روش نصب پرده پانچ به ساده ترین زبان

روش نصب پرده پانچ به ساده ترین زبان | گروه پرده وراتی

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین پرده‌های موجود در بازار که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد، پرده پانچ است. امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا دکوراسیون خود را به سبک مدرن بچینند. برای این نوع دکوراسیون پرده پانچ یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود. امروزه بیشتر مردم علاقه‌مند به استفاده از لوازم خانگی با طرح‌های ساده هستند. پرده پانچ می‌تواند با طرح ساده خود به خانه شما روح ببخشد. این نوع پرده در بزرگ‌تر جلوه دادن اندازه خانه نقش موثری دارد. پرده پانچ جزو پرده‌هایی است که لزوما احتیاجی به نصاب ندارد و خودتان می‌توانید نصب آن را پس از دوخت انجام دهید. در ادامه به آموزش نصب پرده پانچ می‌پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش نصب پرده پانچ

روش نصب این نوع پرده بسیار ساده است و این کار را خود شما هم می‌توانید انجام دهید. در ادامه مراحل نصب پرده پانچ آورده شده است.

آموزش نصب پرده پانچ و مرتب کردن چین های آن | گروه پرده وراتی

لوازم مورد نیاز برای نصب پرده پانچ

لازم است تا شخص از قبل لوازم مورد نیاز برای این کار را در اختیار داشته باشد. این وسایل شامل ریل، پانچ، پایه نگه‌دارنده، قپه، دریل، پیچ رول‌پلاک، پیچ گوشتی، متر و مداد هستند.

نصب پایه‌ها

ابتدا در محلی که می‌خواهید پرده نصب کنید به‌کمک دریل تعدادی سوراخ ایجاد کنید. پایه‌های دیواری یا سقفی را با پیچ در محل مورد نظر قرار دهید.

برای مشخص کردن محل پرده پانچ باید حدود 10 سانتی‌متر بالاتر از پنجره را به‌کمک متر علامت بزنید. باید هر دو طرف پنجره علامت زده شود و این دو نقطه دقیقا روبه‌روی هم باشند. جالب است بدانید که هر چقدر پرده را در قسمت بالاتری از پنجره نصب کنید ارتفاع خانه شما بلندتر جلوه خواهد کرد. البته باید سوراخ‌های روی دیوار متناسب با ارتفاع پرده مشخص شوند.

مطلب مرتبط  پرده اداری شیک از کجا بخریم؟

قسمت‌هایی را که با مداد مشخص کرده‌اید، با دریل سوراخ کنید. لازم به ذکر است که اگر از قبل در دیوار یا سقف سوراخی وجود دارد احتیاجی به انجام مجدد این کار نیست و می‌توانید پیچ و رول‌پلاک را در همان‌جا قرار دهید.

در زمان انجام این کار احتیاط کنید و از سالم بودن پایه‌های چهارپایه مطمئن شوید.

نصب پایه دیواری یا سقفی

پایه نگه‌دارنده پرده را در محل تعیین شده قرار دهید و آن را به کمک پیچ نصب کنید. در این مرحله پیچ‌ها باید از پایه نگه‌دارنده رد شوند و سپس آن‌ها را در داخل رول پلاک محکم کنید. پایه‌ها باید محکم نصب شوند تا پرده لق نخورد.

قرار دادن پرده پانچ شده در ریل

حلقه‌های پرده را درون ریل بیندازید. نکته‌ای که باید بدانید این است که در این مرحله چین‌خوردگی پرده عادی است. زمانی‌که پرده را به‌طور کامل در ریل قرار دادید بهتر است آخرین حلقه آن را روی پایه نگه‌دارنده بیندازید تا مخفی شود و پرده شما جلوه زیباتری پیدا کند.

انواع چوب پرده

انواع چوب پرده | گروه پرده وراتی

چوب پرده‌های پرده پانچ در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی به‌فروش می‌رسند. چوب پرده‌های میله‌ای رنگ‌های مختلفی دارند. در هنگام انتخاب این وسیله نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، مدل پایه‌های آن است. مدل‌های پایه و روش نصب چوب پرده‌ها مشابه با یکدیگر است. این پایه‌ها در دو مدل دیواری و سقفی در بازار موجود هستند.

نوع دیواری را باید به دیوار و نوع سقفی را باید به سقف منزلتان نصب کنید.

در هنگام خرید چوب پرده باید اندازه‌گیری را به درستی انجام دهید. زیرا؛ این وسیله در اندازه‌های مختلفی در بازار موجود است. حداقل اندازه استاندارد برای نصب این است که چوب پرده از هر طرف پنجره 10 سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد. به‌عنوان مثال اگر اندازه عرض پنجره شما 90 سانتی‌متر است باید چوب پرده 110 سانتی‌متری بخرید. اگر پنجره شما در مجاورت دیوار قرار دارد باید چوب پرده خود را سر تا سری و بدون قپه تزئینی انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  آموزش نصب پرده برقی در منزل

برای اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع، پیشنهاد می‌شود مقاله اندازه گیری پنجره برای پرده را مطالعه کنید.

یکی از سوالاتی که لازم است در آموزش نصب پرده پانچ به آن پاسخ دهیم این است که بهتر است ریل پرده پانچ در سقف یا دیوار قرار بگیرد؟ در پاسخ باید بگوییم که این مورد بستگی به دکوراسیون و فضای خانه شما بستگی دارد.

برای پنجره‌های بزرگ و تمام قد بهترین گزینه این است که چوب پرده را در سقف نصب کنید. با این کار اندازه خانه شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و دکوراسیون شما جلوه بسیار زیباتری پیدا می‌کند. اگر پنجره‌های خانه به‌صورت نیم‌قد است بهتر است چوب پرده روی دیوار و در حداقل فاصله 10 سانتی‌متری از بالای پنجره نصب شود.

لازم به ذکر است که جابه‌جا کردن پرده‌هایی که میله آن‌ها به سقف نصب شده است کار دشوارتری است زیرا قسمت بالایی نوار به سقف می‌چسبد.

نکات نصب پرده پانچ

افرادی که در زمینه نصب پرده تجربه زیادی ندارند، در هنگام نصب پرده پایه‌ای را بین دو پایه قرار می‌دهند تا پرده از ریل خارج نشود. بهتر است برای ثابت ماندن پرده و جلوه زیباتر آن، پایه‌ها در بین دو چین پرده قرار بگیرند. با این کار پرده جلوه یک‌دست و جذاب‌تر پیدا می‌کند.

پرده‌هایی که جنس ابریشمی دارند پس از نصب خود به خود به حالت استانداردشان قرار می‌گیرند. این نوع پرده‌ها بسیار حرفه‌ای دوخته می‌شوند.

زمانی‌که در حال علامت‌گذاری با مداد هستید حتما از شخص دیگری که از پایین در حال مشاهده محل نصب پرده است کمک بگیرید تا علامت‌ها دقیقا مقابل هم باشند.

مطلب مرتبط  راهنمای قدم به قدم در نصب پرده شید

اگر عرض پنجره شما از 2 متر بیشتر است باید در مرکز پنجره هم نیز علامت بگذارید.

بر خلاف مدل‌های دیگر پرده پانچ پس از نصب احتیاجی به تنظیم چین‌ها ندارد. پس اتمام نصب کافی است چین‌ها را با دست مرتب کنید تا پرده جلوه‌ای مرتب و زیبا پیدا کند.

نکات نصب پرده پانچ شده | گروه پرده وراتی

سخن نهایی

در این مطلب به آموزش نصب پرده پانچ به ساده‌ترین زبان پرداختیم. پرده پانچ جزو پرده‌های محبوب در بین علاقه‌مندان به دکوراسیون مدرن است زیرا نوعی پرده‌ مدرن و جدید است. نصب این پرده کار بسیار ساده‌ای است و افراد می‌توانند آن را تنها با آگاهی از چند نکته خودشان انجام دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *