چه رنگ پرده‌ای با دیوار سبز ست می‌شود؟ | پرده مناسب دیوار سبز

چه رنگ پرده‌ای با دیوار سبز ست می‌شود؟ | پرده مناسب دیوار سبز | گروه پرده وراتی

وقتی به دنبال پرده مناسب دیوار سبز هستید احتمالا این رنگ زیبا و جذاب را به خوبی شناخته و می‌دانید که چه مزیت‌ها و جذابیت‌هایی پشت آن قرار دارد. اما با این حال بد نیست کمی از جذابیت‌های آن را بازگو کنیم. رنگ سبز، رنگ طبیعت است و استفاده از آن در دکوراسیون خانه باعث ایجاد شادابی و سرزندگی در فضای خانه خواهد شد. با این حساب نباید خیلی از استفاده از این رنگ در وسایل موجود در دکوراسیون تعجب کنیم.

اما نکته بسیار مهم مخصوصاً برای کسانی که از دیوارهای سبز رنگ در خانه استفاده می‌کنند، ست کردن سایر وسایل دکوراسیون با این دیوارها است. یکی از مهم‌ترین این وسایل‌ها هم پرده‌ها هستند که مستقیما روی دیوار نصب می‌شوند. پس بیایید چند ایده بسیار جذاب و عالی را برای پرده مناسب دیوار سبز با هم مرور کنیم.

مزایای استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خانه چیست؟

جذابیت و زیبایی خالص عبارت‌هایی هستند که می‌توانند دلیل استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی باشند. ذات انسان با طبیعت گره خورده و همین همبستگی با طبیعت باعث می‌شود تا دائما از ایده‌هایی که ما را به سمت آن می‌کشانند استقبال کنیم. رنگ سبز نیز در دکوراسیون داخلی دقیقا حکم یک ارتباط از راه دور میان ما و طبیعت را دارد و از همین رو مورد استقبال بسیار زیادی قرار می‌گیرد.

البته مزیت‌های رنگ سبز در دکوراسیون داخلی تنها به همین موارد محدود نیست و ساعت‌ها می‌توانیم درباره جذابیت‌های این رنگ در وسایل خانه صحبت کنیم. سبز نشانه‌ای برای طراوت و شادابی است و می‌تواند باعث ایجاد روحیه‌ای شاد در میان افراد خانه شود. چه چیزی بهتر از این؟

ایجاد روشنایی بیشتر در خانه و امکان ست شدن بسیاری از رنگ‌ها از دیگر مزیت‌هایی هستند که رنگ سبز می‌تواند در دکوراسیون خانه ما ایجاد کند. البته اگر پرده مناسب دیوار سبز را به درستی انتخاب کنیم.

مزایای استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خانه چیست؟ | گروه پرده وراتی

تاثیر روانشناسانه استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون

برای بررسی تاثیر روانشناسانه رنگ سبز در دکوراسیون روی روحیه افراد باید به نمادها و نشانه‌های موجود در این رنگ مراجعه نماییم. رنگ سبز در جوامع مختلف نمادها و نشانه‌های مختلفی دارد اما همگی آن‌ها نشانه‌های شادابی و روحیه خوب هستند.

از یک طرف این رنگ می‌تواند انرژی‌زا باشد و باعث ایجاد روحیه تلاش و جنگندگی شده و مانع از به وجود آمدن افسردگی‌های فصلی در میان اعضای خانواده شود. اتفاقی که معمولا با تغییر فصل‌ها به شدت در جامعه ایرانی شاهد هستیم. از طرف دیگر حس آرامش و لطافت را نیز می‌توانیم به رنگ سبز نسبت بدهیم که با اضافه شدن آن به دکوراسیون خانه باید منتظر انتقال آن به روحیات خودمان نیز باشیم. البته بسیار مهم است که شما چه طیفی از رنگ سبز را برای رنگ اصلی دکوراسیون خانه خود انتخاب می‌کنید.

مطلب مرتبط  روانشناسی رنگ مناسب پرده و اهمیت آن در زندگی و خلق و خوی افراد

در نهایت اگر بخواهیم روانشناسی اصلی رنگ سبز در دکوراسیون خانه را تنها در یک کلمه توصیف کنیم حس زنده بودن و زندگی است. در دنیای امروز که افراد مجبور به اقامت زمان‌های طولانی در محیط خانه هستند داشتن خانه‌ای با رنگ‌های دلپذیر می‌تواند یک نعمت بزرگ باشد. از این رو شما را دعوت می‌کنیم که حتما از مزیت‌های رنگ سبز در دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید.

معرفی 10 رنگ پرده مناسب دیوار سبز

نوبت به معرفی پرده مناسب دیوار سبز می‌رسد. برای کسانی که از رنگ سبز در دیوارهای خانه خود استفاده می‌نمایند داشتن یک ایده عالی برای انتخاب رنگ پرده اهمیت بسیار زیادی دارند. اهل فن می‌دانند که پرده چه نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد و ست شدن آن با رنگ دیوارها چقدر می‌تواند مهم باشد. اگر روی تک‌تک اجزای دکوراسیون داخلی خانه خود وقت گذاشته باشید اما در انتخاب پرده مناسب دیوار سبز خوب عمل نکنید تمام تلاش‌های شما از بین خواهد رفت.

پرده‌ها دقیقا روی دیوار نصب شده و در ارتباط مستقیم با آن هستند. از این رو چشم بیننده را در همان لحظه اول به خود مشغول خواهند کرد. حال اگر شما با فوت و فن انتخاب پرده مناسب دیوار سبز آشنا بوده و زرنگی کرده باشید در همین لحظه بیننده را میخکوب خواهید کرد. با هم ببینیم چه ایده‌هایی را می‌توانید برای این منظور استفاده کنید.

1.پرده سفید، پرده مناسب دیوار سبز

زیبایی‌های پرده سفید تمامی ندارد. این رنگ پرده را با هر رنگ دیواری به راحتی می‌توانید ست کنید. جالب‌ترین نکته درباره پرده سفید این است که می‌توانید سایر وسایل موجود در دکوراسیون خانه را نیز بدون هیچ محدودیتی با آن هماهنگ نمایید. پرده سفید می‌تواند یک اتفاق بسیار جذاب و عالی برای کسانی باشد که دیوار خانه خود را سبز کرده‌اند. در این انتخاب شک نداشته باشید.

مطلب مرتبط  معرفی 13 رنگ پرده مناسب دیوار بژ

پرده سفید، پرده مناسب دیوار سبز | گروه پرده وراتی

2.پرده کرم، پرده مناسب دیوار سبز

سبز و کرم هم رنگ‌های جذابی در کنار هم هستند و می‌توانند تیم خوبی باشند. البته شما می‌توانید با اضافه کردن سایه‌های خنثی به پرده کرم خود این تیم را باز هم بهتر و جذاب‌تر کنید. گرمای رنگ کرم به راحتی با سبز ست شده و می‌تواند فضای دلنشینی را در خانه به وجود آورد. جالب این‌که از هر کدام از طیف‌های رنگ سبز که روی دیوار استفاده کرده باشید باز هم کرم می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

3.پرده سبز پررنگ

بله درست شنیدید سبز پر‌رنگ. اگر دیوار خانه شما سبز روشن است می‌توانید از مزیت‌های زیاد تضاد رنگی آن با سبز پررنگ روی پرده یک ترکیب عالی بسازید. همان طور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌هایی که می‌توانیم در دکوراسیون منزل استفاده کنیم، تضاد رنگی و ایجاد سایه روشن‌های نزدیک به هم است. اتفاقا این رفتار باعث می‌شود تا ذهن بیننده درگیر شده و ترکیب رنگ بسیار دیدنی در دکوراسیون خانه ایجاد شود. به همین دلیل است که دیوارهایی با سبز روشن با پرده‌هایی به رنگ سبز تیره می‌توانند جذاب باشند.

4.پرده سبز کمرنگ

خوب اگر دیوار سبز روشن با پرده‌های سبز تیره جذاب است چرا دیوارهای سبز تیره با پرده‌های سبز روشن جذاب نباشد؟ البته دقت کنید که رنگ سبز طیف بسیار وسیعی دارد. از این رو در این انتخاب حتما باید دقت کنید که دست روی گزینه اشتباه نگذارید. سبز نعنایی سبز لیمویی و مریم گلی روشن می‌توانند از جمله انتخاب‌های مناسب همراه با دیوار سبز تیره باشند.

5.پرده آبی کمرنگ، پرده مناسب دیوار سبز

در انتخاب رنگ پرده مناسب دیوار سبز می‌توانید سراغ آبی روشن جذاب هم بروید. آبی و سبز ترکیب رنگ بسیار خوبی هستند. مزیت اصلی این ترکیب رنگ در تضاد رنگی مناسب آن‌ها است. نه خیلی متضاد و نه خیلی شبیه به هم. این مهم باعث می‌شود تا دیوارها از پرده کاملا متمایز باشند. البته اگر دیوارهای خانه سبز روشن است بهتر است سراغ آبی روشن بروید؛ زیرا ترکیب یکی به رنگ تیره با دیگری به رنگ روشن ممکن است تضاد خیلی زیادی ایجاد کرده و نمای خوبی نداشته باشد.

مطلب مرتبط  چه پرده‌هایی در سال 2023 ترند هستند؟ | معرفی پرده ترند 2023

6.پرده آبی پررنگ، پرده مناسب دیوار سبز

برای دیوارهایی با رنگ سبز پررنگ می‌توانید سراغ رنگ آبی پر‌رنگ بروید. آرامش بسیار خاصی در این ترکیب رنگ وجود دارد که تا آن را از نزدیک نبینید متوجه آن نخواهید شد. آبی تیره در کنار سبز تیره دقیقا نماد یک هوای پاک و فرح‌بخش را در خانه خواهد داشت. سعی کنید از این ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه خود لذت ببرید.

7.پرده آبی خاکستری، پرده مناسب دیوار سبز

برای انتخاب رنگ پرده مناسب دیوار سبز می‌توانید سراغ آبی خاکستری هم بروید. البته اگر رنگ دیوارها سبز خنثی باشد این ترکیب رنگ به مراتب زیباتر خواهد شد.

8.پرده خردلی، پرده مناسب دیوار سبز

سبز رنگ سرزندگی است و ترکیب آن با رنگ شادی مانند زرد می‌تواند حس شادابی آن را چندین برابر افزایش دهد. ترکیب رنگ زرد و سبز می‌تواند فضای پر جنب و جوشی در خانه شما ایجاد کرده و روحیه افراد خانواده را تحت تاثیر قرار دهد. این ترکیب رنگ از آن دسته از ترکیب‌هایی است که نیاز به جسارت بیشتری برای انتخاب آن دارید.

پرده کرم، متناسب با دیوار سبز | گروه پرده وراتی

9.پرده زرد قناری، پرده مناسب دیوار سبز

اگر کمی جسارت بیشتری به خرج دهید می‌توانید به جای زرد خردلی از زرد قناری برای پرده خانه خود در ترکیب با دیوارهای سبز استفاده کنید. این ترکیب رنگ نیز همان نتایج را برای شما ایجاد خواهد کرد.

10.پرده نارنجی، پرده مناسب دیوار سبز

پرده‌های نارنجی نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای دیوار سبز باشند. رنگ نارنجی نیز می‌تواند همان تاثیرهای رنگ زرد را با شدت بیشتری برای شما ایجاد کند. این ترکیب رنگ دکوراسیون خانه شما را چشم نواز خواهد کرد.

سخن پایانی

انتخاب رنگ پرده مناسب با رنگ دیوار اهمیت بسیار زیادی دارد. قدم زدن در یک خانه با رنگ‌هایی که با هم ست شده باشند حس و حال بسیار خوبی داشته و زندگی متفاوت و شادی را برای شما رقم می‌زند. در این مقاله سعی کردیم تا ایده‌های عالی برای رنگ پرده مناسب دیوار سبز را با شما در میان بگذاریم. این ایده‌ها را با سلایق و خواسته‌های خود ترکیب کنید و سعی کنید تا نسبت به گذشته کمی جسورتر و متفاوت‌تر بیندیشید و خرید پرده مدرن را طبق دکوراسیون خانه، عقب نیندازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *