چه فاکتورهایی در خرید پرده اتاق کودک مؤثر هستند؟

فاکتورهای موثر در انتخاب پرده اتاق کودک

با راهنمای انتخاب پرده اتاق کودک با شما همراه هستیم. خرید پرده برای خانه های امروزی یک چالش بسیار مهم است. تأثیری که این وسیله روی دکوراسیون داخلی، زیبایی خانه و آرامش ساکنین دارد، باعث شده تا کاربران امروزی با دقت بالاتری نسبت به گذشته برای این انتخاب قدم بردارند. از این گذشته شرایط خانه های امروزی نیز عامل دیگری است که باعث شده تا خرید و انتخاب پرده پرچالش تر نیز شود. انتخاب پرده اتاق نوزاد نیز از این امر مستثنی نیست.

با توجه به اینکه این انتخاب هم باید با سلیقه خود کودک سازگاری داشته باشد و هم از نظر کیفیتی و هماهنگی با دکوراسیون اتاق خواب کودک نیز شرایط مناسبی به خود بگیرد، تصمیم گرفتیم تا تمام جزئیات لازم برای انتخاب پرده اتاق کودک را با شما در میان بگذاریم.

در ادامه ابتدا به بررسی جزئیات و استانداردهای لازم برای پرده اتاق نوزاد پرداخته و سپس جزئیات دقیق تری برای این انتخاب برای اتاق نوزاد دختر و پسر خواهیم پرداخت.

المان های اصلی برای انتخاب پرده اتاق کودک

برای هر انتخابی ابتدا باید ویژگی های اصلی و اولیه لازم را بشناسید. از این رو ابتدا المان های اصلی برای انتخاب پرده اتاق نوزاد را با شما مرور خواهیم کرد. دقت کنید که هر یک از این المان ها به صورت خاص روی این انتخاب تأثیر خواهند داشت و در نهایت در یک جمع بندی باید دست روی گزینه ای بگذارید که تمام شروط لازم را تا حدی داشته و درصد قابل توجهی از خواسته های لازم را برآورده سازد.

در غیر این صورت این انتخاب با چالش روبرو خواهد شد. انتخاب بهترین طرح ها با بهترین رنگ ها بدون در نظر گرفتن المان های اولیه و استانداردهای لازم عملاً نمی تواند انتخاب ایده آلی باشد.

دست گذاشتن رویی گزینه هایی که بتواند فاکتورهای زیر را برای شما فراهم کند، می تواند منجر به رضایت 100 درصدی شده و همه چیز را برای یک اتاق خواب رویایی برای کودک شما به دنبال داشته باشد.

المان های اصلی برای انتخاب پرده اتاق کودک | گروه وراتی

1.سن

همانطور که میان پرده اتاق خواب با پرده اتاق کودک تفاوت وجود دارد، انتخاب پرده اتاق کودک برای یک پسر 3 ساله با یک دختر 9 ساله هم کاملاً شرایط متفاوتی دارد. سن اهمیت بسیار زیادی در این انتخاب خواهد داشت. برای اینکه در نهایت طرح مورد انتخاب شما از نظر کودک نیز مناسب باشد، لازم است تا ویژگی های آن را از نظر سن کودک بررسی کنید.

برای بچه های کم سن و سال رنگ های شادتر و رنگارنگ می توانند انتخاب بهتری باشند. برای بچه هایی که از 4 سالگی عبور کرده اند، حتی پرده های حاوی عکس های کارتونی و شخصیت های مورد علاقه آنها در برنامه های کودک را نیز باید به لیست اولویت های خود اضافه کنید.

3.جنسیت

جنسیت هم عامل مهم دیگری برای دست گذاشتن روی پرده اتاق کودک است. البته برای سنین خیلی پایین ممکن است این موضوع خیلی اهمیت نداشته باشد اما با افزایش سن و بعد از 4 سالگی شاهد هستیم که علایق پسرها و دخترها با هم در مسیر جداگانه ای قرار می گیرد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده اداری شید 2024

از این رو برای این سنین بهتر است دست روی محصولاتی متناسب با جنسیت آنها بگذارید. هم در انتخاب رنگ و هم در انتخاب طرح این انتخاب باید برای پرده اتاق کودک بسته به جنسیت مورد بررسی قرار گیرد.

4.ضخامت و کنترل نور

نوزادان و کودکان در سنین پایین به استراحت بیشتری نیاز دارند. استراحت این عزیزان حتماً باید با شرایط خاصی همراه باشد. کنترل نور یکی از این شرایط است.

با توجه به اینکه کودکان در سنین پایین در طول روز نیز نیاز به استراحت دارند، بنابراین ضخامت پرده باید به اندازه ای باشد که در طول روز هم بتوان از آن برای کنترل نور استفاده نمود.

ضخامت و کنترل نور پرده اتاق کودک | گروه وراتی

5.توجه به اندازه اتاق

برای انتخاب پرده اتاق کودک باید به اندازه اتاق نیز دقت کنید. اتاق های کوچک با پرده های بزرگ اصلاً شکل و شمایل خوبی دارند.

علاوه بر اندازه اتاق، اندازه پنجره را نیز باید در نظر داشته باشید تا هماهنگی خوبی میان پرده انتخاب شده و اندازه اتاق کودک ایجاد شود.

انتخاب رنگ برای اتاق خواب نوزاد

به مقوله بسیار پیچیده انتخاب رنگ برای پرده اتاق کودک می رسیم. انتخاب رنگ پرده اتاق نوزاد باید تحت تأثیر عوامل مختلفی صورت پذیرد. برای انتخاب رنگ پرده در چنین شرایطی می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • هرگز نمی توانید سراغ رنگ های تیره و خاموش بروید. این رنگ ها اصلاً به مذاق کودکان خوش نمی آید. از این رو باید دقت بسیار زیادی به این موضوع داشته باشید.
  • رنگ های روشن و شاد بهترین انتخاب برای پرده اتاق نوزاد خواهند بود.
  • پرده هایی که رنگ های متنوعی دارند را نیز می توان جزء اولویت های کاربران در نظر گرفت.

انتخاب رنگ برای اتاق خواب نوزاد | گروه وراتی

جنس و بافت پرده اتاق کودک

جنس و بافت پرده نیز از جمله نکاتی است که معمولاً کاربران در انتخاب آن برای اتاق کودک با مشکل روبرو بوده و دست به انتخاب های اشتباه می زنند. هر چند ممکن است طرح های حریر و یا نقش های برجسته برای بزرگسالان طرح و بافت خوبی باشد، اما این طرح ها و الگوها معمولاً برای کودکان خیلی مناسب نیستند.

بافت های پیچیده را کنار بگذارید. بچه ها با سادگی بیشتر اخت می گیرند. بافت پرده مناسب برای اتاق کودک باید متناسب با سن وی باشد. پارچه های یکدست معمولاً انتخاب بهتری  برای این مورد هستند.

انتخاب طرح مناسب برای پرده اتاق کودک

طرح مناسب نیز یکی دیگر از نکات مهم برای این انتخاب است. سلیقه کودکان با بزرگسالان در انتخاب طرح تفاوت های چشم گیری دارد. حتماً باید برای این انتخاب خود را به اندازه یک کودک 3 تا 10 ساله کوچک کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب پرده اتاق خواب

استفاده از طرح های به روز مخصوص کودکان در این مواقع اهمیت زیادی پیدا می کند. دست گذاشت نروی شخصیت های کارتونی و مورد علاقه کودکان و یا بازی ها و فیلم های مورد علاقه می تواند یک انتخاب عالی باشد. شخصیت های قهرمانان در فیلم ها و یا بازی های کامپیوتری معمولاً انتخاب بهتری از آب در می آیند.

هم چنین در انتخاب طرح مناسب برای اتاق کودک باید نگاهی هم به دکوراسیون داخلی اتاق بیندازید. رنگ و طرح پرده باید با وسایل داخل اتاق نیز هماهنگ باشند. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدت کوتاهی از انتخاب خود پشیمان شوید.

زیرا پرده های تازه همیشه زیبا دیده می شوند اما بعد از گذشت مدت زمانی عدم هماهنگی آن با کلیت اتاق می تواند شرایط برای شما تغییر کند.

انتخاب طرح مناسب برای پرده اتاق کودک | گروه وراتی

استانداردهای انتخاب پرده اتاق کودک

استانداردهای هم وجود دارند که در کنار این اصول باید به بررسی آنها بپردازیم. دقت کنید که ایمنی برای کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد.

از این رو باید سعی کنید در این انتخاب استانداردهای لازم را نیز رعایت کنید. در این بخش استانداردهای لازم برای انتخاب پرده اتاق کودک را نیز با شما در میان می گذاریم.

1. استفاده از جنس هایی که قابل اشتعال نیستند

پرده های امروزه در جنس های بسیار متنوعی تولید و عرضه می شوند. جنس های غیر قابل اشتعال نیز از جمله جنس هایی هستند که استفاده از آنها حتی برای پرده های بزرگ تر و اتاق افراد بزرگسال نیز رایج شده است.

برای پرده اتاق کودکان نیز باید روی این گزینه تمرکز داشته باشید. هر چند چنین حوادثی به ندرت دیده می شوند، اما با این حال حادثه خبر نمی کند. پس لازم است حتماً در این باره دست روی محصولات غیر قابل اشتعال گذارید.

2. ایمنی

یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب پرده اتاق نوزاد دقت به ایمنی است. این نکته را باید در اولویت خود قرار داده و هرگز و تحت هیچ شرایطی درباره آن سهل انگاری نکنید. برای کودکانی که به تازگی در حال راه رفتن هستند، هر وسیله ای که در اطراف وی قرار دارد باید ایمن باشد.

بچه ها عادت دارند در این مواقع از ابزارها و وسایل مختلف رفته و از آنها برای بلند شدن استفاده کنند. اگر پرده های انتخاب شده از نظر ایمنی شرایط مناسبی نداشته باشد، می تواند سلامتی کودکان را به خطر بیندازد.

پرده اتاق نوزاد یا باد در ارتفاعی باشد که دست نوزاد به آن نرسد که معمولاً این شرایط ممکن است امکان پذیر نباشد. اما حتماً باید چوب پرده و خود پرده به صورت باشد که مقاومت لازم در برابر کشش دست نوزاد را داشته باشد.

مطلب مرتبط  برای خرید پرده های اداری به این نکات توجه کنید

اصول مهم در انتخاب چوب پرده برای اتاق کودک

برای این انتخاب نیز می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • دست روی محصولات سبک بگذارید.
  • ایمنی شرط اصلی برای این انتخاب است.
  • باید از چوب پرده هایی استفاده کنید که مقاومت بالایی داشته باشند و به این راحتی نیفتند.
  • حتماً باید دست روی محصولاتی بگذارید که یکپارچه تر بودن و ابزار و یراق کمتری دارند.

اصول مهم در انتخاب چوب پرده برای اتاق کودک | گروه وراتی

به نظر کودک احترام بگذارید

هرچند  نظر کودک ممکن است بعد مدتی کوتاه تغییر کند، اما با این حال جلب رضایت کودکان در این باره اهمیت خاص خود را دارد. شما باید در نهایت با کودک خود به یک جمع بندی برسید تا پرده انتخاب شده کاملاً ایده آل باشد. در این باره بهتر است نکات ایمنی و استانداردها و هم چنین بررسی های کیفی را خودتان انجام دهید و برای انتخاب رنگ و طرح از نظر کودک خود نیز کمک بگیرید.

اگر طرح انتخاب شده از سوی کودک خیلی مناسب نبود، سعی کنید وی را با حرف زدن به مست طرح های بهتر هدایت کنید. اما در نهایت رسیدن به ی نظر واحد می تواند اهمیت بسیار زیادی در این مواقع داشته باشد.

انتخاب پرده اتاق کودک دختر

پرده های ساده و شیک اتاق خواب دخترانه را می توانید به وفور در فروشگاه های اینترنتی مختلف مشاهده کنید. چرا نباید دختر دلبند شما یکی از این طرح های زیبا را در اختیار داشته باشد. برای انتخاب پرده اتاق کودک دختر نکات زیر می توان حائز اهمیت باشد:

  • از رنگ های لطیف و مناسب با روحیه دخترانه استفاده کنید.
  • طرح های عروسکی همیشه برای دخترخانم ها انتخاب ایده آلی هستند.
  • پرده های چند لایه با اکسسوری های دخترانه را نیز می توانید در دستور کار خود قرار دهید.
  • رنگ پرده را متناسب با رنگ وسایل و اسباب بازی های دختر خانم خانه انتخاب کنید. محصولاتی مانند عروسک ها و وسایل بازی وی را در نظر بگیرید.

انتخاب پرده اتاق کودک دختر | گروه وراتی

انتخاب پرده اتاق کودک پسر

مدل پرده های جدید اتاق خواب بچه در حال حاضر نسبت به گذشته با تفاوت هایی همراه شده است. شما می توانید با دقت به نکات زیر دست روی محصولاتی بگذارید که مناسب برای آقا پسرهای شما باشد:

  • هم چنان شخصیت های کارتونی و ابرقهرمانان انتخاب بهتری برای این دست از عزیزان است.
  • رنگ های شاد شرایط بهتری برای روحیه کودکان پسر ایجاد می کند. البته سراغ رنگ های خیلی دخترانه نروید.

انتخاب پرده اتاق کودک پسر | گروه وراتی

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی و بیان جزئیات و استانداردهای لازم برای انتخاب پرده اتاق کودک مانند نوع، جنس، مدل و رنگ پرده پرداختیم. اگر قصد دارید تا با انواع پرده بیشتر آشنا شوید، ما در مطلب دیگرمان با همین عنوان به طور جامع در رابطه با این موضوع صحبت کرده ایم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *