پرده باید روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار باشد؟

پرده باید روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار باشد؟ | گروه پرده وراتی

پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار کدام یک را انتخاب کنیم؟ اصلا رنگ یک پرده چقدر می‌تواند روی دکوراسیون داخلی خانه تاثیر داشته باشد و این تاثیر‌پذیری تا حدی است که بخواهیم درباره آن زمان زیادی را قرار دهیم؟

وقتی صحبت از یک دکوراسیون داخلی منسجم یا همان اصطلاح خودمانی ست و هماهنگ می‌شود، پرده‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند. ست کردن رنگ‌های به کار گرفته شده در دکوراسیون خانه بدون دقت به رنگ پرده عملا امکان پذیر نیست و این محصول از جمله محصولاتی است که دائما در چشم بیننده خواهد بود.

یک اتاق بسیار معمولی با یک پرده هوشمندانه تبدیل به اتاق شگفت‌انگیز خواهد شد و یک اتاق عالی با پرده معمولی رنگ و بوی معمولی به خود می‌گیرد؛ پس بسیار مهم است که راهنمای انتخاب رنگ پرده بدانید. یکی از اطلاعات مهم در این باره هم انتخاب پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار است که در این مقاله به صورت کامل در این باره صحبت می‌کنیم. برای داشتن یک دکوراسیون فوق‌العاده جذاب با ما همراه باشید.

چرا باید رنگ پرده را با دقت انتخاب کنیم؟

البته که از جنبه‌ها و دیدگاه‌های مختلفی می‌توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد. هر کس هم بنا به سلیقه و ذهنیتی که نسبت به پرده‌ها دارد، در انتخاب رنگ آن رفتار متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال اندازه و رنگ پرده می‌تواند روی چشم انداز اتاق از نظر ابعاد تاثیر مستقیم داشته باشد. این‌که پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار، شاید یک موضوع ساده به نظر برسد؛ اما همین انتخاب در نهایت می‌تواند باعث ایجاد خطای دید شده و اندازه اتاق شما را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دهد.

البته صحبت کردن درباره مزیت‌های دقت در انتخاب رنگ پرده تمامی ندارد. از ست شدن با سایر وسایل اتاق گرفته تا فضاسازی بر اساس سبک دکوراسیون خانه و حتی تنظیم نور در محیط اتاق ویژگی‌های هستند که آن‌ها را می‌توانیم به پرده‌ها و رنگ آن‌ها نسبت بدهیم. با این حساب خیلی باید ساده باشیم که رنگ پرده‌ها را با دقت انتخاب نکنیم.

چرا باید رنگ پرده را با دقت انتخاب کنیم؟ ( ست کردن در دکوراسیون ) | گروه پرده وراتی

پرده باید روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار باشد؟

سعی کردیم تا شما را با اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای پرده خانه آشنا کنیم. حالا به خوبی می‌دانید که پرده‌ها چه نقش مهمی در دکوراسیون خانه داشته و تا چه حد می‌توانند محیط پیرامون ما را زیباتر و بهتر جلوه دهند.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه شستشوی پرده های کرکره ای + راه های مراقبت از پرده کرکره ای

حالا به موضوع اصلی مقاله می‌رسیم. جایی که باید انتخاب کنیم پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار کدام یک می‌توانند انتخاب بهتری برای ما باشند؟ برای این‌که هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخته باشیم سه سناریوی مختلف برای تضاد میان رنگ پرده با رنگ دیوار اتاق را بررسی می‌کنیم. شما هم بسته به سلیقه و علایقی که در سبک دکوراسیون داخلی خانه خود دارید می‌توانید پاسخ سوال خود را در یکی از این سناریوها پیدا کنید.

هم رنگ بودن دیوارها با پرده روشن ‌تر بودن پرده‌ها و تیره ‌تر بودن پرده‌ها سه سناریویی است که امکان انتخاب هر یک برای ما مقدور است و در ادامه این سه سناریو را به دقت و از لحاظ زیبا شناختی با هم بررسی خواهیم کرد.

  • پرده اتاق و دیوار هم‌رنگ باشند

اولین سناریو که در پاسخ به پرسش پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار که باید آن را بررسی کنیم همرنگ بودن دیوار و پرده است. خودتان در این باره چه ایده‌ایی دارید؟ آیا این سناریو می‌تواند خانه شما را زیباتر کند؟

دقت کنید که منظور ما از این سناریو دقیقا رنگ مشابه میان پرده و دیوار است. نه این‌که هر دو از یک طیف رنگ باشند و یکی کمی تیره ‌تر و دیگری روشن ‌تر باشد خیر. این سناریو از پایه مشکل دارند. نبود هیچ تضاد رنگی میان اجزای به هم پیوسته نشان از ضعف در سلیقه دارد. اگر پرده و دیوار خانه شما دقیقا هم رنگ است احتمالا باید با یک طراح زبردست دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

از مباحث زیبایی شناختی که بگذریم موضوع دیگر حس و حال چنین دکوراسیونی است. سرد و بی‌روح کلماتی هستند که می‌توانند این ترکیب و این سناریو را تعریف کنند. احتمالا بیننده‌ها بعد از دیدن این ترکیب رنگ حتی آن را در ذهن خود نخواهند سپارد و نمی‌دانند که اصلا پنجره خانه شما در کجا قرار داشت.

ست رنگ پرده و رنگ دیوار در یک طیف رنگ | گروه پرده وراتی

  • پرده روشن ‌تر از دیوار

در میان سناریوهای پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار نوبت به بررسی پرده‌هایی می‌رسد که یا رنگ روشن تری دارند و یا با دیوار از یک رنگ اما در طیف روشن تری هستند. اولین مزیت این ترکیب رنگ زیبایی است و در کنار آن می‌توانید روح و لطافت را نیز در اتاق و دکوراسیون خانه خود داشته باشید. وقتی رنگ پرده روشن ‌تر است پنجره اتاق تبدیل به یک خورشید خواهد شد که می‌تواند اتاق شما را نیز به فضایی آرامش‌بخش و روح نواز تبدیل نماید.

مطلب مرتبط  با انواع میله پرده آشنا شوید

پرده‌ها فرصتی عالی برای اضافه کردن رنگ‌های زیبا و جذاب به خانه‌ها هستند. بماند که مزیت‌هایی مانند حفظ انرژی خانه نیز تا حدی روی دوش آن‌ها است اما با این حال با انتخاب یک رنگ روشن ‌تر برای پرده نسبت به دیوار می‌توانیم به نحو احسنت از این ویژگی پرده‌‌ها در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم. اگر رنگ دیوارهای خانه شما کاملا تیره است بهتر است از این ترکیب رنگ استفاده کنید. البته هیچ قانونی دقیقی در این باره وجود ندارد و تجربه می‌تواند بهترین ابزار برای رسیدن به چنین شناختی گردد.

روشن ‌تر بودن رنگ پرده‌‌ها آن‌ها را تبدیل به یک عضو خنثی برای انتخاب رنگ سایر محصولات در اتاق می‌نماید. در واقع می‌توانید بهتر و راحت‌تر رنگ سایر محصولات را با این دسته از پرده‌ها ست کنید. البته در کنار زیبایی‌ که پرده روشن دارد، تمیز نگه داشتن آن هم بسیار سخت است و زودتر از پرده تیره کثیف می‌شود و آن موقع بایستی به سراغ روش‌های شستشو پرده برویم تا دوباره زیبایی را به دکوراسیون هدیه بدهد.

پرده روشن ‌تر از دیوار | گروه پرده وراتی

  • پرده تیره ‌تر از دیوار

نوبت به بررسی سومین سناریو در فیلمنامه پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار می‌رسد. در سناریو سوم باید بررسی کنیم که پرده‌ها رنگ تیره تری نسبت به دیوارها دارند. البته تصوری در این باره مبنی بر کوچک نشان دادن فضای اتاق وجود دارد که چندان تصور درستی نیست و با یک ترکیب رنگ عالی می‌توان حتی موضوع را کاملا عوض کرد. البته وجود پرده‌های تیره ممکن است فضای اتاق را کمی بسته جلو نماید. به همین دلیل باید مراقب باشید که خیلی به سمت تیرگی زیاد نروید.

از دیگر مزیت‌هایی که برای پرده‌های تیره ‌تر می‌توانیم برشماریم ایجاد فضایی صمیمی‌تر و دنج‌تر در اتاق است. برای کسانی که به شخصی‌سازی بیشتر فضای اتاق خود باور دارند. این ترکیب رنگ می‌تواند گزینه بهتری باشد. البته از نظر تطبیق پرده‌های تیره ‌تر با سایر وسایل دکوراسیون اتاق نیز چالش چندان جدی نخواهید داشت.

مطلب مرتبط  خرید آسوده و مطمئن پرده اداری در تهران 1403

پرده تیره تر از دیوار | گروه پرده وراتی

پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر؟ از دیوار کدام یک را انتخاب کنیم؟

بالاخره پاسخ پرسش پرده روشن ‌تر یا تیره ‌تر از دیوار برای شما کدام شد؟ بیایید این سه سناریو را در یک جدول با هم مقایسه کنیم.

پرده‌های هم رنگ با دیوار پرده‌های روشن ‌تر از دیوار پرده‌های تیره ‌تر از دیوار
چشم انداز خوبی ندارند. در دید بسیار زیبا خواهند بود. بسته به رنگ انتخاب شده می‌تواند بسیار زیبا باشد.
بسته به رنگ زود یا دیر کثیف می‌شوند. زودتر کثیف می‌شوند. کثیفی‌ها را نشان نمی‌دهد.
هیچ تمایزی با دیوار ندارند. از دیوار متمایز هستند. از دیوار متمایز هستند.
هماهنگی خاصی با دکوراسیون ندارد. ست کردن سایر رنگ‌ها نیاز به تامل دارد. ست کردن راحت‌تر سایر رنگ‌های دکوراسیون
تاثیر منفی روی اندازه اتاق خواهد داشت. اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بسته به رنگ و اندازه اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
تاثیر روی بسته با باز بودن فضا بسته به رنگ دارد. اتاق را فضای بازتری نشان می‌دهد. فضای دنج‌تر و بسته تری در اتاق ایجاد می‌کند.
تاثیر آن‌ها بر گرمای اتاق بسته به رنگ خواهد بود. گرمای اتاق را به تعادل می‌رسانند. گرمای اتاق را بیشتر می‌نمایند.
بسته به رنگ تضاد آن‌ها تعیین می‌شود. تضاد آن‌ها با سایر وسایل دکوراسیون کمتر است. تضاد بیشتری با سایر وسایل خانه دارند.

سخن پایانی

پرده‌ها عناصر بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی خانه هستند و رنگ آن‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی در این باره دارد. بنابراین باید به دقت بررسی کنید که کدامیک از پرده روشن‌ تر یا تیره‌ تر از دیوار می‌تواند گزینه بهتری برای خانه شما باشد و آن را از فروشگاه اینترنتی پرده وراتی خریداری کنید. در این مقاله سعی کردیم تا شما را به هدف اصلی و داشتن یک خانه زیباتر و دکوراسیون هوشمندانه‌تر نزدیک کنیم. حالا می‌توانید انتخاب بهترین در این باره داشته باشید. خانه شما تنها لایق زیباترین‌ها و بهترین‌ها است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *