جدید از سلیقه شما را به نمایش خواهد گذاشت.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب پرده

ترکیب رنگ های پرده که خودشان می توانند یک طرح جدید باشند | گروه وراتی

3.انتخاب پرده اتاق نشیمن برای کاغذدیواری های خاص

این روزها حتی در خانه های مسکونی هم دیوارها به کاغذدیواری های جذاب و دوست داشتنی مزین شده اند. از این رو انتخاب پرده هال را نمی توان امری جداگانه از این کاغذدیواری های زیبا دانست.

اضافه شدن یک ترکیب رنگ متعادل با رنگ کاغذ دیواری با پرده به هر نشیمنی می تواند یک ایده فوق العاده باشد. اگر خانه ای پر از کاغذدیواری های رنگی زیبا دارید، حتماً باید این ایده را نیز در گوشه ذهن خود بپرورانید. حتی استفاده از پرده های دو لایه را رنگ های هماهنگ با رنگ کاغذ دیواری نیز فرصتی عالی برای به رخ کشاندن سلیقه شما است.

انتخاب هایی که از میان چالش های مختلف عبور کرده باشند، در نهایت در صورت به ثمر رسیدن می توانند تبدیل به انتخاب هایی خاص و فوق العاده شوند. به همین دلیل اصرار داریم تا راهنمای انتخاب پرده اتاق نشیمن را در چنین مواقعی با دقت بیشتری مطالعه کنید.

انتخاب پرده اتاق نشیمن برای کاغذدیواری های خاص | گروه وراتی

4. به پنجره ها اجازه خودنمایی بدهید.

در راهنمای انتخاب پرده هال لازم است تا توجه شما را به پنجره ها نیز نزدیک کنیم. پنجره ها یکی از مهم ترین عوالم زیبایی خانه های امروزی هستند. بدون پنجره ها اصلاً جایی برای نمایش پرده ها وجود ندارد.

پرده و پنجره اتاق نشیمن باید تکمیل کننده زیبایی هم باشند. پرده ها از برای مخفی کردن پنجره ها ایجاد نشده و قرار نیست با انتخاب یک پرده پوشیده، تمام زیبایی پنجره نشیمن خود را از بین ببرید. منظور ما از پنجره در این ایده خود ذات پنجره است نه زیبایی که باید در پس آن در دل طبیعت باشد.

پنجره های امروزی با شیشه  و سنگ و آهن و چوب یک ترکیب در هم آمیخته هستند که حتی از نمای داخل هم می توانند به اندازه کافی زیبا باشند. اگر یک پنجره زیبا در اتاق نشیمن خود دارید، پرده هایی استفاده کنید که این زیبایی را دو چندان نشان بدهند.

به پنجره اتاق نشیمن اجازه خودنمایی بدهید | گروه وراتی

5. نور خانه خود را کنترل کنید.

یکی از بهترین اتفاقات در زمان استفاده از نشیمن کنترل نور طبیعی فضای در دسترس است. البته که نور طبیعی لازم ه زندگی امروز در دل آپارتمان ها است، اما کنترل این نور می تواند مزیتی باشد که با انتخاب پرده اتاق نشیمن به آن دسترسی خواهید داشت.

مطلب مرتبط  شناخت انواع پرده در دکوراسیون داخلی

شما می توانید با یک پرده مناسب در چنین مواقعی در عین ایجاد یک طرح زیبا، نور محیط را نیز کنترل کنید. پرده های کرکره ای مدرن می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این پرده ها نمایشی زیبا از ادغام مدرنیته با زیبایی های سنتی هستند.

تماشای رقص نور از میان تار و پودهای پرده ها کرکره ای باعث می شود تا هر روز به انتخاب خود آفرین بگویید. فراموش نکنید که پرده هال هم باید فال باشد و هم تماشا.

نور اتاق نشیمن را با پرده کنترل کنید | گروه وراتی

6. راهنمای انتخاب پرده اتاق نشیمن از میان رنگ های تیره

انتخاب رنگ های تیره نزدیک به رنگ مشکی به عنوان نقش روی پنجره اتاق نشیمن یک انتخاب جسورانه و سخت هستند که هر کسی نمی تواند دست روی آنها بگذارد. برای خانه هایی با دکوراسیون مدرن که نیاز به انواع پرده مدرن دارند، این انتخاب نقشی زیبا ایجاد خواهد کرد.

پرده های تیره هر چند ممکن است نور کمتری از خود عبور دهند، اما مزیت های زیادی خواهند داشت. مهم تر از همه مزیت هایی که شما در همین لحظه از ذهن خود گذراندید، تکراری نشدن آنها است. پرده های تیره رنگ هر روز یک اتفاق جدید برای خانه شما هستند.

البته باید در انتخاب پرده های تیره رنگ نگاه ویژه ای هم با رنگ های اتاق نشیمن داشته باشید. ایجاد تضاد رنگی در چنین مواقعی ابزاری است که می تواند هر منتقد رنگ های تیره را نیز به تحسین وا دارد. شنیدن این ایده و طرح از زبان هر کسی نشان از سلیقه منحصر به فرد و خاص وی خواهد داشت.

انتخاب پرده اتاق نشیمن از میان رنگ های تیره | گروه وراتی

7. با پرده های طرح دار دیگر کسل کننده نباشید.

شاید صحبت کردن از راهنمای انتخاب پرده هال بدون ایده پردازی درباره پرده های طرح دار اشتباه بزرگی باشد. پرده های طرح دار انتخابی هستند که هر روز می توان تازگی را با آنها احساس کرد.

برخلاف انتخاب های همیشگی و عادی که ممکن است کمی هم خسته کننده به نظر برسند، پرده های طرح دار از آن دسته از انتخاب هایی می باشند که دنیای تازه ای در خانه شما ایجاد خواهند کرد. درست و دقیق به این پرده ها نگاه کرده و یک نقشه عالی برای انتخاب پرده اتاق نشیمن خود بریزید.

پرده طرح دار اتاق نشیمن | گروه وراتی

8. از پرده های بلند برای اتاق نشیمن استفاده کنید.

همین الآن به چوب پرده اتاق نشیمن خود نگاهی بیندازید. چوب پرده ها را کجا نصب کرده اید؟ قرار نیست چوب پرده ها مماس بر سقف پنجره ها باشند. به عنوان یک ایده جذاب می توانید چوب پرده های هال را تا سقف بالا ببرید.

مطلب مرتبط  معرفی 12 ترکیب رنگی پرده مناسب دیوار خاکستری

این ایده هر چند کمی پرده بیشتری برای هال نیاز خواهد داشت، اما مزیت های آن بسیار بیشتر خواهد بود. چنین پرده هایی به طرز عجیبی ارتفاع سقف خانه شما را بیشتر بالاتر برده و باعث می شوند تا هوای بیشتری در خانه در جریان باشد. هر چند از نظر علمی و منطقی چنین امری امکان پذیر نیست، اما کافی است فقط یک بار امتحان کنید.

از پرده های بلند برای اتاق نشیمن استفاده کنید | گروه وراتی

9. برای انتخاب رنگ های جدید جسارت داشته باشید.

سفید، قهوه ای یا سبز آیا به رنگ های دیگری هم برای انتخاب پرده هال فکر کرده اید؟ نارنجی، زرد، طلایی، بنفش و حتی آبی تاکنون در ردیف انتخاب های شما برای پرده هال قرار گرفته اند یا خیر؟ برای انتخاب چنین رنگ هایی با کمی بیشتر از الآن خود جسارت داشته باشید.

رنگ های شاد و تازه همیشه انتخابی هستند که هر دکوراسیونی را به یک چالش جدید می کشانند. چشم ها به طرح و رنگ های قدیمی عادت کرده و بلافاصله بعد از دیدن آنها به دنبال موارد مشابه گذشته می روند.

اما شما می توانید با یک انتخاب این چنینی تبدیل به اولین ها باشید. مدل اولیه برای سلایق دیگران خواهید شد.

برای انتخاب رنگ های جدید پرده اتاق نشیمن جسارت داشته باشید | گروه وراتی

10. شفافیت را فراموش نکنید.

برای داشتن یک حریم خصوصی در خانه حتماً نیاز نیست که تیره ترین رنگ ها را انتخاب کنید. یکی از ایده های بسیار جذاب برای انتخاب پرده اتاق نشیمن دست گذاشتن روی پرده های شفاف است.

پرده هایی ک هدر عین ایجاد نور کافی در خانه ها باعث می شود تا به اندازه کافی از دید بیرون نیز مخفی بمانید. زیبایی یک هنر است. این هنر را می توان از یک نقاش، یک نجار، یک خواننده، یک خطاط و حتی یک طراح دکوراسیون داخلی انتظار داشت. المان های خاصی مانند پرده اتاق ها می تواند ابزار دست طراح دکوراسیون باشد.

شفافیت پرده اتاق نشیمن | گروه وراتی

کلام آخر 

ما در این مقاله به بررسی 10 ایده کاربردی برای پرده اتاق نشیمن پرداختیم و درباره نکات مهمی مانند جنس، مدل و رنگ پرده اتاق نشیمن سخن گفتیم. برای کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب پرده مناسب مقاله راهنمای خرید پرده را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *