راهنمای ست کردن پرده اداری در فضای کار

راهنمای ست کردن پرده اداری در فضای کار

ست کردن پرده اداری در فضای کار به زیبایی دکوراسیون داخلی کمک زیادی می کند. در اصل انتخاب پرده مناسب برای دفتر کار، نه تنها از نظر زیبایی و دکوراسیون، بلکه از نظر کارایی و عملکرد نیز حائز اهمیت است. پرده‌های اداری می‌توانند به کنترل نور، حفظ حریم خصوصی، تنظیم دما و ارتقای سطح آکوستیک محیط کمک کنند. در این مقاله، به بررسی نکات کلیدی در انتخاب و ست کردن پرده اداری با دفتر کار می‌پردازیم.

انواع پرده ها برای ست کردن با فضای کار

برای اینکه بتوانید هماهنگی جالبی را میان فضای کار و پرده ایجاد کنید، می بایست با انواع پرده ها به خوبی آشنایی داشته باشید و بتوانید محصولی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در زیر به مهمترین انواع پرده اداری اشاره کرده ایم.

  • پرده‌های عمودی: این نوع پرده‌ها برای پنجره‌های بزرگ و بلند مناسب هستند و می‌توانند به طور کامل نور را مسدود کنند.
  • پرده‌های افقی: این نوع پرده‌ها برای پنجره‌های کوچک‌تر مناسب هستند و می‌توانند نور را به طور جزئی یا کامل مسدود کنند.
  • پرده‌های رولی: این نوع پرده‌ها ساده و شیک هستند و می‌توانند به طور کامل نور را مسدود کنند.
  • پرده‌های زبرا: این نوع پرده‌ها ترکیبی از پرده‌های عمودی و افقی هستند و می‌توانند نور را به طور جزئی یا کامل مسدود کنند.

پرده اداری شید

انواع پرده اداری شید، با طراحی سبک و صاف، نور طبیعی را فیلتر کرده و حریم خصوصی در فضای اداری را تضمین می‌کنند. این پرده‌ها از چنس پارچه پلی استر ساخته شده و بیشتر در رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده عرضه می‌شوند که با زیبایی‌شناسی مدرن اداری هماهنگی دارند.

خرید و قیمت پرده اداری شید
پرده شید زرد رنگ مدل VSH45

پرده بلک اوت

پرده اداری بلک‌اوت، که به طور کامل نور خارجی را مسدود می‌کند، برای دفاتر با نیاز به محیطی برای ارائه‌ها یا کنفرانس‌های ویدئویی ایده‌آل است. علاوه بر این، این پرده‌ها می‌توانند با کاهش صدا و تنظیم دمای اتاق، بهره‌وری و راحتی کارمندان را افزایش دهند.

مطلب مرتبط  انتخاب رنگ سبز در دکوراسیون منزل

پرده اسکرین

انواع پرده اسکرین یا پرده‌های ضدآفتاب اداری، با پارچه‌ای نیمه شفاف که به نور خورشید اجازه نفوذ می‌دهد و از تابش خیره‌کننده آن کاسته می‌کند، تعادلی بین حریم خصوصی و نور طبیعی ایجاد می‌کنند. این پرده‌ها مناسب دفاتر با پنجره‌های بزرگ یا پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند.

پرده اسکرین مدل VSC06
پرده اسکرین مدل VSC06

پرده پارچه ای اداری

پرده‌های اداری پارچه‌ای، با ویژگی‌های عایق و جذب صدا، فضای کاری را ساکت‌تر و راحت‌تر می‌کنند و با ظرافت و زیبایی‌شان، محیط اداری را تزیین می‌کنند، که به گزینه محبوب برای محیط‌های شرکتی تبدیل می‌شوند.

ست کرده پرده اداری با دفترکار

 جنس پرده اداری متناسب با  فضای کار

ست کردن پرده اداری علاوه بر ظاهر باید، جنس را نیز در برگیرد. پرده‌های پارچه‌ای در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود هستند و می‌توانند به زیبایی دکوراسیون دفتر کار شما را ارتقا دهند. در صورتی که مبلمان اداری دارای روکش پارچه ای هستند، حتما از پرده اداری پارچه ای نیز در فضای داخلی بهره بگیرید.

پرده‌های چوبی برای ایجاد فضایی رسمی و شیک مناسب هستند به علاوه پرده‌های فلزی برای ایجاد فضایی مدرن و مینیمالیستی مناسب هستند در نهایت پرده‌های پلاستیکی برای استفاده در مکان‌هایی که رطوبت زیاد دارند مناسب هستند.

جایگاه رنگ در ست کردن پرده اداری در فضای

خیلی از افراد فکر میکنند ایجاد هماهنگی، یعنی اینکه رنگ های یکدست و عین هم را در کنار یکدیگر بچینید. باید بگوییم که در زمان چیدمان دکوراسیون اداری باید به دنبال پرده هایی باشید که مکمل فضای کار هستند. برای مثال اگر فضای اداره کوچک است باید به دنبال پرده هایی با رنگ روشن باشید. رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و بژ می‌توانند فضای دفتر کار را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهند.

رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، مشکی و سرمه‌ای می‌توانند فضای دفتر کار را رسمی‌تر و شیک‌تر نشان دهند و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و طوسی می‌توانند با هر نوع دکوراسیونی ست شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده اداری شید 2024

ست کردن پرده اداری با دفتر کار

تاثیر طرح پرده بر دفتر کار

نوبت به اصلی ترین مرحله انتخاب ست کردن پرده اداری در فضای کار می رسد. طرح های متنوعی وجود دارد طرح‌های ساده برای ایجاد فضایی آرام و مینیمالیستی مناسب هستند و طرح‌های شلوغ می‌توانند برای ایجاد فضایی پرانرژی و شاد استفاده شوند.

 نورپردازی دفتر کار با توجه به ضخامت پرده

اگر نور طبیعی کافی در دفتر کار شما وجود ندارد، از پرده‌های نازک و روشن استفاده کنید و اگر نور طبیعی زیادی در دفتر کار شما وجود دارد، از پرده‌های ضخیم و تیره استفاده کنید. همچنین اگر به حریم خصوصی بیشتری نیاز دارید، از پرده‌های ضخیم و تیره استفاده کنید و اگر به حریم خصوصی کمتری نیاز دارید، از پرده‌های نازک و روشن استفاده کنید.

پرده‌های ضخیم می‌توانند به حفظ گرما در زمستان و خنکی در تابستان کمک کنند و پرده‌های نازک می‌توانند به عبور نور خورشید در زمستان و جلوگیری از ورود گرما در تابستان کمک کنند.

پرده شید کد VSH44

پرده شید خردلی رنگ مدل VSH44

شروع قیمت از ۳۵۰.۰۰۰ تومان
خرید پرده شید مشکی رنگ مدل VSH07

پرده شید مشکی رنگ مدل VSH07

شروع قیمت از ۳۵۰.۰۰۰ تومان
پرده شید مدل VSH14 | گروه پرده وراتی

پرده شید مدل VSH14

شروع قیمت از ۳۵۰.۰۰۰ تومان
پرده شید مدل VSH39

پرده شید مدل VSH39

شروع قیمت از ۳۵۰.۰۰۰ تومان
پرده شید کد VSH09

پرده شید مدل VSH09

شروع قیمت از ۳۵۰.۰۰۰ تومان
پرده شید کد VSH47

پرده شید سبز رنگ مدل VSH47

شروع قیمت از ۳۵۰.۰۰۰ تومان

ست کردن پرده اداری با سایر عناصر دکوراسیون

پرده‌های اداری برای دکوراسیون محیط کاری باید با دقت انتخاب شوند تا با سایر عناصر دکوراسیون مانند مبلمان، فرش، رنگ دیوارها و تزئینات دیگر هماهنگی داشته باشند. این انطباق باعث ایجاد یک اتمسفر کاری آرام و مطلوب می‌شود که به کارمندان احساس تنظیم شده بودن محیط را می‌دهد. اگر دیوارها یا مبلمان با رنگ‌های مشابه به پرده‌ها انتخاب شوند، تمامی عناصر با هم تلفیق می‌شوند و یک انطباق زیبا و آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند. همچنین انتخاب پرده‌هایی با طرح و بافت مناسب می‌تواند به افزایش جذابیت و زیبایی محیط کمک کند. از این رو، بهتر است پرده‌ها را با توجه به سبک و رنگ‌های کلی دکوراسیون انتخاب کرده و ترکیب‌هایی هماهنگ را ایجاد کنیم.

مطلب مرتبط  نقش پرده مدرن در دکوراسیون

جمع بندی

در زمان ست کردن پرده اداری با دفترکار باید به نوع پرده، ضخامت، جنس، طرح و رنگ آن دقت کنید و سعی کنید به سراغ محصولی بروید که انتظارات شما را به آسانی برآورده سازد و در عین زیبایی از کیفیت مطلوبی هم برخوردار باشد.

در پایان از شما دعوت می کنیم تا با مشاهده انواع پرده های اداری در طرح ها و رنگ های متفاوت از مجموعه وراتی، حس و حالی پر از انرژی به فضای کار خود ببخشید.

استعلام قیمت پرده اداری

ما در وراتی تلاش داریم که فرآیند سفارش پرده اداری را برایتان آسان کنیم. جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت پرده اداری و تجاری کافیست با مشاوران وراتی در تماس باشید.

سوالات متداول | ست کردن پرده اداری

 چه نوع پرده‌ای برای دفتر کار من مناسب است؟

نوع پرده مناسب برای دفتر کار شما به عوامل مختلفی مانند نوع پنجره‌ها، میزان نور طبیعی، نیاز به حریم خصوصی، تنظیم دما و آکوستیک محیط، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

چه رنگی برای پرده‌های دفتر کار من مناسب است؟

رنگ پرده‌ها باید با توجه به رنگ دیوارها، مبلمان و دکوراسیون کلی دفتر کار شما انتخاب شود.

چه طرحی برای پرده‌های دفتر کار من مناسب است؟

طرح پرده‌ها باید با توجه به نوع کاربری و فضای دفتر کار شما انتخاب شود. برای مثال، اگر به دنبال فضایی آرام و مینیمالیستی هستید، از پرده‌های ساده استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *