بررسی عوامل تاثیرگذار بر انتخاب پرده هتلی

بررسی عوامل تاثیرگذار بر انتخاب پرده هتلی | گروه پرده وراتی

پرده‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون هر فضایی هستند. چه بخواهد فضای خانگی باشد چه فضای اداری، چه محیط مهمی همانند هتل که قرار است میهمانان در آن همانند خانه‌شان احساس امنیت و آرامش داشته باشند. در حالیکه ممکن است تصور کنید پرده اتاق‌های هتل نیز همانند پرده اتاق خواب و سایر نقاط خانه به راحتی و با پیدا کردن رنگ دلخواه انتخاب می‌شود، باید بدانید عوامل مختلفی بر انتخاب پرده هتلی تاثیرگذارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مواردی که در انتخاب پرده هتلی تاثیرگذارند

برای انتخاب پرده هتلی باید به این نکات توجه شود:

اندازه‌های پنجره‌ها به درستی محاسبه شود

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید محاسبه نادرست اندازه پنجره هنگام انتخاب پرده هتلی بیش از آنچه شما تصور کنید رخ می‌دهد. به همین دلیل است که این مورد یکی از مهم‌ترین مواردیست که باید به آن پرداخته شود. چنین مشکلی زمانی نمایان می‌شود که نوبت به نصب پرده می‌رسد. و این زمان دیگر دیر است.

بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید، هنگام انتخاب پرده، اندازه‌ای که برای پرد در نظر می‌گیرید همیشه باید 30 سانتیمتر بیشتر از عرض پنجره باشد. این یعنی 15 سانتیمتر از هر طرف پنجره بیشتر محاسبه شود. همچنین 15 سانتیمتر نیز بالاتر از قاب پنجره در نظر گرفته می‌شود که با دانستن این نکته اساسی می‌توانید طول و عرض پرده را به درستی محاسبه کنید.

در نظر داشته باشید که چقدر می‎خواهید پرده بلند باشد یا چه میزان چین داشته باشد؟ با در نظر داشتن این مساله شاید بتوانید این عدد را در حد چند سانتیمتر بیشتر محاسبه کنید.

مطلب مرتبط  8 مورد از محبوب ترین انواع پرده اداری و مناسب فضای کار

بعنوان مثال، اگر پرده از سقف آویزان می‌شود تا دیوار بلند دیده شود باید ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید. حتما در چنین شرایطی پرده بلند تا روی زمین انتخاب کنید چرا که اگر کمی از سطح زمین بالاتر باشد زیبا به نظر نمی‌رسد.

اندازه‌های پنجره‌ها به درستی محاسبه شود | گروه پرده وراتی

رنگ و طرح مناسب با دکوراسیون و ستاره هتل داشته باشد

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب پرده هتلی ، رنگ و طرح آن است که باید کاملا با تم اتاق و سبک دکوراسیون آن سازگار باشد. انتخاب اینکه پرده اتاق تک رنگ باشد یا طرحی در خود جای داده باشد کاریست که شاید بیشترین زمان را هنگام چیدمان اتاق هتل به خود اختصاص دهد.

انتخاب پرده برای اتاق‌های هتل چیزیست که نه تنها زیبایی بیشتری به فضای اتاق می‌بخشد بلکه می‌تواند تعداد ستاره‌های یک هتل را نیز تداعی کند.

به عنوان مثال وقتی به یک هتل چهار ستاره می‌روید انتظارات بیشتری از زیبایی و کیفیت دارید بنابراین صاحبان چنین هتلی نباید به دنبال یک پرده ساده باشند بلکه باید خودشان را در دکوراسیون اتاق به نمایش بگذارند.

برای اینکه انتخاب رنگ پرده کار ساده‌تری شود ابتدا تم و سبک دکوراسیون اتاق را مشخص کنید. سپس یک پالت رنگی برای وسایل اتاق در نظر بگیرید تا بتوانید بر اساس آن وسایل را انتخاب کنید.

اگر دیوارها را کاغذ دیواری کردید بهتر است پرده را تک رنگ انتخاب کنید و اگر دیوارها تک رنگ و روشن بودند، پرده طرح‌دار با رنگ‌های مکمل در نظر بگیرید تا توجه را به خود جلب کند.

فضایی آرام برای استراحت میهمانان فراهم شود

میهمانان هتل انتظار دارند هتل همانند خانه‌شان باشد و در طول اقامتشان بتوانند استراحت کرده و خوابی آرام داشته باشند. در هتل‌های چهار و پنج ستاره اغلب از پرده‌ بلک اوت در اتاق‌ها استفاده می‌شود تا بتواند جلوی ورود نور به اتاق را بگیرد و در عین حال هر زمان که میهمانان هتل تمایل داشتن از نور طبیعی خورشید لذت ببرند پرده را کنار زده و اجازه ورود نور را بدهند.

مطلب مرتبط  چه رنگ پرده‌ای با دیوار سبز ست می‌شود؟ | پرده مناسب دیوار سبز

این کار در هتل‌هایی که کیفیت بالاتری دارند و لوکس‌تر هستند با کنترل انجام می‌شود چرا که استفاده از تکنولوژی در هتل‌ها امروزه بیش از پیش مرسوم شده است.

علاوه بر نور، سر و صدای بیرون هتل نیز ممکن است در شب آسایش میهمانان هتل را برهم بزند. بخصوص آن‌هایی که در طبقات پایین‌تر هتل اقامت دارند بیشتر با این مساله مواجه می‌شوند.

به همین جهت هنگام انتخاب پرده هتلی به این نکته توجه ویژه‌ای می‌شود و در کنار استفاده از پنجره‌های دو جداره، از پرده‌های ضخیم‌تر که تا حدودی جلوی سر و صدا را می‌گیرند نیز استفاده می‌گردد.

فضایی آرام برای استراحت میهمانان فراهم شود | گروه پرده وراتی

پرده هتل باید ضد حریق باشد

ایمنی اتاق‌های هتل یکی از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. ضد حریق بودن پرده نیز از جمله موارد ایمنی است که باید به آن توجه ویژه شود. همچنین به منظور ایمنی بیشتر، هر چیزی که ممکن است موجب ایجاد حریق شود نیز باید از پرده و سایر وسایل از جمله روتختی‌ها دورتر بماند تا احتمال ایجاد آتش به حداقل برسد.

هرچند در بسیاری از هتل‌های بزرگ با تعبیه کردن سیستم اتفاء حریق سقفی این ایمنی را از به بالاترین حد می‌رسانند. با اینحال انتخاب پرده هتل ضد حریق استانداردی است که باید در هتل‌ها رعایت شود.

به نصب پرده هتل باید توجه ویژه‌ای شود

یکی دیگر از موارد ایمنی که باید در اتاق‌های هتل رعایت شود توجه به نصب پرده است. شاید به این فکر کنید که چطور ممکن است پرده برای میهمانان هتل خطری بهمراه داشته باشد. اما در صورت نصب نادرست، استفاده از پرده سنگین با میله پرده‌ای که توان نگهداریش را ندارد و موارد اینچنینی، ممکن است برای خانواده‌هایی که با فرزند کوچکشان به هتل مراجعه می‌کنند خطراتی بهمراه داشته باشد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده اداری شید 2024

بنابراین پیش از هر چیزی باید از مستحکم بودن میله پرده اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به نصب پرده اقدام شود. علاوه بر اینها، پرده باید طوری نصب شده باشد که باز و بسته کردن آن برای میهمانان هتل کار ساده‌ای باشد. هرچند این کار در هتل‌های بزرگ با اتوماتیک کردن پرده اتاق به راحتی ممکن است.

نصب پرده هتل | گروه پرده وراتی

سخن پایانی

استانداردهای خاصی برای انتخاب و سفارش پرده هتلی وجود دارد و پرده این مکان پرتردد باید طوری انتخاب شود که در عین حال که یک حریم خصوصی زیبا برای میهمانان هتل ایجاد می‌کند، امنیت آن‌ها را نیز در نظر بگیرد. بنابراین در کنار زیبایی و رنگی که برای پرده انتخاب می‌شود، ضد حریق بودن نیز از جمله موارد مهمیست که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر اینها، در هتل‌های بزرگ و لوکس اغلب مواقع امکانات هتل به صورت ریموت در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به پرده اتوماتیک اشاره کرد که میهمانان می‌توانند به راحتی و با یک کنترل آن را باز و بسته کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *