تفاوت بین پرده شید رول و شید سان اسکرین چیست؟

مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین | گروه پرده وراتی

آیا می‌دانید پرده‌های آفتابگیر شید رول و شید سان اسکرین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، توصیه می‌کنیم که مقاله مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین را از دست ندهید.

در گذشته، زمانی که مردم به دنبال پوششی برای پنجره‌های خانه خود بودند، تنها پرده‌های معمولی آستردار برای اتاق‌خواب، آشپزخانه، سالن پذیرایی و حتی مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما امروزه تنوع پرده‌ها به حدی زیاد شده است که کار انتخاب را برای افرادی که اطلاعات کاملی در این‌باره ندارند، کمی دشوار می‌کند. از اینرو، ما در این مقاله از وراتی قصد داریم تا دو نمونه از بهترین پرده‌های آفتابگیر، یعنی شید رول و شید سان اسکرین را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

پرده‌های رولی | گروه پرده وراتی

پرده شید رول چیست؟

پرده شید رول همان‌طور که از نامش مشخص است، در دسته پرده‌های رولی قرار دارد که قابلیت جمع شدن به سمت بالا و باز شدن به سمت پایین را دارد. در ساخت این پرده‌ها از موادی مانند ابریشم، بامبو، پنبه، کتان یا پلی‌استر استفاده می‌کنند. عملکرد رولی این پرده‌ها می‌تواند در دو مدل دستی و یا برقی باشد. در نوع دستی، یک زنجیر مخصوص، نقش اهرم را بازی کرده و امکان تنظیم نور و حرکت پرده را فراهم می‌کند. مدل برقی به دلیل عملکرد راحت‌تر در میان مردم محبوب‌تر است و می‌تواند در سه شکل کلیدی، هوشمند و ریموت کنترلی ارائه گردد.

نحوه طراحی پرده‌های شید رول به نوعی است که قابلیت جلوگیری از ورود نور تا میزان 70 درصد را فراهم می‌کنند. این پرده‌ها در طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ‌ها موجود هستند؛ ضمن اینکه شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را نیز روی آن‌ها ثبت کنید و نصب پرده شید بسیار راحت می‌باشد که برای اطلاعات بیشتر می تونید این مقاله رو دنبال کنید

بررسی مزایا و معایب پرده شید رول

قبل از مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین بهتر است تا با مزایا و معایب هر کدام آشنا شویم. در این بخش قصد داریم تا مزایا و معایب پرده شید رول را مورد بررسی قرار دهیم.

پرده‌های شید رول در طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها و رنگ‌ها در دسترس هستند و اگر سبک، اولویت اصلی شما باشد، آن‌ها را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند. به لطف طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، سبک‌ها و پارچه‌های موجود برای این نوع پرده، شید رول‌ها پنجره شما را در هنگام پایین آوردن با پارچه‌های زیبا تزئین می‌کنند و در صورت عدم نیاز به استفاده، بهخوبی در بالای پنجره شما جمع می‌شوند. همان‌طور که اشاره کردیم، گزینه‌های موجود برای سفارشی‌سازی آن‌ها بی‌پایان است.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده برقی 2024 | معرفی، کاربرد و مزایا

همچنین شما می‌توانید انتخاب کنید که رول شیدها تا چه میزان نور را از پنجره‌ها عبور دهند. برای مثال، برخی از متریال‌ها می‌توانند نور را بهطور کامل در پنجره متوقف کنند و مواد شفاف‌تر اجازه می‌دهند تا نوری ملایم به داخل خانه نفوذ پیدا کند. این نوع پرده‌ها را می‌توان برای پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ هم به کار برد. شید رول‌ها به‌ راحتی نصب می‌شوند و شستن و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است. برخورداری از قابلیت شب و روز و همین‌طور طول عمر بالا نیز از دیگر مزایای این نوع پرده‌های پرکاربرد است.

پرده سان اسکرین چیست؟

برای درک بهتر مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین بهتر است تا با تعریف پرده‌های سان اسکرین هم آشنا شویم. پرده سان اسکرین که نام انگلیسی آن‌ shade sunscreen است در دسته پرده‌های شید قرار دارد و طراحی آن به‌گونه‌ای است که از تابش مستقیم نور خورشید به درون، جلوگیری کند. این نوع پرده، قابلیت جمع شدن رو به بالا را دارد و در دو مدل دستی و برقی، قابل سفارش است. پارچه‌های به‌کاررفته در تولید این پرده اغلب جنس پلی‌استر، پی‌وی‌سی و فایبرگلاس دارند.

وجود حفره‌های زیاد و حالت مشبکی پرده‌های سان اسکرین تا حد زیادی از ورود نور خورشید به فضای داخل جلوگیری می‌کنند؛ یعنی تنها اجازه ورود 7 درصد از نور بیرون را می‌دهند و همچنین در برابر تابش اشعه‌های مضر نور خورشید مانند اشعه‌ ماوراء‌بنفش مقاومت بسیار خوبی دارند. با وجود این قابلیت‌ها شما می‌توانید فضای بیرون را به‌ راحتی مشاهده کنید و البته در شب‌هنگام داخل خانه قابلدیدن است. البته در برخی از مدل‌های آن امکان مشاهده بیرون و فضای داخل وجود ندارد. با کمک پرده سان اسکرین علاوه بر کنترل میزان نور می‌توان مقدار گرمای محیط را نیز تا حدودی کنترل کرد.

نصب پرده شید | گروه پرده وراتی

بررسی مزایا و معایب پرده سان اسکرین

پرده‌های سان اسکرین با مواد مشبکی و روکش‌شده ساخته می‌شوند که بهطور محکم به هم‌ بافته شده تا پوششی در برابر نور خورشید و گرما باشند. بهطور معمول این شیدها از وینیل ساخته می‌شوند و در طیف وسیعی از رنگ‌های خنثی موجود هستند؛ اما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. سان اسکرین‌ها حریم خصوصی متوسطی را در طول روز ارائه می‌دهند و می‌توانند از دیدن خانه شما توسط افراد جلوگیری کنند.

مطلب مرتبط  بررسی تفاوت پرده شید با ضد نور

هنگامی‌که به این نوع پرده‌ها نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که با درصدهای متفاوتی ارائه می‌شوند. این درصدها میزان باز بودن بافت مشبک آن‌ها را نشان می‌دهند و یا اینکه مشخص می‌کنند تا چه میزان نور و اشعه ماوراء‌بنفش از طریق شیدها عبور می‌کند. به‌ عنوان مثال، اگر به محافظت قابلتوجهی در نور و اشعه ماوراء‌بنفش نیاز دارید، باید پرده سان اسکرین 1 درصد را انتخاب کنید؛ اگر می‌خواهید نور بیشتری وارد خانه خود کنید، می‌توانید پرده‌ها را با حداکثر 10 درصد باز شوندگی انتخاب نمایید.

مزیت اصلی پرده‌های سان اسکرین، قابلیت عالی آن‌ها در محافظت از نور خورشید است که بهعنوان یک فیلتر عالی نور برای تصفیه پنجره‌هایی که در معرض تابش نور خورشید هستند، عمل می‌کنند. این شید‌ها با جلوگیری از تابش بیش از حد نور و همین‌طور اشعه‌های مضر ماوراء‌بنفش از مبلمان، فرش و سایر وسایل و سطوح خانه شما محافظت می‌نمایند. اگر حس می‌کنید که نور خورشید، بیش از حد از پنجره‌ها به داخل می‌تابد، پرده‌های سان اسکرین می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی محسوب شوند.

تفاوت بین پرده شید رول و شید سان اسکرین چیست؟

در این بخش از مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین قصد داریم تا به بررسی تفاوت‌های این دو نوع پرده شید بپردازیم. هم پرده‌های سان اسکرین و هم شید رول می‌توانند میزان راحتی و حریم خصوصی شما را در خانه افزایش دهند؛ در حالی که به‌طور هم‌زمان، سبک خانه شما را نیز ارتقاء خواهند داد.

تفاوت اصلی بین این دو نوع پرده، مربوط به موادی است که از آن‌ها ساخته شده‌اند. پرده‌های شید سان اسکرین از مواد صفحه‌مانندی ساخته می‌شوند که برای جلوگیری از اشعه ماوراء‌بنفش طراحی شده‌اند؛ در حالی که پرده‌های شید رول می‌توانند از طیف وسیعی از منسوجات با هدف اصلی کنترل سطح نور در یک اتاق ساخته شوند. برای اینکه بفهمید کدام پرده‌ها برای شما مناسب‌تر هستند، در بخش بعدی این موضوع را با نگاهی عمیق‌تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کدام پرده مناسب من است؟

شاید تا اینجای مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین متوجه شده باشید که کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد؛ اما باز هم ما با توضیحاتی کامل‌تر در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا راحت‌تر در مورد این مسئله تصمیم بگیرید.

از نظر رنگ و حریم خصوصی

در حالی که هم پرده شید رول و هم سان اسکرین مزایای خود را دارند، اما بدون چالش نیز نیستند. شیدهای سان اسکرین معمولاً فقط در رنگ‌های خنثی در دسترس هستند؛ زیرا عملکرد اصلی آن‌ها برای جلوگیری از اشعه فرابنفش به مش بافته‌شده بستگی دارد. علاوه بر این، انتخاب رنگ روشن یا تیره برای سان اسکرین‌ها نتایج متفاوتی را از نظر شفافیت و حریم خصوصی ایجاد می‌کند؛ بنابراین هنگام انتخاب، حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید.

مطلب مرتبط  پرده کرکره فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

از نظر عملکرد در شب

یکی دیگر از معایب سان اسکرین‌ها، نداشتن حریم خصوصی آن‌ها در شب است. در طول روز، این پرده‌ها جلوی اشعه ماوراء‌بنفش را می‌گیرند و در عین حال منظره را از داخل خانه به دنیای بیرون حفظ می‌کنند. با این حال، وقتی بیرون تاریک و چراغ‌های خانه شما روشن است، رهگذران دید واضحی از آنچه در داخل می‌گذرد، دارند. شما می‌توانید سان اسکرین‌ها را با پرده‌ها یا پارچه‌های دیگر ترکیب کنید تا از این چالش عبور کرده و بهترین‌ها را با محافظت در برابر آفتاب و حریم خصوصی در ساعات عصر به خانه خود هدیه دهید.

از نظر قدرت مسدود کردن نور

یکی از چالش‌های پرده‌های شید که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که امکان دارد شکاف‌های نوری بین پرده و قاب پنجره ایجاد کند که حتی زمانی که شیدها بسته هستند، مقداری نور وارد شود. راه‌حل‌های ساده‌ای مانند مسدودکننده‌های نور می‌توانند این شکاف‌های نوری را به‌ عنوان یک راه آسان برای رسیدن به تاریکی کامل در صورت تمایل، مسدود کنند و مشکل را برطرف نمایند. جالب است بدانید، اینکه شما کدام‌یک از انواع شیدها را انتخاب می‌کنید چندان مهم نیست؛ زیرا شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس چندین گزینه، به دلخواه سفارشی‌سازی کنید.

پرده‌های شید | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

از شما بابت اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، سپاسگزاریم و امیدواریم پاسخ تمام سؤالات خود را با مطالعه این مطلب گرفته باشید. در پایان بهتر است بدانید که انواع مختلف پرده‌های شید، چه نوع شید رول و چه نوع سان اسکرین، می‌توانند میزان راحتی خانه شما را افزایش دهند و در ارتقاء کارایی محیط بهترین عملکرد را داشته باشند. طیف گسترده این نوع پرده شید به شما اجازه می‌دهد تا مطابق با نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در صورت نیاز می‌توانید برای مقایسه پرده شید رول و شید سان اسکرین از افراد متخصص بخواهید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *