پرده اتاق مطالعه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پرده اتاق مطالعه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چالش انتخاب پرده در خانه های امروزی تمامی ندارد. هر انتخابی می تواند تبعات خاص خود را داشته و شرایط خاصی را باعث شود. موضوع وقتی جالب تر می شود که برای انتخاب پرده برای هر یک از فضاهای منزل باید ویژگی ها و شرایط خاصی را در نظر گرفت. بعد از بررسی هایی که در مقالات گذشته برای انتخاب پرده و در فضاهای مختلف خانه داشتیم، در این مقاله حالا نوبت به معرفی ویژگی های لازم برای پرده اتاق مطالعه رسیده است. برای این منظور باید نکات بسیار جالبی را برای شما بیان کنیم.

در پس هر انتخابی و هر سلیقه ای معمولاً دلایل منطقی مختلفی وجود دارد. یک پرده سیاه می تواند یک نشانه فکری و یک ایده را پشت سر خود پنهان کرده باشد.

برای مثال کسانی که به دنبال تنهایی بیشتر هستند و در این فضاها امنیت بیشتری برای خود می بینند، ممکن است سراغ این رنگ و مدل پرده بروند. در ادامه سعی داریم تا سلایق مختلف برای انتخاب پرده اتاق مطالعه را با شما در میان بگذاریم.

ماهیت اتاق مطالعه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی ویژگی های پرده اتاق مطالعه پرداخته و نکات لازم برای انتخاب پرده برای این فضا را بررسی کنیم، لازم است تا ابتدا ماهیت اتاق مطالعه را با شما در میان بگذاریم.

شناخت ماهیت ایمن فضا کمک زیادی به انتخاب یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. برای اینکه یک محصول ایده آل برای این فضای خانه خود برگزینید، لازم است تا آن را متناسب با ماهیت اتاق مطالعه تهیه کنید.

اتاق مطالعه فضایی برای ایجاد آرامش ذهنی است. جایی که معمولاً دیگر خبری از سر و صدا و نور زیاد نیست و این مهم باید بالاترین میزان تمرکز را برای افراد به دنبال داشته باشد تا راحت تر بتوانند در نوشته های کتاب های مورد علاقه خود غرق شوند.

مطلب مرتبط  بررسی فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب پرده پذیرایی

تصور کنید که در حال مطالعه تاریک ترین نقطه تاریخ صفویه نور یک کامیون 18 چرخ روی کتاب شما متمرکز شود و یا خورشید از شیشه عینک شما منعکس گردد. چه چیزی می تواند فاجعه آمیزتر از این باشد.

در برخی از محیط ها افراد از فضای دفترکار خانگی خود نیز برای مطالعه استفاده میکنند. به همین خاطر انتخاب پرده دفتر کار خانگی برای این دسته از افراد تفاوتی با اتاق مطالعشان ندارد.

ماهیت اتاق مطالعه چیست؟ | گروه وراتی

کاربردهای پرده اتاق مطالعه

حالا که با ماهیت اتاق مطالعه آشنا شدید، لازم است تا ویژگی های لازم برای پرده این محیط را با شما در میان بگذاریم .این پرده قرار است کاربردهای مختلفی را برای این فضا ایجاد می کند. شناخت این کاربردها یک قدم دیگر نیز شما را به انتخاب بهترین پرده اتاق مطالعه نزدیک تر خواهد کرد.

کنترل دمای محیط

پرده ها حتی می توانند تا حدی روی کنترل دمای محیط نیز تأثیر داشته باشند. انتخاب رنگ و ضخامت مناسب برای آن می تواند این مزیت را نیز به پرده اتاق مطالعه شما اضافه نماید.

پرده اتاق مطالعه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ | گروه وراتی

کنترل نور

یکی از ویژگی های اصلی برای این پرده کنترل نور بالای آن است. پرده  مورد استفاده در اتاق مطالعه حتی باید بتواند نور وارد شده به اتاق را کاملاً بِکُشد.

این مهم به این دلیل است که خیلی وقت ها افراد ترجیح می دهند تا در یک محیط بسیار کم نور و با داشتن یک چراغ مطالعه ساده به مطالعات خود ادامه دهند. اتفاقی که آرامش ذهنی بیشتری برای وی ایجاد می نماید.

ایجاد یک محیط خصوصی تر

خصوصی تر شدن محیط اتاق مطالعه نیز یکی دیگر از کاربردهای پرده ها است. پرده باید بالاترین میزان خصوصی سازی را در این محیط ایجاد نماید. در غیر این صورت شما دست روی پرده اتاق مطالعه خوبی نگذاشته اید.

مطلب مرتبط  راهنمای ست پرده و مبلمان اداری 2024

کنترل ورود صداهای مزاحم

ممنوعیت ورود صداهای مزاحم به داخل اتاق مطالعه را نیز باید یکی دیگر از کاربردهای پرده اتاق مطالعه بدانیم. یک صدای مزاحم می تواند ساعت ها لذت یک کتاب را برای همیشه از وجود شما برباید. از این رو باید دست روی پرده هایی بگذارید که این ویژگی را نیز در خود داشته باشند.

ویژگی های پرده اتاق مطالعه

کاربردهای لازم برای پرده اتاق مطالعه را با هم مرور کردیم. اما این پرده ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ در ادامه اصلی ترین ویژگی های لازم برای انتخاب این پرده را با شما در میان می گذاریم.

تناسب رنگی با سایر دکوراسیون اتاق مطالعه

ایجاد زیبایی لازم یکی از اصلی ترین جنبه های استفاده از پرده است. این ویژگی حتی یکی از کاربردهای اصلی پرده ها در خانه ها نیز است. اما به جهت ماهیت اتاق مطالعه ترجیح دادیم تا آن را نسبت به سایر اولویت ها در رده پایین تری قرار دهیم.

با این وجود لازم است تا پرده انتخاب شده با محیط اتاق مطالعه شما نیز هارمونی خوبی از نظر رنگ و طرح داشته باشد.

تناسب رنگی با سایر دکوراسیون اتاق مطالعه | گروه وراتی

انتخاب یک رنگ و طرح آرامش بخش

رنگ پرده اتاق مطالعه باید کاملاً آرامش بخش و روحیه بخش باشد. انتخاب رنگ ها و طرح هایی که ذهن افراد را درگیر کرده و حس خوبی از خود انتقال نمی دهند، می توانند مانند یک سم باشد. از این رو سعی کنید تا برای چنین فضایی حتماً به دنبال انتخاب رنگ مناسب پرده باشید.

  • رنگ های تیره

برای محیط های شلوغ و جاهایی که خبری از عناصر طبیعی هم نیست، بهترین رنگ ها می توانند رنگ های تیره باشند. این رنگ ها می توانند مزیت هایی مانند کنترل بالای نور، کنترل صدا و حتی ایجاد آرامش بیشتر را برای کاربران ایجاد نمایند.

  • رنگ های روشن
مطلب مرتبط  آنچه باید در انتخاب پرده اداری در نظر بگیرید

برای کسانی که در حین مطالعه ترجیح می دهند تا نیم نکاهی هم به فضای بیرون داشته باشند، انتخاب رنگ های روشن بهترین گزینه خواهد بود. البته به نظر این گزینه تنها در محیط هایی خارج از شهر و یا در خانه هایی فعال است که ویوی پنجره اتاق مطالعه به سمت خیابان و یا محیط های شلوغ نباشد.

برج های بند طبقه نیز می توانند در دل شهرها این مزیت را ایجاد نمایند. اما کمتر کسی را می توان پیدا کرد که با یک پنجره باز به سمت یکی از خیابان های یک شهر شلوغ در حال مطالعه کتاب های مورد علاقه خود باشد.

انواع پرده اتاق مطالعه و ویژگی های آن ها

انواع پرده اتاق مطالعه و ویژگی های آن ها

اگر به دنبال انواع پرده اتاق مطالعه هستید و محصولی را جستجو می کنید که بهترین کیفیت را از هر نظر برای شما داشته باشد، می توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

  • پرده های والان دار یکی از انتخاب های عالی برای این فضا هستند. زیرا هم از نظر زیبایی و هم از نظر کنترل نور و صدا می توانند کمک حال کاربران باشند.
  • پرده های کرکره ای نیز گزینه ای مناسبی برای این محیط می باشند.
  • حتی می توانید دست روی پرده های زبرا بگذارید.
  • پرده های چین دار و پلیسه نیز متناسب با نوع اتاق مطالعه می توانند گزینه مناسبی باشند.
  • انواع پرده شید را نیز باید به این جمع اضافه کنیم.

کلام آخر

ما در این مقاله به نکات مهمی که یک پرده اتاق مطالعه باید داشته باشد اشاره کردیم. گفتیم که اتاق مطالعه فضایی برای ایجاد آرامش ذهنی است و در انتخاب آن باید  به راهنمای خرید پرده توجه داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *