معرفی انواع کتیبه پرده و هر آنچه باید راجع به قاب پرده بدانید

معرفی انواع کتیبه پرده و  هر آنچه باید راجع به قاب پرده بدانید | گروه پرده وراتی

انواع کتیبه پرده به عنوان یکی از جذاب‌ترین محصولات دکوراتیو بر روی پرده‌ها قرار گرفته و امروزه طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده است. در این بین هنوز کسانی هستند که شناخت کاملی نسبت به این محصول نداشته و مزیت‌های استفاده از آن را نیز نمی‌دانند. با توجه به این‌که استفاده از انواع قاب پرده می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را برای دکوراسیون خانه‌های امروزی به دنبال داشته و حتی تبدیل به یک فوکال پوینت در دکوراسیون خانه‌های امروزی شود، از این رو بر آن شدیم تا انواع آن را به شما معرفی کنیم. با پیدا کردن شناخت کافی نسبت به انواع قاب پرده از این پس می‌توانید یک جذابیت تمام نشدنی را به پنجره خانه خود اضافه کنید.

کتیبه پرده چیست؟

قبل از این‌که به بررسی انواع کتیبه پرده بپردازیم لازم است تا یک تعریف مختصر درباره این محصول جذاب داشته باشیم. البته که تعریف محصولات دکوراتیو که بیشتر جنبه زیبایی دارند خیلی در کلمات نمی‌گنجد و دیدن خود این محصولات می‌تواند بهترین تعریف برای آن‌ها باشد. اما با این حال اگر بخواهیم کتیبه منبت چوبی را در یک جمله تعریف کنیم باید آن را محصولی برای ایجاد زیبایی در قسمت بالای پرده‌ها و پوشاندن ریل پرده و هر نقص دیگری موجود در این قسمت بدانیم. این محصول که از آن با عنوان تاج پرده نیز یاد می‌شود برای زیباتر کردن هر چه بیشتر پرده‌ها در طرح‌های بسیار متنوع و متناسب با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی تولید و عرضه می‌شود.

مزایای نصب کتیبه پرده چیست؟

صحبت کردن درباره مزیت‌های انواع قاب پرده نیز دقیقا به همان میزان تعریف کردن این محصول سخت و دشوار است. کتیبه پرده در واقع یک امضای شخصی از شما در سبک دکوراسیون مورد استفاده در خانه‌های امروزی است. این کتیبه هر چند فضای زیادی اشغال نکرده و محدودیتی در استفاده از آن در خانه‌های کوچک نقلی یا کاخ‌ها وجود ندارد، اما تمام مزیت‌های خود را مطابق با شرایط موجود در اختیار ما می‌گذارد. مزیت‌هایی مانند:

  • ایجاد یک زیبایی منحصر به فرد بر روی پرده خانه‌ها
  • پنهان کردن میله پرده و تمام نواقص قسمت بالایی پرده‌ها
  • استفاده از فضای خالی بالای پرده‌ها در دکوراسیون خانه
  • حفظ انرژی خانه‌ها د جلوگیری از سرد و گرم شدن داخل خانه در زمستان و تابستان
مطلب مرتبط  راهنمای قدم به قدم در نصب پرده شید

حداقل مزیت‌هایی هستند که می‌توانیم برای این محصول زیبا در دکوراسیون به آن‌ها اشاره کنیم. برای کسانی که با حداقل‌ها به دنبال ایجاد بیشترین زیبایی‌ها در محیط سکونت خود هستند ارزش چنین کتیبه‌هایی کاملا روشن است.

امروزه از کتیبه پرده چه استفاده‌ای می‌شود؟

معرفی استفاده امروزی از انواع قاب پرده می‌تواند شناخت بهتری نسبت به این محصول برای شما ایجاد کند. از قرن 15 میلادی که در بالای پرده خانه‌ها شاهد استفاده از انواع کتیبه پرده‌ها هستیم، تا‌کنون سبک‌های مختلفی از آن تولید و عرضه شده ولی کاربردهای آن تغییرات زیادی نداشته است. امروز نیز به همان شکل گذشته از انواع قاب پرده برای پنهان کردن تمام نواقص بالای پرده‌ها از جمله میله پرده سیم کشی‌ها و … و البته ایجاد یک زیبایی منحصر به فرد در دکوراسیون خانه استفاده می‌شود. کاربردهای اصلی کتیبه چوبی به همین ویژگی‌ها باز می‌گردد.

امروزه از کتیبه پرده چه استفاده‌ای می‌شود؟ | گروه پرده وراتی

معرفی 4 کتیبه مختلف

در مقالات مختلف سعی کرده‌ایم که شناخت کاملی نسبت به کتیبه پرده برای شما ایجاد کنیم. در این مقاله نیز تمرکز اصلی ما بیشتر در معرفی انواع قاب پرده و ویژگی‌های هر یک است. دقت کنید که دسته‌بندی های مختلفی را می‌توانیم برای انواع کتیبه پرده تعریف نماییم. به عنوان مثال: این محصولات هم از نظر جنس مورد استفاده برای تولید و هم سبک‌های طراحی در دسته‌بندی های مختلفی قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی ما بر معرفی انواع قاب پرده بر اساس جنس و ماده اولیه به کار گرفته شده برای تولید است.

دقت داشته باشید که هر یک از انواع قاب پرده معرفی شده ممکن است کاربردهای متفاوتی نسبت به هم داشته باشند. از این رو شناخت جنس اولیه آن‌ها نمی‌تواند شناخت کاملی نسبت به هر یک برای شما ایجاد کند. برای انتخاب هر یک از آن‌ها باید درک کاملی نسبت به کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها نیز داشته باشید.

مطلب مرتبط  نکات مهم در انتخاب پرده برای آشپزخانه

کتیبه پرده پارچه‌ای

اگر به صورت کلی بخواهیم انواع قاب پرده از نظر جنس را به دو دسته نرم و سخت تقسیم‌بندی کنیم، نمونه‌های پارچه‌ای از جمله جنس نرم خواهند بود. در این نوع از کتیبه‌ها از پارچه‌های مخصوصی برای تولید کتیبه استفاده می‌شود. استفاده از این نوع کتیبه می‌تواند زیبایی خاصی را در پرده شما ایجاد کند. استفاده از این نوع قاب‌ها در مدل‌های مدرن هنوز هم جذابیت‌های زیادی دارد و نظر بخش اعظمی از کاربران را به خود جلب می‌نماید.

کتیبه پرده پارچه‌ای | گروه پرده وراتی

کتیبه پرده چوبی

یکی از جذاب‌ترین انواع کتیبه پرده مدل‌های چوبی هستند که در مدل‌ها و طرح‌های بسیار زیادی تولید و عرضه می‌شوند. این نوع از کتیبه‌ها بر اساس طرح و رنگی که دارند به دسته‌های ساده، منبت، کلاسیک، مدرن و سلطنتی تقسیم می‌شوند. دقیقا همان تقسیم‌بندی که در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی نیز دیده می‌شود. هر کدام از انواع قاب پرده چوبی را می‌توان برای هر یک از این سبک‌های دکوراسیون استفاده کرد.

در این نوع از قاب شاهد منبت‌کاری و حکاکی طرح‌های مختلف هستیم که اصلی‌ترین جنبه زیبایی آن را به وجود می‌آورند. از ویژگی کتیبه چوبی می‌توان به نصب آسان آن اشاره کرد. در مقاله آموزش نصب کتیبه چوبی کامل در این باره صحبت شده است.

کتیبه پرده فلزی

انواع دیگر قاب پرده نمونه‌های فلزی آن است. کتیبه‌های فلزی بر اساس نوع دکوراسیون می‌توانند جذابیت‌های زیادی را در خانه ایجاد کننده اگر علاقه به استفاده‌ از محصولات دکوراتیو فلزی مانند انواع گلدان‌ها و مجسمه‌های فلزی دارید این نوع کتیبه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. دوام و ماندگاری بالا را می‌توان از جمله اصلی‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های این دسته از قاب پرده ها تعریف کرد.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره ست کردن پرده و مبل 2024

کتیبه پرده تخته فوم

یکی از کم هزینه‌ترین انواع قاب پرده که نصب بسیار ساده‌ای هم دارند انواع تخته فوم هستند. این محصول به کتیبه پلاستیکی هم معروف است. در تولید آن از PVC و پلاستیک‌های فشرده استفاده می‌گردد. استفاده از پلیمر و پلاستیک برای تولید این محصول باعث شده تا علاوه بر مزیت‌های بالا امکان شست و شو و نگهداری از آن نیز ساده‌تر باشد. قیمت بهینه نیز باعث شده تا خیلی از کاربران سراغ خرید این نوع از انواع کتیبه رفته و به همین دلیل باید آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین های موجود تعریف کنیم.

سخن پایانی

انواع کتیبه پرده در انواع جنس‌ها و مدل‌های مختلفی موجود و در دسترس هستند. امروزه از پرد‌ه مدرن اکثرا استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای داشتن یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد از هر یک از آن‌ها استفاده کنید. البته در کنار دقت به زیبایی جنبه‌های دیگری مانند: انطباق با سبک دکوراسیون و قیمت را نیز باید در نظر بگیرید. خرید از یک مجموعه با سابقه که امکان مشاوره خرید را برای شما فراهم آورد بهترین‌ها را برای شما رقم خواهد زد.
زیبایی و جذابیت‌های کتیبه‌ها را هرگز از دست ندهید و حتما با مشورت با افراد حرفه‌ای بهترین‌ها را برای خانه خود بخرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *