هر آنچه که باید درباره پرده زبرا بدانید

هر آنچه که باید درباره پرده زبرا بدانید

یکی از مدل های پرده مدرن که به تازگی وارد دکوراسیون ایران شده، پرده زبرا است. این پرده یکی در میان از نوارهای توری و پارچه ای تشکیل شده  و نوارهای آن به صورت خطوط افقی کنار هم هم قرار دارند. دلیل معروف بودن این پرده  به نام زبرا، به خاطر شکل موازی نوارهای آن است که یاد آور پوست گور خر است. این پرده، پرده ای مدرن و شیک برای تزیین پنجره ها، کنترل نور و ایجاد حریم خصوصی  در دکوراسیون مدرن محسوب می شود. اگر قصد خرید یک پرده مدرن و شیک برای دکوراسیون خانه خود را دارید، در این مطلب از وبلاگ پرده وراتی همراه ما باشید.

پرده زبرا چیست؟

قبل از هر اقدام، مفهوم پرده زبرا را باید مورد بررسی قرار داد. این نوع پرده مدرن یک انتخاب هوشمندانه برای تنظیم نور ورودی به داخل خانه است. با کنترل افقی نور ورودی از پنجره‌ها، این پرده علاوه بر فراهم کردن روشنایی مطلوب، جلوی ورود نورهای تندوتیز و ناخوشایند را می‌گیرد.

در واقع، نامگذاری این پرده‌ها به دلیل فرم نوارهای موازی آن‌ها انجام شده است که به گونه‌ای است که به پوست گورخر اشاره دارد. این خطوط افقی، به صورت منظم و متناوب در پرده قرار گرفته‌اند و شکل و فرم یکنواخت آن‌ها باعث محبوبیت و سادگی این مدل پرده می‌شود.

پرده زبرا

از دیگر ویژگی‌های مثبت این پرده‌ها می‌توان به مطابقت ظاهری آن‌ها با پرده‌های کرکره‌ای اشاره کرد، با این تفاوت که از جنس پارچه‌ای ساخته شده‌اند. این ویژگی باعث می‌شود پرده‌های زبرا، انعطاف و دوام بیشتری نسبت به همتایان کرکره‌ای خود داشته باشند. همچنین، پرده‌های زبرا می‌توانند توسط طناب به صورت دستی یا با استفاده از موتورهای خاصی که توسط ریموت کنترل می‌شوند، تنظیم شوند. این ویژگی از طریق موتورهای برقی، امکان تنظیم خودکار پرده را به کاربران می‌دهد. از این رو، انتخاب پرده زبرا، به خصوص برای پنجره‌هایی که نیاز به نورگیری یا باز کردن فردی ندارند، گزینه‌ی کارآمد و جذابی محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید پرده آشپزخانه مدرن | مدلهای 2024

آشنایی با ویژگی های پرده زبرا

همان طور که اشاره شد، لایه های شفاف و تیره به صورت یکی در میان در پرده زبرا قرار دارند. با توجه به این ویژگی پرده، به راحتی می توان میزان نور ورودی به محیط را کنترل کرد. این پرده ها با پخش نور به طور سایه روشن در محیط، نوری مطبوع و یکنواخت در ایجاد می کنند. اگر نمی خواهید هیچ نوری وارد اتاق شود، می توانید حالت پرده را تغییر دهید و لایه های تور و پارچه را روی هم قرار دهید. این ویژگی پرده های مدرن زبرا، آن را از بقیه پرده ها متمایز می کند.

پرده زبرا- پرده مدرن

مزایای استفاده از پرده مدرن زبرا در دکوراسیون

پرده مدرن زبرا یکی از پرفروش ترین پرده های مدرن موجود در بازار است و محبوبیت زیادی دارد. برای تولید پرده زبرا از پارچه های پلی استر با کیفیت بسیار بالا استفاده می شود، به همین دلیل این پرده ها دوام زیادی دارند. مهم ترین دلیل فروش بالای این پرده، مزایای زیاد آن است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • جنس این پرده به گونه ای است که گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کند و در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می شود.
  • پرده زبرا تنوع بالایی در رنگ، طرح و مدل دارد و به راحتی با تمام وسایل خانه هماهنگ می شود.
  • پرده زبرا در مکان های مختلفی از جمله خانه و محیط های اداری و تجاری قابل نصب است. همچنین این پرده را می توان در همه بخش های خانه مانند اتاق پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد.
  • یکی دیگر از جذاب ترین ویژگی های این پرده دو لایه، قابلیت کم و زیاد کردن میزان نور ورودی است. طراحی خلاقانه این پرده ها به گونه ای است که با کشیدن یک نخ، می توان نور را کم و زیاد کرد.
  • پرده های زبرا نصب خیلی آسانی دارند و به راحتی و بدون نیاز به تنظیم یا فیکس کردن، نصب می شوند.
مطلب مرتبط  راهنمای ست کردن پرده اداری در فضای کار

معرفی انواع پرده مدرن زبرا

پرده اداری زبری

یکی از جدیدترین مدل های پرده زبرا، مدل دو رنگ این پرده است و نوارهای پارچه ای در این پرده، به صورت دو رنگ هستند. نوارهای رنگی این پرده در کنار هم، حالت سایه روشن خاص و زیبایی ایجاد می کنند. پرده چوبی زبرا یکی دیگر از مدل های جذاب این پرده است و بیشتر در محیط هایی با دکوراسیون چوبی کاربرد دارد. طرح نوارهای پارچه ای این پرده شبیه به چوب است. در ادامه سایر مدل های این پرده را معرفی می کنیم.

  • پرده گونی بافت زبرا
  • پرده ساد زبرا
  • پرده ژاکارد 
  • پرده موج دار 
  • پرده گل برجسته 
  • پرده پلیسه زبرا
  • پرده گلدوزی خامه دوزی زبرا

نگه‌داری و شست‌وشو

نحوه مراقبت و شست‌وشوی پرده زبرا در مقایسه با پرده‌های توری، به چالشی بیشتر برخورده است، اما با رعایت نکات و مراحل مناسب، می‌توانید این پرده را به طور موثری نظافت دهید. بهتر است نظافت پرده را به موقع انجام داده و تکنیک‌های مناسب برای شست‌وشوی آن را بشناسید. برای نظافت پرده زبرا، مناسب است هر دو هفته یک‌بار با دستمال نخی یا دستمال مرطوب، آن را از گرد و غبار پاک کنید.

همچنین، می‌توانید از دستمال مرطوب برای پاکسازی آن استفاده کنید. در صورت استفاده از بخارشور برای تمیز کردن پرده زبرا، حتماً فاصله مناسب بین دستگاه و پرده را حفظ کرده و با حرکت از بالا به پایین، پرده را تمیز کنید. اگر تصمیم به استفاده از شامپوفرش برای شست‌وشو دارید، مراحل زیر را اجرا کنید:

  • پرده را به پایین بیاورید و روی یک سطح صاف باز کنید.
  • با استفاده از جاروبرقی و سر برسی مناسب برای گرد و غبار، کثیفی‌ها را از پرده حذف کنید.
  • پرده را کاملاً با آب خیس کنید.
  • با استفاده از ابر و کمی شامپوفرش، با حرکت‌های آرام، روی سطح پرده بکشید تا لکه‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند.
  • در نهایت، پرده را آب‌کشی کرده و آن را روی یک سطح آویزان کنید تا به‌طور کامل خشک شود.
مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید پرده مدرن ساده برای فضای اداری و تجاری

جمع بندی

پرده های گورخری یا زبرا، ظاهری شبیه به پرده های کرکره ای دارند و تفاوت اصلی آنها با پرده های کرکره ای، جنس پارچه است. پرده های زبرا در مقایسه با پرده های کرکره ای، دارای دوام و انعطاف بیشتری هستند. ساختار این پرده ها به صورت دو لایه است و با یک طناب در دو مدل دستی و برقی، بالا و پایین می روند. در مدل برقی، با زدن یک دکمه روی ریموت می توان پرده را بالا یا پایین برد.

فروشگاه پرده وراتی انواع پرده در طرح های شیک و زیبا را با بهترین کیفیت عرضه می کند. برای خرید انواع پرده مدرن سری به وبسایت این فروشگاه بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *