معرفی 6 نوع پارچه مناسب پرده اداری

پارچه مناسب پرده اداری | گروه پرده وراتی

اگر شما هم به دنبال بهترین پارچه مناسب پرده اداری هستید، این مطلب برای شما است.

محیط‌های اداری عموماً پنجره‌های زیادی دارند، چرا که میزان نور ورودی به محیط در بازدهی و روحیه کارکنان تأثیر دارد. البته لازم است همه این پنجره‌ها با پرده محافظت شوند تا در صورت نیاز امکان کنترل نور ورودی وجود داشته باشد. شما می‌توانید پرده‌های اداری را باتوجه‌به سلیقه خود و همچنین نوع دکوراسیون آن محیط انتخاب کنید. در این پروسه یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شما، انتخاب پارچه مناسب پرده اداری خواهد بود.

فراموش نکنید که برای انتخاب یک پرده خوب و کارآمد شما باید فاکتورهای زیادی را مدنظر داشته باشید. رنگ، ابعاد، طرح، نوع باز و بسته‌شدن و در نهایت نوع پارچه پرده از جمله این موارد هستند که در این مقاله می‌خواهیم به طور خاص به نوع پارچه مناسب برای پرده اداری بپردازیم.

انتخاب پرده اداری | گروه پرده وراتی

برای انتخاب پارچه پرده اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در انتخاب پرده اداری طبیعتاً اولین عامل مؤثر، سلیقه و نظر شما و کارکنانتان خواهد بود. در مراحل بعدی باید به سراغ بررسی فاکتورهای مهم برای انتخاب پرده بروید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب نوع پارچه استفاده شده در آن است. شاید به نظر برسد که نوع پارچه تأثیر چندانی در کارایی یا زیبایی پرده اداری نداشته باشد، اما باید اشاره کنیم که بخش عمده زیبایی ظاهری، کارایی و همچنین ماندگاری پرده به همین موضوع بستگی دارد.

  • جنس پارچه:جنس پارچه باید مطابق با نوع محل اداری و کاربرد آن باشد. مثلاً درصورتی‌که اداره‌ای در منطقه گرمسیری قرار دارد، پارچه‌های نساجی و کتانی بهترین انتخاب خواهند بود. درصورتی‌که اداره‌ای در منطقه سردسیری قرار دارد، پارچه‌های مواد پلی‌استری مناسب‌تر هستند.
  • رنگ و الگوی پارچه: رنگ پارچه باید با دکوراسیون داخلی اداری سازگاری داشته باشد. همچنین الگو و طرح پارچه نیز باید به‌اندازه کافی ساده و خنثی باشد تا با دیگر عناصر داخلی اداره تداخل نداشته باشد.
  • دوام و ماندگاری بافت پارچه: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب پارچه مناسب پرده اداری مدنظر داشته باشید، دوام و ماندگاری این پارچه است. این پارچه ممکن است در طی مدت استفاده چندین بار شسته شود و همچنین در معرض عوامل آسیب‌زننده زیادی قرار دارد که باید در مقابلشان دوام و ماندگاری داشته باشد.
  • دوام و ماندگاری رنگ پارچه: علاوه بر این که پارچه مناسب پرده اداری باید از نظر ساختار و بافت دوام داشته باشد، بلکه این پارچه باید در طول زمان، رنگ خود را حفظ کند. زیبایی پارچه تا حد زیادی به کیفیت و ماندگاری رنگ آن بستگی دارد و بهتر است در زمان خرید، حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • نورپردازی: اگر نورپردازی در اداره شما چندان خوب نیست، بهتر است از پارچه‌هایی با بستر روشن و کمی مات استفاده کنید تا نورپردازی متعادلی در محیط داشته باشید.
  • نیاز به شستشو: اگر پارچه قابل‌جستجو نباشد، پس از چندین ماه استفاده ممکن است آسیب ببیند و زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد. باتوجه‌به اینکه در محیط‌های اداری ممکن است پرده‌ها زود کثیف شوند، بهتر است به سراغ پارچه‌ای بروید که قابلیت شستشو داشته باشد.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده آشپزخانه مدرن | مدلهای 2024

پارچه کتان | گروه پرده وراتی

انواع پارچه مناسب پرده اداری

تا اینجا بررسی کردیم که پارچه مناسب پرده اداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. با کمک این ویژگی‌های می‌توانید بهترین پارچه‌ها را شناسایی کنید، اما مشکل این جاست که پارچه‌های بسیار متنوع و ایده پرده اداری زیادی در بازار وجود دارد که اگر بخواهید همه آن‌ها را بررسی کنید، زمان زیادی نیاز خواهد داشت. به همین منظور در ادامه مطلب می‌خواهیم چند مورد از معروف‌ترین پارچه‌های مناسب برای پرده‌های اداری را با هم بررسی کنیم.

  1. پارچه پلی‌استر: این نوع پارچه به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه UV، فرسودگی و البته آتش، بسیار برای استفاده در فضاهای اداری مناسب است. علاوه بر این، پارچه پلی‌استر را می‌توان به‌راحتی تمیز کرد و حتی قابلیت شستشوی بسیار آسانی هم دارد.
  2. پارچه وینیل: این نوع پارچه که شامل پوششی از جنس وینیل بر روی بستر پارچه‌ای است، بسیار مقاوم در برابر رطوبت، خش و ضربه خواهد بود. باتوجه‌به این توضیحات این نوع پارچه برای پرده اداری بسیار مناسب خواهد بود.
  3. پارچه تریکو: این نوع پارچه از جنس پلی‌استر یا نایلون است و بسیار محکم و مقاوم در برابر شکسته یا پاره شدن است. پارچه تریکو علاوه بر این که قابلیت شستشوی آسانی دارد، بلکه در مدت‌زمان بسیار کوتاهی هم خشک می‌شود.
  4. پارچه کتان: یکی از بهتری انواع پارچه‌های مناسب برای پرده‌های اداری، پارچه کتان است که بافت درشت و نسبتاً باز دارد. این نوع پارچه دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارد و می‌توان از آن در محیط‌های اداری برای مدت طولانی استفاده کرد. همچنین کتان از جمله پارچه‌هایی است که ماندگاری رنگ خوبی از خود نشان می‌دهد و به‌این‌ترتیب در طولانی‌مدت هم زیبایی ظاهری‌اش را حفظ می‌کند.
  5. پارچه ابریشمی: اگر به دنبال یک طراحی خاص و زیبا برای پرده محیط اداری هستید، پارچه ابریشم بسیار کارآمد خواهد بود. این پارچه سطح صاف، نرم و بسیار زیبایی دارد که جذابیت خاصی به پرده اداری می‌دهد. البته به یاد داشته باشید که شستشو و نظافت این پارچه کمی دشوار است و نیاز به‌دقت زیادی دارد. همچنین ابریشم در طولانی‌مدت ممکن است بر اثر نور خورشید و اشعه UV دچار فرسودگی شود.
  6. پارچه مخمل: یکی از بادوام‌ترین پارچه‌های مناسب پرده اداری، پارچه مخملی است. این پارچه‌بافت سنگینی دارد و حس لوکس بودن را در پرده ایجاد می‌کند. پارچه مخملی به‌خوبی در مقابل ورود نور و صدا مقاوم است و این موضوع برای محیط‌های اداری اهمیت زیادی دارد. همچنین این نوع پارچه به‌خوبی می‌تواند شکل خود را حفظ کند و ظاهر مرتب و مدرنی به محیط ببخشد.
مطلب مرتبط  10 ایده پرده در دکوراسیون اداری

ایده پرده اداری | گروه پرده وراتی

به نظر شما کدام نوع پرده برای محیط اداری مناسب است؟

قطعاً یکی از مهم‌ترین پارامترهای در بحث دکوراسیون داخلی و خرید پرده اداری ، پرده‌های استفاده شده در آن هستند. نوع پارچه این پرده‌ها می‌تواند تأثیر زیادی روی کاربرد و البته ظاهرشان داشته باشد و ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین اطلاعات در این زمینه را با شما به اشتراک بگذاریم. شما به کمک شناخت ویژگی‌های پارچه مناسب پرده اداری و همچنین انواع آن، به‌راحتی می‌توانید بهترین پرده‌ها را برای محیط اداری انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *